Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic d17a2 nie pali.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic d17a2 nie pali.

    Witam, mam problem z odpaleniem mojej civic coupe 2001 rok, automat, wersja USA.
    Poniżej zamieszczam filmik deski rozdzielczej, i lampek które się świeca.
    Problem wynikł po montażu ( chyba błędnym emulatora- nie podłaczona dokładnie masa )

  • #2
    michal031987 uważam że możemy kontynuować post tj: https://www.civicforum.pl/showthread...omat-USA/page2
    temat się ze sobą wiąże i jest jego kontynuacją. Można nieco z moderować tytuł i można spokojnie ciągnąc dalej.
    Co robimy? - zamykamy Wątek?: Układ wydechowy Civic coupe EM 2 automat USA

    Co do filmiku który obejrzałem, pierwsze co mi się rzuciło w oczy to zielony kluczyk immobilisera - czemu on mruga kiedy uruchamiasz silnik ??? - to mnie mocno zastanawia? - wynika z tego że to nie emulator a immobiliser nie pozwala Ci odpalić auta, masz blokadę zapłonu.

    Sprawa błyśnięcia kontrolki Check Engine błyska 5 razy, oznacza: 5 - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
    (sprawdź czujnik MAP sensor który jest w obudowie filtra powietrza).
    Last edited by rambo7; 28-12-2012, 07:47. Powód: edit
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Kluczyk mryga gdy przekręce go w pozycje I tak jakbym wyłączał silnik. Niemam możliwości sprawdzenia poprawnego działania immobilisera ponieważ od poprzedniego właściciela dostałem tylko 1 kluczyk ( reszty podobno niema lub się zepsuła ). W sprawie immobilisera - to musze wymieniać jeżeli on nawalił cały zestaw ( komputer, petle, i chyba multiplekser od immobilisera - przepraszam jak coś pomyliłem ) czy tylko pętle ze stacyjką, sterownik immobilisera, wkładki zamków w drzwiach? W dodatku mam tylko 1 pilot od niej i on też przestał działać ( w tym samym prawie czasie co auto, przycisk czarny 2 przyciski zamknij otwórz i dodatkowy przycisk PANIC).
      Kluczyki.jpg
      Sprawdzaełm baterie i ma napięcie 3V, włożyłem inną i też nie działa.
      W sprawie map sensora już biorę sie za manuala - układu dolotowego.
      Emulator mam odpięty.
      Poniżej zdjęcie układu z jego wykonaniem. Grzałka zrobiona na 2 rezystorach 5W 20Ohma połczonych równolegle aby uzyskać moc 10WEmulator.jpg
      Last edited by michal031987; 28-12-2012, 11:32.

      Comment


      • #4
        Więc jeszcze raz,
        po rozmowie z kolegą Moderatorem syriusztem doszliśmy do wniosków takich:
        - prawdopodobnie sprawcą jest immobiliser - co jak i dlaczego nie wiem, ale zielony kluczyk nie może się świecić w momencie kręcenia rozrusznikiem.
        - Diagnostyka OBDII skoro masz interfejs to poproszę o Kod błędu DTC zapisany w postaci "Pxxxx" - podam Ci dokładnie co jest grane, (przypuszczalnie 5 krotne mrugnięcie kontrolki Check Engine wprowadza blokadę zapłonu, ale kod błędu o numerze 5 to jest domniemanie graniczące z kłamstwem),
        - Kod DTC odczytasz wyłącznie na zgaszonym silniku, więc jeśli zanika komunikacja interfejsu [Link Error] w momencie kręcenia rozrusznikiem - to tak ma być - to jest prawidłowo.
        - nie ma możliwości tym urządzeniem co masz diagnozować DTC podczas pracy silnika, LM327 pomocny jest w czytaniu danych w trakcie pracy silnika tzw. logi dynamiczne statyczne etc.

        Sprawa kolejna,
        - kluczyków powinny być 2 szt,
        - pilot powinien być 1 szt.
        tak wychodziło z fabryki, (więc brakuje Ci 1 szt kluczyka).

        Immobiliser jest programowalny i absolutnie nie musisz niczego wymieniać czy kupować! wystarczy przeprowadzić Procedurę uczenia częstotliwości - jest o tym na forum, muszę znaleźć.

        Poniżej znajdziesz na ten temat obszerne informacje, prześledź zapisy.
        Tu jest Procedura: https://www.civicforum.pl/showthread...asowego-pilota
        a tu trochę dodatkowych informacji: https://www.civicforum.pl/showthread...ht=pilot+zamka

        Pytanie, czy zamykamy wątek Układ wydechowy Civic coupe EM 2 automat USA
        Last edited by rambo7; 28-12-2012, 12:47. Powód: edit foto
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          https://www.mademan.com/mm/how-progr...ry-remote.html.
          To też może Ci się przydać.
          Pzdr.

          Comment


          • #6
            Pozwolę sobie skopiować moją konwersację z Michałem. Dużo jest w niej informacji odnośnie problemu i co zostało już sprawdzone.

