Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pojedyńczy stuk - moja historia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez maro1987 Zobacz posta
    wygląda na to że coś jakby się napinało (i wtedy puk) i potem często jest zaraz drugi puk - powrotny tak jakby powrotny. Ten puk zwłaszcza się go można spodziewać jak mam koła na maksa skręcone albo w lewo albo w prawo. Coś się wtedy napina i pojedynczy puk, jak prostuje koła i jadę to tak jakby puk powrotny ale nie zawsze. Na prostych kołach jak ruszam agresywniej, to też puk się zdarzy.
    Miałem identyczny objaw w ej9, pomogła wymiana łącznika + tuleja gumowa stabilizatora

    Comment


    • #17
      gumy dwie wymienone, stuka dalej, rzadziej, ciszej, ale dalej stuka. Czy ten stabilizator oprócz łączników i dwóch gum jest jakos mocowany jeszcze do auta? Środkowa część stabilizatora jest niewidoczna od spodu.. Eh i skoro elementy stabilizatora wymienilem czyli trzymaja juz solidnie dolny wachacz, może to jakiś element z tego wachacza (tylko ze kur.. było raz na trzepakach sprawdzane, 2 razy u mechanika - którego zmieniam, w lipcu jade do innego) eh.. :> bawie sie dalej
      Honda Civic 1.8 140 KM + LPG
      silnik: r18a2,
      nadwozie: FK2

      Comment


      • #18
        stabilizator jest tylko mocowany za pomoca tych 2 łacznikow i 2 gum stabilizatora nic wiecej a ten twoj stuk to dziwna sprawa juz tyle czesci w zawieszeniu wymieniles to juz nie wiem co to moze byc

        Comment


        • #19
          a może to poduszka gumowa amortyzatora? da sie to jakos w domowych warunkach sprawdzic?
          Honda Civic 1.8 140 KM + LPG
          silnik: r18a2,
          nadwozie: FK2

          Comment


          • #20
            Jeżeli wszystko już sprawdzone, może wina maglownicy ? osobiście jestem po regeneracji, miałem stuki,puki przy maksymalnym skręceniu kołami i ruszaniu ( działo się to dość rzadko ale jednak działo i do tego obfite wycieki płynu- oleju wspomagania PSF ) . Maglownica zregenerowana wraz z drążkami kierowniczymi i przy okazji guma zewnętrzna maglownicy ( rozdarta)

            Comment


            • #21
              Byłem znowu na trzepakach u kolegi mojego znajomego powiedział ze mam do wymiany obydwie tuleje dolnego wahacza pod amortyzator.. Lewą tuleje wymieniałem (tzn mechanik wymieniał, ale robił to młotkiem i dokrecał na maksa na podnośniku.. może dlatego po wymianie stuki były rzadsze i słabsze ale były bo mi baran uszkodził nową tuleje..) Chce to teraz sam zrobić, kolega mi podsunął pomysł na zrobienie sciągacza którym też założe tuleje bez ściągania wahacza i szukam tylko markowej tulei

              Znalazłem tuleje TRW



              Niby wszystko do mojego auta ale ona ma 7 cm długości.. gdzie u mnie jest około 4 cm (fota pierwszy post)

              w katalogu TRW nie ma innych tulei do dolnego wahacza do mojego samochodu..

              Może macie jakąś inna firme, dobrą.. która możecie polecić i podesłać link z odpowiednimi wymiarami..

              Nie mogłem też nigdzie znalezc wymiarów tej tulei..

              Czy tuleja którą polecił mi brylant1 jest dobrej marki?
              Last edited by maro1987; 07-07-2011, 20:38.
              Honda Civic 1.8 140 KM + LPG
              silnik: r18a2,
              nadwozie: FK2

              Comment


              • #22
                kolego ja zapłacilem za nowe tulejki pod amortyzator 40zl za sztuke orginalne hondy wiec nie ma sensu kupowac innych

                Comment


                • #23
                  Jakby kogoś interesował ściągacz do tej tulei bez konieczności wymontowywania wahacza to tutaj link:



                  Wymienie je sam w sierpniu jak bede u rodziców tam mam kanał, dam znać czy stuk zniknął.

                  Pozdr.
                  Honda Civic 1.8 140 KM + LPG
                  silnik: r18a2,
                  nadwozie: FK2

                  Comment


                  • #24
                    tuleje wymienione, przyrząd zadziałał, tylko trzeba bylo dać 5 mm podkladke zamiast tej 2 mm i poszlo nawet ale 4h zabawy bylo :P

                    Pukniecie swierzo po wymianie znikneło ale po paru kilometrach znowu jest i to tak samo mocno puknie raz na jakis czas jak wczesniej.

                    Podsumowując

                    - zawieszenie czyli wszystkie tuleje, wachacze, stabilizator i jego łączniki sprawdzone (1 mechanik i dwóch diagnostów - ten drugi stwierdził ze może być wlasnie luz na tych tulejach tak to wszystko ok bylo)
                    - układ kierowniczy brak luzów wszystko ok - sprawdzone przez diagnoste
                    - poduszki silnika zdrowe

                    Co może jeszcze z przodu powodować to puknięcie?

