Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

amory? sprężyny? tuleje?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • amory? sprężyny? tuleje?

    Witam, nie wiem co wpływa na złe prowadzenie i lekkie ściąganie auta w lewo? Zanim powymieniałem części było ok. Wymieniłem łożysko lewe przód, 2 przeguby, osłony maglownicy, drążki + końcówki i ustawiłem zbieżność. Z tyłu wymieniłem 6 tulejek na wahaczach poprzecznych i piastę . Po tym wszystkim sprawa wygląda tak. Auto nie pewnie się prowadzi szczególnie przy większych prędkościach a jak puszcze kierownice to dość znacznie ściąga w lewo. Do tego tył nisko siedzi wystarczy szybciej najechać na muldę czy koleinę i trze opona o nadkole. Byłem 2 raz sprawdzić zbieżność bo myślałem, że spartolił robotę ale jest ok.

  • #2
    Zamieszczone przez afri3l Zobacz posta
    Byłem 2 raz sprawdzić zbieżność
    Zbieżność nie ma nic do ściagania,zrób pełną geometrię i skup się na asymetrii.
    Tył auta jst tak samo odpowiedzialny za prowadzenia jak przód,nie wspominając o kątach pochylenia poszczegolnych kół i wpisaniu w kwadrat.
    Jakie masz koła i gumy że ociera,bo nawet po wyjęciu sprężyn nie powinno
    Last edited by m26; 25-01-2019, 19:55.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
      Zbieżność nie ma nic do ściagania,zrób pełną geometrię i skup się na asymetrii.
      Tył auta jst tak samo odpowiedzialny za prowadzenia jak przód,nie wspominając o kątach pochylenia poszczegolnych kół i wpisaniu w kwadrat.
      Jakie masz koła i gumy że ociera,bo nawet po wyjęciu sprężyn nie powinno
      Mam takie jak na słupku pisze 185/65/14 Barum. Jak siądzie chociaż 1 osoba z tyłu to na byłe czym przytrę. No jak pojechałem na zbieżność to gość ustawia chyba kąty itd czy nie?

      Comment


      • #4
        Zbieżność to zbieżność,pokręci drążkami i wypuści.Jedź tam gdzie zrobią Ci wydruk kompletnej geometrii.
        W 6 gen niczego poza zbieżnością z tyłu i przodu nie da sie regulować,więc nawet gdyby ustawili obie osie tak jak trzreba to nie znaczy ze auto będzie jeździć tak jak powinno,a warto wiedzieć co jest do zrobienia żeby było dobrze.
        Zmień koła stronami na probę,bo czasem sama guma ciągnie auto do rowu.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
          Zbieżność to zbieżność,pokręci drążkami i wypuści.Jedź tam gdzie zrobią Ci wydruk kompletnej geometrii.
          W 6 gen niczego poza zbieżnością z tyłu i przodu nie da sie regulować,więc nawet gdyby ustawili obie osie tak jak trzreba to nie znaczy ze auto będzie jeździć tak jak powinno,a warto wiedzieć co jest do zrobienia żeby było dobrze.
          Zmień koła stronami na probę,bo czasem sama guma ciągnie auto do rowu.
          U mnie na wsi będzie ciężko A z tym tyłem co? Sprężyny? Mówili mi że może pękły ale nic sie tam nie tłucze.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez afri3l Zobacz posta
            A z tym tyłem co? Sprężyny?
            No to trzeba się nachylić i zobaczyć.
            Jakie ET mają fele,w ktorym miejscu konkretnie ociera?

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
              No to trzeba się nachylić i zobaczyć.
              Jakie ET mają fele,w ktorym miejscu konkretnie ociera?
              To są zwykłe stalówki. Normalnie gora opony przypierdziela w ta oslone nadkola w srodku

              Comment


              • #8
                A sprawdzałeś czy ciśnienie w oponach jest równe?

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Mtgad Zobacz posta
                  A sprawdzałeś czy ciśnienie w oponach jest równe?
                  Ja to jiż mam manie sprawdzania ciśnienia.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez afri3l Zobacz posta
                    Normalnie gora opony przypierdziela w ta oslone nadkola w srodku
                    Więc albo były jakieś krawężniki i koła stoją za bardzo w pionie,albo było coś robione z blachą i nadkola sa za mało wypuszczone na zewnątrz.
                    Normalnie to takie koło w miarę uginania zwiększa negatyw i kladzie się na tyle ze z zapasem mija rant i swobodnie chowa się do wnęki.
                    Popatrz ,to jest 195/50/15 i ET 37
                    nadk.jpg
                    Kiedyś to było -30,teraz po latach jest pewnie połowę więcej,jednak to bez znaczenia bo i tak regularnie na różnych chopach czuję że już dobija zawias do granic , czasem mam wrażenie że buda więcej nie zniesie,ale zadnych ocierek nigdy nie miałem,ani żaden mój koleś od Cifów zakładający normalne koła.

                    Comment


                    • #11
                      Nie mam garażu a pogoda teraz nie rozpieszcza to nie zobaczę. Znacie może jakiegoś fachowca od hanek w okolic ach Chrzanowa(miedzy Katowicami a Krakowem, woj. małopolskie?

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                        No to trzeba się nachylić i zobaczyć.
                        Jakie ET mają fele,w ktorym miejscu konkretnie ociera?
                        Możesz zrobić miejsce w skrzynce odbiorczej? Bo chciałem zadać Ci pytanie nie związane z tematem

                        Comment


                        • #13
                          Ok. zrobię trochę miejsca.

                          Comment


                          • #14
                            Przyjrzałem się dziś hance i zauważyłem, że lewy tył siedzi niżej nić prawy. Czyli zanosi się na wymianę amory + sprężyny. Widzę sporo ogłoszeń że ludzie mają mtsa po 500zł a jeden nawet za 300 tylko czy warto się w to bawić?

                            Comment


                            • #15
                              Nowe sprężyny + amory i jest cacy, nic nie ściąga i nie ociera jak się wpakuję w dziurę. Jest jedna rzecz jeszcze która nie daję mi spokoju. Siostry hanka jak jadę to gdy mam kiere prosto i chcę załóżmy zrobić slalom to jest taki fajny delikatny opór przy skręcaniu. I puszczam to sama się ustawia na środku i auto jedzie prosto. A u mnie kiera tak lekko chodzi. Jak puszczę fajere to wystarczy, że ją delikatnie palcem dotknę i zmienia tor jazdy. Nie ma takiego punktu na środku czy jak to nazwać.

                              Comment

                              Working...
                              X