            Mam następujący problem z samochodem. W ostatnim czasie mam problemy z nowo kupioną civic coupe 1.7 benzyna silnik d17a2 wersja USA z automatyczną skrzynią. Auto gasło po dodaniu gazu, wyczyściłem cały dolot, wymieniłem filtry i wyczyściłęm silniczek biegu jałowego. I objawy ustały gaśnięcia po dodaniu gazu. W samochodzie poprzedni właściciel wycioł katalizator i odcioł 2 sondę lambda. W wolnej chwili zlutowałem emulator sondy lambda na timerze 555 na wyjściu podawał impulsy 0,54-0,62V. W manualu civic VII znalazłem rozpiske kostki 2 sondy i połączyłem przewody zgodnie z opisem. ( górny lewy - sygnałowy sondy, górny prawy masa, dolny lewy grzałka, dolny prawy zasilanie grzałki +12V ). Po zagrzaniu silnika wyłączyłem auto podpiełem kabel do OBDII i emulator odpaliłem auto i chodzio bez problemu, usunełem błedy z komputera ( miałem błąd 2 sondy lambda ) i po 10-15 minutach autko zgasło, odpaliłem je jeszcze raz ale znowu gasło nie reagowało na dodanie gazu. No komputerze nic nie wyświetliło żadnych błędów. Próba następnego odpalenia skaczyła się niepowodzeniem, silnik tylko kręci nie odpala, po wykeceniu świecy zdiagnozowałem że iskra jest. Na pulpicie cały czas świeci mi cheak engine. ( przekrecam kluczyk odzywają sie, sterowniki pod maską i pompka w baku, po chwili gasną inne kontrolki SRS ABS i imob ale cheak się świeci. Po kilku sekundach gaśnie i miga 5 razy po czym wogóle gaśnie. Po po diagnostyce przez obd nic nie wykrywa zero błędów, tylko zauważyłem, że jak się łacze z ECU to mi normanlie wykrywa protoków i urzadzenie OBD i ECU California - auto z USA. Po czym jak uruchomie rozrusznik ginie mi połączenie i musze odnowa restartować program. Przedtem jak uruchamiałem auto to mi nie zrywało połączenia. Obawiam się czy ECU tym emulatorem nie pogrzebałem .
            Pozdrawiam Michał
            Witam. Emulator polutowałem na wzór
            https://www.google.pl/imgres?q=emulat...1&tx=136&ty=42
            Po odłączeniu emulatora również nie pali, świeci się cheak i rozrusznik kręci ale nie pali. Cheak gaśnie po kilku sekundach po przekręceniu kluczyka, wtedy mryga 5 razy ale i również po próbie odpalenia.
            Silnik po odłączeni akumulatora na jakiś czas też nie pali. Obawiam się że poszedł CPU albo imob. lecz on mryga wkładam kluczyk świeci się imo i gaśnie, lecz zauważyłem że jak próbuje odpalić auto to się świcie delikatnie imob. i cruse imbobil ? - chyba tak się ta kontrolka nazywa ( przepraszam że pomyliłem nazwę ) . Sprawdzałem ten emulator na wtyczce od sondy, i okazało się że masa sondy niema bezpośredniego połączenia z masą. Pomiędzy przewodem +12 i masą jest napięcie 12V lecz emulator nie działa poprawnie obie diody się świecą a wa wyjściu out po sygnał sondy pojawia się potencjał do 6V. Po podłączeniu emulatora bezpośrednio pod akumulator na wyjściu out podaje impulsy 0 - 0,6 V i jedna dioda świeci jasno druga zaś mryga delikatnie.
            Czy CPU posiada jakieś zabezpieczenie przed zwarciem przewodu sygnałowego sondy z zasilaniem 12V? Czy morze to wina imob. tylko problem w tym że mam 1 kluczyk. A silnik jest z automatem i troszkę ciężko jest dostać cały zestaw kompa z imob do automatu.
            Pozdrawiam. Wesołych świąt
            Dzisiaj jeszcze raz sprawdziłem bezpieczniki i wszystkie wtyczki pod maską.
            Niestety autko nie odpalio. Gdzie moge znaleźć ten czujnik wstrząsowy o którym była mowa w poprzedmin emailu.
            W czasie szukania dostałem się do komputera i go zdemontowałem aby w necie poszukać. Niestety wersja na USA nr 37820-PLR-A53 można zastąpić 37820-PLR-339.
            Zastanawiam mnie czy:
            - dokupić ECU IMMOBILISER KOMPLETNY DO SILNIKA D17A9 KOMPUTER 37820 - PLR - E02 KOSTKA IMMOBILIZERA STACYJKA + KLUCZYK IMMO, MULTIPLEKS - SKRZYNKA Z IMMO jest na allegro za 400 zł ( silnik d17a9 )
            - ten 37820-PLR-A53 jest dostępny w USA za 630$ ( lub jego zamiennik 37820-PLR-339 w podobnej cenie )
            - troszkę wiecej wkładu finansowego i jest zestaw do przekłądki na manuala za 1300-1500 zł ( skrzynia, wybierak, linki , wysprzęglin , ECU + immo)
            Także moim zdaniem immo może być problemem. Jednak ciekaw jestem czy nie upalił się na pewno komputer po podaniu mu +12 z drugiej sondy lambda.
            Pan Michał chwyta się już za szukanie części do wymiany, no nie dziwię się. Samochód nie daje się zupełnie odpalić, co czyni go złomem, a kupiony niedawno!

