Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Falujace obroty na biegu jalowym po rozgrzaniu DTC 65 / P0141

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Myślę, że się jakoś doczłapiesz, przecież Ci się nie grzeje, ani nie gaśnie masz tylko problem z wolnymi obrotami. Zmieniaj olej i śmigaj po klucze

    Comment


    • #32
      Zamieszczone przez thirdman Zobacz posta
      Myślę, że się jakoś doczłapiesz, przecież Ci się nie grzeje, ani nie gaśnie masz tylko problem z wolnymi obrotami. Zmieniaj olej i śmigaj po klucze
      Czy się nie grzeje nie wiem, o to chodzi.. zrobiłem tym autem może 30km, uratowałem je ze złomowania tak naprawdę, 3 lata stało nieużywane.

      Co jeszcze mógłbym zrobić? Może być to tlumnik tylko nigdzie nie mogę znaleźć środkowego do sedana, poradzicie mi co w następnej kolejności robić, żeby nie krążyć w kółko? Teoretycznie mogę wypiąć ten sensor i trzyma 1300obr, ale czy coś mi grozi?

      Comment


      • #33
        Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
        Nie wygląda na brudna
        Trochę jednak wygląda na brzegach. Odchyliłeś ją i czyściłeś jej brzegi i tył?

        Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
        Czy się nie grzeje nie wiem
        Pisałeś że masz ciepłe powietrze z kratek, więc obieg wody jest, na filmach też nie było widać że wskazówka od temperatury wody idzie za wysoko, więc nie martwiłbym się tym póki co.

        Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
        Może być to tłumik tylko nigdzie nie mogę znaleźć środkowego do sedana
        Nie masz żadnego sedana tylko liftbacka z Anglii. Jedź do dobrego tłumikarza to Ci taki dorobi w chwile moment, do mojego liftbacka też nie mieli pasującego tylko dorobili. Zadzwoń i się popytaj.

        cbc76cc0946e6.jpg


        Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
        co w następnej kolejności robić, żeby nie krążyć w kółko?
        Psikałeś do tego otworu od krokowego na odpalonym silniku jak Ci pisałem? (Najlepiej byłoby go wyciągnąć i wyczyścić).

        Spróbuj dokręcić śrubę zaznaczoną na niebiesko kiedy silnik faluje, być może jest za bardzo poluzowana. jak nie będzie efektu to pozostaw jak było.

        Próbowałeś odpinać tę wtyczkę od przedniej sondy podczas falowania?
        Dobrze jakbyś miał na podmianę ten map sensor, żeby go wykluczyć
        Last edited by thirdman; 04-11-2022, 16:32.

        Comment


        • #34
          Moze opisze co dokladnie zrobilem;
          spryskalem z 5 razy przód jak i zaklinowalem butelke na pedale gazu w pozycji otwartej i psikalem gore dol scianki no wszedzie gdzie sie dalo tak wypsikalem 5 razy, potem wzialem szczoteczke do zebow i wyczyscilem klapke jak i wszystkie boki jak najglebiej moglem, potem znow spsikalem i poczekalem, staralem sie jak najglebiej wlozyc szmatke i wyciagnac w gorny otwor i dolny powstaly po otwarciu przepustnicy. Brudu bylo naprawde tyle co kot naplakal, potem na odpalonym silniku psikalem wszedzie otwierajac zamykajac

          Odnosnie filtra oleju jeszcze; dzis u tlumnikarza probowalem zlokalizowac na podnosniku i tez nie moglem?

          Sondy od przedniej nie probowalem odpinac, zapomnialem, mialem jeszcze inna mala awarie, bo bezpiecznik mi wpadl za akumulator, wiec z godzine spedzilem na dostaniu sie do niego, jutro moge odpiac i zobaczyc

          No tak, tylko map sensora rowniez nie da się wykręcić, a jest możliwe, że to on w ogole?

          odnosnie tego sedana masz racje, to przeciez liftback z Polskiego salonu

          Ale w jaki sposob mam dokrecic te srube? nie mam takiego skosowego srubokrętu
          Last edited by rambo7; 07-11-2022, 07:41.

          Comment


          • #35
            To dobrze, że tak czyściłeś, ale głównie chodziło o pryskanie do tej dziury od krokowego, żeby on się przeczyścił. Jak będziesz miał dostęp do kluczy to go wyciągnij i dokładnie umyj.

            Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
            Odnosnie filtra oleju jeszcze; dzis u tlumnikarza probowalem zlokalizowac na podnosniku i tez nie moglem?
            Nie wiem jak to możliwe. Już Ci lepiej nie pokaże gdzie on jest https://www.youtube.com/watch?v=BLFFdLBbuHE
            Pewnie masz mocno zabrudzony, przyświecisz dokładnie i znajdziesz.

            Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
            a jest możliwe, że to on w ogole?
            Jest taka możliwość, dlatego dobrze żebyś sobie skombinował z jakiegoś szrotu na podmianę.

            Na razie nie kombinuj tylko zrób to co Ci pisałem. Ewentualnie jak masz multimetr i checi, to możesz sobie pomierzyć różne czujniki, (w tym mapsensor) czy mają prawidłowe oporności i czy zasilanie do nich jest prawidłowe itd.
            Wszystkie te instrukcje jak mierzyć znajdziesz w manualu który Ci podałem. Na razie nic więcej Ci nie zaproponuje, bo albo to jakieś lewe powietrze, krokowy, albo sensor, lub jego obwód. Dlatego dobrze by było pomierzyć kilka czujników,

            Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
            Ale w jaki sposob mam dokrecic te srube? nie mam takiego skosowego srubokrętu
            Czego nie masz? Przecież to na zwykły płaski śrubokręt jest ta śruba. Chodzi o tą którą zaznaczyłem na zdjęciu na niebiesko.
            Last edited by thirdman; 04-11-2022, 17:13.

            Comment


            • #36
              Rozumiem, to jutro tam staram się poczyscic, rozumiem ze ten silniczek krokowy daje powietrze „poza” przepustnica i dlayego muszę to robić jak silnik działa i jest na wolnych?

              Super film, szukałem bardziej po prawej lub lewej przy misce, z maski zupełnie nie widziałem a to jest nad korkiem, teraz raczej łatwo będzie zlokalizować.

              Kupiłem ten https://allegro.pl/oferta/czujnik-ci...MzJlZDUyMTY%3D

              Jutro spróbuje wykręcić czujnik który mówiłeś w sensie wypiąć, oraz podejmę się wymiany oleju i filtra, nie mam co prawda klucza 17 ale jest chyba 19 od kół, wiec jak uda mi się wypchać jakimiś husteczkami czy czymś gwint to może złapie na tyle żeby raz przekręcić a dalej pójdzie, filtr oleju raczej przebije i wykręcę śrubokrętem na zasadzie dźwigni, nie mogę już odpalać tego auta tyle bo olej ma naprawdę 3 lata i zaraz zrobie więcej szkód niż pożytku

              Odnośnie narzędzi i całego wyjazdu do domu, nie wiem czy będzie taka możliwość, zakładam ze ojciec ma ale może i nie ma akurat takich żeby się do tego dziada dobrać.

              Ja wiem ze to płaski ale jak mam pod takim katem ruszać?

              Trochę się boje, ze ta cała zabawa jest na marne, szczerze mówiąc jeżeli naprawy przekroczą 500-750 zł to Honda idzie na złom, a brakuje jej jeszcze sporo, multimetra nie mam i nie mam pojęcia o mechanice, tudzież sprawdzaniu czujników i obwodów, jakieś proste rzeczy mogę porobić ale tu znów brak narzędzi i garażu, wszystko robię pod blokiem. A wstawić komuś to auto na warsztat się nie opłaca w Warszawie.

              Ogólnie, chce spróbować w miarę to auto przywrócić żeby moc awaryjnie z niego korzystać, poruszam się transportem publicznym.

              Boje się, ze tu jest jakiś problem z ECU, dowiedziałem się jeszcze ze raz akumulator został podłączony plusem do minusa i minusem do plusa, a może to bezpieczniki jakieś siadły? Nie mam pojęcia jak zobaczyć czy bezpiecznik jest okej czy nie, jest ich masa pod kierownica i po lewej pod maska.

