Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wskaźnik temparatury silnika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wskaźnik temparatury silnika

    Witam, jestem świeżakiem na forum, możliwe że temat był już poruszany jednak nie mogłem znaleźć nic co dawałoby mi satysfakcjonującą odpowiedź.

    Od niedzieli jestem właścicielem Civica 1.4i, 75 Ps. Uporczywie szukałem kontrolki - lampki rezerwy, jednak z tego co już wyczytałem na forum wywnioskowałem, że takowej nie posiadam i jestem zdany jedynie na wskaźnik, poniżej fotka, panowie potwierdzić czy to jest ta wersja bez kontrolki:



    Głównym problemem jest natomiast wskaźnik temp. silnika (że ten od benzyny szaleje to już się przekonałem na własnej skórze). Mianowicie nie wiem czy to normalne czy jest to wada akurat mojego egzemplarza ( i ewentualnie co/jak sprawdzić i zrobić) ale odnoszę wrażenie jakby wskaźnik także jakoś dziwnie wariował. Silnik wiadomo stosunkowo długo utrzymuje temparaturę itd. ale problem polega na tym, że wskazówka podnosi się po bardzo długim czasie i to zazwyczaj nieznacznie. Np. wczoraj po przejechaniu około 15km dalej była na dole. Nie wiem czy jest "coś" uszkodzone czy to norma. "Podskoczenie" wskaźnika temp. jest dla mnie oznaką, że silnik ma już właściwą temp. i można nieco mocniej przydusić pedał gazu, a tu po 15km samochód jest już raczej rozgrzany, a wskazówka "stoi"

    Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam !!!

    Zapraszam do zapoznania się z Regulaminem oraz do działu:https://www.civicforum.pl/forumdisplay.php?f=17
    Last edited by fura V; 13-11-2009, 01:49.

  • #2
    lampka rezerwy to po prostu znaczek dystrybutora...powinien sie zaswiecic lecz czesto sa te zarowki przepalone...a co do temperatury to jesli wariuje to pierwsze na co bym stawial to termostat...sam dzisiaj przechodzilem ten zabieg lecz do tego mialem pare innych rzeczy robionych ale pomogło

    Comment


    • #3
      Jeśli miałbyś kontrolkę rezerwy to jest ona pierwsza po lewej, tuz nad wskaźnikiem paliwa, ale na 99% jej nie masz bo masz czerwoną kreskę na wskaźniku paliwa. Co do temperatury silnika to u mnie silnik też trochę się nagrzewa (tak z 5km), ale potem wskazówka ciągle jest w połowie skali i ani drgnie nieważne czy upał, korki, czy zasuwam ile fabryka dała. Owszem mógł się zawiesić termostat, mogło ubyć płynu chłodniczego, ale w tym wypadku ja stawiam na termostat. Sprawdź go i będziemy radzić dalej.
      Napijmy się piwka
      Strony www flash - przykłady, kontakt -> PW
      Honda Civic '97 1.4 (D14A3+) EJ9 Hatchback
      Sprzedam części z EJ9

      Comment


      • #4
        Jeżeli termostat by się zawiesił to by nie chodził chyba w ogóle ??? Ja natomiast mam tak, że wskazówka jest czasami na połowie, czasami jedynie nieco ponad dolną kreskę - dystans nie ma reguły.

        Comment


        • #5
          Ja miałem podobny problem jakiś rok temu i to była wina termostatu. Jezeli bedziesz sie poryszał to ona zbyt wiele się nie podnesie bo obieg wody jest otwary i jest non stop woda chlodzona przez powietrze ale jezeli byś stał w miejscu po przejechani jakis 5 km na odpalony silniku to temperatura powinna się podnieść. Moim zdaniem jest to jedyny sposób na sprawdzenie czy to termostat czy nie.

          Comment


          • #6
            mi po wymiane termostatu nagrzewa sie juz w okolo 4 minuty i trzyma temperature stałą. Idealnie cieple i szybkie powietrze na zime

            Comment


            • #7
              Temperatura - termostat, u mnie guma w termostacie nie wytrzymała próby czasu i po prostu miałem cały czas otwarty pełny obieg wody, to samo pewnie jest u ciebie. Wymień - ma się otwierać bodajże przy 78*C.