            Arek - myślę, że nie ma co łączyć tematów, nie pokrywają się w dosłownym sensie. Tutaj problemem nie jest gaśnięcie silnika, bo to zostało już rozwiązane po wyczyszczeniu układu dolotowego.

            5 mrugnięć sygnalizuje pewien błąd o którym widzę nawet nie wiecie. Jest to krytyczny błąd układu wydechowego, nie przechodzi samodiagnostyki przed odpaleniem, dlatego nie chce odpalić. Może to być spowodowane uszkodzeniem komputera (sic!). Lub immo rzeczywiście się rozprogramował. (chodzi o błyśnięcia przed rozruchem - nie podczas samodiagnostyki wywołanej ręcznie).

            Proponuję jeszcze sprawdzić czy jest iskra na świecach podczas odpalania. Tego nie wiemy. Prawdopodobnie nie ma, ale sprawdzić można.

            Jeżeli jest to rzeczywiście rozkodowany immo to trzeba się udać do dilera hondy. Tylko u nich da się to zaprogramować.
            A wygląda mi to po obejrzeniu filmiku właśnie na odcięcie na immo. W tej wersji hondy jest immo 3 typu. Można zaprogramować je kodem fabrycznym wciskając kilkukrotnie pedał gazu włączając i wyłączając zapłon, taka procedura. Ale kod do tej procedury też tylko diler hondy może podać znając numer vin pojazdu. A sekwencja jest prosta: (przykładowy kod 41535) włącz zapłon, pedał hamulca wciśnij 4 razy, wyłącz zapłon, pedał gazu raz, wyłącz zapłon, 5 razy hamulec, wyłącz zapłon itd. Wóz powinien odpalić - ale kod trzeba od dilera wziąć no i kod działa tylko jeden dzień (niby). Procedura awaryjna aby tylko do serwisu dojechać gdzie immo przeprogramują. Tak ja typuję.

            Co do kupna - to najlepiej wybrać pierwszą opcję. Ale to jak już zupełnie nic nie pomoże.
            Last edited by Domanoid; 28-12-2012, 16:15.
            Pozdrawiam wszystkich cieplutko!
            Jakby jakiś link przeze mnie zamieszczony nie działał (z moich wstawek) proszę o prywatną wiadomość. Wrzucę ponownie.

            Comment


            • #7
              Witam. Na początku prosiłbym o pisanie mi po imieniu - Michał ( mam dopiero 25 latek wiec tak bedzie brzmiało lepiej ). Dziękuje.
              Dzisiaj cały dzionek spędziłęm w garażu, rozebrałem znowu prawie cały układ dolotowy, poczyściłem wszystkie kostki, posprawdzałem przewody czy nie są uszkodzone. Niestety nie udało mi sie zdemontować czujnika Map Sensor - poniewąż śrubka na wkrętak była mocno skorodowana, próbowałem odrdzewiaczem i WD40 niestety po kilku próbach obmieliła mi się i nie udało się odkęcić czujnika, jutro chyba zdemontuje cały kolektor, nadetnę łepek śrubki i postaram się odkręcić płaskim śrubokrętem z urzyciem ropy - ropa najlepiej rozpuszcza rdzę.
              Po nie udanej zabawie z kolektorem, podpiełem interfejs ELM 327 1.4b po obd i zrobiłem diagnostykę. Program ScanTollnet 1.13 odnajduje OBD oraz interfejs, i mogę odczytać że urzywane jest OBDII wersja California, ale nie odczytuje żadnych błędów, i po przekręceniu kluczyków lub wejściu w inne opcje traci połączenie ( przedtem przed zgaśnięciem auta, normalnie mi działał. Mogłem na interfejscie i tym programie odpalić auto i monitorować czujniki i parametry ) aktualnie program pokazuje mi tylko połóżenie przemustnicy oraz temp. w dolocie i płynu chłodzącego , oraz informacje żę obwód paliwowy otwarty.
              Drugą próbę zrealizowałem przy urzyciu programu PCMSCAN, niestety program nie połączył się z OBD. Parametry komunikacjie zostały ustawione tak samo jak w poprzednim programie. Również zainstalowałem 2 inne programy, które niestety też się nie połączyły z OBD.
              Odpowiedzi związane z temetyką powyższych postów.
              Iskra w ukladzie zapłonowym jest.
              Co do immo.
              Wkładam kluczyk świeci sie kontrolka immo, po chwili gaśnie. Lecz po kolejnych próbach zapalenia, gdy cofam kluczyk i znowu w pozycji rozruch zaczyna migać.
              W wolnej chwili odłaczyłem inne sesnory oraz sondę lambda. Po przekręceniu kluczyków reakcja jest taka sama. Kontrolka check się świeci po czym mignie 5 razy i gaśnie.

