Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Falujace obroty na biegu jalowym po rozgrzaniu DTC 65 / P0141

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Falujace obroty na biegu jalowym po rozgrzaniu DTC 65 / P0141

    Hej,
    Stalem sie wlascicielem hondziny civic 6 sedan 1.4 90km 2000, z tym ze miala ona isc na zyletki i jest masa pierdół, które ogarniam. Jedną z nich, i taką której nie mogę zlokalizować są te falujace obroty.
    Auto ogolnie od 3 lat stoi i przed nie mialo zadnych problemow, teraz przez falowanie swieci sie check, abs, airbagi
    A więc w skrocie:
    swiece, olej cokolwiek w tym aucie ma nie wiadomo ile lat, ale chyba nie szedl bym ta droga, cos jest nie tak z EVAC, przepustnica, czy silniczkiem krokowym (albo go nie ma)
    Dlatego zwracam się o pomoc z "najtrafniejsza" diagnoza jaka sie da przez internet;
    Po odpaleniu na ssaniu auto normalnie utrzymuje ok 1500 obrotow, az sie nie rozgrzeje i wylaczy ssania, potem obroty caly czas faluja, 800-1500 obr.
    Podczas jazdy, na biegu auto nie szarpie i normalnie sie zachowuje, problem jest tylko gdy rozlaczymy biegi.
    Jak się odepnie ten czujnik zaznaczony na czarno to auto przechodzi w awaryjny i trzyma 1500 obr.


    Co to moze byc? jak to najprosciej naprawic? widzialem jakis preparat ktory moglbym wpuscic w przepustnice i by "ruszył" syf. Nie chcę za bardzo inwestować w ten samochod, wiec szukam najlatwiejszego rozwiazania
    Dzięki za odpowiedzi

  • #2
    Ten czujnik to map sensor, po rozłączeniu go komputer przechodzi w tryb awaryjny i stąd obroty.

    Świeci Ci check engine więc odczytaj kody błędów, metodą na zworkę, i podaj kody błędów jakie masz zapisane. Po drugie sprawdź wszystkie rury od podciśnień, pozaciskaj je szczypcami, żeby sprawdzić czy nie łapie lewego powietrza.

    Najlepiej jakbyś wykręcił i wyczyścił krokowy. Jak Ci się bardzo nie chce to po prostu przy uruchomionym silniku dmuchaj preparatem do czyszczenia przepustnic, albo zmywaczem do hamulców w otwór przed gardzielą przepustnicy, którym krokowy zasysa powietrze. To też go trochę przeczyści. Oczywiście przepustnice też wyczyść. I używaj opcji szukaj, bo takich tematów jest mnóstwo, falujące obroty w 6gen to bardzo częsta przypadłość.

    Dobrze by też było wyregulować zawory.
    Last edited by thirdman; 02-11-2022, 00:51.

    Comment


    • #3
      Hej,
      Zapomniałem jeszcze dodać ze czytałem o odpowietrzony układzie i zmieniłem ogólnie płyn chłodniczy i odpowietrzylem (otwarty korek aż zaczęło leciec ciepło) bo nie było tej zworki odpowietrzającej.
      Wiesz co, ogólnie czytałem o tym ale powodów może być milion, bardziej mi tu chodzi o jakieś konkretne działania i konkretne dla mojego modelu rzeczy.
      Np. Mam złącze 3 pinowe diagnostyczne i nie można odczytać błędów, a ja sam nie mam pojęcia czy to auto w ogóle ma silniczek krokowy, gdzie jest i ogólnie brakuje mi narzędzi
      Nie pomaga fakt, ze śruby są tak zardzewiałe od tego map sensora, ze nie da się ich wykręcić.
      Szukam najprostszego rozwiązania żeby spróbować to naprawić, zaworów nie bede regulował bo to w zasadzie koszt tego auta
      Mógłbyś mi konkretnie pokazać które kable, gdzie w ogóle dmuchać tym preparatem bo ja nawet tego nie wiem?
      Dzięki

      Jeżeli to coś zmienia: auto ma 150 tys przebiegu i było z aso Polska, znam właściciela - przed 3-4 letnim postojem nie miało żadnych problemów

