Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dziwne odgłosy i "stukanie"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dziwne odgłosy i "stukanie"

    Witam
    Pół roku temu wymieniłem końcówki drążków kierowczniczych, 1,5 roku temu wachacze - wszystkie. Wymieniony prawy wachacz przedni górny, tylnie tuleje wachaczy i tuleje wachaczy poprzecznych tylnich.
    Zrobiona zbieżność kół i można powiedzieć że Honda - Civic 1,6 98 rok 185 tys przebiegu MB47 - jeździ jak trzeba.

    Jednak ostatnio zauważyłem dziwne zachowanie a raczej odgłosy.

    1. Przy skręceniu na maxa w lewą stronę - jeśli się nie mylę - słychać w lewym kole stukanie - ale jak skręcę na maxa kierownicę - czasami trzeba mocno wykręcić na parkingu. W drugą stronę nie miałem okazji tak więc nie wiem czy też by było stukanie - CO TO MOŻE STUKAĆ???
    2. Czasami jak jadę po nie równej drodze, a szczególnie gdy przejeżdżam przez wybój, ogranicznik szybkości na drodze osiedlowej - NIE ZAWSZE ale - słuchać "metaliczny" huk - jakby ktoś rurą metalową walną od spodu w zawieszenie - taki odgłos jakby 2 rury się o siebie stuknęły - CO TO MOŻE BYĆ???

    Z góry dziękuję za wszelkie rady i wskazówki.

  • #2
    sprawdz sobie stabilzator z przodu moze gumki juz sa wyrobione i stuka wtedy o wachacz to jesli chodzi o 2 pkt a pierwszy punky moze to koncowka drazka lub sworzen a stuka tylko podczas skretu czy jak dodajesz gazu?jeszcze odnosnie 2 pkt sprawdz sobie mocowanie tłumika

    Comment


    • #3
      a może przegub domaga się wymiany?!
      pozdrawiam

      Comment


      • #4
        Punkt 1. Moim zdaniem to przegub. Miałem to samo. Przy mocnym skręcie w lewo słychać było takie jakby strzelanie. Pojechałem do serwisu i okazało się, że to przegub. Wymienili i teraz jest OK. Podjedź do jakiegoś warsztatu i niech to wymienią.
        Last edited by gonzo1976; 25-03-2009, 10:15.
        Była Honda Civic MB2, D14A8, 1997. Jest Toyota Avensis T25 Liftback 2.0, 1AZ-FSE, 2003
        Moja czerwona strzała

        Comment


        • #5
          Dzięki za porady

          Jeszcze jedno pytanie - czy przeguby trzeba na dwa koła wymieniać czy wystarczy jeden?

          Mam 1998 rocznik 190 tys km i codziennie jeżdżę około 100 km.

          Comment


          • #6
            ja wymieniałem w jednym

            Comment


            • #7
              a ja tez na 1 ale zaleca sie na 2 mi juz zaczyna stukac od nowa wiec tym razem wymienie obydwa no i czeka mnei lekki remont zawieszenia ;p panowie co to moze byc przy hamowaniu słuchac taki stuk w prawym kole ale tylko przy hamowaniu !!??

              Comment


              • #8
                Witam.
                zaleca się na 2 ?/?. Pierwsze słyszę , ale ok, każdy mechanik ma swoją wizje, a przy hamowaniu może stukać któraś z tulejek . pozdrawiam

                Comment


                • #9
                  Na 100% przegub bo mam to samo i skoro jeden sie zepsul to prawdopodobie za rok albo wczesniej drugi sie zepsuje wiec chyba nie warto 2 razy zawracac se glowe no nie?

                  Comment


                  • #10
                    nie musisz wymieniac drugiego !sprawdz tylko czy guma na przegubie nie ma pęknięć jezeli jest w zlym stanie to wymien na nową i nie zapomnij usunąc starego smaru zastąpić go nowym!

                    Comment


                    • #11
                      Ja mam tez cos takiego. Tyle ze u mnie stuka lacznik drazka stabilizujacego.

                      Comment


                      • #12
                        Łącznik stabilizatora możesz sprawdzić najprościej jadąc po dziurach odczujesz stukanie dochodzące z przodu , lub postukaj w koła, albo jedź do serwisu

                        Comment


                        • #13
                          Jak już kilka osób wspomniało przyczyną jest 100% zepsuty przegub.

                          Jazda na takim rozklekotanym przegubie nie spowoduje, że w konsekwencji uszkodzi ci się coś jeszcze. Po prostu gdy w końcu przegub "urwie" się do końca mechanizm różnicowy będzie ciągnął tam gdzie ma łatwiej czyli tam gdzie się urwie a co za tym idzie na koła nie będzie przeniesiony napęd. Dlatego na trasy takim autem raczej się nie wybieraj, a jeśli przegub urwie Ci się w mieście to najwyżej zadzwonisz po kolegę z linką holowniczą i tyle...

                          Wymieniać jeden czy dwa?
                          Jeśli gumy (osłony przegubu) są całe, a stuka to raczej warto wymienić dwa. Jeśli jedna guma jest dobra a druga uszkodzona, to być może wystarczy wymienić jeden (nie jest to reguła).

                          Jestem świeżo po wymianie przegubów więc sypnę ceną.
                          Przegub 310zł x 2 + wymiana 60zł x 2 = 740zł

                          Można kupić zamienniki po ok 150zł, ale sens takich zakupów jest oczywiście bardzo wątpliwy.
                          CIVIC VI gen 5D '96 1,4i 90KM (D14A2)

                          Comment

                          Working...
                          X