              W myślach coraz bardziej przychylam się do zakupy całego zestawu - ECU IMMOBILISER KOMPLETNY DO SILNIKA D17A9 KOMPUTER 37820 - PLR - E02 KOSTKA IMMOBILIZERA STACYJKA + KLUCZYK IMMO, MULTIPLEKS - SKRZYNKA Z IMMO jest na allegro za 400 zł ( silnik d17a9 ) tylko problem w tym, że zestaw pochodzi od wersji z manualną skrzynią. Jak to się ma do autka z automatyczną skrzynią? Bo zgodnie z rozpiską oznaczeń gniazd przy ECU - Connector C (22 Pins)– AUTO TRANSMISSION ONLY. Więc zestaw od manuala nie podejdzie chyba bo nie będzie wyposażone w gniazdo C.
              Przegłądam właśnie manula dotyczącego 2 sondy lambda i ECU.
              Wiec emulator został podłączony prawidłowo, jedynie problem w tym, że zamiast ground- masy zasilającej emulator nie wziełem z masy samochodu a z masy logicznej czujnika sondy lambda 2, i dlatego jak sprzawdziłem miernikiem to miałem pomiędzy nimi napięcie 12V - tylko szkoda, że odrazu o tym nie pomyslałem, bo również sprawdziłęm potencjał pomiędzy przewodem +12 a konstrukcja samochodu i masą sensora a konstrukcją samochodu i miernik nic nie wskazywał.
              Ide więc pomierze jeszcze aktualne napięcia na przewodach sondy 2, bo jeżeli ECU sie przyjarał będe miał dziwne wartości. ( pomiedzy masą logiczną sondy a zasilaniem grzałki +12, pomiędzy masą a sygnałem sondy powinno chyba być 0V - czy sie myle. W manualu jeszcze nie znalazłem tego rozdziału. W dodatku jest po angielsku, a mój nie jest perfekcyjny )
              Last edited by michal031987; 28-12-2012, 19:11.

              Comment


              • #8
                brawo za walkę , zastanawia mnie co będzie kiedy kupisz, to, co masz zamiar, podłączysz i ...to nie zadziała?
                Co ja bym zrobił na tym etapie, na pewno spróbowałbym przeprogramować pilota w/g instrukcji, staram się nie dopuszczać myśli że padł ECU, wiem że gdy padnie ECU na desce świecą się wszystkie możliwe kontrolki w trybie ciągłym, rozrusznikiem sie nie da zakręcić, a kod błędu to DTC: 100

                Coś mi tu nie gra, bo skoro jest iskra (wiem że sprawdzałeś ale to było przed tymi przygodami) w co słabo wierzę że jest teraz (bo zielony kluczyk Immob się świeci) do tego paliwo i powietrze - to musi odpalić.

                Brakuje jednej z 3 rzeczy: iskra? / powietrze? / paliwo? .
                OK, zakładamy że iskra na świecach jest, no to jest warunek konieczny lecz niewystarczający, zakładam że mamy powietrze, no to jeśli czegoś nie ma, to pompa nie podaje paliwa, immo ją odcina.

                Więc w kółko wracamy, jeśli Immo torpeduje wszystko to nie ma co sie motać z emulatorem czy sondą lambda.

                Jak nie poradzisz to aso, lub jakiś warsztat co zajmuje się automatami, Ci z takimi problemami sie spotykają często.


                Wracam jeszcze do pewnego zapisu z Wątka: Układ wydechowy Civic coupe EM 2 automat USA

                pisałeś...
                Zamieszczone przez michal031987 Zobacz posta
                Autko już działa, nie gaśnie. Problem chyba był z silniczkiem biegu jałowego. Przyczyny nie moge ustalić co dokładnie było problemem. Ale rozebrałem całą przepustnice, wymieniłem filtr powietrza ( chyba orginał siedział Made in Israel ) świece chyba też są orginały seryjne. Szczotka drucianą je przeczyściłem. I co najważniejsze razem z tatą podłaczaliśmy przewodu układu chłodzenia do krokowego ( przetem po odłączeniu przewodów okazało się że nie było w nim płynu chłodzącego ) - ja dmuchałem w chłodnice a tata czekał i założył przewód gdy z obu rurek poszedł płyn przez silniczek krokowy. Odpaliłem auto nagrzałem i przeszło mu. Ponadto obroty w biegu jałowym spadły do 700-800 obrotów/min.
                wróciłbym do tej samej operacji, powtórzyłbym ją dokładnie tak samo, jeśli odpali - to gdzieś tu leży problem.

                Zamieszczone przez michal031987 Zobacz posta
                (...) Polutowałem ten emulator wpiełem bez niego autko chodziło, wpiełem emulator wykasowałem błędy. Po paru minutach autko zaczeło gasnąć i zgasło na amen.
                nie wiem czy po tej operacji się coś dołożyło ...? może to zbieg okoliczności,
                może jednak problem w silniku krokowym, albo czujnik płynu chłodniczego wysyła błęde informacje - bo znowu jest bez płynu?...

                wróć do stanu kiedy udało się odpalić auto.


