Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wskaźnik temparatury silnika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Kolego, zdecydowanie jest to TERMOSTAT przerabiałem w mojej Hani to samo. Nie zastanawiaj sie tylko zamawiaj nowy termostat, nie kupuj w żadnym sklepie bo tylko szajs sprzedają tylko i wyłącznie orginalny (3 podróbki wymieniłem puki nie kupiłem orginału i śmiga!!!!) Ewentualnie czujnik temp. jest z lewej str silnika pod aparatem zapłonowym (bardzo kiepsko widoczny i cziężko sie dostac do niego) ALE NA 100% TERMOSTAT

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez grzesiek222 Zobacz posta
      Kolego, zdecydowanie jest to TERMOSTAT przerabiałem w mojej Hani to samo. Nie zastanawiaj sie tylko zamawiaj nowy termostat, nie kupuj w żadnym sklepie bo tylko szajs sprzedają tylko i wyłącznie orginalny (3 podróbki wymieniłem puki nie kupiłem orginału i śmiga!!!!) Ewentualnie czujnik temp. jest z lewej str silnika pod aparatem zapłonowym (bardzo kiepsko widoczny i cziężko sie dostac do niego) ALE NA 100% TERMOSTAT
      Zgadzam się, ale niech sprawdzi jeszcze czy tempeatura spada w czasie jazdy lub czy górny wąż chłodnicy robi się ciepły trochę po odpaleniu.Jeżeli tak to wtedy 100% termostat.
      pzdr

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez arek Zobacz posta
        Zgadzam się, ale niech sprawdzi jeszcze czy tempeatura spada w czasie jazdy lub czy górny wąż chłodnicy robi się ciepły trochę po odpaleniu.Jeżeli tak to wtedy 100% termostat.
        pzdr
        Tak, spada. Dzisiaj miałem taką sytuację - wskazówka pokazuje np. połowę temperatury, a po chwili kiedy ponownie patrzyłem wszywała już praktycznie zero.

        Zamieszczone przez grzesiek222 Zobacz posta
        Kolego, zdecydowanie jest to TERMOSTAT przerabiałem w mojej Hani to samo. Nie zastanawiaj sie tylko zamawiaj nowy termostat, nie kupuj w żadnym sklepie bo tylko szajs sprzedają tylko i wyłącznie orginalny (3 podróbki wymieniłem puki nie kupiłem orginału i śmiga!!!!) Ewentualnie czujnik temp. jest z lewej str silnika pod aparatem zapłonowym (bardzo kiepsko widoczny i cziężko sie dostac do niego) ALE NA 100% TERMOSTAT
        Ile kosztuje taki oryginalny termostat ??? I czy dużo "zabawy" jest z jego wymianą ???
        Last edited by Gość; 16-11-2009, 19:03.

        Comment


        • #19
          Za oryginał zapłacisz pewnie 100 a może trochę mniej ale pamiętaj żeby sprawdzić czy termostat ma w zestawie uszczelniacze ( uszczelki ). Niektóre sklepy sprzedają same termostaty bez uszczelek a niestety ciężko dostać same uszczelki. Z wymianą nie ma wielkiego problemu, ale sam możesz to ocenić. W linku poniżej znajdziesz informację jak to zrobić krok po kroku

          Comment


          • #20
            Powiedzcie mi jeszcze czy te zamienniki tańsze od oryginału są "coś" warte czy lepiej dać sobie spokój i kupić oryginał ???? Kolega Grzesiek222 twierdzi, że te tańsze to szajs i nie wiem co robić. W salonie Hondy wołają 150zł.

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez Kubasbt89 Zobacz posta
              Powiedzcie mi jeszcze czy te zamienniki tańsze od oryginału są "coś" warte czy lepiej dać sobie spokój i kupić oryginał ???? Kolega Grzesiek222 twierdzi, że te tańsze to szajs i nie wiem co robić. W salonie Hondy wołają 150zł.
              Wiesz co, ja też kupiłem oryginał ,dałem 120 zł. Możesz trafić oczywiście ,że zamiennik będzie conajmniej tak dobry jak oryginał, ale jak Ci źle doradzą czyt. wcisną chłam to zapłacisz dwa razy za termostat i robociznę. No i oczywiście zmarnowany czas na podwójną robotę. Myślę,że w tym przypadku cena oryginału nie jest az tak dużo wyższa , a spokój ...bezcenny
              pzdr

              Comment


              • #22
                Ja dałem niecałe 50 zeta na allegro i wszystko działa elegancko. Najważniejsze żeby pasował i miał odpowiednie parametry.

