Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jakie napięcie powinien generować alternator?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Thx za wyjasnienie - teraz wiem o co chodzi. Wielkie dzięki za wyjaśnienie.

    Comment


    • #17
      to tylko informacja dla Ciebie że w odbiorniku jest ustawione TP ..a stacja nie nadaje komunikatów, dlatego Pika. Nie ma to absolutnie nic wspólnego z Alternatorem. Jedno z drugim zaszło w jednym czasie, ale to zbieg okoliczności, to nie ma ze sobą żadnego związku.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #18
        Trraz juz wiem - początkowo wydawało mi się, że komputer mnie "ostrzega" coś w stylu: słabo ładuję wiec sie rozładuję jak bedziesz słuchać radia i się wyłącza. Zbiegło sie to w czasie z koniecznością wymiany łożyska w alternatorze i to tak jakoś połączyłem... wiem że głupie myślenie [emoji14]

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez Crisownik Zobacz posta
          Kiedys jeden z mechanikow mi mowil, ze z wlaczonymi odbiornikami pradu napiecie nie powinno spasc ponizej 13,5V.

          U siebie w VII rowniez mam okolice 14 - 14,2V jadac na swiatlach bez klimy z wlaczonym radiem.
          Witam, ja w swojej Hani ( 6 generacja z 2000 r,) mam obecnie ładowanie bez obciążenia ok 13,7V a z obciążeniem (światła tylko 13,2 V) jak załącza się klima to chwilo podczas pomiaru na bolcach akumulatora wartość spada do 12.5 V) Akumulator jest nowy marki BOSH ( ma 8 miesięcy) rano przed rozruchem miernik pokazuje 12.3 V. (auto jeździ codziennie) i teraz pytanie, regenerować np. firmie lokalnej (bendix w Poznaniu) czy kupić zregenerowany na alledrogo ? (cena ok 310 zł) Zakładam że tu i tu na zakup czy naprawę udzielana jest 24 mc gwarancja.


          Pozdrawiam
          Last edited by Tomek W.; 30-05-2023, 13:46.

          Comment


          • #20
            Firma lokalna zregeneruje na jak najtańszych częściach, allegro podobnie bo kasa ma się zgadzać.
            Kupisz i jak zrobisz 20/50 tysięcy będzie to sukces, oczywiście nie jest to reguła, ale piszę z własnego doświadczenia i o dwóch alternatorach które wytrzymały po 30 tysięcy kilometrów.

            Kupujesz np tutaj :


            Masz wybór na jakich rzeczach (na jakich częściach) ma być alternator złożony. Kupiłem od nich i w końcu spokój.

            Jeżeli jesteś pewny że to alternator, bo ja obejrzał bym dokładnie klemy i połączenia masowe przed ewentualnymi wydatkami.

            Comment


            • #21
              Dzięki za odp.

              Jestem pewien ponieważ mierzone napięcie jest na klemach i na bolcach takie samo. Plus na wiosnę czyściłem styki. Rok remu walczyłem z ubytkiem prądu. [Jest osobny temat na forum który zalozylem] i znalazłem przyczynę w upalnej wiazce w baganiniku. Wiazka została wymieniona na nową u elektryka samochodowego. Auto normalnie jezdzi i pali pd tego czasu, ale alternator jest oryginalny ma 23 lata i zdaję sobie sprawę że przy przebiegu 299 k. Może być wyrobiony.

              Comment


              • #22
                Proponuję jeszcze zrobić próbę obciążeniową akumulatora, wiele markowych /drogich aku kurzy się latami na magazynie przekładane z kąta w kąt które są ładowane ładowarkami z Lidla.

                Dlatego unikam akumulatorów których trudno ustalić rok produkcji, kilka lat już kupuję aku firmy tab/topla i brak problemów z ustaleniem roku produkcji, a parametry po testach wyższe niż na etykiecie.

                Comment


                • #23
                  Akumulator jest z marca 2022 r. Kupowałem w intercarsie w Szamotulach. A tak i tak jest problem z ładowaniem, wiec zakładam że akumulator jest dobry. Jak go kupowałem mial napięcie 12.8 V

                  Comment


                  • #24
                    Witam
                    Czy napięcie generowane z alternatora w granicy 15-16,5Vna wolnych obrotach bez obciążenia i 14-15V przy maksymalnym obciążeniu
                    nie jest za wysokie ?

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez browal Zobacz posta
                      Witam
                      Czy napięcie generowane z alternatora w granicy 15-16,5Vna wolnych obrotach bez obciążenia i 14-15V przy maksymalnym obciążeniu
                      nie jest za wysokie ?
                      Na pewno za duze. Maks 14.9 V. Chociaż co auto to inny przypadek. W moi. CIVIC VI fastback 1.4 mam nowy akumulator ma dopiero 6 mc. 2btygdonie temu odebrałem zregenerowany alternator. I zaraz po zainstalowaniu do auta lądował 14.3 V a teraz po odpaleniu ładuje beż obciążenia 13.6 V a pod obciążeniem z klimatyzacja momentami spada do 12.5 V. Poprzedni uzywany alternator lądował identycznie styki mam wyczysczone . Masy też oczyszone. I auto normalnie odpala. Nawet po kilku dniowym. Postoju na strzał szybko od razu. Pozdrawiam.

                      Comment

                      Working...
                      X