                Jeszcze raz oglądałem Filmik,
                mam pewne uwagi:
                - słyszę że podczas kręcenia rozrusznikiem jest "gwizd" nie słyszę wyraźnego mimośrodowego kręcenia wałem, tak jakby nie był zasprzęgłony rozrusznik, - może mi sie wydaje ale dźwięk jest dziwnie równy jednolity,
                - widzę że chwilowo mruga literka "D" podczas kręcenia rozrusznikiem, czy cos przypadkiem się nie wypięło z czujników położenia skrzyni?
                - widzę że masz mało paliwa w baku, żeby nie było znowu jaj że jest tak niski stan że pompa nie łapie paliwa !? ... w zeszłym tygodniu przerabialiśmy sprawę : https://www.civicforum.pl/showthread...nda-nie-odpala
                Last edited by rambo7; 28-12-2012, 20:36.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Właśnie wruciłem z garażu.
                  Sprawdziełm map sensor, i na 3 pinach jest napięcie prawie takie jak w manualu. ( jest 4,6-4,78 V w manualu jest 5V, ale różnica wynika pewnie z stanu naładowania akumulatora, mój już pada i mam 11,85 - 11,25 V, a powino być w granicy 13,5V. Sprawdziłem sam czujnik map sensor omomierzem pin 1-2 9,93Kohma, 1-3 7,78 kohma, 2-3 2,33kohma.
                  Sprawdziełm również sondy lambda, napięcia na nich. 1 jest prawidłowa na przewodach grzałki ok 10V, pomiędzy zasilaniem grzałki a masą logiczną sygnału sondy 6,22V, pomiędzy masa logiczną sondy a przewodem sygnałowym 0,38V. Pomiędzy przewodem sygnałowym a zasilaniem grzałki 11,32V. na drugiej wtyczce sondy podobnie, jedynie na zasilaniu grzałki 0V - ale druga sonda niema wpływu na rozruch.
                  Jutro muszę naładować akumulator, bo już padł. Pod koniec już tylko ruzrusznik brzęczał.
                  Przeczytałem dokładnie forum dotyczące civic VIg w podanym linku.
                  Rzeczywiście z wydechu lała mi się woda, w każdym aucie leje się teraz i stan benzyny jest niski.
                  Postanowienia na jutro:
                  -jechać na stacje kupić 15 litrów benzyny
                  - Kupić denaturat lub ten środek do benzyny
                  - sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodniczego - ale chyba jest sprawny, ponieważ program pod obd który mi działa pokazuje temp. powietrza w sącym i płynu chłodniczego
                  - jeszcze raz sprawdzić silniczek biegu jałowego, przedtem mi gasł - teraz wogole nie pali.
                  - sprawdzić czy dochodzi benzyna do wtrysków, odepne przewód paliwowy przed wtryskami i zobaczymy czy dochodzi benzyna, odrazu go przeleje aby z baku doszła nowa benzyna świerzo dolana
                  - sprawdze czujnik położenia wału, oraz pasek rozrządu - jak jest luźny to mógł przeskoczyć i wtedy też go nie odpale

                  Tylko zastanawia mnie ten check. Ponieważ nie wkładam zworki - nie robie samodiagnostyki ( nawet w tym aucie nie wiem gdzie i czy jest gniazdo do samodiagnostyki ). Przekręce kluczyk i świeci sie check tak jak na filmie po czym mrygnie 5 razy - powinien mrygać gdy jest zworka, a w tym przypadku jej niema.
                  Z kupnem ECU się wstrzymam.
                  Co do immo to dzisiaj podłaczyłem zasilanie z drugiego auta, na dwa akumulatory kontrolka kluczyka się zaświeca po przekręceniu poczym gaśnie, po kilku próbach odpalenia - włączenia rozrusznika zaświeca się kluczyk i mryga, ale jak cofnę kluczyk na zero i spowrotem na odpalenie to się zaświeca ciagle i zaraz gaśnie. Jakby był problem chyba z immo to kluczyk by mrygał cały czas?
                  Przy próbie na jednym akumulatorze zaświeca sie przy dłuższej próbie kręcenia, przyczyna spadek napięcia na akumulatorze i to duży poniżej 10V. Jak napięcie mi spadło to immo się świeci prawie cały czas. Podłącze przewody pod drugi samochód to działa bez problemu.


                  Pozdrawiam

                  Przejrzałem manula hondy accord 93r. ponieważ to jedyna instrukcja którą mam po polsku. Silnik nie odpala, świeci się kontrolka check, przyczyny:
                  - czujnik MAP
                  - czujnik TP - czujnik położenia przepustnicy
                  - czujnik otwarcia zaworu EGR
                  - sprawdzić przekaźnik PGM-Fi
                  W celu sprawdzenia porawnosci działania nalezy odłanczać zgodnie z listą złącza czujników. Po kązdym odłączniu kasować ECU i sprawdzać czy występuje błąd. - Ciekawe czy to zadziała.

                  Ponadto znalazłem błąd DTC5 jest to uszkodzenie mechaniczne ( nieszczelność przewodów podciśnienia w obwodzie czujnika w kolektorze dolotowym) MAP.
                  Ponadto już zlokalizowałem wyłącznik wstrząsowy( bezwładności lub uderzeniowy - różnie jest opisany ) jutro postaram się zewrzeć jego piny 1 z 3.

                  Sprawdze dzisiaj jeszcze raz dokładnie układ dolotowy, możliwe że jakiś przewód podciśnienia jest niedociśniety i dostaje lewego powietrza.

                  Paliwo dochodzi do silnika, wlany denaturat do baku. Dolałem 12 litrów benzyny, przepchnełem pompka paliwo z przewodów. I teraz się męcze z demontażem map sensor, śruba nie poszła. Szlifierka kontowa zrobiła swoje, nadciełem łepek śrubki, zerwałęm go zdjełem map sensor a śrubę teraz odrdzewiam ropą żeby ją odkręcić. Sprawdzełem civic EG8 silnik d15b7 po odpięciu map sensor normalnie zapala, accord też pali bez map sensor.
                  Ponadto wymieniam wszystkie zaciski obwodu podciśnienia, opalarką nagrzewam przewody i zaciskam nowymi obejmami. Poprzednie nie trzymały i przewód się okręcał. Jak ogarnę dolot to wezne się za układ zapłonowy, wykręce wszystkie świece i je posprawdzam.
                  Paliwo jest, powietrze już ogarniam, i jeszcze iskra musi być pewno wiec powinien zapalić.