              Kontrolka to jest ta pierwsza od prawej na górnym rzędzie - ale ty jej nie masz, jak już zauważono

              Comment


              • #8
                Zalezy jak jezdzisz bo jezeli spokojnie do 2 tys obrtow to sie nie dziwie ze silnik sie nie nagrzewa po przejechaniu 15km

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez m i C h a L e K Zobacz posta
                  Zalezy jak jezdzisz bo jezeli spokojnie do 2 tys obrtow to sie nie dziwie ze silnik sie nie nagrzewa po przejechaniu 15km
                  BZDURA, silnik powinień nagrzać się do temperatury pracy i utrzymać ją niezależnie od stylu jazdy . Oczywiście przy ekstremalnym upale i ostrym katowaniu układ może nie być dostatecznie wydajny. I odwrotnie przy silnym mrozie i delikatnej jeździe nagrzanie do odpowiedniej temperatury może zająć troszkę więcej czasu niż zwykle, ale 15km to dystans aż nadto żeby silnik się nagrzał.

                  Comment


                  • #10
                    ja jakos jak jade do pracy 10km nie krecac powyzej 2.5 tys obrtow to dojade na zimnym

                    Comment


                    • #11
                      Aja do pracy mam okolo 2-3km i jak dojeżdżam to juz sie powoli robi cieplutko:P:P:P I tez jej nie krece bo na zimnym silniku jest to niewskazane

                      Comment


                      • #12
                        Potwierdzam. Ja mam 5 km do pracy i jak dojadę to silnik dalej jest zimny mimo, że nieraz zaliczę wszystkie (5) czerwone światła. Poprostu brakuje mu czasu na nagrzanie się.

                        EDIT: Przyjrzałem się kontrolce temperatury silnika i po dojechaniu do pracy była tuż pod połową skali, czyli silnik był prawie nagrzany do nominalnej temperatury pracy.
                        Last edited by nytmare; 27-11-2009, 11:52.
                        Napijmy się piwka
                        Strony www flash - przykłady, kontakt -> PW
                        Honda Civic '97 1.4 (D14A3+) EJ9 Hatchback
                        Sprzedam części z EJ9

                        Comment


                        • #13
                          To dziwne, ja dojadę do wyjazdu z miasta (jakieś 1,5km) i już silnik jest dobrze rozgrzany, po kolejnych 2km robi się ciepło w samochodzie.
                          Temperatura jest ok, czyli tak 2/5 skali i się tam trzyma.

                          Dzisiaj przeczyściłem krokowca i trochę podciągnąłem linkę gazu bo było luźno. Teraz ładnie trzyma obroty przy puszczonym pedale gazu Przy okazji przeczyściłem przepustnicę (u mnie muszę ściągnąć przepustnicę aby dostać się do krokowca (D14z4), straszny syf był, ale już wszystkie kanały są pięknie wyczyszczone.
                          Pozdrawiam wszystkich cieplutko!
                          Jakby jakiś link przeze mnie zamieszczony nie działał (z moich wstawek) proszę o prywatną wiadomość. Wrzucę ponownie.

                          Comment


                          • #14
                            Jak sprawdzić sąde lambda

                            Witam,
                            Posiadam Hondę Civic 1,4i 97r ,5-drzwiowa silnik D14A8
                            Jak sprawdzić sąde lambda

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez m i C h a L e K Zobacz posta
                              ja jakos jak jade do pracy 10km nie krecac powyzej 2.5 tys obrtow to dojade na zimnym
                              To znaczy ,że coś jest nie tak. Mój po paru minutach jest ciepły. A nie kręcę wysoko dopóki porządnie się nie zagrzeje. Sprawa temperatury zmienia się na gazie, wtedy może nagrzewać się dłużej. Może masz silniczek zagazowany to by wyjaśniało niska temperaturę. Albo uszkodzenie termostatu.
                              pzdr

                              Comment

                              Working...
                              X