      Gdy piszesz po sobie post za postem stosuj tryb EDYCJA.
      Last edited by rambo7; 02-11-2022, 08:33.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
        Dlatego zwracam się o pomoc z "najtrafniejsza" diagnoza jaka sie da przez internet;
        diagnozę to posiadasz Ty musisz nam ją podać. Skoro świeci się CE to jakakolwiek dyskusja o czymkolwiek jest wróżeniem.
        Me ma sensu najmniejszego wróżyć gdy wskazówki masz podane na tacy, tylko skorzystać.
        Zatem nie ma złącza 3 pinowego, odnalazłeś nie tą wtyczkę, złącze jest 2 pinowe. Zadanie jest je odnaleźć i dokonać odczytów kodów. Kody to konkretna informacja gdzie grzebać.
        Jeśli grzebiesz w ciemno to dodatkowo narobisz kłopotów.
        niczego nie dotykaj "naprawiaj" jeśli ne masz odczytanych informacji z komputera silnika bo tylko będzie gorzej.
        Na temat 6 gen jest na forum i na YT ogromna, przeogromna ilość informacji gdzie wtyczki jak dokonać diagnostyki.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Jasne, wrócę i postaram się to ogarnac. Odnośnie check engine: jak zresetuje kompa to gaśnie, potem się adaptuje jest te 1500 obr i „nie może” zapala się engine i już faluje, o ile to coś zmienia?
          Po prostu stare auto i mam inne, chciałbym tylko żeby to nie falowalo bo tez przez to pali jakieś ogromne ilości paliwa
          Właśnie jest dużo filmów, ale u mnie to wszystko zazwyczaj inaczej wyglada, chociażby wymiana filtra kabinowego

          Comment


          • #6
            Złącze 2 pinowe powinieneś mieć po prawej stronie w nogach pasażera, za plastikiem, w pobliżu komputera. Tam szukaj. Jak wyskoczy Ci check i silnik zacznie falować to zgaś go, zmostkuj te 2 pinowe złącze i włącz zapłon. Wtedy powinny migać Ci kody błędów. Jak nie będziesz umiał odczytać to nam je nagraj.


            Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
            Mógłbyś mi konkretnie pokazać które kable, gdzie w ogóle dmuchać tym preparatem
            Nie w kable, tylko w przepustnice, i w otwór krokowego. To znajduję się w przepustnicy czyli tym elemencie na którym jest ten czujnik o który pytałeś. Ściągasz tylko tę czarną grubą rurę od filtra powietrza i masz dostęp

            Comment


            • #7
              Dobra, jestem w aucie, wyglada na to ze to te niebieskie kable w nogach pasazera ale nie jestem pewien wiec wysyłam wszystkie fotki i proszę o pomoc
              Dobra znalazłem, ale te kable w ogóle nie są połączone a na filmach były, jest 4 pin jakby niebieski i 2 pin niebieski
              Film


              Zamieszczone przez thirdman Zobacz posta
              Złącze 2 pinowe powinieneś mieć po prawej stronie w nogach pasażera, za plastikiem, w pobliżu komputera. Tam szukaj. Jak wyskoczy Ci check i silnik zacznie falować to zgaś go, zmostkuj te 2 pinowe złącze i włącz zapłon. Wtedy powinny migać Ci kody błędów. Jak nie będziesz umiał odczytać to nam je nagraj.




              Nie w kable, tylko w przepustnice, i w otwór krokowego. To znajduję się w przepustnicy czyli tym elemencie na którym jest ten czujnik o który pytałeś. Ściągasz tylko tę czarną grubą rurę od filtra powietrza i masz dostęp



              Dobra rozumiem jak to zrobić, i jakiś płyn do czyszczenia hamulców muszę kupić? W domu mam tylko zmywacz do paznokci ew płyn do odkażania rak etanol 70%

