Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jak wyciszyć wnętrze VI gen??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    To że w japonii są czyste drogi to taka prawda ale nie do końca. Czasami bywa że kamieni jest tyle co na żwirowisku. Faktem jest to że w japonii prawie w ogóle nie sypie się dróg solą więc auto nie jest tak zjadane przez rdzę ale w regionach nadmorskich mamy powietrze przepełnione solą która osiada na autach.Wracając jednak do tematu. A po co ładować w nadkola i się z nimi mordować? Wystarczy kupić gumę gumę w spreju i działa lepiej niż nadkole a i zabezpieczenie lepsze bo nic się nie dostaje pod spód (https://www.amon.co.jp/products2/det...duct_code=2680). Ja sam to zrobiłem u siebie w garażu ze względu na jakość japońskich dróg (strasznie szumiały mi opony) Koszt był relatywnie nie wielki a różnica naprawdę spora bo po pierwsze w aucie jest ciszej - nie szumią tak opony, po drugie kamyczki tak głośno się nie obijają no i po trzecie śnieg tak do tego się nie klei. Tutaj co prawda inny samochód ale tak to wygląda w praktyce https://www.kanagawa-subaru.com/serv...tire_spray.php

    Jedna puszka preparatu tutaj w JP kosztuje około 30 zł i spokojnie starcza na dwa nadkola. Jak jest w Polsce - nie wiem. Myślę że na pewno są odpowiedniki na Allegro czy w profesjonalnych sklepach car audio. Szczerze polecam bo jest to najlepszy sposób wyciszenia całych nadkoli jak i zabezpieczenia przed rdzą, jedyny warunek to odpowiednie zabezpieczenie miejsca roboty bo jak ta płynna guma gdzieś kapnie to kaplica.

    Komorę silnika cieżko wyciszyć. Ja sam na początku się za to zabierałem. Miałem zamiar kupić watę mineralną (chyba dobra nazwa) jaką się montuje w innych autach na standardzie, ewentualnie piankę odporną na wysoką temperaturę ale doszedłem do wniosku że to bezcelowe - i tak większość chałasu idzie po metalu a wyciszanie całej komory silnika bez jego wcześniejszego wyjęcia to horror i syzyfowa praca, więc pomysł zarzuciłem. Z tego ci kiedyś się dowiadywałem to ta mata nad silnikiem na na masce ma głównie za zadanie utrzymywać temperaturę silnika a nie wyciszać. Ile w tym prawdy? Nie wiem. Ogólnie da się tam zamocować matę ale dopóki ktoś tego nie zrobi to się nie przekona. Samą działówkę (ściana silnik/przedział pasażerski) oczywiście można wyciszać ale znowu pojawiają się dwa problemy pierwszy to dostęp a drugi to temperatura jaka tam panuje. Zapalić się to nie zapali ale klei może puścić i cała robota na nic.


    Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

    Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
    http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

    Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

    Tęsknota za Hanką jest ciągła.

    Comment


    • #17
      Mądre słowa. Zastawiam się nad matami w drzwiach - które wybrać. Twarde bitumiczne czy miękkie. Podejrzewam, że twarde trochę usztywniają blachę, miękkie pewnie tylko głuszą, ale może za ich pomocą łatwiej jest "obrobić" wnętrze drzwi.
      Last edited by maciejka77; 27-12-2011, 13:05.

      Comment


      • #18
        Witam. Sam zamontowałem sobie matę samoprzylepną pod maską w celu wyciszenia samochodu D15b2 = pianka z jednej strony z klejem. W moim odczuciu efektu brak - wyrzuciłem w cholerę tylko maskę ubabrałem klejem z maty. pzdr

        Comment


        • #19
          Ja wyciszyłem drzwi w kilku krokach. Po pierwsze na blachę (zewnętrzną) dałem maty gumowe w celu ich usztywnienia i wytłumienia wibracji. Po drugie za głośnikiem (od strony magnesu) dałem piankę o grubości około 3,5 cm która ma za zadanie pochłaniać dudnienie. Na blachę wewnętrzną nałożyłem podgumowaną blachę aluminiową (świetnie trzyma kaształt) - w ten sposób zatkałem wszystkie otwory technologiczne. Na pozostałej, odkrytej powierzchni dałem "łatki" antywibracyjne (naprawdę działąją https://www.amon.co.jp/products2/det...duct_code=2178 ). Potem to wszystko jeszcze pokryłem taśmą aluminiową (Specjalnie pleciona) aby podgumowane aluminium było jeszcze bardziej sztywne. Na rantach w których mintuje się tapiecerkę (boczek drzwi dałem gąbkę która się dopasowywuje do kształtu. Oczywiście wszędzie nowe kołki/zaczepy. Przy okazji Pierścienie z MDF po głośniki. Na boczek drzwi za pomocą gorącego kleju silikonowego chciałem przykleić flizelinę, której w Japonii nie mogłem znaleźć, ale znalazłem bardzo podobny materiał służący do filtrów do okapów - grubość około 3 mm. Jako że jestem leniwy to do usunięcia kleju z poprzedniej folii użyłem specjalnego płynu bo jeśli się tego nie zrobi to za chiny ludowe nie będą się maty dobrze kleić.

          Z tyłu pod głośnikami 6x9 zrobiłem bardzo podobnie tylko dałem więcej pianki (od tego czasu zero dudnienia a i amortyzatory ciszej pracują). Przy okazji wygłszyłem wnękę na koło zapasowe gumą i owymi anty wibrującymi kwadratami. Oczywiście nie ma cudów nie wyciszyło to auto do zera ale na pewno sporo dało bo przy 100km/h nie muszę odkręcić radia do maksimum.

          Domyslam się w że w Polsce takie zestawy to rac zej rzadkość ale myślę że owe maty gumowe są całkiem rozsądne ale tylko na plachę zewnętrzną na otwory montażowe są za słabe. Relatywnie najważniejsze jest nie usztywnienie blachy (co w praktyce jest bardzo trudne bo blacha zmienia naprężenia np w czasie skręcania) ale jest wytłumienie i pozbawienie wibracji. Jeśli nie ma wibracji to nie jako w zestawie ma się też wyciszenie. Jedyne przed czym muszę każdego ostrzec to montaż pianek na zewnętrzną blachę. Owszem będą tłumić ale tylko do czasu pierwszych deszczów kiedy to przez uszczelkę okna zaczenie się lać na nie woda - painak straci właściwości, naciągną wodę (staną się cieższe), klej zaczeni puszczać itd. Kasa wywalona w błoto.


          Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
          http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

          Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
          http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

          Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

          Tęsknota za Hanką jest ciągła.

          Comment

          Working...
          X