                Comment


                • #23
                  Ja dałem kolego za swój równiutko 109 zł (Tim-pol Lublin) (oryginalny) czekałem 1 dzień, kupowałem wcześniej za ok 52 zł chodził 7dni, za 68 (żekomo b. dobry zamiennik) chodził tyle samo, pierwszego nie pamiętam... ale też coś koło 50 zł.. Sumując oprócz kasy nerwów (+ co nikt nie wspomina przy wymianie termostatu ucieka troszke płynu jak go złapiesz spoko a jak nie to woda destylowana jeszcze do tego) A więc sumując wychodzi napewno taniej. Wskazówka nawet nie drgnie, jak sie nagrzeje to tak sie utrzymuje choćby niewiem co.... Więc decyzja należy do Ciebie (ale znając życie i częste przypadki w hani to zaciśnij zęby i kup orginał- będziesz miał spokuj)

                  Comment


                  • #24
                    Właśnie o to chodzi z niepsującą się hondą - kupisz zamiennik to się popsuje, wydasz więcej kasy na dobrej firmy część i masz spokój na długie lata... Lepiej wydać więcej i mieć spokój.

                    Co do termostatu jeśli chcesz wydać mniej poszukaj samego wkładu, nie całości.
                    Pozdrawiam wszystkich cieplutko!
                    Jakby jakiś link przeze mnie zamieszczony nie działał (z moich wstawek) proszę o prywatną wiadomość. Wrzucę ponownie.

                    Comment


                    • #25
                      Mam problem z moją Hania. Wskazowka z temperatora silnika zazwyczaj podnosila sie po 2 km drogi, wczoraj po przejechaniu 15 km wskazowka dalej znajdowala sie na najnizszym poziomie. Gdy zmniejszylem ogrzewanie(bylo ustawione na maxa) wskazowka zaczela sie podnosic i podniosla sie w ciagu minuty do polowy wskaznika. Po zwiększeniu ogrzewania znowu zaczela spadac ale spadla juz tylko do 1/4 i stanela. Czy to wina termostatu? jakie sa konsekwencje jazdy samochodem z taką wada?

                      Comment


                      • #26
                        Raczej termostat. Konsekwencje? Niedogrzanie silnika, czyli większe spalanie oraz szybsze jego zużycie itp itd.

                        Wskazówka powinna stać tak mniej więcej na 2/5 skali.
                        Pozdrawiam wszystkich cieplutko!
                        Jakby jakiś link przeze mnie zamieszczony nie działał (z moich wstawek) proszę o prywatną wiadomość. Wrzucę ponownie.

                        Comment


                        • #27
                          A możliwe jest, że poprostu pierwszy raz jechałem od początku z ogrzewaniem ustawionym na maximum i dlatego wskazowka sie nie podnosiła ? po zminiejszeniu ogrzewania ona sie podnosi a więc silnik sie grzeje jest więc konieczna wymiana termostatu?

                          Comment


                          • #28
                            @cnk Ja zawsze jeżdżę w ogrzewaniem włączonym na max. ciepło i na 2gim biegu wentylatora. Silnik się zagrzewa i odparowują szyby. Twój przypadek, czyli obniżanie się temperatury silnika przy włączeniu nawiewu w kabinie na grzanie to zawieszony bądź padnięty termostat. Miałem tak w służbowym golfie - zawiesił się termostat i chłodziło się silnik włączeniem nawiewu na max ciepło bo nie podawał sygnału do wentylatora.
                            Zrób mały test: włącz auto i zostaw je na luzie. Po 20min silnik powinien osiągnąć nominalną temperaturę pracy i włączyć wentylator chłodnicy. Oczywiście w czasie testu wyłączony nawiew w kabinie, grzanie tylej szyby, nie gazujemu auta.
                            Napijmy się piwka
                            Strony www flash - przykłady, kontakt -> PW
                            Honda Civic '97 1.4 (D14A3+) EJ9 Hatchback
                            Sprzedam części z EJ9

                            Comment


                            • #29
                              Odpalasz zimne auto, pracuje tylko obieg wewnętrzny, więc niemożliwym jest aby od razu w samochodzie robiło się ciepło. Wskazówka temp. podnosi się do ok. 2/5 skali, włącza się obieg duży. Dopiero gdy włącza się obieg duży zaczyna robić się w samochodzie ciepło. Gdy dajesz suwak/pokrętło na ciepło otwiera się przepływ do nagrzewnicy.

                              Więc pewnie masz zepsuty termostat i duży obieg jest ciągle otwarty. Włączasz ciepło na kabinę oraz dmuchawę co jest taką małą chłodnicą...


                              nytmare czekasz aż się w samochodzie nagrzeje i dopiero wtedy szyby ci odparowują? Daj na połowę skali i włącz klime - szyby odparują w ciągu 20 sec. Klima osusza powietrze. Np. w audi z climatronikiem prawie zawsze na początku jazdy włącza się klima aby właśnie szyby odparowały, nawet jak wnętrze się nagrzewa.
                              Pozdrawiam wszystkich cieplutko!
                              Jakby jakiś link przeze mnie zamieszczony nie działał (z moich wstawek) proszę o prywatną wiadomość. Wrzucę ponownie.

                              Comment


                              • #30
                                a jeśli będe regulował temperature silnika własnie nawiewem to spalanie i ogólne zużycie silnika też wzrośnie?

                                Comment

                                Working...
                                X