Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przewrażliwienie czy silnik do remontu? :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przewrażliwienie czy silnik do remontu? :)

    Witam, miesiąc temu kupiłem honde civic ej9 z silnikiem d14a3 (na razie 75km). Wszystko w sumie cacy, silnik dynamiczny, przy tym elastyczny i mało pali (za 50zł w stanie zrobić ok.150km przy 90-100km/h jadąc do szkoły w trybie eco ;p). Silnika nie pałuje za mocno, bo jeżdżę nią do szkoły, ale lubię czasem szybciej pojechać.
    Silnik jak jest zimny kopci na biało. Po przejechaniu ok 3km gdy silnik złapie temperaturę jeszcze trochę kopci, ale po zrobieniu ponad 20km gdy dojeżdżam do szkoły praktycznie nie kopci (nie jest to zauważalne). Jedyne co zauważyłem jak jest rozgrzana to przy odcięciu pojawiły się ze 2 strzały czarnych spalin, nic poza tym. Od paru dni jest prawdziwa jesienna pogoda, tj. cały czas pada Wczoraj rano zrobiła mi psikusa, wsiadłem odpaliła normalnie, ale gdy wyjechałem z podwórka poczułem jakby chodziła na 2 gary, była zamulona i dziwnie pracował silnik, trochę szarpał. Gdy złapała trochę temperatury i ją lekko przepałowałem wszystko wróciło do normy. Dzisiaj rano odpaliła również normalnie, ale silnik trochę poszarpywał przy zmianie biegów.
    Wydaje mi się, że może świece są do wymiany? Samochód niedawno kupiony, nie wiadomo kiedy były wymienione ostatnio. 300km temu robiłem wymianę oleju na Motula 6100. Nie zauważyłem zmniejszenia się stanu oleju na bagnecie.
    I jeszcze jedno, gdy jest zimna, wrzucam 1 i powoli ruszam słyszę dziwne pykanie/stukanie. Np. gdy rano ją odpalam i cofam to tego nie słychać. Na innych biegach tego nie ma, albo tego nie słyszałem. Gdy stoi na luzie dźwięk ustaje. Gdy się nagrzeje to też przestaje stukać. Z początku myślałem może przegub, ale to pojawia się niezależnie od skręcenia kół. I nie daj Boże pomyślałem panewka, ale wyczytałem, że jakby to była panewka to by stukało głośniej i cały czas.

    Pozdrawiam
    Last edited by Tomo1; 07-10-2012, 11:19.

  • #2
    To że z tyłu na zimnym pojawia się biały "dym" teraz jak jest zimno i wilgotno to norma bo to nie dym a para z wody która zbiera się w wydechu.
    Wymieniłbym świece i przewody zapłonowe wysokiego napięcia bo na 99% one są przyczyną przerywania pracy silnika.
    Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

    Comment


    • #3
      Świece prawdopodobnie wymienię w tygodniu, ale moje zaplecze finansowe jest praktycznie na zerowym poziomie, wiec kable muszą poczekać.
      Jakie świece polecanie? NGK ZFR5J-11 czy ZFR6J-11 ?

      A z tym stukaniem co to może być?

      Comment


      • #4
        Tylko że to "szarpanie" , przerywanie powodują kable , mają pewnie przebicie i jak jest wilgotno to iskra "ucieka" do masy.

        Przyczyną stukania mogą być źle wyregulowane zawory - za duży luz.
        Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

        http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

        Comment


        • #5
          Jak pisze Tomo. Przerywanie to najprawdopodobniej kable. Sam to przerabiałem w zeszłym roku. Sprawa się nasilała przy wilgotnym powietrzu. Może ma to wpływ na przebicia czy coś w tym stylu. Też najpierw wymieniłem świece ale ku mojemu zdziwieniu nie dało to efektu.

          Koszt przewodów OK jest trochę wyższy (za SEIWA zapłaciłem koło 150PLN) ale powinien na dobre załatwić sprawę.
          The 1st. - EJ9
          The 2nd. - ES7
          The 3rd. - FD7
          The 4th. - CU2
          ------------------------------------------------------------------

          ------------------------------------------------------------------

          Comment


          • #6
            A jeżdżenie z tym za dużym luzem zaworowym może przynieść jakieś konsekwencje? Tak myślę przy okazji wymiany rozrządu powiem mechanikowi, żeby sprawdził ten luz zaworowy.
            Dzięki za pomoc, i dam znać po wizycie.

            PS. A co do świec, który model w/w będzie lepszy?

            Comment


            • #7
              Jak luz jest większy to nic takiego się nie stanie. Gorzej gdyby był za mały. Mimo to zrobić to trzeba.

              Co do świec to nie znalazłem dokładniejszych informacji czym się różnią. Ogólnie NGK robi dobre świece więc wszystko co wybierzesz będzie ok.

              Nad przewodami zapłonowymi musisz się zastanowić bo teraz będzie co raz bardziej wilgotniej i będzie Ci ciężko z paleniem.
              - Stuk! Puk!
              - Kto tam?
              - Panewka!

              --- Moje 5D ---

              Comment


              • #8
                Czyli przewody się wysuwają na prowadzenie na liście wymian w hance ;/ No cóż, jak mus to mus. Jakie polecacie te kable w miarę dobre i nie za drogie? Wiecie jak to jest być uczniem technikum

                Pozdro

                Comment


                • #9
                  Ja Ci mogę polecić BOSHA od 130, SEIWA tak jak pisze Crisownik cena około 150, a najlepiej NGK i tu 230 zł Taniej nic nie kupuj, bo często jest tak że padają i koniec końców wydasz dwa razy tyle.
                  - Stuk! Puk!
                  - Kto tam?
                  - Panewka!

                  --- Moje 5D ---

                  Comment


                  • #10
                    Po zniżkach w IC wyszło 90zł za kable Seiwa i 99zł z Boscha. A NGK ponad 220zł hehe.
                    Coś w necie wyczytałem, że jest czasem problem z tymi seiwa`mi, że niby coś nie zawsze nachodzą na świece do końca itd.
                    Crisownik - też Miałeś z tym problem? Wg. IC nr katalogowy L34007.

                    Pozdrawiam

                    Comment


                    • #11
                      Spoon,

                      Dobrać Seiwy to jest nie lada wyczyn... Przymierzałem przynajmiej ze trzy komplety niby dedytkowanych do mojego motoru i dopiero czwarty podszedł. Co prawda są ciut dłuższe niż moje ori ale nie ma to żadnego wpływu. Przynajmiej fajka dobra.

                      Co do świec to ja u siebie zakładałem NGK ZFR5J-11 do D14Z2 szukane wg katalogu NGK. Nie wiem czym się różnią od 6tek ale jeżdżę koło roku na nich. Trzasnąłem koło 12-13kkm na LPG i jest git. Pewnie gdzieś przy 20kkm przyjdzie pora na wymianę.

                      Pozdro
                      The 1st. - EJ9
                      The 2nd. - ES7
                      The 3rd. - FD7
                      The 4th. - CU2
                      ------------------------------------------------------------------

                      ------------------------------------------------------------------

                      Comment


                      • #12
                        Dobra, dzięki za całe info. Dam znać co i jak po zakupie.
                        Pozdro

                        Comment

                        Working...
                        X