Zamieszczone przez maro1987
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Pojedyńczy stuk - moja historia
Collapse
X
-
gumy dwie wymienone, stuka dalej, rzadziej, ciszej, ale dalej stuka. Czy ten stabilizator oprócz łączników i dwóch gum jest jakos mocowany jeszcze do auta? Środkowa część stabilizatora jest niewidoczna od spodu.. Eh i skoro elementy stabilizatora wymienilem czyli trzymaja juz solidnie dolny wachacz, może to jakiś element z tego wachacza (tylko ze kur.. było raz na trzepakach sprawdzane, 2 razy u mechanika - którego zmieniam, w lipcu jade do innego) eh.. :> bawie sie dalejHonda Civic 1.8 140 KM + LPG
silnik: r18a2,
nadwozie: FK2
Comment
-
Jeżeli wszystko już sprawdzone, może wina maglownicy ? osobiście jestem po regeneracji, miałem stuki,puki przy maksymalnym skręceniu kołami i ruszaniu ( działo się to dość rzadko ale jednak działo i do tego obfite wycieki płynu- oleju wspomagania PSF ) . Maglownica zregenerowana wraz z drążkami kierowniczymi i przy okazji guma zewnętrzna maglownicy ( rozdarta)
Comment
-
Byłem znowu na trzepakach u kolegi mojego znajomego powiedział ze mam do wymiany obydwie tuleje dolnego wahacza pod amortyzator.. Lewą tuleje wymieniałem (tzn mechanik wymieniał, ale robił to młotkiem i dokrecał na maksa na podnośniku.. może dlatego po wymianie stuki były rzadsze i słabsze ale były bo mi baran uszkodził nową tuleje..) Chce to teraz sam zrobić, kolega mi podsunął pomysł na zrobienie sciągacza którym też założe tuleje bez ściągania wahacza i szukam tylko markowej tulei
Znalazłem tuleje TRW
Niby wszystko do mojego auta ale ona ma 7 cm długości.. gdzie u mnie jest około 4 cm (fota pierwszy post)
w katalogu TRW nie ma innych tulei do dolnego wahacza do mojego samochodu..
Może macie jakąś inna firme, dobrą.. która możecie polecić i podesłać link z odpowiednimi wymiarami..
Nie mogłem też nigdzie znalezc wymiarów tej tulei..
Czy tuleja którą polecił mi brylant1 jest dobrej marki?Last edited by maro1987; 07-07-2011, 20:38.Honda Civic 1.8 140 KM + LPG
silnik: r18a2,
nadwozie: FK2
Comment
-
Honda Civic 1.8 140 KM + LPG
silnik: r18a2,
nadwozie: FK2
Comment
-
tuleje wymienione, przyrząd zadziałał, tylko trzeba bylo dać 5 mm podkladke zamiast tej 2 mm i poszlo nawet ale 4h zabawy bylo :P
Pukniecie swierzo po wymianie znikneło ale po paru kilometrach znowu jest i to tak samo mocno puknie raz na jakis czas jak wczesniej.
Podsumowując
- zawieszenie czyli wszystkie tuleje, wachacze, stabilizator i jego łączniki sprawdzone (1 mechanik i dwóch diagnostów - ten drugi stwierdził ze może być wlasnie luz na tych tulejach tak to wszystko ok bylo)
- układ kierowniczy brak luzów wszystko ok - sprawdzone przez diagnoste
- poduszki silnika zdrowe
Co może jeszcze z przodu powodować to puknięcie?
