Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Trzęsie kierownicą. Przy ruszaniu słychać stuk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Trzęsie kierownicą. Przy ruszaniu słychać stuk

    Witam po długiej przerwie

    Czas trochę zabrać się za doprowadzenie Hondy do miłej jazdy.

    Od dłuższego czasu mam problem z drganiami na kierownicy, a właściwie całej budy przy prędkości 100-110km/h. Przy tym przedziale prędkości trzęsie strasznie. W lusterku wew. to nic nie widać. Objaw nasila się wraz z mocniejszym dodaniem gazu.

    Robiłem:

    -wyważanie kół
    -kupiłem nowe opony
    -zmieniałem tył z przodem (felgi z oponami)
    -geometria przodu jest ok.

    Już odżałuję i wymienię, ale kwestia co do wymiany. Przegub, półoś któraś?
    Jak sprawdzić? Czy diagnosta jest w stanie to sprawdzić?

    Drugą sprawą, a może i powiązaną (choć pojawiła się niedawno) jest głośny stuk przy ruszaniu autem. Teraz to już za każdym razem przy ruszaniu słychać. Wiem, że na prawym kole z przodu jest trochę luzu jak podnosiłem na lewarku. (Tu chyba prędzej diagnosta coś powie)


    Doradźcie coś, Pozdrawiam
    Szukasz instrukcji do Hondy Civic VI? Zajrzyj w paszczę chomikowi

  • #2
    mnie sie wydaje ze masz szczelony (wybity) przegub i można to sprawdzić na ścieżce diagnostycznej. Właściwie każdy lepszy serwis taką ma.


    Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

    Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
    http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

    Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

    Tęsknota za Hanką jest ciągła.

    Comment


    • #3
      jeżeli trzęsie podczas jazdy to problem jest z układem przeniesienia napędu. Jeśli elementy odbierające napęd są ok to trzeba sprawdzić układ przeniesienia napędu. ja bym obstawiał półoś
      sigpic
      ZOBACZCIE:
      http://www.civicforum.pl/album.php?u=3699

      Comment


      • #4
        Witam
        Mam ten sam problem co zciwo Właśnie wróciłem z wieczornej wycieczki Na równej drodze po przekroczeniu 100 km/h zaczyna trząść cała budą
        Problem jest tym gorszy że dwa dni temu zostały wymienione oba przeguby a półośki były w porządku
        I teraz pytanie czy to przeguby mają wadę (japan line) czy mechanik coś sknocił??
        Pozdrawiam

        Comment


        • #5
          Aspire, a które przeguby wymieniłeś? zewnętrzne czy wewnętrzne, bo taki objaw pojawia się przy wywalonych przegubach wewnętrznych.
          Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

          http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

          Comment


          • #6
            Wymieniłem oba zewnętrzne Nie było mowy u mechanika o wymianie wewnętrznych Czeka mnie dziś kanał i ścieżka diagnostyczna Zobaczymy

            Comment


            • #7
              Może jest coś źle dokręcone i po przekoroczeniu 100km/h zaczyna wpadać w wibracje. Wiem wiem - naciągana teoria, ale przód jest wredny a ja już doświadczeniem nauczyłem sie nie wierzyć mechanikom jak im nie patrze na ręce.


              Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
              http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

              Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
              http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

              Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

              Tęsknota za Hanką jest ciągła.

              Comment


              • #8
                Zrobiłem wszystko tak jak autor tematu, źródło wady jednak nie zostało wykryte Nie poddałem się
                Kolejny mechanik stwierdził po dokładnym obejrzeniu przodu że przeguby wewnętrzne są do wymiany Pilnej wymiany
                Koszty 2X 200zl za przeguby + 200zl robocizna= 600zl Cholernie drogo
                Może żeby kupić całe półosie po regeneracji Co sądzicie na ten temat?
                Pozdrawiam

                Comment


                • #9
                  skoro masz założone nowe przeguby zewnętrzne to chyba szkoda teraz kupować całą półośkę. Nie przerabiałem tego jeszcze osobiście ale słyszałem że w przegubach wew wystarczy wymienić krzyżak i podejrzewam że wyjdzie taniej.

                  Comment


                  • #10
                    ??? krzyżak wewnętrzny ???
                    sigpic
                    ZOBACZCIE:
                    http://www.civicforum.pl/album.php?u=3699

                    Comment


                    • #11
                      Kolega w innym samochodzie kupował na tej stronie i wyszło go 70zł taniej w porównaniu do nowego przegubu: https://polosie.home.pl/pl/c/24-ZEBY/39 . Trzeba tylko rozmiar znać

                      Comment

                      Working...
                      X