Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pojedyńczy stuk - moja historia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Pojedyńczy stuk - moja historia

    Witam Panowie (i panie?)

    Chciałbym się podzielić z Wami historią mojego stukania/pukania z okolic lewego koła, może się komuś przyda. Był to zawsze pojedynczy stuk/puk o dość głębokim brzmieniu. Otóż, zaczął mi dokuczać od bodajże sierpnia ubiegłego roku, był to pojedynczy Stuk/puk przy ruszaniu i hamowaniu, najgłośniejszy przy ruszaniu na skręconych kołach w lewo. Pytacie dlaczego nie pojechałem do mechanika odrazu? Otóż początkowy puk/stuk nie doskwierał bardzo a wręcz o dziwo przestał się objawiać na okres paru tygodni gdzies na przełomie wrzesnia/pazdziernika, by potem znowu się ujawnić na pare tygodni, aż do czasu gdy się mroźno zaczeło robić. W związku z nadciągającym przeglądem postanowilem pojechac do mechanika (to było pod koniec grudnia, gdzie od jakiegoś czasu dużo sniegu spadło i troche się spokojniej jechało) i to był własnie okres gdzie pukanie nie występowało. Mechanik sprawdził całe zawieszenie potem się z nim przejechałem i głupio mi było bo nawet raz nie puknęło, nic nie znalazł. Przeszedłem przegląd na początku stycznia, pojezdziłem ze dwa tygodnie i znowu stuk/puk ) Olałem to aż do dzisiaj, przyjechałem do rodziców a tutaj ojciec ma kanał. No to wziąłem się za oglądanie i natrafiłem na to: (PATRZ ZAŁĄCZNIK)

    Poprzez ten cały czas wyeliminowałem takie rzeczy jak:
    - poduszki silnika
    - przeguby
    - klocki hamulcowe
    - wszystkie tulejki przedniego zawieszenia
    - wachacz
    - nie był to również stuk amortyzatora o sprężynę

    Wracając, to zdjęcie było zrobione na podniesionym kole, ale przy opuszczonym, też jest w podobnej pozycji. Koło od strony pasażera w tym miejscu wygląda inaczej (tzn tuleja jest 'posrodku' a nie na dole) i naprawde bym się ucieszył, jeśli wg Was jest to element który powinien być wymieniony i może powodować takie objawy.

    Moje pytanie do Was: Czy jest to jakas filozofia aby wymienić ten element samemu? Jeśli nie to prosiłbym o jakis krótki opis. No i jakiej firmy polecacie tą cześć i najgłupsze pytanie, jak ta część się dokładnie nazywa
    Załączone pliki
    Honda Civic 1.8 140 KM + LPG
    silnik: r18a2,
    nadwozie: FK2

  • #2
    To jest tuleja wachacza pod amortyzator, możesz kupić u naszego zaprzyjaźnionego sprzedawcy https://jdmshop.pl/sklep/index.php?p...emart&Itemid=1 upomnij się o zniżkę dla forumowiczów:P Co wymiany to jeżeli masz dostęp do prasy hydraulicznej to żadna filozofia. Ciężej ją wyjąć niż włożyć, jak nie będzie chciało wyjść przy pomocy prasy to wydłub tą gumę ze środka i brzeszczotem przetnij tą tulejkę i wybij ją młotkiem z wahacza.
    Last edited by brylant1; 23-02-2011, 22:29.

    Comment


    • #3
      kolego samemu tej tulejki raeczej nie wymienisz ale ona może powodowac stukanie bo już nie trzyma środka co widac na fotkach zobacz czy tez guma sie nie odkleja od czesci metalowej co idzie śruba do wymiany tej tulejki musisz odkrecic wachacz i na prasie wyprasowac stara i wprasowac nowa tulejke a co do tulejki kup orginalna wytrzyma ci o wiele dłużej a nie jest droga ja za 4 na dolne wachacze palcilem 160zł od amorka i od laczenia z buda

      Comment


      • #4
        Wymiana tulejki nic nie dała, może tylko rzadziej pojawia się puk. Mam pytanie, czy smar na zewnątrz na sworzniach od górnego wachacza oznacza ze są one już uszkodzone?
        Załączone pliki
        Honda Civic 1.8 140 KM + LPG
        silnik: r18a2,
        nadwozie: FK2

        Comment


        • #5
          a ta guma sworznia jest pęknięta??bo ten smar wyglada jakby mechanik by ci przesmarował to a nie jak wyciek smaru ze sworznia a jeśli by sie okazało że to jednak ze sworznia to możesz pomyslec o kupnie nowego

          Comment


          • #6
            Nie, guma jest cala.. sprobuje nagrac ten dzwiek stuku telefonem dzisiaj i wrzuce wieczorem..
            Honda Civic 1.8 140 KM + LPG
            silnik: r18a2,
            nadwozie: FK2

            Comment


            • #7
              to jak to nie sworzen ani tulejka to został jeszcze łącznik stabilizatora chyba że sprawdz jeszcze dolne sworznie

              Comment


              • #8
                Wkoncu sie wybralem do mechaniora sprawdził mi znowu całe zawieszenie z przodu i z tyłu, efekt zadnych luzów, poduszki silnika też są ok. Przejechał się ze mną i stwierdził że cięzko to bedzie stwierdzić, bo to wygląda na to że coś jakby się napinało (i wtedy puk) i potem często jest zaraz drugi puk - powrotny tak jakby powrotny. Ten puk zwłaszcza się go można spodziewać jak mam koła na maksa skręcone albo w lewo albo w prawo. Coś się wtedy napina i pojedynczy puk, jak prostuje koła i jadę to tak jakby puk powrotny ale nie zawsze. Na prostych kołach jak ruszam agresywniej, to też puk się zdarzy.