                  Kolejny dzień zakończony niepowodzeniem. Rozkeciłęm przepustnice, powymieniałem wszystkie opaski zaciskowe, odpowietrzyłem ponownie układ, sprawdziłem napięcia do czujników głównie map sensor - prawidłowe i nic - nie pali. Na naładowanym akumulatorze nie zapala się przy rozruchu D immo również nie mryga.
                  W skrucie poddaje się
                  Iskra jest, na wszystkich 4 tłokach.
                  Last edited by michal031987; 29-12-2012, 18:32.

                  Comment


                  • #10
                    Myślę myślę... i nie wiem co jeszcze ci podpowiedzieć... Daleko masz do ASO Hondy?

                    Może ktoś z okolicy ma taki samochód? Poprosić o pomoc i na próbę przełożyć komputer z innego samochodu? (nawet ze skrzynią manualną - byle silnik odpalił, jechać nie musi)

                    Jak już tak patrzysz dosłownie wszystko to wyjmij i otwórz komputer, czy nie czuć tam spalenizny lub coś nie jest gołym okiem spalone/uszkodzone?
                    Pozdrawiam wszystkich cieplutko!
                    Jakby jakiś link przeze mnie zamieszczony nie działał (z moich wstawek) proszę o prywatną wiadomość. Wrzucę ponownie.

                    Comment


                    • #11
                      Domanoid - wczoraj sprawdziełem układ zapłonowy. Niespodzianka iskra jest jak sie świece wyciągnie, ciekawe czy jest gdy pracuje przy kompresji. Z ciekawości sprawdziełem iskre w tym aucie i w drugim silnik d15b7 ( ten silnik pracował na 3 garach i świece mogłem sprawdzić ECU nic nie wurzuca, bez map sensor też dziala ) wracając do wątku. W d17a2 iskra jest po wymontowaniu świecy - ale optycznie ma ona kolor biały i to mnie zdziwiło, na silniku starszym d15b7 ta sama świeca ma kolor iskry niebiesko-żółty. Wniosek jaki mi się nasunoł ( podobne przeżycia z młodzieńczych lat jak sie romecikiem po polach jeździło ) iskra ginie po wzroście kompresji w cylindrze- lecz tego nie sprawdze. Ale są tego objawy:
                      - po wykręceniu wszystkich świec, świece są wilgotne - potocznie mówiąc silnik zalewa świece
                      - po " podlaniu każdej świecy " strzykawką w każdy cylinder przez otwór świecy wstrzykenełem 4-5 ml benzyny poczekałem aż spłynie wkręciłem świece, i powinien przynajmniej na chwile załapać lub strzelić w kolektor ssący lub wydechowy a tu cisza, w dodatku przepompowałem go przed rozruchem i puściełm pompke 3 razy. Nawet jeżeli by padł czujnik położenia wału to miesznaka wstrzyknięta na lewo powinna się zapalić nawet w momęcie wystąpienia iskry w cyklu usuwania mieszanki lub wtrysku do cylindra.
                      Po tym sprawdzeniu, wydrukowałem sobie manuala - sprawdzenie układu zapłonowego, 1 pin - do masy przy kluczyku w pozycji ON - powino być napięcie bateri - i jest tyle co na akumulatorze. Następnie kluczyk w pozycje OFF , 2 pin ( środkowy ) pomiar omomierzem z masą auta - powino być przejscie i jest momętami pojawia sie wartość ok 1-3 ohma ( jest po wartość wynikająca z błedu pomiarowego - rezystanacja przejścia ) wiec pomiar prawidowy, następnie kluczyk w pozycji OFF odpiełem wtyczke ECU conektor A ( wtyczka A ) o i zgodnie z rozpiską III rząd przedostatnie piny omomierzem pomiar z masą - nie powinno być przejscia, pomiar prawidłowy ( na jednej cewce do 3 cylindra miałem wartość chwilową ok 16Mohma, ale to była wina styku pożniej było ponad 20Mohma ) pomiar prawidłowy. Następny podpunkt kluczyk w pozycje ON i sprawdzenie 3 pinu ( ten pin przy zabezpieczeniu mechanicznym - zatrzasku wtyczki ) pomiar woltomierzem do masy wedłum manuala podczas rozruchu powinno być 0,5V lecz niestety jest coś innego napiecie waha się od najniższe jakie zaobserowałem to ok 1,5V najwyższe to ok 5V. I moim zdaniem tu jest problem, bo chyba to jest napiecię pochodzące od ECU do cewki celem wyzwolenia impulsu.
                      Po rozmowie z zaprzyjaźnionym mechanikiem dowiedziełem sie że nie zawsze przy rozkodowanym immo mryga kluczyk od immo w niektórych generacjach opli ( kolega pracuje w serwisie opla w W-w ) mrygała kontrolka check. Dodoatko miał przedzwonić do znajomego który pracuje w serwisie hondy ( teraz czekam na telefon od niego, wekeknd przeleci bo serwis nie pracuje chyba w wekendy ).
                      Szkoda że nie kupiłem sobie kiedyś oscyloskopu, bo bym sprawdził co się pojawia na pinie ECU immo key - a tak tylko mogę czekać.

