Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Szum przy prędkościach 45-60km/h

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Szum przy prędkościach 45-60km/h

    Witam,

    Tydzień temu kupiłem civica, i moje uszy wychwyciły jakiś szum z okolic tyłu auta który słychać już przy 45km/h, najgłośniejszy jest przy 60km/h ale powyżej już go nie ma. Żeby go dobrze było słychać musi być wyłaczone radio, z włączonym prawie nic nie słysze. Zauważyłem to jadąc po płaskiej i równej jak stół drodze. Koło się nie rusza, auta mi nie ściąga na żadną stronę, nie czuć żadnego bicia ani drgań kierownicy ani żadnych innych-jednym słowem jakbym był głuchy to nic by mnie nie niepokoiło. Hmmm, opony z tyłu są już mocno zużyte, mają mikropęknięcia, więc guma raczej jest już mało elastyczna. Czy to jest wina opon które już swoje mają za sobą? P.S. jak jadę po kostce brukowej to słychać to naprawdę minimalnie, P.S. 2 jak skręcam to hałas nadal jest słyszalny.
    Last edited by labed2007; 06-05-2010, 18:33.

  • #2
    jeśli jest to wersja 3d to niestety szumy z tylnej części nadwozia to standard. tylna część jest słabo wygłuszona( szczególnie bagażnik) i słychać lekkie szumienie podczas jazdy. kiedyś jak byłem młody to nawet łożysko na to wymieniłem, hehehe
    sigpic
    ZOBACZCIE:
    http://www.civicforum.pl/album.php?u=3699

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez w0cinu Zobacz posta
      jeśli jest to wersja 3d to niestety szumy z tylnej części nadwozia to standard. tylna część jest słabo wygłuszona( szczególnie bagażnik) i słychać lekkie szumienie podczas jazdy. kiedyś jak byłem młody to nawet łożysko na to wymieniłem, hehehe
      Tak jest to wersja 3d po lifice-1999r identyko jak masz w avatarze. Szum jest nasilony gdy 2 osoby usiada z tyłu.

      Jakie są objawy uszkodzonego łożyska? Bo naprawdę się przejąłem tym szumieniem bo to moje pierwsze auto. I boję się że czasem koło może mi odpaść albo coś ;/b

      Comment


      • #4
        najprościej podnieś auto na lewarku i spróbuj nim poruszać łapiąc za prawą i lewą stronę koła i pociągnij do siebie i od siebie, jeżeli się rusza to łożysko do wymiany
        u siebie miałem to samo tylko, że szum był dość głośny i do wymiany łożyska

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez oskar Zobacz posta
          najprościej podnieś auto na lewarku i spróbuj nim poruszać łapiąc za prawą i lewą stronę koła i pociągnij do siebie i od siebie, jeżeli się rusza to łożysko do wymiany
          u siebie miałem to samo tylko, że szum był dość głośny i do wymiany łożyska
          Heh normalnie o tym samym pomyślałem- auto było przed chwilą na lewarku, efekt- koło siedzi jak by pudział przykręcał, kręciłem kołem i żadnych szumów ani dźwięków nie słyszałem, ciągłem nim w ta i tamta strone żadnych luzów. Czy powodem mogą być mocno zuzyte i wiekowe opony? tzn z takimi małymi pęknięciami po bokach

          P.S. Czy przy kręceniu kołem na lewarku powinno być słychać jakieś dźwięki gdy łożysko już wymaga wymiany?
          Last edited by labed2007; 06-05-2010, 20:24.

          Comment


          • #6
            koło się kręci i nie rusza to łożysko całe.
            dżwięków raczej nie ma, zgrzytanie raczej karoserii i zawieszenia
            jeżeli opony masz zużyte to i tak czeka Cię zakup nowych a później to już sam zobaczysz, czy coś szumi czy nie.
            kolega wyżej napisał, że szumy to standard. ja mam dość szerokie opony więc u mnie wszystko szumi, a łożyska wymieniłem tydzień temu

