Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Temperatura

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Temperatura

    Wiem ze temat rosnacej temperatury juz byl poruszany ale moze moj problem jest troche inny?
    Mam honde 99r i problem z rosnaca temperatura. Wymienilem korek cisnieniowy i termostat. Po wymianie przez miesiac bez zadnych problemow, wielokrotnie stalem w duzych korkach i temperatura na tym samym poziomie. Wiatrak sie zalacza, siwego dymu nie ma co mogloby wskazywac na uszczelke. Z tego co czytalem na forum jeszcze zostaje czujnik temperatury ale czy to mozliwe zeby raz dzialal bez zarzutu i raptem sie zacinal czy cos takiego?
    W lato jak jeszcze nie byl wymieniony termostat to plyn chlodzacy przelewal sie do zbiorniczka wyrownawczego i nie wracal spowrotem wiec moze dlatego sie grzal ze w chlodnicy nie bylo plynu? Po przelaniu do chlodnicy znowu problem na jakis czas ustepowal.
    Teraz po wymianie termostatu, plyn caly czas na takim samym poziomie przynajmniej tak mi sie wydaje. Zaznacze jeszcze ze jak jezdze normalnie i zatrzymuje sie tylko na swiatlach to problemu nie ma no ale czasami wpadnie sie w 1h koreczek i wtedy po kilkunastu minutach temepratura zaczyna rosnac. Czy ktos ma jakis pomysl? Moze poza wymiana czyjnika temperatury, przeplukac chlodnice/nagrzewnice? Jak sprawdzic czy to oby napewno nie ta uszczelka? Bede wdzieczny za jakies wskazowki zanim jakis warsztat mnie skasuje na xxxx PLN )

  • #2
    sprawdz na postoju , najlepiej po jeździe czy włącza się wentylator.

    Comment


    • #3
      Kolego termostat otwiera się na pełny obieg gdzieś w granicy 90st C wiadomo że na postoju (korkach ) temperatura będzie rosła warto też wymienić czujnik uszczelka jak by ci poszła to ubywało by ci płynu a z oleju zrobiło by się mleko

      Comment


      • #4
        a jest szansa ze korek od zbiorniczka wyrownawczego jest walniety i zasysa jakos powietrze? Wtedy uklad sie zapowietrza i rosnie mi temperatura ? tak dzis sobie wymyslilem ale nie wiem czy ma to jakis sens czujnik wymienie bo to chyba nie sa jakies wielkie pieniadze

        Comment


        • #5
          korek chłodnicy i zbiorniczka słyszłem że nieraz pomagają a cene czujnika nie znam

          Comment


          • #6
            a wiesz moze czy sam taki korek od zbiorniczka dostane gdzies? albo jakis zamiennki?

            Comment


            • #7
              jak by ci poszła uszczelka pod głowicą silnik pracował by nierówno a już na pewno na gazie

              Comment


              • #8
                Korek zbiornika wyrównawczego nie ma tu nic do rzeczy, zaworek trzymający ciśnienie 1.1 MPa jest w korku chłodnicy.

                Niestety wygląda mi to na uszczelkę pod głowicą - wariant, że ciśnienie idzie do układu chłodzenia (uszczelka może "polecieć' na kilka sposobów). Tylko jak kupować to tylko oryginalną - zamiennik wydmucha po pół roku ...

                Sprawdź jeszcze klika razy na zimnym silniku czy ubywa Ci płynu.

                Edit:
                Pisałem o podobnym przypadku tutaj:
                Last edited by PeJot; 23-02-2009, 21:12.

                Comment


                • #9
                  sliwka122 - na gazie faktycznie czasami chodzi mi nie rowno ale na benzynie idealnie. Z gazem to mysle ze to raczej moze jakas regulacja, filtry, przewody, swiece albo jeszcze cos innego nie laczylbym tego odrazu z uszczelka
                  PeJot - sprawdze czy w zbiorniczku pojawiaja sie bombelki jak pogdazuje tak jak pisale

                  Zastanawia mnie tylko czemu po wymianie termostatu, odpowietrzeniu ukladu przez ponad miesiac bylo wszystko super. Przeciez jak uszczelka bylaby walnieta to chyba problem powinien wystepowac caly czas. Chyba ze sie myle

                  Comment


                  • #10
                    Sprawdź jeszcze czy ubywa płynu i czy na nagrzanym silniku gorący jest też dolny wąż idący do chłodnicy (czyli nowy termostat działa prawidłowo i otwiera "duży" obieg).

                    W lecie byłoby ciężej zdiagnozować ten problem ale w zimie, po wymianie termostatu i przy sprawnym wiatraku, cóż może innego nawalić jak u.p.g. ?

                    Comment


                    • #11
                      Jesli chodzi o informacje ode mnie nie będą one raczej pozytywne i mam nadzieje, że się u Ciebie nie potwierdzą ale... w tamtym roku miałem identyczny problem... przeganianie płynu z chłodnicy do wyrównawczego... po wymianie dwóch korków nic nie pomagało... samochód pracował idealnie, na gazie i na benzynie, jeżdził tak samo dobrze palił tak samo, z rury tylko para wodna... no ale ile razy można przelewać płyn ze zbiorniczka do chłodnicy? no i jednak w moim przypadku była to uszczelka pod głowicą... po wymianie nie ma najmniejszych problemów...
                      mam nadzieję, że torche pomogłem... ale na pewno nie ucieszyłem...
                      pozdrawiam i powodzenia..

                      Comment

                      Working...
                      X