Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nagrzewnica raz działa raz nie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Nagrzewnica raz działa raz nie

    Siemanko
    Mam problem z moją Hanią, mianowicie, raz leci ciepło z nawiewu a raz zimno, zaworek chodzi jakby zero jedynkowo z tym, że nie ode mnie zależy czy się otworzy czy nie, na konsoli w środku można normalnie zmieniać z zimno na ciepło, czuć opór, pod maską również coś tam przy rurach rusza a w Hani jak było tak jest zimno. Silnik się nie przegrzewa, normalnie dogrzewa, termostat otwiera i zamyka (sprawdzałem). Płyn jest. Prawdopodobnie coś z tym zaworkiem jest nie tak bo jak się przepałuje ją na drugim biegu do odcięcia to czasami zaskoczy i już leci gorąc. Wydaje mi się jakby ten zaworek się pod maską zatykał i dopiero pompa wody go do końca otwierała ale to działa wybiórczo, ale jak dotykam węży za tym zaworkiem to są cieplutkie. Nie mam już siły a teraz jeszcze tak zimno szyby wiecznie zaparowane.

  • #2
    jak dla mnie to nie zaworek, z opisu jaki przedstawiłeś to podejrzany nie jest zawór nagrzewnicy. W związku z tym że to sprawa typowo mechaniczna to i nie ma żadnego absolutnie problemu aby to sprawdzić i się przekonać.
    Mówisz - zawór nagrzewnicy, ok, stosuj jazdę jak dotychczas zrób test: maska w górę, suwak ogrzewania na Min - sprawdź położenie zaworu - zaznacz pisakiem. suwak na Max zimno - sprawdź położenie zaworu - zaznacz pisakiem.
    Poproś kogośby tym suwakiem ruszał - sprawdź czy kreski Min - Max się przestawiają gw zaznaczenia "od dechy - do dechy".
    Jak się przestawiają to zrób to samo palcami trzymając za zaczep ale poproś by ktoś przestawiał zawór suwakiem trzymając w dłoni zaczep będziesz czuł czy się on przestawia więcej??? czy tak samo jak wtedy gdy mu nie pomagasz?
    - będzie jasne czy zawór czy nie zawór.
    To jest test - Robota na 2,5min.

    Kolejna rzecz, jest zima (zimno)
    Zamieszczone przez magicrod Zobacz posta
    Prawdopodobnie coś z tym zaworkiem jest nie tak bo jak się przepałuje ją na drugim biegu do odcięcia to czasami zaskoczy i już leci gorąc.
    nie, nie, nie... źle kojarzysz działanie układu, co powoduje dodanie gazu do odcinki (lub generalnie wysoko)?
    - zwiększenie wydajności pompy wody. Podnosisz ciśnienie w układzie chłodzenia, czyli zwiększa się proporcjonalnie do obrotów silnika wydajność pompy wody.
    Gdy zwiększasz wydajność przepływu to i cieplejsza część cieczy dotrze dalej, głębiej w obieg.
    Jak dojdzie dalej czujesz ciepło.
    W zimę nie przegrzejesz silnika w lato przegrzejesz.
    Twoja pompa wody nie tłoczy gazów (powietrza/spalin) jeśli jadąc normalnie nie ma ogrzewania to wracasz do testów przy zaworze nagrzewnicy.
    Czyli jedziesz te 20km ogrzewanie na max - leci letnie powietrze lub zimnawe.
    To co wyżej maska w górę zawór ma Max otwarty i macanko fizycznie:
    - jaka jest temp na wejściu do nagrzewnicy???
    - jak jest temp na wyjściu do nagrzewnicy???
    jeśli te 2 rury gumowe mają podobną ciepłotę to nie dotykaj zaworu on jest sprawny !
    Masz ewidentny problem z przemieszczaniem się cieczy.
    Pompa wody nie potrafi tłoczyć gazów i powietrza.
    Jeśli faktycznie jest wszędzie ciecz (w co nie wierzę na podstawie twojego opisu) to nie ma siły ciepło być musi.
    Większość tematów układu ogrzewania działa na identycznych zasadach . Możesz czytać który chcesz działa gen i temat wszystkie są o tym samym.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      W zimie jazda na obrotach poniżej 2500rpm też skutkuje lekkim dmuchaniem zimna. Hondy mają dobre chłodzenie, że w zimie za mocno chłodzą [emoji6]

      Comment


      • #4
        Dzięki za wyczerpującą odpowiedź Rambo. Popróbuje z tym zaworkiem, ale mi się zdaje, że on jednak sprawny bo jest sytuacja następująca.

        Odpalam dzisiaj Honde, przejechałem 2 - 3 kilometry i wskazówka od cieczy już była między min a max, dałem na ciepły nawiew suwakiem, i temperatura od razu się obniżyła jakoś do 1/3, dawało ciepłem przez 5 minut a potem samo, nagle przestało, tak jakbym przestawił suwak na zimne.

        Może to być uszczelka pod głowicą? Olej bez majonezu, ciecz chłodząca normalny kolor, nie gotuje się, ale chyba mi gdzieś płyn ucieka. W chłodnicy zalane po korek, a w wyrównawczym miałem pod maxem a dzisiaj po jeździe patrze a tam prawie pusto .

        Ale chyba coraz bardziej skłaniam się ku pompie ale to też dziwnie bo chyba by się grzała wtedy prawda? Czasami dostaje po garach ale wskazówka od temperatury nawet nie drgnie. Będę informował jak z tym zaworkiem jak ogarnę kogoś kto mi pomoże ale teraz mam takie pytanko. Płyn w chłodnicy po korek i w wyrównawczym między min a max na zimnym silniku? Bo może układ zapowietrzony.

