Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przegrzewanie się silnika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    W sumie to nie wiem czy nie jest mały szczegół który mógł to zrobić. Jak zmieniłem korek miesiąc temu to miałem ustawiony zimny nawiew na zawód ze bo linka od temp ma chyba urwany pancerz. Tymczasowo ustawiłem pod maską ten zawór aż będę miał więcej czasu i się dowiem jak rozebrać panel.
    I tak mi wpadła myśl ze w sobotę przekrecilem dalem ciepłe powietrze. I może nagrzewnica była zapowietrzona. Chyba ze to upg. Ale nie wiem czy to nie sprzedać i szukać czegoś innego bo do wymiany mam Jeszce coś w zawieszeniu, tłumik końcowy no i za rok kończy sie homologacja na butlę log. Tylko za to cenę ciężko cokolwiek znaleźć
    Nie sprawdziłem czy leci gorące powietrze, byłem w lekkim szoku

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez dawid060 Zobacz posta
      Nie sprawdziłem czy leci gorące powietrze, byłem w lekkim szoku
      no jesteś facetem, a honda to twoja "kobieta", każdy facet macho, zawsze znajduje rozwiązanie w sytuacji kryzysowej, kiedy kochanka stęka... .
      normalne, robisz kawał drogi a tu taka akcja na koniec, musisz jednak mieć świadomość stanu technicznego auta, no musisz wiedzieć czym jedziesz, tak? no nie nowym autem? tak? wiec na przygody to musisz byc przygotowany w każdym absolutnie momencie. Nie ma zmiłuj, honda stękać po 15-stce ma prawo a Ty musisz mieć gotowe rozwiązania lub pomysły dla sprawdzenia co się dzieje ...
      Zatem zapamiętaj do końca życia ( i nie ma znaczenia czy to Honda czy Tata, czy czołg T34) dzieje się coś? w tym przypadku silnik się przegrzewa - ok! co robisz? no pierwsza rzecz sprawdź czy to prawda !!! przegrzewa się? npo to ok, zero paniki, sprawdzasz czy to realnie prawda:
      - otwierasz ogrzewanie na max! i nie ma znaczenia że pasażerowie stękają, okna w dół i ty ratujesz sytuację, jako kierowca musisz wiedzieć, co się dzieje !?? !
      - otwierasz ogrzewanie i.... jeśli prawda to spodziewasz sie 105stC z kratek ! - jest tyle ! no to ratujesz silnik otwierając duży obieg z nagrzewnicą - natychmiast temp na silniku spadnie, jedziesz wolniej, zaglądasz za jakiś czas do zbiorniczka.
      - otwierasz ogrzewanie a tu nie grzeje jak na 105stC powinno grzać, wnioski - płyn nie dociera do nagrzewnicy ! - pytanie dlaczego nie dociera do nagrzewnicy ? - masz jakieś spostrzeżenia ... to sa podstawowe informacje o które spyta nawet najgłupszy mechanik.
      a to wygląda tak, jade sobie beztrosko ponad 15 letnim bolidem z wieloma problemami który się przegrzewa w dodatku w upał na lpg, i sie denerwuję że coś nie halo... nie halo to raczej tu z twoja beztroską luźną .
      Trudno postawić jakieś diagnozy, ale dałbym zalecenie, .....spróbuj poznać swój samochód ...po prostu, poznaj go, staraj się mieć odpowiedzi na każde pytanie, bo tu na forum przychodzisz po poradę i wielu chciało by jej udzielić ale wróżek tu nie ma i nie licz na takie porady .
      Ty masz wiedzieć wszystko o swoim samochodzie, czyli jeśli nie działa pokrętło ogrzewania, to mus to naprawić, i tak samo z innymi usterkami, no nie mozna biadolić że mam dość, bo tak samo auto może powiedzieć o użytkowniku, mam tego jeźdźca dość. Auto ma tu przewagę nad Tobą, bo jak Ty masz w nosie usterki i je odwlekasz to auto (rzecz martwa) nie ma skrupułów i nie będzie czekać aż łaskawca naprawi to czy tamto, zrąbie się, albo sporo uprzykrzy życie jak w tym przypadku.
      Zatem zaniedbania to, najgorsze co może być. Jadąc ze świadomością że nie możesz sprawdzić ogrzewania gdy się przegrzewa ...nie masz moralnego prawa mówić o Hondzie, lub wszystko jedno czym nawet Trabancie źle, po prostu to wyłącznie twoje zaniedbania .
      Ok, to tyle "moral wykładu" .
      Mamy upały, a układ chłodzenia i zarazem ogrzewania to jedno. Jadąc gdziekolwiek musisz mieś świadomość że problemy z tym układem to są w zasadzie pewne! Ja nie ruszyłbym się autem w którym mam lpg, i niesprawny układ pokręteł grzanie chłodzenia więcej niż 10 km. Dlaczego ? no bo kłopoty/przygody gwarantowane .
      Jak się pojawią kłopoty to nawet nie miałeś okazji sprawdzić co się dzieje?
      - ogrzewanie nie można sprawdzić, nie wiemy co z nagrzewnicą?
      - nie wiemy czy pompa toczy płyn,
      - nie wiemy czy chłodnic a na spodzie zimna czy gorąca,
      - nie wiemy czy wejście i wyjście z nagrzewnicy jest róznica w tempC ?
      - nie wiemy i nie wiemy i nie wiemy ...
      tak na prawde Ty nie wiesz ...:
      Przychodząc na forum musisz znać swoje auto, nie musisz wiedzieć co zależy od czego, (my tu Ci podpowiemy) ale musisz wiedzieć (bo my tego nie wiemy) co się dzieje w układzie chłodzenia - ogrzewania. Bo jedyną osobą która to powinna wiedzieć jesteś Ty .
      Zamieszczone przez dawid060 Zobacz posta
      I tak mi wpadła myśl ze w sobotę przekrecilem dalem ciepłe powietrze. I może nagrzewnica była zapowietrzona.
      nie ma opcji "może" muszą być tylko fakty, wtedy podpowiedzi są celne i trafne i zazwyczaj w 100% trafne.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #18
        To ja się podłącze
        Opiszę troszkę moją przykrą sytuację, może ktoś miał podobną i wskaże winnego
        -płyn w zbiorniczku nie ubywa mimo że silnik jest rozgrzany a wąż górny gorący
        -wentylator się załącza ale nie daje rady schłodzić tak rozgrzanego silnika już
        -dolny wąż jest letni
        -nawet podczas jazdy temperatura nie spada
        -chłodnica na dole jest letnia, nawet prawie zimna bym powiedział
        Tak podejrzewam że coś jest zapowietrzone, ale robiłem procedurę odpowietrzenia, poczekałem do załączenia się dwa razy wentylatora, pokrętło na gorąco ale nie włączałem nawiewu.
        Wymieniłem czujnik temperatury cieczy który odpowiada za wskazania na zegarach. zamówiłem termostat i drugi czujnik cieczy który jest obok tego pierwszego, planuje jeszcze wymienić włącznik wentylatora wkręcony w termostat, ale tak się zastanawiam czy może to być wina chłodnicy? bo objawy są takie po wielu przeczytanych stronach, poduszka powietrzna w obiegu gdzieś..albo niedrożna chłodnica...co myślicie? Naprowadzicie mnie na coś konkretniejszego ?
        Mój szarak