              ABS tez patrzyłem i pytałem, tam był jakiś problem i coś ktoś polutowal

              SRS próbowałem kasować i nie da rady dojść do momentu kiedy się odpala i gaśnie (i wraca) cały czas jest i wraca ten błąd, nie mogę tego ogarnac

              Auto ma dużo bolączek, zobaczymy jak to będzie, aktualnie nie jestem w stanie mu powierzyć na tyle aby pojechać 130km trasę, swieci się abs i kontrolka hamulca ręcznego, jest jakiś problem z hamulcami ewidentnie, abs nie działa, to trumna na kołach

              Aha, jeszcze po tym czyszczeniu było praktycznie niemozliwe odpalić, bardzo długo kręciłem a potem poleciał taki dym i smród, ze masakra. Dolalem środka czyszczącego wtryski do baku, narazie nie wymieniam filtrów, bo trzeba się pozbyć właśnie takich śmierdzieli, świece tez zmienię po zabawie
              Last edited by rambo7; 07-11-2022, 07:41.

              Comment


              • #37
                To dobrze, zawsze można zwrócić jak nie pomoże.

                Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
                a wiem ze to płaski ale jak mam pod takim katem ruszać?
                Normalnie będziesz w stanie kręcić zwykłym śrubokrętem. Musisz zobaczyć na żywo tę śrubę jutro, bo coś źle patrzysz.

                Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
                Trochę się boje, ze ta cała zabawa jest na marne, szczerze mówiąc jeżeli naprawy przekroczą 500-750 zł to Honda idzie na złom, a brakuje jej jeszcze sporo
                To zależy jak stan blacharski tego auta, i w jaki sposób chcesz je wykorzystywać. Zrobisz obroty to będziesz mógł sobie śmigać zamiast komunikacją.

                Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
                swieci się abs i kontrolka hamulca ręcznego, jest jakiś problem z hamulcami ewidentnie, abs nie działa, to trumna na kołach
                Ręczny może świecić z różnych powodów, brak płynu hamulcowego, uwalony czujnik płynu hamulcowego, albo czujnik przy ręcznym jest ciągle zwarty.

                Jeśli chodzi o abs to możesz bez niego bez problemu jeździć, jeśli auto normalnie hamuje. Mój liftback w ogóle nie był wyposażony w abs.

                Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
                Nie mam pojęcia jak zobaczyć czy bezpiecznik jest okej czy nie
                Czasami widać na oko. Sprawdzisz multimetrem, wpisz w google jak sprawdzać bezpieczniki samochodowe, i będziesz wiedział. Najtańszy multimetr 20zł i posprawdzasz czujniki i inne rzeczy.
                W manualu jest dokładnie opisane jak sprawdzić każdy czujnik.


                Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
                Rozumiem, to jutro tam staram się poczyscic, rozumiem ze ten silniczek krokowy daje powietrze „poza” przepustnica i dlatego muszę to robić jak silnik działa i jest na wolnych?
                Tak, powietrze omija gardziel przepustnicy. Na odpalonym, bo wtedy będzie zasysał preparat i lepiej wyczyści. Jak będziesz psikał za mocno to silnik powinien gasnąć.

                Jak ogarniesz wolne obroty, to będziesz miał fajne auto do poruszania się.
                Last edited by thirdman; 04-11-2022, 20:02.

                Comment


                • #38


                  Dobra a wiec tak,
                  Próbowałem jeszcze poczyscic, tam żadnej śrubki nie ma, nic to nie dało

                  Czujnik zaśniedziały, nie da się go wypiąć - jak próbowałem to czułem ze zaraz może się urwać i przestawałem

                  Jeśli chodzi o map sensor, udało mi się kombinerkami wykręcić jedna śrubę, druga tez ani drgnie.. rece mi się już trochę załamują bo co się nie dotknę to po prostu nie da się tego wykrecic
                  Last edited by rambo7; 07-11-2022, 07:40.

                  Comment


                  • #39
                    Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
                    Próbowałem jeszcze poczyścić, tam żadnej śrubki nie ma, nic to nie dało
                    Ehhh już chyba 3 raz Ci pisze.. zaznaczyłem Ci śrubkę na niebiesko na zdjęciu powyżej, a Ty dalej swoje. Masz tu dokładniejsze zdjęcie opisane gdzie co jest.

                    cbc76cc0946e6.jpg


                    Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
                    Jeśli chodzi o map sensor, udało mi się kombinerkami wykręcić jedna śrubę, druga tez ani drgnie.. ręce mi się już trochę załamują bo co się nie dotknę to po prostu nie da się tego wykrecic
                    No niestety, mocno masz pokorodowane niektóre rzeczy pod maską więc bez odpowiednich narzędzi ciężko Ci będzie odkręcić niektóre śruby.