                ps. Stwierdził mechanik, ze mu się przeguby wewnętrzne nie podobają, że tam tak lekki luz się objawia, może to coś z tym związanego? Raczej nie, bo by pewnie pukało dość często a nie na 10 ruszań i hamowań =1~3 stuki

                Nic tylko sie pociąć :P

                Czy może to być spowodowane klockami hamulcowymi? były wymieniane i jakis dość krótki czas później się zaczeło..
                Last edited by maro1987; 12-05-2011, 22:53. Powód: Wyczytane z gogle
                Honda Civic 1.8 140 KM + LPG
                silnik: r18a2,
                nadwozie: FK2

                Comment


                • #9
                  Panowie, właśnie wracam z trzepaków, amortyzatory tez sprawdził w sumie to wszystko sprawdził :P i mówi ze w zawieszeniu nie ma opcji na jakieś złe rzeczy, wszystko działa cacy. Potem juz wkurzony na maxa zajeżdżam pod dom i mnie myśl naszła czy to nie ma związku z hamulcami. porównywałem ułożenie tych blaszek co klocki trzymają i w moim nieszczęsnym lewym kole dolna blaszka która widać na zdjęciu jest w innym położeniu niż w prawym kole w ktorym nic nie stuka. W prawym kole ta blaszka jest tam gdzie strzałka pokazuje, przy tamtej krawędzi.

                  Spróbuje dzisiaj podjechać do mechanola niech mi to rozbierze i sprawdzi.. jak to to, to się pochlastam..

                  Wy jak myślicie może to być to?
                  Załączone pliki
                  Honda Civic 1.8 140 KM + LPG
                  silnik: r18a2,
                  nadwozie: FK2

                  Comment


                  • #10
                    kolego to co za problem włoz ja tak samo jak w tamtym kole sciagnij koło wez klucz chyba 12 pamietam najlepiej oczkowy odkrec dolna srube zacisku poluzuj gorna potem srubokretem sciagnij zacisk do gory wyjmij klocki zobacz jak wygladaja czy mniej wiecej rowno sie scieraja wyjmi te blaszki przeczysc szczotka druciana jarzma włoz blaszki i klocki klocek powinien dosyc swobodnie wejsc nie moze byc na wcisk zeby go dobrze odbijalo od tarczytroche smaru grafitowego na te blaszki mozesz dac i skrecic zacisk porzadnie potem podpompuj hamulce az pedal bedzie sztywny i zrob jazde probna po co do mechanika jechac bo juz innego pomyslu nie mam chyba ze jeszcze moze stukac amorek choc bedzie pokazywalo ze ma dobra sile tłumienia ja tak mialem u siebie amorek byl ok suchy mial ok 75 % a zaczal stukac wymienilem i jak reka odjal

                    Comment


                    • #11
                      Masz racje, to było banalnie proste aż mi głupio ze chciałem z tym do mechanika jechac. Zrobiłem jak mowiłes, posprawdzałem zużycie, obydwa klocki scieraja sie prawidłowo, nei było na nich zadnych sladów stuków o krawedź. Czyli to nie to. Amorki z przodu mam na 71%, ale nie wydaje mi się ze to amorek bo by sie chyba objawiał na każdej dziurze a to ma swój spefyciczny moment, puka jak ewidentnie buda się rusza do przodu albo do tyłu (gwałtownie się rusza) najgłośniej zaś jak mam mocno skręcone koła albo w jedna albo w drugą strone. Coś tam sie musi przesuwać i potem wskakiwać na swoje miejsce i to nie jest w zawieszeniu, chociaż stuki pochodzą z okolic lewego koła i jak podjeżdżam na krawężnik czy jakaś większa nierówność to też puknie (raz a pare sek pozniej albo odrazu 2 raz) czyli jest to zależne od ruchów zawieszenia.

                      Dzieki jump za porady są naprawde fachowe.
                      Honda Civic 1.8 140 KM + LPG
                      silnik: r18a2,
                      nadwozie: FK2

                      Comment


                      • #12
                        a czy to przypadkiem nie przegub ci puka??bo juz nie mam innego pomyslu jak ci sprawdzili juz wszystko

                        Comment


                        • #13
                          popatrz na maglownice...?

                          Comment


                          • #14
                            Zrobiłem zdjęcie łącznika stabilizatora przy skręconym w lewo kole, widać na nim ślady obijania, zarówno na łączniku jak i na wahaczu. W piątek mechanol mi bedzie wymieniał termostat i czujnik temperatury, przyjże się bliżej łącznikowi bo po ponownych lekturach postów na forum myśle że to może być to.

                            przy powiększeniu widać:

                            IMAG0083.jpg

                            wydaje mi się że te gumy mogą być zużyte, porównywałem sobie z nowym łącznikiem..



                            Zobaczymy w piątek, chce to dokładnie obejrzeć by nie wydawać kasy znowu na coś co się okazuje być dobre.
                            Honda Civic 1.8 140 KM + LPG
                            silnik: r18a2,
                            nadwozie: FK2

                            Comment


                            • #15
                              Wymienione obydwa łączniki. Coś się dalej napręża i potem jeden stuk i zaraz po chwili tak jakby stuk powrotny. Szukam dalej :]

                              Z przodu są dwie gumy stabilizatora?
                              Last edited by Karl1985; 08-06-2011, 15:44. Powód: łacz posty, używaj do tego opcji edycji
                              Honda Civic 1.8 140 KM + LPG
                              silnik: r18a2,
                              nadwozie: FK2

                              Comment

                              Working...
                              X