Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Bicie na kierownicy i pedale hamulca podczas hamowania

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Bicie na kierownicy i pedale hamulca podczas hamowania

    Witam, od zakupu auta miałem problem z biciem podczas hamowania. Poprzedni właściciel powiedział że to tarcze mi to też na to wyglądało. Tarcze 240 i tył bębny układ bez ABS. Tarcze zmienione co prawda na ABE bo przejściowo klocki TRW piasta czysta. Zaciski wymienione uszczelki i tłoczki wszystko chodzi i działa. Potem stare tarcze przetoczone miały 20 mm grubości założyłem problem od razu powrócił po 1 hamowaniu. Z tyłu bębny są nowe wymienione przez poprzedniego właściciela. Ogólnie samo bicie wygląda tak że nie czuć go przy delikatnym wciskaniu hamulca i przy mocnym wciskaniu. Czasem jest tak że czuć tylko na pedale delikatne pulsowanie a na kierownicy nic a czasem tak że kierownice wyrywa z dłoni i auta hula po jezdni. Ogólnie pohamowałem kiedyś mocniej na uboczu u tak jakby z bardziej ciepłymi tarczami klockami czyli z większą ilością hamowania bicie wzrasta, ale znów podczas jednokrotnego naciskania na pedał hamulca z dość długiego zjazdu bije tak samo. Ogólnie nie chcę ładować od razu nowych łożysk przegubów wewnętrznych i zewnętrznych raczej szukam możliwości sprawdzenia tego. Na początku obstawiałem krzywą piastę ale to powinno być czuć częściej podczas jazdy, potem doczytałem o możliwości że są to łożyska ale rozbujałem auto na podnośniku i raczej cisza. Przeguby a raczej półośki obydwie mają delikatny luz ale taki sam i z manuala wychodzi że tak być powinno tzn łapiąc za półoś i przesuwając ją w stronę skrzyni i na zewnątrz czuć delikatne przesunięcie. Brak oznak zużytych przegubów. Luzów nie ma w zawieszeniu poza górnym sworzniem który czeka na wymianę.

  • #2
    Dodam ze sprawdziłem tarcze stare 20 mm przetoczone i dalej to samo.

    Comment


    • #3
      wywaz sobie kola...

      Comment


      • #4
        Akurat to jest sprawdzone, felgi są proste i opony tak samo. Poza tym niewyważone koła nie spowodują takiego efektu na pedale hamulca.

        Comment


        • #5
          uwierz mi, moga powodowac bicie na pedal
          no, ale skoro mowisz ze kola wywazone...

          Comment


          • #6
            Tarcza może być zachartowana miejscowo np. kiedy po ostrym hamowaniu przejdziesz przez kałuże i gwałtownie schłodzi tylko jej część. W takim przypadku nawet po toczeniu będzie się wyginała od ciepła. Ja tak miałem.
            Postawił bym na wymianę.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez bossman Zobacz posta
              Tarcza może być zachartowana miejscowo
              ale nie na 2 kompletach ten sam objaw:
              Zamieszczone przez kepa416 Zobacz posta
              Dodam ze sprawdziłem tarcze stare 20 mm przetoczone i dalej to samo.
              Natomiast piszesz też:
              Zamieszczone przez kepa416 Zobacz posta
              Zaciski wymienione uszczelki i tłoczki wszystko chodzi i działa.
              Chodzi to dobrze, tylko czy chodzi tylko w tym zakresie w jakim powinno? Sprawdź czy tam nie ma jakiegoś luzu jak skręcałeś wszystko po regeneracji?

              Comment


              • #8
                Znaczy tak tłoczki wysuwają się lekko i tak samo lekko wchodzą bez oporów. Prowadnice zacisku przesmarowane ruszają się idealnie nie mają oporu i chodzi to płynnie. Też ruszając zaciskiem nie ma żadnego pukania czy stukania.

                Comment


                • #9
                  Podobny objaw jest tylko w samochodach z gałką w wachaczu (mondeo, polonez, itp) tutaj takowego rozwiązania nie ma, prawdopodobieństwo innego elementu jest znikome. Nie mądruję - dzielę się tym co spotkało mnie w dotychczasowych samochodach.
                  Ten górny sworzeń mnie zastanawia...

                  Comment


                  • #10
                    A sama tarcza dobrze dolega do tarczy? Wszystko tam wyczyszczono?

                    Zamieszczone przez kepa416 Zobacz posta
                    Znaczy tak tłoczki wysuwają się lekko i tak samo lekko wchodzą bez oporów.
                    Wszystko dobrze. Tylko tak jak pisał syriuszteam sprawdzać czy nie ma luzów na boki?
                    - Stuk! Puk!
                    - Kto tam?
                    - Panewka!

                    --- Moje 5D ---

                    Comment


                    • #11
                      Tarcza do piasty jest ok poświęciłem dużo czasu na to abu nie było tam grama sufu mimo ze rudej nie było. Luz na boki na prowadnicach zacisku? Sprawdzę dokładnie jutro jeszcze raz jak to wygląda.

                      Comment


                      • #12
                        sprawdzi dolne sworznie zwrotnicy (najlepiej podeprzeć delikatnie wahacz drugim lewarkiem
                        by zniwelować nacisk sprężyny )
                        też mi coś biło na kierownicy ,ale wymieniałem sporo od razu
                        -kompletne półosie z d16 wtedy miałem d14(miałem bardzo wyrobiony wewnętrzny przegub)
                        -tarcze
                        -sworznie zwrotnic
                        -końcówki drążków
                        i problem zniknął na kilka lat
                        sigpic moje autko D16W4VTEC
                        http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=23460

                        Baggy Honda D14Vtec + Turbo 0.4b


                        https://www.youtube.com/my_videos?o=U

                        Comment


                        • #13
                          Ale miałeś problem podczas hamowania czy jazdy i czy czułeś to na pedale hamulca tak samo?

                          Comment


                          • #14
                            Obstawiam że tarcza lipna, chociaż nowa to nie musi trzymać wymiaru szczególnie po nagrzaniu.
                            - Stuk! Puk!
                            - Kto tam?
                            - Panewka!

                            --- Moje 5D ---

                            Comment


                            • #15
                              Tarcza nie jest jakaś Highendowa ale co by powodowało że i na jednej firmy starych TRW przed i po toczeniu jak i nowych ABE jest tak samo. Ogólnie z tym nagrzaniem to też dziwne bo takie bicie występuje nie tyle że po mocnym hamowaniu tylko nawet po długiej jeździe bez hamowania albo na pierwszym zakręcie koło domu. Tylko dziwnym jest to że po mocnych kilku hamowaniach jest tak że ociera delikatnie albo klocek o tarcze, albo te blaszki co trzymają klocki albo sama tarza o coś innego.

                              Comment

                              Working...
                              X