                    Powtórzę jeszcze raz ze jest to pojedyńczy puk najczęściej sie objawia gdy cała buda auta się dość mocno przesuwa (tzn szybsze ruszanie - puk zwlaszcza jak ruszam na kołach skręconych w lewo - wtedy na 90% puknie i jak już puknie to wiadomo że jak wtedy przyhamuje to puknie spowrotem jakby wróciło na swoje miejsce to coś)

                    Any ideas?
                    Honda Civic 1.8 140 KM + LPG
                    silnik: r18a2,
                    nadwozie: FK2

                    Comment


                    • #25
                      Przestroga dla innych:

                      Nie kupujcie badziewia - kupilem łączniki stabilizatorów najtansze jakie znalazlem (no bo to zaden skomplikowany element wkoncu!), wymieniłem i dalej pukało.. szukałem co tam moze jeszcze być nie tak, mechanicy łapali się za głowę (zresztą cała historia jest opisana w tym temacie), wkońcu któregoś dnia patrze, że ten stabilizator dziwnie wygięty w strone wachacza na skręconym kole, a gumy na łączniku całe popękane po roku czasu i ciągłego pukania. Ojciec tokarz, załatwił mi nowe, solidne gumy. Wymieniłem sam i podczas wymiany okazało się jeszcze że mocowania stabilizatora (dwie gumy zaczepione na takie ucha) są założone na odwrót, co przysuwało stabilizator bliżej do wachacza!!

                      Zrobiłem SAM wszystko jak trzeba i po 2 i pół roku (oczywiscie nie ciągłego szukania, problem olałem już dawno, ale coś mnie natchneło..) przestało pukać!! Kilku mechaników i dwóch Panów ze stacji diagnostycznej (jeden po znajomości!) nie potrafili zlokalizować problemu! Ba mowili "jedz Pan, jak odpadnie to naprawimy"..

                      Wnioski

                      kupujcie solidne częsci zamienne, zwrócą się! Tarcze brembo i klocki hamulcowe ferrodo już 3 lata funkcjonują bardzo dobrze i ciągle nadają się do dalszej eksploatacji. Olej Motul 6100 synergie 10w40, markowe filtry paliwa, powietrza i oleju (wczesniej knechta, teraz manna i boscha) spowodowały przy dłuższej perspektywnie obniżenie spalania! Teraz 6 litrów w trasie (120-130 km/h) i 8-9 litrów w mieście! Poprzednio 7 trasa 10-11 miasto! Układ chłodzenia - płyn prestola i markowe częsci zamienne (termostat i czujniki) i auto łapie temperature i chłodzi silnik jak złoto. Klimatyzacja, rok temu uzupełniłem czynnik przez Grupona, efekt po roku rozszczelniło mi skraplacz/chłodnice. Pojechałem do specjalistów (Polecam - GASTAL - Wrocław jakby co) wymienili i napełnili układ za łącznie 300 zł - efekt chłodzi jak w nowym aucie (rok temu, po gruponie, dużo gorzej!)!

                      Zamierzam pojechać do ASO na regulacje zaworów - coś mi się wydaje że ostatnia regulacja u "mechanika" dwa lata temu nie została zrobiona tak jak powinna

                      Zamierzam kupić i wymienić płyn wspomagania na HONDA PSF, oraz olej do skrzyni biegów HONDA MTF, nauczony doświadczeniem wiem, że lepiej zapobiegać niż wymieniać całą skrzynię czy pompę w układzie wspomagania.

                      Podsumowując. Panowie robcie jak najwiecej mozecie SAMI. Kupujcie tylko dobrej jakości zamienniki - bo to się opłaca i cieszcie się niezawodnym autem!

                      Pozdrawiam

                      MS
                      Honda Civic 1.8 140 KM + LPG
                      silnik: r18a2,
                      nadwozie: FK2

                      Comment


                      • #26
                        z tego co wiem to oleju w skrfzyni i ukladzie wspomaganie sie nie wymienia bez potrzeby tzn jezeli nie bylo wyciegow czy jakis wiekszych napraw ;p

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez maro1987 Zobacz posta

                          Powtórzę jeszcze raz ze jest to pojedyńczy puk najczęściej sie objawia gdy cała buda auta się dość mocno przesuwa (tzn szybsze ruszanie - puk zwlaszcza jak ruszam na kołach skręconych w lewo - wtedy na 90% puknie i jak już puknie to wiadomo że jak wtedy przyhamuje to puknie spowrotem jakby wróciło na swoje miejsce to coś)

                          Any ideas?
                          Mam dokładnie ten sam problem. Wymienione amortyzatory, tuleje, sworznie i przeguby i dalej nic. Ostatnio przez przypadek chyba odkryłem sprawcę hałasu. Ruszałem i hamowałem z otwartymi drzwiami żeby wsłuchać się skąd dochodzi stukanie i okazuje się że przy otwartych drzwiach nic nie puka. Sprawdziłem zawiasy drzwi i dolny jest już dość mocno rozbity (drzwi chodzą góra dół). Jak tylko znajdę używki w dobrym stanie to wymienię i mam nadzieję że pomoże.

                          Comment


                          • #28
                            ja sam ostatnio wymieniałem zawiasy drzwi przednich kupiłem 2 uzywki na allegro kolego wicio6g olej w skrzyni manualnej sie wymienia co 80tyś lub co 4 lata we wspomaganiu faktycznie nie jest napisane w manualu o wymianie ale jak ten olej ma już 15 lat to warto go wymienić niektórzy polecają orginalny ale jest drogi dobrym zamiennikiem jest np mobil atf
                            Last edited by jump23; 14-07-2012, 14:18.

                            Comment

                            Working...
                            X