            Comment


            • #7
              Załóż zapasówke to będziesz wiedział czy to opony. Jeśli łożysko to bedzie coraz głośniej i jesli przy włączonym radiu będzie słychać to wtedy wymiana.
              jednak jeśli to łożysko to raczej powinno być słyszalne jako bicie i zwieksza sie przy jeżdzie w zakrętach lub koleinach.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez oskar Zobacz posta
                koło się kręci i nie rusza to łożysko całe.
                dżwięków raczej nie ma, zgrzytanie raczej karoserii i zawieszenia
                jeżeli opony masz zużyte to i tak czeka Cię zakup nowych a później to już sam zobaczysz, czy coś szumi czy nie.
                kolega wyżej napisał, że szumy to standard. ja mam dość szerokie opony więc u mnie wszystko szumi, a łożyska wymieniłem tydzień temu
                Koło obraca się lekko(no trochę ciężej niż takie od rowera ) ruszać się nie rusza. A oponki mają jeszcze z 3-4mm bieżnika, do konca sezonu muszą starczyć bo z kasą krucho po zakupie auta.

                Witam

                Dzisiaj dokładnie oglądałem koła, nigdzie nie ma luzów, koła kręcą się lekko, nie ma żadnych odgłosów podczas obracania ręką ani oporów. Zauważyłem natomiast jedno-koło z którego dobiegają odgłosy(lewy tył) ma nierówno wytartą oponę-na zewnątrz jest połowę mniej bieżnika niż na wewnętrznej połowie opony. Pozostałe opony OK. Czy to może być przyczyna tych szumów?

                P.S. do modów-usuńcie mój poprzedni post ;] zapomniałem o opcji edit
                Last edited by Domanoid; 11-05-2010, 01:18.

                Comment


                • #9
                  zbieżność kolego musisz ustawić
                  i to może być powód szumów jak masz duże odchyłki, no a poza tym jeżeli masz tak zużyty bieżnik to radzę też kupić nową oponę

                  Comment


                  • #10
                    Zbieżność ustawiona, czy takie wytarcie opony może być powodem szumu?

                    Comment


                    • #11
                      może szumieć
                      p.s. zbieżność ustawiłeś, a czy sprawdziłeś stan zawieszenia? w jakim stanie masz tuleje gumowe itp. żeby się nie okazało że wszystko jest wytrzaskane i trzeba będzie wymieniać tuleje i na nowo ustawiać zbieżność. dlatego przed wymianą zużytych opon sprawdź to wszystko.

                      Comment


                      • #12
                        Z mojej strony proponuje zmienic kat nachylenia antenki na dachu - tzn. bardziej przyblizyc ja do dachu auta.
                        P.S. to nie jest glupi zart :-)

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez Arek1980 Zobacz posta
                          Z mojej strony proponuje zmienic kat nachylenia antenki na dachu - tzn. bardziej przyblizyc ja do dachu auta.
                          P.S. to nie jest glupi zart :-)
                          Jutro rano to sprawdze ale jak taka cienka antenka może robić jakiś szum?

                          Comment


                          • #14
                            samo szarpanie kolem na lewarku nic nie da chyba ze lozysko jest juz w stanie tragicznym, najlepszy sposob na sprawdzenie lozyska to podniesienie na lewarku, zakrecenie kolem najlepiej jak najmocniej i dotkniecei sprezyny tzn najlepiej polozyc na niej reke, wtedy jesli wyczuwalne sa drgania znaczy ze lozysko jest juz wyrobione - rada specjalisty z serwisu opon i zawieszen
                            wiem to z autopsji, u mnmnie huczy buczy jak jade a luzow zero nawet na szarpakach w stacji diagnostycznej nie pokazalo a a na jednym kole jak dotkne sprezyny to czuc jak wibruje, i niedlugo zmieniam
                            sigpic
                            niebieska perełka D14Z2 EJ9 2000

                            Comment


                            • #15
                              witam mi znów przy 70- 80km/h wyje z przodu z prawej strony... ponizej i powyzej tej predkosci jest ok
                              , czy to moze byc lozysko czy cos innego?

                              Wymieniłem oba łożyska w przednich kołach i to samo
                              Last edited by mlody02; 29-08-2011, 20:48.

                              Comment

                              Working...
                              X