Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Cieknące zaciski hamulcowe.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Cieknące zaciski hamulcowe.

    Witam, przy wymianie tarcz i klocków odkryłem źródło nieszczelności mojego układu hamulcowego. Ciśnienie w majtach spadło, bo już myślałem, że pompa szykuje się do wymiany. Pytania mam następujące :
    - ma ktoś doświadczenie z zestawem naprawczym/reperaturką zacisku hamulcowego,
    - czy jest to rozwiązanie na krótką metę czy na jakiś czas da radę,
    - czy istnieją zestawy naprawcze zawierające tłoczek i gumy czy tylko same gumy (w intercarsie takie cudo figuruje, ale po cenie obawiam się, że to same gumy),
    - i ostatnie (może ktoś już to przerabiał), jaka średnica tłoczka jest w civicu VI (przedlift, 1996 rocznik, buda 5d, d14a2), bo życie uczy, że w ipartsie i intercarsie (itp) meksyk na ten temat, więc i tak zamówię pewnie kilka i będę robił zwroty, ale może może...

  • #2
    Jeśli dobrze dobierzesz i pozakładasz reperaturki to będzie wszystko w jak najlepszym porządku.
    Nie znajdziesz reperaturek z tłoczkiem, słusznie zauważyłeś że to tylko same gumeczki.
    Teraz pytanie, czemu chcesz od razu kupować tłoczek?? widziałeś w jakim są stanie??
    Jeśli jest zżarty przez rdzę to jak najbardziej trzeba to wymienić ale sprawdź najpierw zanim będziesz wybierał się na zakupy

    Comment


    • #3
      - i ostatnie (może ktoś już to przerabiał), jaka średnica tłoczka jest w civicu VI (przedlift, 1996 rocznik, buda 5d, d14a2), bo życie uczy, że w ipartsie i intercarsie (itp) meksyk na ten temat, więc i tak zamówię pewnie kilka i będę robił zwroty, ale może może...
      Cześć.
      Nie piszesz o który tłoczek chodzi, a są różnice przód/tył. Tylko po VIN można na odległość mówić o średnicy a i to nie musi być prawdziwe, bo ktoś mógł zmienić fabryczny montaż.
      Najlepszym rozwiązaniem jest suwmiarka i pomiar średnicy tłoczka. Z przodu były 47, 51, 54 lub nawet 57 przy tarczach 262, zaś z tyłu 30 ( 30,2 książkowo).
      Tak więc zamiast zamawiać kilka zestawów zmierz średnicę i zamów to czego Ci naprawdę potrzeba.
      Pzdr.

      Ps. Bywają też zestawy z tłoczkiem choć to nie reguła.https://allegro.pl/zestaw-naprawczy-...944106787.html

      Comment


      • #4
        Przerabiałem temat z hamulcami kół tylnych jakieś dwa tygodnie temu. U mnie nie było problemu ponieważ mam z tyłu seryjne tarcze. Więc problemu nie było. Problem jest w tym że do wyboru bedziesz miał zestaw naprawczy (po wcześniejszym jak odpowiedzieli Ci przedmówcy z określeniem średnicy) prawdopodobnie tylko jednej firmy Autofren Seinsa. Ja założyłem gumeczki z tego zamiennika, ale na pierwszy rzut oka nie wyglądają najlepiej. Do jakiego sklepu motoryzacyjnego bym nie poszedłem każdy mówił, że ma lub może sprowadzić tylko zamiennik tego producenta. U mnie na razie jest wszystko w porządku. Dzwoniłem do Aso pytając o zestaw naprawczy -to taki zestaw kosztował delikatnie ponad 200zł (zestaw na dwa koła). W sklepie za ten zamiennik Autofrenu zapłacilem 20 zł za stronę. Cena twojego powinna być podobna tylko sobie określ dokładnie jaki masz typ hamulców. Powodz.

        Comment


        • #5
          Zdecydowałem się na komplet samych gumek bez tłoczka. Wymienione około dwóch miesięcy temu. Prawy tłoczek miał jedną większą rysę, ale nie ciekł po wymianie gum więc zostało tak jak jest. No i dziś auto traci moc, czuje lekkie bicie, staje i widzę, że z prawego przedniego koła idzie dym. I tak sobie myślę, że tłoczek nie odbił i spaliłem klocek (nowy zresztą) ;/

          Comment


          • #6
            nic musisz jeszcze raz rozkręcic zacisk wyjąć tłoczek i chyba wymiana na nowy koszt nie jest duży

            Comment

            Working...
            X