Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kolektor i katalizator Civic VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kolektor i katalizator Civic VI

    Witam, nadszedł dzień w którym samochód nie przeszedł przeglądu, bo za głośny bo śmierdzi. Wszak katalizatora brak, a oryginalny pękł mi na pół, więc wrzuciłem na szybko 4-2-1 z D16. No ale za głośno i zbyt śmierdzi. Pan na diagnostyce powiedział że wystarczy najtańszy zamiennik kata. No dobra tylko jaki.
    Domyślam się że muszę założyć kolektor 4-1 i za nim dać od razu "kata", tylko jaką puszkę wybrać?
    Znalazłem takie coś:




    Czy bez problemu to połączę? Chyba bez spawacza sie nie obejdzie...

    Dacie mi może jakieś porady?
    Pozdrawiam
    Last edited by Rafcio_3D; 20-11-2023, 15:07.

  • #2
    Ja bym wstawił od razu katalizator za tym kolektorem co masz, na pewno się gdzieś da upchnąć, szkoda czasu jeszcze kolektor zmieniać jak teraz masz dobry

    Comment


    • #3
      Za kolektorem mam kawałek rury a potem strumienice taką małą (już była jak kupowałem). Teoretycznie sie zmieści, ale czy wyciszy mi trochę silnik taka sama puszka? Czy musi kat z wnętrznościami?

      Takie coś?
      Last edited by Rafcio_3D; 20-11-2023, 23:14.

      Comment


      • #4
        A rzeczywiście to jest sama puszka bez wkładu te ogłoszenie które wstawiłeś. To tym bardziej za tę cenę a nawet taniej masz na allegro normalny uniwersalny kat o normie euro 2 lub 3. Na pewno z wkładem bardziej wyciszy i nie będzie smrodził, więc problemu z przeglądem nie będzie nawet jak Ci zrobi pomiar spalin Według mnie ta opcja bardziej się opłaca. "Tłumikarz" Ci go wspawa raz dwa i po problemie.

        Comment


        • #5
          Dobra, czyli jakikolwiek z normą euro. Czy może być przyspawany za 4-2-1 czy to zniweluje nieprzyjemne zapachy czy trzeba go montować od razu za silnikiem?

          Comment


          • #6
            Tak ale minimum euro 2, bo tak masz pewnie wpisane w cepiku jak sobie sprawdzisz, ale się upewnij tutaj: https://historiapojazdu.gov.pl/ Ja bym kupił euro 3 bo ceny podobne


            Zamieszczone przez Rafcio_3D Zobacz posta
            Czy może być przyspawany za 4-2-1 czy to zniweluje nieprzyjemne zapachy czy trzeba go montować od razu za silnikiem?
            Normalnie Ci wspawa gdzieś za kolektorem tam gdzie jego miejsce. W 6 gen chyba tylko z eco vteciem m.in. d15z8 było takie udziwnienie, że robili oryginalnie katalizator zintegrowany z kolektorem.
            Last edited by thirdman; 21-11-2023, 12:53.

            Comment

            Working...
            X