Witam Panowie (i panie?)
Chciałbym się podzielić z Wami historią mojego stukania/pukania z okolic lewego koła, może się komuś przyda. Był to zawsze pojedynczy stuk/puk o dość głębokim brzmieniu. Otóż, zaczął mi dokuczać od bodajże sierpnia ubiegłego roku, był to pojedynczy Stuk/puk przy ruszaniu i hamowaniu, najgłośniejszy przy ruszaniu na skręconych kołach w lewo. Pytacie dlaczego nie pojechałem do mechanika odrazu? Otóż początkowy puk/stuk nie doskwierał bardzo a wręcz o dziwo przestał się objawiać na okres paru tygodni gdzies na przełomie wrzesnia/pazdziernika, by potem znowu się ujawnić na pare tygodni, aż do czasu gdy się mroźno zaczeło robić. W związku z nadciągającym przeglądem postanowilem pojechac do mechanika (to było pod koniec grudnia, gdzie od jakiegoś czasu dużo sniegu spadło i troche się spokojniej jechało) i to był własnie okres gdzie pukanie nie występowało. Mechanik sprawdził całe zawieszenie potem się z nim przejechałem i głupio mi było bo nawet raz nie puknęło, nic nie znalazł. Przeszedłem przegląd na początku stycznia, pojezdziłem ze dwa tygodnie i znowu stuk/puk
) Olałem to aż do dzisiaj, przyjechałem do rodziców a tutaj ojciec ma kanał. No to wziąłem się za oglądanie i natrafiłem na to: (PATRZ ZAŁĄCZNIK)
Poprzez ten cały czas wyeliminowałem takie rzeczy jak:
- poduszki silnika
- przeguby
- klocki hamulcowe
- wszystkie tulejki przedniego zawieszenia
- wachacz
- nie był to również stuk amortyzatora o sprężynę
Wracając, to zdjęcie było zrobione na podniesionym kole, ale przy opuszczonym, też jest w podobnej pozycji. Koło od strony pasażera w tym miejscu wygląda inaczej (tzn tuleja jest 'posrodku' a nie na dole) i naprawde bym się ucieszył, jeśli wg Was jest to element który powinien być wymieniony i może powodować takie objawy.
Moje pytanie do Was: Czy jest to jakas filozofia aby wymienić ten element samemu? Jeśli nie to prosiłbym o jakis krótki opis. No i jakiej firmy polecacie tą cześć i najgłupsze pytanie, jak ta część się dokładnie nazywa
Chciałbym się podzielić z Wami historią mojego stukania/pukania z okolic lewego koła, może się komuś przyda. Był to zawsze pojedynczy stuk/puk o dość głębokim brzmieniu. Otóż, zaczął mi dokuczać od bodajże sierpnia ubiegłego roku, był to pojedynczy Stuk/puk przy ruszaniu i hamowaniu, najgłośniejszy przy ruszaniu na skręconych kołach w lewo. Pytacie dlaczego nie pojechałem do mechanika odrazu? Otóż początkowy puk/stuk nie doskwierał bardzo a wręcz o dziwo przestał się objawiać na okres paru tygodni gdzies na przełomie wrzesnia/pazdziernika, by potem znowu się ujawnić na pare tygodni, aż do czasu gdy się mroźno zaczeło robić. W związku z nadciągającym przeglądem postanowilem pojechac do mechanika (to było pod koniec grudnia, gdzie od jakiegoś czasu dużo sniegu spadło i troche się spokojniej jechało) i to był własnie okres gdzie pukanie nie występowało. Mechanik sprawdził całe zawieszenie potem się z nim przejechałem i głupio mi było bo nawet raz nie puknęło, nic nie znalazł. Przeszedłem przegląd na początku stycznia, pojezdziłem ze dwa tygodnie i znowu stuk/puk

Poprzez ten cały czas wyeliminowałem takie rzeczy jak:
- poduszki silnika
- przeguby
- klocki hamulcowe
- wszystkie tulejki przedniego zawieszenia
- wachacz
- nie był to również stuk amortyzatora o sprężynę
Wracając, to zdjęcie było zrobione na podniesionym kole, ale przy opuszczonym, też jest w podobnej pozycji. Koło od strony pasażera w tym miejscu wygląda inaczej (tzn tuleja jest 'posrodku' a nie na dole) i naprawde bym się ucieszył, jeśli wg Was jest to element który powinien być wymieniony i może powodować takie objawy.
Moje pytanie do Was: Czy jest to jakas filozofia aby wymienić ten element samemu? Jeśli nie to prosiłbym o jakis krótki opis. No i jakiej firmy polecacie tą cześć i najgłupsze pytanie, jak ta część się dokładnie nazywa

Comment