                      Co do benzyny to zrobiłem zgodnie z zaleceniami. Lecz w bak poszedł denaturat, przelałem pompką ok 1 litra benzyny w butelkę ( odpiełem przewód od wtrysków ) na dnie było ok 1,5-2 cm denaturatu - raczej lepiej to nazwać mieszaniny denaturatu z wodą.
                      Po dolaniu 12-15 litrów benzyny i pobujaniu auta, znowy przelałem teraz 1,5 litra i na dnie butelki było już tylko ok 0,5 cm dynksu z wodą.
                      Sprawe z autem odkłada do momentu aż się naucze na sesje do szkoły. Ale w wolnej chwili przelukałem szawkę i już w głowie zaświtał pomysł. ( jeżeli warunkiem zapłonu jest teraz iskra pełnowartościowa, a żeby taka powstała to muszę mieć na pinie 3 napiecie ok 0,5V a mam 1,5-5 V, to należało by sie to napięcie puścić w obwód RLC, poczym puścić to na bramkę np. tranzytora niewiem czy tryrystor nie byłby lepszy, zasilić to ze źródła sterowanego wymuszajace napięcie w granicy 0,5V. Napięcie z ECU przez RLC wymusiło by nam po podaniu go na brakmę przpływ napięcia przez układ półprzewodnikowy o wartości równej Uza ( napiecie Uza większe o spadek 0,7V na elemęcie półprzewodnikowym ) w tym wypadku 0,5V. Tylko problem z przesunieciem czasowym wprowadzanym przez układ, ale było by to rzędu us, przy odpalaniu niezauważalne bo to było by opóźnienie wzgledem impulsu iskry ok 1e-4 s.
                      Biorę się za nauke bo to ważniejesze teraz
                      Pozdrawiam.
                      Przeprasza ale net mi się wiesza i ten sam post wrzuciłem aż 3 razy. ( 2 kopie już usunełem, Przepraszam )

                      Koputer już otworzyłem, obejżałem go jedynie z jednej strony i zero objaw nadpalenia. Optycznie nic nie widać - podzespoły w technologii SMD wiec nawet nic nie zwojujuesz.
                      Jeszcze przeglądam ten emulator, podłączyłem zgodnie z schematem tylko, że pod zero logiczne. Ale i zasilanie podłączyłem z zasilania z ECU. Jeszcze przejże ddr tego scalaka 555, bo jeżeli on walnoł - ale działa. Patrzę na ten schemat emulatora i jakbym nawet zrobił zwarcie to mi się obwód zamyka przez rezystor R4 - 10Kohma lub R3 - 100kohma i diode led. Dioda przepuszcza jedynie w jedną stronę, ponadto jakbym puścił zasilanie przez pin 3 ( scalaka 555 ) to mam szeregowo R3 i diode led ( 1,2V I=20mA) I=U/R czyli 12/100000 = 12uA a z tego co się orientuje, moge się mylić to sonda podaje ok 20-30mA ponad rząd wielkości wiecej niż emulator. Pozatym do masy mamy jeszcze rezystor R4 10kohma. Kondesator C2 nie przepuści nan napięcia bo mamy DC wiec jego impedancja dla DC dąży do nieskączonosci. Przeanalizowałem również budowę NE555 i w konfiguracji jak na schemacie przy doborze R1 do R2 nie jest on wstanie podać wiecej nić 1,2V na wyjsciu bez obciążenia, dodatkowo dochodzą jeszcze rezystor i dioda led zanim dojdziemy do pinu przyłączenia sygnału i wyprowadzenia go do ecu.
                      Widzę, że to przyłączenie emulatora i zgaśniecie auta to najwidoczniej zbieg okoliczności. Chyba większy wpływ miało ciągłe odpinanie akumulatora, rozładowanie jego.
                      Czekam na kontakt od mechanika, czy rozkodowanie immo może być sygnalizowane paleniem a poźniej mryganiem diody check.
                      Poniżej zamieszczam kilka zdjeć z wczorajszego dnia;
                      IMG_0042.jpgIMG_0043.jpgIMG_0045.jpg
                      i nieszczęsna śruba od map sensor ale udało mi się ją wykręcić
                      IMG_0048.jpg
                      troszkę niechce mi się szukać w manualu co to za czujnik jest, i jaką wartość rezystancji powinien mieć. Mierzyłem go i ma 0 ohma
                      IMG_0050.jpg
                      Ci co śledzą moje posty pewnie zauważyli że troszkę silniczek jest czyściejszy

                      Miałem się uczyć. Lipa !
                      Problem chyba ROZWIĄZANY. Auto posiada ( jak to ładnie brzmi po angielsku ) " readiness codes " - i w skrucie przekręć kluczyk w pozycje ON nie odpalaj auta , zaświeci się komtrolka MIL i będzie się świecić przez 20 sekund, jeżeli lampka zgaśnie to readines codes jest zapisany w pamięci a jeżeli mrygnie 5 razy to znaczy że został usunięty z pamięci. - Przyczyna zgodnie z instukcja po angielsku " jezeli bateria twojego samochodu została odłaczona lub uległa uszkodzeniu , to kod zostanie usunięty. Dalej ... to szukam instrukcji po polsku, już ją mam tylko ściagnę wydrukuje. Zastosuje jak zadziała to podziele się informacjami.
                      Pozdrawiam
                      Last edited by michal031987; 30-12-2012, 18:56.

