Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Falujace obroty na biegu jalowym po rozgrzaniu DTC 65 / P0141

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    przeczytaj też ten temat, wrzucaj treści w tłumacza i sporo się dowiesz.
    Mechanical Problems & Technical Chat - Check Engine Light Just came on - 98 dx with 77k, and a yellowish/orange light just came up that says check. Car seems to run fine, so is this a problem and how can i get this light to go away? I need a NY inspection, so idt that light can be up. Any suggestions would be helpful,...


    chyba wyszło na to że jak nie działa grzałka 2 sondy lambda to falować obroty będą.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez thirdman Zobacz posta
      Może też zasysać lewe powietrze przez uszczelkę przepustnicy, albo uszczelkę kolektora ssącego. Słychać dźwięk jakbyś miał rozregulowane zawory, ale to może być też pompa wspomagania o której pisałeś. Kup ten płyn do czyszczenia przepustnic i wyczyść przepustnice i krokowy, przy okazji podczas pracy silnika zatkaj ręką albo czymś innym przepustnice (silnik powinien zgasnąć) i nasłuchuj czy nigdzie indziej nie zasysa powietrza. Jeszcze możesz jak zacznie falować odłączyć na chwile wtyczkę od pierwszej sondy lambda i zobacz jak będzie się zachowywał. Tą wtyczkę masz naprzeciwko wentylatora chłodnicy wody
      Dziś nie mam czasu ale zamówiłem płyn do czyszczenia egr k2 i spróbuje tam poczuscic jutro
      Mógłbyś mi podesłać jakaś fotke tego kabla bo nie za bardzo się orientuje gdzie to jest?

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        moim zdaniem kod drugiej sondy może pochodzić od nieszczelnego wydechu, w sensie nawet dziurawego katalizatora, albo kolektora wydechowego, trzeba tam zajrzeć, jak mówiłeś auto stało długo a to źle dla wydechu.
        Piszesz coś o jakiś preparatach do hamulców, ale nie piszesz o co chodzi?

        Jak znajdziesz np. takie lub podobne rzeczy to kod drugiej sondy może się generować:



        temat podobny w innym dziale:
        ecu-blad 65


        poczytaj też co tu człowiek zrobił z kodem 65:
        https://www.elektroda.pl/rtvforum/fi...q=Kod+65+honda
        Na elektrodzie wstawiłeś wyniki wyszukiwania wiec nie wiem o co dokładnie chodzi, chciałem użyć płynu do czyszczenia hamulców do czyszczenia przepustnicy ale już wiem ze nie można bo uszczelki by szlag trafił i zamówiłem k2 do egr.
        Przeleciałem ten angielski temat i w sumie nie ma jednoznacznej odpowiedzi czy pomogło z falowaniem, tam był taki problem ze auto gasło a u mnie nie schodzi poniżej obrotów biegu jałowego, nigdy nie gaśnie.
        Umówiłem się tez na wycenę naprawy wydechu, ale to zrobie po czyszczeniu przepustnicy.
        Niestety, bede musiał sobie poradzic z tym sam, bo mechanicy wołają za czyszczenie w granicach 300-500 zł, to wole już kupić narzędzia i się pobawić, to auto jest za stare na takie inwestycje.
        Temat aczkolwiek brzmi brutalnie, jest dużo zmiennych, błędy abs i srs mogły wyskoczyć przez to ze akumulator był odpięty i uuklad niskiego napiecia poszedł, ale wracają. Czy moglibyście mi pomoc z odczytem kodu SRS? ABS nic nie wypluł, co to znaczy?

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
          Mógłbyś mi podesłać jakaś fotke tego kabla bo nie za bardzo się orientuje gdzie to jest?
          obraz_2022-11-03_114519633.jpg



          Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
          bo uszczelki by szlag trafił
          Absolutnie nic by się nie stało. Więc jakbyś nie miał czegoś innego to można użyć do takich celów, tymbardziej, że robisz to bez rozbierania. To i to ma praktycznie ten sam skład.

          Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
          nie ma jednoznacznej odpowiedzi czy pomogło z falowaniem
          Bo już Ci pisałem druga sonda za katalizatorem nie ma nic wspólnego w tej generacji z pracą silnika, nie oddziałuje na żadne jego parametry. Jej zadaniem jest tylko wyświetlenie checka gdy wykryje za dużo tlenu w spalinach, lub gdy sama jest uszkodzona. U Ciebie błąd dotyczy jej grzałki więc tym bardziej wątpię, że ma coś wspólnego z nieszczelnym wydechem.. Najpierw zajmij się tym co najważniejsze czyli ustabilizowaniem jałowych obrotów, bo bez tego spalanie masz jakie masz, i chyba nieprzyjemnie się jeździ. Jak chcesz zobaczyć co może być z drugą sondą nie tak, to musisz zrobić pomiary multimetrem tak jak masz w tym zagranicznym linku od Rambo, czyli sprawdzenie oporności grzałki sondy, oraz czy w ogóle dochodzi do niej odpowiednie napięcie.