Powtórzę jeszcze raz ze jest to pojedyńczy puk najczęściej sie objawia gdy cała buda auta się dość mocno przesuwa (tzn szybsze ruszanie - puk zwlaszcza jak ruszam na kołach skręconych w lewo - wtedy na 90% puknie i jak już puknie to wiadomo że jak wtedy przyhamuje to puknie spowrotem jakby wróciło na swoje miejsce to coś)
Any ideas?Honda Civic 1.8 140 KM + LPG
silnik: r18a2,
nadwozie: FK2
Comment
-
Przestroga dla innych:
Nie kupujcie badziewia - kupilem łączniki stabilizatorów najtansze jakie znalazlem (no bo to zaden skomplikowany element wkoncu!), wymieniłem i dalej pukało.. szukałem co tam moze jeszcze być nie tak, mechanicy łapali się za głowę (zresztą cała historia jest opisana w tym temacie), wkońcu któregoś dnia patrze, że ten stabilizator dziwnie wygięty w strone wachacza na skręconym kole, a gumy na łączniku całe popękane po roku czasu i ciągłego pukania. Ojciec tokarz, załatwił mi nowe, solidne gumy. Wymieniłem sam i podczas wymiany okazało się jeszcze że mocowania stabilizatora (dwie gumy zaczepione na takie ucha) są założone na odwrót, co przysuwało stabilizator bliżej do wachacza!!
Zrobiłem SAM wszystko jak trzeba i po 2 i pół roku (oczywiscie nie ciągłego szukania, problem olałem już dawno, ale coś mnie natchneło..) przestało pukać!! Kilku mechaników i dwóch Panów ze stacji diagnostycznej (jeden po znajomości!) nie potrafili zlokalizować problemu! Ba mowili "jedz Pan, jak odpadnie to naprawimy"..
Wnioski
kupujcie solidne częsci zamienne, zwrócą się! Tarcze brembo i klocki hamulcowe ferrodo już 3 lata funkcjonują bardzo dobrze i ciągle nadają się do dalszej eksploatacji. Olej Motul 6100 synergie 10w40, markowe filtry paliwa, powietrza i oleju (wczesniej knechta, teraz manna i boscha) spowodowały przy dłuższej perspektywnie obniżenie spalania! Teraz 6 litrów w trasie (120-130 km/h) i 8-9 litrów w mieście! Poprzednio 7 trasa 10-11 miasto! Układ chłodzenia - płyn prestola i markowe częsci zamienne (termostat i czujniki) i auto łapie temperature i chłodzi silnik jak złoto. Klimatyzacja, rok temu uzupełniłem czynnik przez Grupona, efekt po roku rozszczelniło mi skraplacz/chłodnice. Pojechałem do specjalistów (Polecam - GASTAL - Wrocław jakby co) wymienili i napełnili układ za łącznie 300 zł - efekt chłodzi jak w nowym aucie (rok temu, po gruponie, dużo gorzej!)!
Zamierzam pojechać do ASO na regulacje zaworów - coś mi się wydaje że ostatnia regulacja u "mechanika" dwa lata temu nie została zrobiona tak jak powinna
Zamierzam kupić i wymienić płyn wspomagania na HONDA PSF, oraz olej do skrzyni biegów HONDA MTF, nauczony doświadczeniem wiem, że lepiej zapobiegać niż wymieniać całą skrzynię czy pompę w układzie wspomagania.
Podsumowując. Panowie robcie jak najwiecej mozecie SAMI. Kupujcie tylko dobrej jakości zamienniki - bo to się opłaca i cieszcie się niezawodnym autem!
Pozdrawiam
MSHonda Civic 1.8 140 KM + LPG
silnik: r18a2,
nadwozie: FK2
Comment
-
Zamieszczone przez maro1987 Zobacz posta
Powtórzę jeszcze raz ze jest to pojedyńczy puk najczęściej sie objawia gdy cała buda auta się dość mocno przesuwa (tzn szybsze ruszanie - puk zwlaszcza jak ruszam na kołach skręconych w lewo - wtedy na 90% puknie i jak już puknie to wiadomo że jak wtedy przyhamuje to puknie spowrotem jakby wróciło na swoje miejsce to coś)
Any ideas?
Comment
-
ja sam ostatnio wymieniałem zawiasy drzwi przednich kupiłem 2 uzywki na allegro kolego wicio6g olej w skrzyni manualnej sie wymienia co 80tyś lub co 4 lata we wspomaganiu faktycznie nie jest napisane w manualu o wymianie ale jak ten olej ma już 15 lat to warto go wymienić niektórzy polecają orginalny ale jest drogi dobrym zamiennikiem jest np mobil atfLast edited by jump23; 14-07-2012, 14:18.
Comment
Comment