              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              diagnozę to posiadasz Ty musisz nam ją podać. Skoro świeci się CE to jakakolwiek dyskusja o czymkolwiek jest wróżeniem.
              Me ma sensu najmniejszego wróżyć gdy wskazówki masz podane na tacy, tylko skorzystać.
              Zatem nie ma złącza 3 pinowego, odnalazłeś nie tą wtyczkę, złącze jest 2 pinowe. Zadanie jest je odnaleźć i dokonać odczytów kodów. Kody to konkretna informacja gdzie grzebać.
              Jeśli grzebiesz w ciemno to dodatkowo narobisz kłopotów.
              niczego nie dotykaj "naprawiaj" jeśli ne masz odczytanych informacji z komputera silnika bo tylko będzie gorzej.
              Na temat 6 gen jest na forum i na YT ogromna, przeogromna ilość informacji gdzie wtyczki jak dokonać diagnostyki.
              Już znalezione rzeczywiście, odnośnie naprawiania to nie zamierzam walić w ciemno dlatego tu jestem, ten kabel mi poradziła inna osoba żeby odłączyć i zobaczyć, ale aktualnie jest zajeta a ja chciałbym to w miarę szybko ogarnac
              Z tego co widzę kod 39 - ale nie mogę rozszyfrować co to?

              Aktualnie jedyne grzebanie jakie uskutecznilem to:
              Wyciągnięcie różnych bezpieczników reset kompa ale i srs i abs i check wracają wiec to nie pomoże i trzeba coś mechanicznie podziałać.
              W ogóle to teraz widzę ze ABS nie wywalił żadnego błędu, a SRS migał jak głupi - co to oznacza? W aucie nie działa wspomaganie, abs - zerwał się kiedyś pasek wielorowkowy i może uszkodził pompę, może i to tez bym chciał naprawić jeśli są jakieś łatwe rozwiązania ale priorytetem jest to falowanie

              Hmm to może jednak kod 76 IVAC? Nie wiem czy dobrze czytam
              Last edited by Gość; 02-11-2022, 12:08.

              Comment


              • #8
                Nie 39, tylko masz zapisane 2 błędy albo więcej, nie wiem bo uciąłeś filmik. Wyskoczył błąd 3 oraz 65.

                Błąd 3 to czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym, lub jego obwód, czyli map sensor o który pytałeś na początku. Tylko że wcześniej pisałeś, że odłączałeś go, więc stąd mógł pojawić się błąd. Czy przed zrobieniem samodiagnostyki resetowałeś komputer przez wyjęcie bezpiecznika pod maską??

                Błąd 65 dotyczy grzałki drugiej sondy za katalizatorem, i nie ma najmniejszego wpływu na prace silnika więc się tym nie przejmuj póki co.

                Comment


                • #9
                  Nie zresetowałem, idę wiec zresetować rozgrzać i nagram

                  Zamieszczone przez thirdman Zobacz posta
                  Nie 39, tylko masz zapisane 2 błędy albo więcej, nie wiem bo uciąłeś filmik. Wyskoczył błąd 3 oraz 65.

                  Błąd 3 to czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym, lub jego obwód, czyli map sensor o który pytałeś na początku. Tylko że wcześniej pisałeś, że odłączałeś go, więc stąd mógł pojawić się błąd. Czy przed zrobieniem samodiagnostyki resetowałeś komputer przez wyjęcie bezpiecznika pod maską??

                  Błąd 65 dotyczy grzałki drugiej sondy za katalizatorem, i nie ma najmniejszego wpływu na prace silnika więc się tym nie przejmuj póki co.


                  Nie udało mi się wywołać check, pewnie się pojawi randomowo, bede czekał, a w międzyczasie nagrałem filmy silnika, może ocenicie czy to mogą być zawory? Ogólnie auto ma tez dziurę w środkowym tlumniku, nie wymieniany olej 3 lata wiec te głosy są dziwne







                  CE wywołany:


                  Kod 65 i tylko on, tu podobny problem
                  Honda Civic / Del Sol (1992 - 2000) - CEL Code 65 Secondary oxygen sensor heater '00 Civic DX / SI - I HAVE SEARCHED, but you cannot search too well for 65 as it is too short. I am doing a swap and need help. I have swapped a full '00 SI engine into my '00 DX hatch. I am throwing only one CEL code, code 65. This code...


                  Czyli jeśli dobrze rozumiem jest tylko błąd 65, błąd który jest oczywistym, ze będzie ze względu na nieszczelność wydechu, czy wpływa to jakos na spalanie?