          Mechanical Problems & Technical Chat - Check Engine Light Just came on - 98 dx with 77k, and a yellowish/orange light just came up that says check. Car seems to run fine, so is this a problem and how can i get this light to go away? I need a NY inspection, so idt that light can be up. Any suggestions would be helpful,...


          Co do błędów srs można łatwo skasować tak:

          "Trzeba za pomocą kabelka lub np.spinacza biurowego skasować pamięć błędu SRS.

          1.w okolicach bezpieczników w kabinie jest taka żółta wtyczka która siedzi w "ślepym" gniazdku. Trzeba ją wyciągnac i zewrzeć dwa piny,
          2.przekręcić stacyjkę do pozycji zapalonych lampek sygnalizacyjnych,
          3.lampka SRS zapali się na 6 sekund i zgaśnie - wtedy jest 4 sekundy alby rozłączyć zworkę-kabelek,
          4.kontrolka SRS zaświeci się ponownie i wtedy są 4 sekundy na zwarcie ponowne zworki-kabelka,
          5.kontrolka SRS zgaśnie-wtedy rozłaczasz zworkę (można ją całkowicie wyjąć),
          6.kontrolka SRS mrugnie 2 razy i zgaśnie
          7.wyłączyć stacyjkę i odczekać 10 sek, uruchomić silnik, powinna zgasnąć po 6 sek"
          Last edited by thirdman; 03-11-2022, 12:09.

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez thirdman Zobacz posta
            [ATTACH=CONFIG]61388[/ATTACH]





            Absolutnie nic by się nie stało. Więc jakbyś nie miał czegoś innego to można użyć do takich celów, tymbardziej, że robisz to bez rozbierania. To i to ma praktycznie ten sam skład.



            Bo już Ci pisałem druga sonda za katalizatorem nie ma nic wspólnego w tej generacji z pracą silnika, nie oddziałuje na żadne jego parametry. Jej zadaniem jest tylko wyświetlenie checka gdy wykryje za dużo tlenu w spalinach, lub gdy sama jest uszkodzona. U Ciebie błąd dotyczy jej grzałki więc tym bardziej wątpię, że ma coś wspólnego z nieszczelnym wydechem.. Najpierw zajmij się tym co najważniejsze czyli ustabilizowaniem jałowych obrotów, bo bez tego spalanie masz jakie masz, i chyba nieprzyjemnie się jeździ. Jak chcesz zobaczyć co może być z drugą sondą nie tak, to musisz zrobić pomiary multimetrem tak jak masz w tym zagranicznym linku od Rambo, czyli sprawdzenie oporności grzałki sondy, oraz czy w ogóle dochodzi do niej odpowiednie napięcie.

            Mechanical Problems & Technical Chat - Check Engine Light Just came on - 98 dx with 77k, and a yellowish/orange light just came up that says check. Car seems to run fine, so is this a problem and how can i get this light to go away? I need a NY inspection, so idt that light can be up. Any suggestions would be helpful,...


            Co do błędów srs można łatwo skasować tak:

            "Trzeba za pomocą kabelka lub np.spinacza biurowego skasować pamięć błędu SRS.

            1.w okolicach bezpieczników w kabinie jest taka żółta wtyczka która siedzi w "ślepym" gniazdku. Trzeba ją wyciągnac i zewrzeć dwa piny,
            2.przekręcić stacyjkę do pozycji zapalonych lampek sygnalizacyjnych,
            3.lampka SRS zapali się na 6 sekund i zgaśnie - wtedy jest 4 sekundy alby rozłączyć zworkę-kabelek,
            4.kontrolka SRS zaświeci się ponownie i wtedy są 4 sekundy na zwarcie ponowne zworki-kabelka,
            5.kontrolka SRS zgaśnie-wtedy rozłaczasz zworkę (można ją całkowicie wyjąć),
            6.kontrolka SRS mrugnie 2 razy i zgaśnie
            7.wyłączyć stacyjkę i odczekać 10 sek, uruchomić silnik, powinna zgasnąć po 6 sek"
            Jasne dziś spróbuje wyczyścić przepustnice jak to coś da to zrobie tlumnik jutro może samo zniknie

            Odnośnie SRS, próbowałem już i wraca - jaki tam jest dokładnie błąd?

            Jeden mechanik dobrze mi poradził - aku był odpięty 2 lata i mówił coś o awarii niskiego układu napiecia

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
              Odnośnie SRS, próbowałem już i wraca - jaki tam jest dokładnie błąd?
              Zrobiłeś kasowanie dokładnie według tej procedury? Na końcu kontrolka mrugnęła 2 razy? Bo to potwierdzenie ze kasowanie się udało.

              Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
              jaki tam jest dokładnie błąd?
              Skąd mamy wiedzieć, to Ty musisz odczytac.

              Masz tu manual: https://files.fm/u/fs75w9nc7

              Na stronie 1273 dokładny opis jak odczytywać kody srs.

              Edit: Obejrzałem twój film i pojawił się kod srs 92, w manualu masz jak go usunąć i co sprawdzić.
              Last edited by thirdman; 03-11-2022, 14:48.

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez thirdman Zobacz posta
                Zrobiłeś kasowanie dokładnie według tej procedury? Na końcu kontrolka mrugnęła 2 razy? Bo to potwierdzenie ze kasowanie się udało.



                Skąd mamy wiedzieć, to Ty musisz odczytac.

                Masz tu manual: https://files.fm/u/fs75w9nc7

                Na stronie 1273 dokładny opis jak odczytywać kody srs.


                Edit: Obejrzałem twój film i pojawił się kod srs 92, w manualu masz jak go usunąć i co sprawdzić.
                Dziekuje ślicznie,
                Jeśli chodzi o to kasowanie to próbowałem to robić z pol godziny, wszystko było okej do pewnego momentu, chyba kontrolka gasła zapalała się zwieralem jeszcze raz i znów gasła ale potem nie gasła przy odpaleniu, nie mogłem tego wywołać, wiec nie było jak w instrukcji, ciężko mi było trafić w odpowiedni moment. Dziekuje za manual przeczytam wieczorkiem i z tym tez się bede bawił
                A co z tym ABSem może być? W ogóle nie wywalał błędu, co to znaczy? Aktualnie nie działa abs a fajnie by było to tez zrobić, tam patrzyłem ze w puszce były lutowane kable na pewno, może puściły, ale jak wyciągnąłem bezpiecznik (chyba) od abs to tez bez zmian, żaden reset kompa nigdy tego abs nie ruszył

                Comment


                • #23
                  Zwierałeś złącze srs pod kierownicą? Bo tam się kasuje błędy srs. A odczytuje za pomocą drugiego złącza tego samego co check engine. Jak wszystko dobrze zrobisz to kod musi się usunąć i co potwierdzą 2 mignięcia. Ewentualnie znów się pojawi jeśli błąd nadal występuje.

                  Z absem Ci nie pomogę, chyba że znajdziesz sam w manualu, bo kody abs tez da sie wymigać, i były tematy na forum, użyj google.

                  Na początek jednak polecam Ci zająć się falowaniem obrotów, a nie wszystkim na raz.
                  Last edited by thirdman; 03-11-2022, 15:49.

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez thirdman Zobacz posta
                    Zwierałeś złącze srs pod kierownicą? Bo tam się kasuje błędy srs. A odczytuje za pomocą drugiego złącza tego samego co check engine. Jak wszystko dobrze zrobisz to kod musi się usunąć i co potwierdzą 2 mignięcia. Ewentualnie znów się pojawi jeśli błąd nadal występuje.

                    Z absem Ci nie pomogę, chyba że znajdziesz sam w manualu, bo kody abs tez da sie wymigać, i były tematy na forum, użyj google.

                    Na początek jednak polecam Ci zająć się falowaniem obrotów, a nie wszystkim na raz.
                    Byłem pryskalem śrubki wd40 i ani drgnie żadna, muszę kupić jakiś penetrator

                    Comment


                    • #25
                      Jak chcesz ściągać do czyszczenia całą przepustnice to nie zapomnij o nowej uszczelce pod nią

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez thirdman Zobacz posta
                        Jak chcesz ściągać do czyszczenia całą przepustnice to nie zapomnij o nowej uszczelce pod nią
                        Całej nie mogę chociaż bym chciał, nie mam żadnych kluczy.
                        Dziś spróbuje jeszcze zrobić płukankę silnika i zmianę oleju i filtra jeżeli się da to zrobić kombinerkami
                        Bo coś czuje ze filmu smarnego nie ma, strasznie bucha od tego silnika gorącem, dlatego zmieniałem płyn, nie wiem czy może wentylator chłodnicy nie jest uszkodzony bo się nie uruchamia

                        Comment


                        • #27
                          moim zdaniem na razie zbyt dużo chcesz naprawiać, ale za mało masz diagnoz czy w ogóle coś działa czy nie?
                          Po pierwsze nic nie rozbieraj kombinerkami, nie masz kluczy to nie ruszaj.
                          To ze z silnika bucha to jeszcze o niczym nie świadczy. Tak samo jak nie wchodzi wentylator to o niczym nie świadczy.
                          Chcesz wiedzieć czy wentylator jest sprawny - to wypnij z niego wytyczkę tam są 2 piny podłącz jakimś przewodem 2 żyłowym bezpośrednio do aku i będziesz wiedział czy jest sprawny.
                          A dlaczego go system nie uruchamia to inna sprawa.
                          Zmieniałeś płyn, ok, a czy ogrzewanie działa, tzn, czy dmucha gorącym powietrzem? takim samym jak to "buchanie gorącem"? Układ chłodzenia silnik jest zarazem układem ogrzewania w aucie? Im lepsze ogrzewanie kabiny- tym lepsze chłodzenie silnika.
                          Jak to działa, oceń opisz? (oczywiście najlepiej opisać jak to działa po zrobionych np. co najmniej 15-20km jazdy).