                    Dobrze żebyś pomierzył czujnik tps i kilka innych według manuala, ale to jak bedziesz miał multimetr.
                    Póki co możesz go odłączyć podczas falowania obrotów i zobacz jak się będzie zachowywał, bo niesprawny również może powodować falowanie.
                    krokowy też odłącz i zobacz co się stanie.
                    Last edited by thirdman; 06-11-2022, 21:13.

                    Comment


                    • #40
                      TPS jutro dołączę

                      Dziś dmuchnąłem na wolnych w ten zaworek iacv i rzeczywiście podnosil obroty lub jak za dużo przygasal, ale nic to nie dało

                      Znaczy się.. odpięcie map sensora już nic nie daje, teraz faluje cały czas

                      Próbowałem przekręcić śrubę do ustawienia obrotów biegu jałowego ale tez ani drgnie.

                      edit.:Ubsras
                      prośba, nie cytuj poprzedzającej treści w całości, bardzo źle się czyta wątek.
                      Last edited by rambo7; 07-11-2022, 07:42. Powód: edit r7.

                      Comment


                      • #41
                        Odłączenie TPS - podniesienie obrotów do 2500 na stałe
                        Regulacja śrubki - brak reakcji
                        Wypięcie krokowca - nierówna praca, „stałe” 1600obr
                        Wypięcie 1 czujnika - brak reakcji



                        Jak napisałem - odpięcie teraz map sensora już nie pomaga
                        Co teraz?
                        (Nie edytuje dla zasięgów)
                        Last edited by Gość; 07-11-2022, 10:51.

                        Comment


                        • #42
                          Złóż wszystko, i jeszcze raz posprawdzaj podciśnienia czy nigdzie się nie dostaje powietrze. Pozaciskaj przewody w różnych miejscach.
                          Tu podciśnienia w Twoim silniku

                          podcis.JPG

                          Przewód PCV to samo, i czy coś się zmienia z falowaniem

                          obraz_2022-11-07_140540683.png

                          I w miarę możliwości załatw multimetr, żeby pomierzyć te czujniki

                          Comment


                          • #43
                            Posprawdzałem psiknalem tez wszędzie tego preparatu do czyszczenia, nie wiem ekspertem nie jestem ale nie widzę żadnej nieszczelności. Jest jeden jedyny trop, odkręciłem jedna śrubkę od map sensora - drugiej nie mogę ruszyć, prawdopodobnie po tym zabiegu odłączenie już map sensora nie pomaga odnośnie regulacji obrotów.
                            Czy to jakiś krok w diagnozę, ze to map sensor?
                            Jak to map sensor to trzeba wymienić czy można go tez wyczyścić?
                            Czy niesprawny map sensor będzie powodował wyższe spalanie?
                            Co przy tych wszystkich diagnozach może się dziać?

                            Comment


                            • #44
                              Czyli pozaciskales te wszystkie przewody lącznie z zaworem pcv na uruchomionym silniku, i nic się nie zmieniało w kwestii falowania?


                              Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
                              Jest jeden jedyny trop, odkręciłem jedna śrubkę od map sensora - drugiej nie mogę ruszyć, prawdopodobnie po tym zabiegu odłączenie już map sensora nie pomaga odnośnie regulacji obrotów.
                              Może przez to że poluzowałeś dostaje się lewe powietrze, przez otwór w który włożony jest map sensor.


                              Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
                              Jak to map sensor to trzeba wymienić czy można go tez wyczyścić?
                              Oczywiście że można spróbować wyczyścić, zrób to, ale jeśli byłby uszkodzony to nic nie zmieni.

                              Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
                              Czy niesprawny map sensor będzie powodował wyższe spalanie?
                              Może powodować, map sensor ma wpływ na czas wtrysku.


                              Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
                              Co przy tych wszystkich diagnozach może się dziać?
                              Tego nikt nie wie, tym bardziej przez internet. Wszystko co Ci już pisałem, lewe powietrze, możesz mieć pęknięty kolektor dolotowy bo jest z plastiku, uszczelka między dolotem a silnikiem, niesprawny czujnik, uszkodzona wiązka kabli, i inne cuda. Dlatego dobrze żebyś pomierzył kilka czujników, dokładne instrukcje masz w manualu, nie jest to trudne, a bez tego dalej sam nie pójdziesz.

                              Comment


                              • #45
                                Dobra, poddaje się, muszę to komuś oddać. Czy jest może ktoś z okolic Warszawy kto ogarnia Vi gen, gdzie mógłbym kogoś takiego znaleźć?

                                Comment

                                Working...
                                X