        Zaworek raczej sprawny, oba węże wchodzące i wychodzące mają tą sama temperature jak reszta węży, praktycznie nie da się dotknąć bo gorące, ale skoro węże ciepłe to czemu nie leci ciepło do srodka bo przez nagrzewnice idzie woda, może być tak że jest za mało płynu i po prostu nie da się go tam dopompowac? Nie mam już sił na te autko (
        Last edited by rambo7; 24-12-2018, 09:10.

        Comment


        • #5
          Wlej płynu, odpowietrz. Pamiętaj żeby poziom płynu sprawdzać tylko przez zbiorniczek wyrównawczy. Bez potrzeby nie otwieraj chłodnicy.

          Comment


          • #6
            Właśnie chyba to chyba będzie przyczyna, bo zaworki chodzą, pompa daje rade ale nie ma czego pompować, jak poprawnie odpowietrzyć ? Dolewać płynu do zbiorniczka wyrównawczego jeździć i po prostu dolewać jak ubędzie go?

            Comment


            • #7
              Tak, tylko dolewanie do wyrównawczego

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez magicrod Zobacz posta
                Może to być uszczelka pod głowicą?
                na razie chyba jeszcze nie.
                Zamieszczone przez magicrod Zobacz posta
                W chłodnicy zalane po korek, a w wyrównawczym miałem pod maxem a dzisiaj po jeździe patrze a tam prawie pusto .
                no to jest istotna informacja, po jeździe to powinno być pod kreskę MAx. a nie pusto, czyli ewidentnie brakuje cieczy w układzie. Masz gazy lub powietrze w układzie, a jak pisałem pompa wody nie tłoczy gazów, nie potrafi tego robić.
                Zamieszczone przez magicrod Zobacz posta
                Płyn w chłodnicy po korek i w wyrównawczym między min a max na zimnym silniku? Bo może układ zapowietrzony.
                musisz to kontrolować często!
                Kontrola przed jazdą i dolewki do zb. wyrównawczego, (nie otwieraj korka chłodnicy!)
                Kontrola po jeździe i dolewki do zb. wyrównawczego, (nie otwieraj korka chłodnicy!)
                Ogrzewanie po jeździe zawsze zostaw na MAx otwarte.

                Zamieszczone przez magicrod Zobacz posta
                oba węże wchodzące i wychodzące mają tą sama temperature jak reszta węży, praktycznie nie da się dotknąć bo gorące, ale skoro węże ciepłe to czemu nie leci ciepło do srodka bo przez nagrzewnice idzie woda, może być tak że jest za mało płynu i po prostu nie da się go tam dopompowac?
                tak jest, nie ma cieczy na odcinku przed termostatem. Tam są gazy, dlatego
                Zamieszczone przez magicrod Zobacz posta
                Odpalam dzisiaj Honde, przejechałem 2 - 3 kilometry i wskazówka od cieczy już była między min a max, dałem na ciepły nawiew suwakiem, i temperatura od razu się obniżyła jakoś do 1/3,
                no to jest informacja która mówi że nie ma cieczy w części układu.
                Jeśli uzupełnisz ciecz i będzie ona zachowywać się następująco:
                - rano zimny silnik stan w zb. wyrównawczym połowa między Min - Max.
                - po jeździe silnik rozgrzany w zb. wyrównawczym połowa między Min - Max. lub blisko Max ((oczywiście co dziennie zostawiasz ogrzewanie na MAX po zgaszeniu silnika))
                tak sprawdzasz 4 dni non stop sprawdzasz, przed i po każdej jeździe.
                ...i tak jest cały czas to masz układ wypełniony cieczą.
                Jeśli w takiej sytuacji po otwarciu ogrzewania (na trasie) spada temp cieczy to masz termostat do wymiany.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Jakby była to uszczelka pod głowicą, to miałbyś oprócz ubywania płynu chłodniczego, brudny płyn, zmieszany z olejem

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez marcin19883 Zobacz posta
                    Jakby była to uszczelka pod głowicą, to miałbyś oprócz ubywania płynu chłodniczego, brudny płyn, zmieszany z olejem
                    Takie przypadki to w szmelcwagenach się zdarzają. Nie slyszalem żeby w hondzie komuś uszczelka pod głowicą dawała objaw mieszania płynu z olejem.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez Mtgad Zobacz posta
                      Takie przypadki to w szmelcwagenach się zdarzają. Nie slyszalem żeby w hondzie komuś uszczelka pod głowicą dawała objaw mieszania płynu z olejem.
                      Mi w 4gen tak się robiło.

                      Comment


                      • #12
                        Dobra, Honda grzeje aż miło dzięki za pomoc, już chciałem rozbierać całą deskę i szukać przyczyny w nagrzewnicy.

                        Jeszcze tylko jedno pytanko, płyn na zimno w chłodnicy po korek i między min a max w wyrównawczym, a na ciepłym? Bo podlałem na zimno troszkę mniej niż max i po jeździe było troszkę nad max, czy to normalne?

                        Comment


                        • #13
                          Tak to normalne, że poziom po rozgrzaniu troszkę rośnie. Napisz jeszcze co było przyczyną może komuś to pomoże.

                          Comment


                          • #14
                            Pewnie zapowietrzony układ a tym samym za mało płynu

                            Comment


                            • #15
                              Przyczyną byłem ja, bo w lato wymieniałem płyn i jak widać, źle odpowietrzyłem, a że ogrzewania w lato nie używam no to dopiero teraz wyszło. Dzięki za pomoc wszystkim

                              Comment

                              Working...
                              X