                      Comment


                      • #12
                        Michał, weź mówię Ci, zrób to samo co z ojcem robiłeś, widać było skuteczne bo po tamtej operacji(jach) odpalił i chodzi nawet równo pisałeś 800obr/min
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Tylko wtedy ona paliła ale gasła po pewnym czasie.

                          Problem to " readiness codes " objawy jak w opisie dioda check świeci się 20 sekund po czym mryga 5 razy. Co do sące to mam już dosyć grzebania w nim, 4 razy już go rozbierałem i czyściłem.
                          Może komuś sie przyda instrukcja obsługi po polsku

                          Oblądałem filmik, równo 20 sekund świeci się check jak w opisie po czym mryga 5 razy tak jak w opisie. To czemu nie moge go odpalić? Dlatego że nie widzi 2 sondy lambda? bo jej niema - Jak uważacie.

                          Prof. Wikipendia
                          Kod gotowości ( angielski dla "kodu gotowości") lub Prüfbereitschaftstest część elektroniki silnika na wszystkich pojazdów z OBD . Nie wszystkie związane z emisją zanieczyszczeń części pojazdu mogą być monitorowane w ramach jakiegokolwiek operacyjnego lub jazdy stanie. Kod gotowości składa się z kodu binarnego z 12 cyfr (12 cyfr nie jest tu użyty). "0" oznacza zespół przetestowane lub nie jest zainstalowany i nie jest "1" dla sprawdzenia.

                          Następujące moduły są zawarte w kodzie gotowość silnika benzynowego: niewykorzystane, inne systemy, układu paliwowego, detekcji przerw w zapłonie, układ recyrkulacji spalin, podgrzewane czujnik tlenu, czujnik tlenu, klimatyzacja, wtórny układ powietrza, zbiornik układ paliwowy wentylacja, katalitycznego grzałka, katalizator.

                          Kod gotowości można za pomocą odpowiedniego urządzenia ("Diagnostic Tester" lub diagnostyczne pojazdu systemu ) może być używany do odczytu i wykryć, jeżeli wszystkie składniki związane emisji pojazdu zostały sprawdzone jako część OBD. Zapytanie kodów gotowości jest częścią badania emisji w pojeździe z OBD.
                          Last edited by michal031987; 30-12-2012, 21:28.

                          Comment


                          • #14
                            Odp: Civic d17a2 nie pali.

                            A odłącz jeszcze pierwszą sondę lamda i zobacz co się będzie działo przy odpalaniu. Co do tych 5 mrugnieć pisałem o tym w pw. Może nie użyłem tych angielskich słów.
                            Próbowałeś same świece przełożyć?
                            Myślę że pomysł z dorobieniem układu przy stacyjce mija się z celem. Iskra jest,wszystko jest.
                            Spróbuj ręcznie otworzyć lekko przepustnice podczas opalania. Aby wykluczyć całkowicie krokowca.
                            Właściwie można odpiąć większość sensorów i wtedy ecu bierze wartości awaryjne. Tylko check się świeci.


                            Tapnięte z handika, wybaczcie za lakoniczność.
                            Pozdrawiam wszystkich cieplutko!
                            Jakby jakiś link przeze mnie zamieszczony nie działał (z moich wstawek) proszę o prywatną wiadomość. Wrzucę ponownie.

                            Comment


                            • #15
                              Domanoid masz racje. Zgadza się pisałeś.
                              Ok to którę czujniki mogę odłączyć?
                              Przepustnice otwieram gdy dodaje gazu przy odpalaniu, już i tej metody próbowałem.
                              Co do świec to niemam z czego przełóżyć nie mam żadnego zestawu na rezerwie a niechce ruszać drugiego auta bo teraz pech chodzi parami. Jeszcze w drugim coś odbije w accordzie i jutro na sylwestra nie pojadę, a w mojej starej civic eg8 nie moge odkręcić świec. Kiedyś próbowałem lecz z całej siły niechiały się odkręcić. Narazie jeździ a, takim kręceniem na siłe głowice rozwale i dodatkowy wydatek.

                              Odłączyłem większość czujników, niestety nie załapał. W garażu zapach benzyny a silnik martwy. Zobserwowałem, że kilka razy strzelił w kolektor ssący, któryś już raz ale nia zapalił.
                              Czujnik położenia wału może powodować niezałodowanie się komputera?
                              Bez tych kodów błędów jestem błądze po ciemku. Gniazda do samodiagnostyki za pomocą zworki nie moge znaleźć, po OBD nic mi nie wyskakuje bo ECU nie jest gotowy do rozruchu.
                              Chyba poszukam jakiś ECU, gdzieś na szrocie wezne i umówie się że jak zadziała to go kupie, jak nie to zwróce. Bo już niemam pomysłów.
                              Świece jak wykręce są wilgotne aż się proszą o zapłon.
                              Last edited by michal031987; 30-12-2012, 22:42.

                              Comment

                              Working...
                              X