                          ...a cha, buchało gorącem, dlatego zmieniłeś płyn, ok, ale pytanie czy zanim ...zanim wymieniłeś ten płyn to skoro buchało gorącem, to czy wtedy otwarłeś ogrzewanie na Max ciepło i buchało z kratek gorące powietrze?
                          po zmianie płynu teraz jest to samo do sprawdzenia.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #28
                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            moim zdaniem na razie zbyt dużo chcesz naprawiać, ale za mało masz diagnoz czy w ogóle coś działa czy nie?
                            Po pierwsze nic nie rozbieraj kombinerkami, nie masz kluczy to nie ruszaj.
                            To ze z silnika bucha to jeszcze o niczym nie świadczy. Tak samo jak nie wchodzi wentylator to o niczym nie świadczy.
                            Chcesz wiedzieć czy wentylator jest sprawny - to wypnij z niego wytyczkę tam są 2 piny podłącz jakimś przewodem 2 żyłowym bezpośrednio do aku i będziesz wiedział czy jest sprawny.
                            A dlaczego go system nie uruchamia to inna sprawa.
                            Zmieniałeś płyn, ok, a czy ogrzewanie działa, tzn, czy dmucha gorącym powietrzem? takim samym jak to "buchanie gorącem"? Układ chłodzenia silnik jest zarazem układem ogrzewania w aucie? Im lepsze ogrzewanie kabiny- tym lepsze chłodzenie silnika.
                            Jak to działa, oceń opisz? (oczywiście najlepiej opisać jak to działa po zrobionych np. co najmniej 15-20km jazdy).

                            ...a cha, buchało gorącem, dlatego zmieniłeś płyn, ok, ale pytanie czy zanim ...zanim wymieniłeś ten płyn to skoro buchało gorącem, to czy wtedy otwarłeś ogrzewanie na Max ciepło i buchało z kratek gorące powietrze?
                            po zmianie płynu teraz jest to samo do sprawdzenia.
                            Aktualnie po 3 spryskaniach penetratorem śrub i promowaniem oddzielenia płaskim żadna śruba nawet nie drgnie bez zrywania gwintu, wiec nie wiem co dalej
                            Nie mogę tez zlokalizować filtra oleju
                            Odnośnie ciepła z kratek, tak leci i leciało - odpowietrzalem układ aż zaczęło lecieć gorące powietrze
                            O tym buchaniu to bardziej mówię ze otwieram klapę, auto przejechało 3km i już jest gorąco, 10-20km to tym się boje robić na te chwile

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez uberas Zobacz posta
                              Nie mogę tez zlokalizować filtra oleju
                              Wszystko jest w internecie musisz więcej szukać.


                              Załatw sobie jakiś podstawowy zestaw kluczy, bo kombinerkami więcej szkód zrobisz niż pozytku.

                              Comment


                              • #30
                                Zamieszczone przez thirdman Zobacz posta
                                Wszystko jest w internecie musisz więcej szukać.


                                Załatw sobie jakiś podstawowy zestaw kluczy, bo kombinerkami więcej szkód zrobisz niż pozytku.
                                Oglądałem już masę filmów i po prostu nie widać, korek spustu zlokalizowałem i tez potraktowałem penetratorem
                                Narzędzia mam w domu oddalonym o 100km i sprzedałem już swoje drugie auto, nie wiem czy dojade tam w aktualnym stanie

                                Odkręciłem trochę mocowanie przepustnicy ale nie chce zejść, odkręciłem jednak taki jeden wężyk i psikalem wd20 w przepustnice i… jest stałe 1200 obr. Co teraz?


                                Sukces

                                Nie wyglada na brudna
                                Gaśnie po zapchanie


                                Byłem u gości zajmującymi się tłumikami - środkowy ma dziurę, tylko on, 5cm od tego sensora który wywala błąd ale za wiec teoretycznie nie powinien sypać błędu

                                Cóż, wyczyściłem ile się dało, skasowałem błędy, nawet dmuchnąłem tym czyściciem jak chodził na rozgrzanym żeby przepalił jak nie udało mi się czegoś wyczyścić i klapa - objaw jest ten sam. Co robić?
                                Last edited by Gość; 04-11-2022, 15:16.

                                Comment

                                Working...
                                X