                  Ale abstrahując, ten błąd nawet nie chce „wrócić” tylko musiałem jeździć w kółko odpalać zapalać i „zaskoczył” wiec jest sporadyczny, tylko na wolnych obrotach (chyba?)

                  To zwraca mnie chyba ku silniczku krokowemu lub przepustnicy?
                  Last edited by Gość; 02-11-2022, 13:07.

                  Comment


                  • #10
                    masz bardzo zmęczony i zapuszczony egzemplarz, a działasz jak by cię ktoś poganiał. Spokojnie, metodycznie pomału krok po kroku. To nie tak "hop-siup".
                    Hamulce to sobie zrobisz w wolnym czasie, to nie na teraz.
                    Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
                    ten kabel mi poradziła inna osoba żeby odłączyć i zobaczyć, ale aktualnie jest zajeta a ja chciałbym to w miarę szybko ogarnac
                    nie da się w tym egzemplarzu szybo nic ogarnąć, wszystko wymaga odpowiedniego na to czasu.
                    Pośpiech tu niczego szybciej nie rozwiąże, nie ma takiej opcji. Pomału, cierpliwie ...
                    Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
                    Aktualnie jedyne grzebanie jakie uskutecznilem to:
                    Wyciągnięcie różnych bezpieczników reset kompa ale i srs i abs i check wracają wiec to nie pomoże i trzeba coś mechanicznie podziałać.
                    Jeśli spokojnie i z całą pewnością ustalisz ...co jest do naprawy ... to jak to naprawisz to CE sam zgaśnie! Ten bolid ma to do siebie że jak coś prawidłowo i zgodnie ze sztuką naprawisz to samodiagnostyka OBDII która nadzoruje proces pracy silnika jak uzna że jest naprawione to co niedomaga ..to sama pogasie wszelkie komunikaty CE, ABS itp.
                    Ty nie musisz nic kasować.
                    ok,
                    Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
                    Kod 65 i tylko on, tu podobny problem
                    jest DTC 65. ok świetnie, zawsze trzeba odczytać kody.
                    Dla potwierdzenia należy sprawdzić i potwierdzić czy będzie to ponownie 65? czy inny?

                    Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
                    Nie udało mi się wywołać check, pewnie się pojawi randomowo, bede czekał,
                    o to chodzi, nic nie robisz, czaekasz aż się ponownie pojawi CE.
                    Pojawi się, to odczytujesz kody.
                    Bedzie 65 to oznacza 100% że coś jest do naprawy w procesie pracy silnika w tym obszarze czyli w obszarze
                    Forum istnieje od wielu lat więc twój rocznik jest sporo opisany, szukaj w tematach forumowych:
                    (VI) samodiagnostyka i kody błędów


                    kody 60.. 6* to kody sond lambda.

                    korzystaj z wyszukiwarki tematów np.:
                    kody błędów

                    lub
                    Samodiagnostyka ABS, kody błedów, naprawa; Civic 3D, VI gen.


                    1 O2A - Oxygen sensor #1
                    2 O2B - Oxygen sensor #2
                    3 MAP - manifold absolute pressure sensor
                    4 CKP - crank position sensor
                    5 MAP - manifold absolute pressure sensor
                    6 ECT - water temperature sensor
                    7 TPS - throttle position sensor
                    8 TDC - top dead centre sensor
                    9 CYP - cylinder sensor
                    10 IAT - intake air temperature sensor
                    12 EGR - exhaust gas recirculation lift valve
                    13 BARO - atmospheric pressure sensor
                    14 IAC (EACV) - idle air control valve
                    15 Ignition output signal
                    16 Fuel injectors
                    17 VSS - speed sensor
                    19 Automatic transmission lockup control valve
                    20 Electrical load detector
                    21 VTEC spool solenoid valve
                    22 VTEC pressure valve
                    23 Knock sensor
                    30 Automatic transmission A signal
                    31 Automatic transmission B signal
                    36 traction control found on JDM ecu's
                    41 Primary oxygen sensor heater
                    43 Fuel supply system
                    45 Fuel system too rich or lean
                    48 LAF - lean air fuel sensor
                    54 CKF - crank fluctuation sensor
                    58 TDC sensor #2
                    61 Primary oxygen sensor
                    63 Secondary oxygen sensor
                    65 Secondary oxygen sensor heater
                    67 Catalyst low efficiency. (same as P0420)
                    71 random misfire cylinder 1
                    72 random misfire cylinder 2
                    73 random misfire cylinder 3
                    74 random misfire cylinder 4
                    80 Exhaust Gas Recirculation insufficient flow detected
                    86 ECT Sensor (Engine Coolant Temperature) circuit range / performance problem
                    90 Evaporative Emission Control System leak detected in the fuel tank area
                    91 Evaporative Emission Control System insufficient purge flow
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      (nie cytujemy całości wypowiedzi bo się bajzel robi. )

                      Dzięki za podpowiedz, poza kamerami już usunąłem jeszcze raz i auto chodziło 30 minut falujac nie wysypało check engine, przy zgaszeniu i ponownym uruchomieniu odpaliło z tym samym kodem błędu, od czego by tu zacząć?
                      Last edited by rambo7; 03-11-2022, 08:20. Powód: edit r7.

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
                        od czego by tu zacząć?
                        Od tego co Ci na początku pisałem, sprawdź bardzo dokładnie czy silnik nie zasysa lewego powietrza. Masz w ogóle płyn w zbiorniku wspomagania?

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez thirdman Zobacz posta
                          Od tego co Ci na początku pisałem, sprawdź bardzo dokładnie czy silnik nie zasysa lewego powietrza. Masz w ogóle płyn w zbiorniku wspomagania?
                          Wszystkie płyny są, hamulcowy, wspomagania, chłodniczy, olej i nie ubywają, nie ma kałuży
                          Jeżeli chodzi o gumy.. spojrzałem okiem, ale co ja tam wiem, pare razy E papierosem puściłem dym w paru okolicach żeby zobaczyć czy coś zasysa i nigdzie nie leciało
                          W miarę logicznym wydaje mi się „przedmuchanie” tego silnika, nie jeździłem tym autem więcej jak 30km lacznie, chciałem dolać coś do benzyny żeby wyczyściło wtryski, płukankę do silnika i nowy olej na początek, ale zanim dojade do rodzinnego domu (100km) to chyba cały bak wypale, po przejechaniu 30km jest 4/5 a był pełny :P
                          Teraz chyba zostało kupić preparat do hamulców ściągnąć gumę i psikac, czy od czegoś innego zacząć?
                          Last edited by Gość; 02-11-2022, 17:28.

                          Comment


                          • #14
                            Może też zasysać lewe powietrze przez uszczelkę przepustnicy, albo uszczelkę kolektora ssącego. Słychać dźwięk jakbyś miał rozregulowane zawory, ale to może być też pompa wspomagania o której pisałeś. Kup ten płyn do czyszczenia przepustnic i wyczyść przepustnice i krokowy, przy okazji podczas pracy silnika zatkaj ręką albo czymś innym przepustnice (silnik powinien zgasnąć) i nasłuchuj czy nigdzie indziej nie zasysa powietrza. Jeszcze możesz jak zacznie falować odłączyć na chwile wtyczkę od pierwszej sondy lambda i zobacz jak będzie się zachowywał. Tą wtyczkę masz naprzeciwko wentylatora chłodnicy wody

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
                              auto chodziło 30 minut falujac nie wysypało check engine, przy zgaszeniu i ponownym uruchomieniu odpaliło z tym samym kodem błędu, od czego by tu zacząć?
                              moim zdaniem kod drugiej sondy może pochodzić od nieszczelnego wydechu, w sensie nawet dziurawego katalizatora, albo kolektora wydechowego, trzeba tam zajrzeć, jak mówiłeś auto stało długo a to źle dla wydechu.
                              Piszesz coś o jakiś preparatach do hamulców, ale nie piszesz o co chodzi?

                              Jak znajdziesz np. takie lub podobne rzeczy to kod drugiej sondy może się generować:



                              temat podobny w innym dziale:
                              ecu-blad 65


                              poczytaj też co tu człowiek zrobił z kodem 65:
                              Last edited by rambo7; 03-11-2022, 08:41.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X