        Comment


        • #19
          Barti pierwsze to wyjmij termostat i pojezdzij chwilke... Ja bym obstawial ze sie nie otwiera duzy obieg - przyciety termostat.
          The 1st. - EJ9
          The 2nd. - ES7
          The 3rd. - FD7
          The 4th. - CU2
          ------------------------------------------------------------------

          ------------------------------------------------------------------

          Comment


          • #20
            popieram, jeśli już to po pierwsze diagnostyka czyli próby sprowokowania układu do tego by zaczął pracować lub by coś się zmieniło w jego pracy a później zakupy. Zakupy zawsze na końcu.
            Chłodnica na spodzie nie ma prawa być letnia gdy silnik ma ponad 90stC, z nagrzewnicy ma lecieć gorące powietrze.
            Po wyjęciu termostatu powinieneś zauważyć: ciut wyższe obroty silnika na biegu jałowym, (on będzie jakby non stop niedogrzany), z kratek nawiewu po otwarciu ogrzewania nie powinna być bardzo gorące, ale za to spód chłodnicy powinien być identyczny (prawie) jak góra chłodnicy. Jeśli tak będzie to jest drożność. Wymień termostat. Jeśli nadal będzie duża różnica miedzy górą a dołem chłodnicy lub jej boki (sprawdzaj boki) będą zimne - to chłodnica nie jest drożna.
            Generalnie macasz wszystko co można pomacać w ukłądzie chłodzenia tak byś miał w 100% obraz rozkładu temperatur.
            - przed i za termostatem (mimo że go wyjmiesz)
            - wejście / wyjście chłodnica,
            - boki chłodnicy,
            - wejście wyjście z nagrzewnicy ( przy jej otwarciu na maxa jak sie silnik zagrzeje).
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #21
              Chłodnice dziś macałem na odpalonym silniku, i mocno rozgrzanym, na dole i po bokach chłodna, z nawiewów leci gorąc jak jest rozgrzany silnik i rozkręcę nawiew, można wyjąc normalnie termostat i tak jeździć?? nic mi się tam nie wyleje? jak go wyjmę to pewnie będzie niedogrzewany bardziej niż przegrzany ?
              Mój szarak

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez Barti82 Zobacz posta
                na dole i po bokach chłodna,
                no to już masz odpowiedź co z chłodnicą, określ jej powierzchnię wyłączoną z wymiany cieplnej, i jeśli to jest obszar większy niż 20% to możesz uznać że jeździsz bez chłodnicy. Równie dobrze węża możesz od razu wsadzić z wejścia do wyjścia i to samo będzie. Jak w tym momencie wyjmiesz termostat to z pewnością się poprawi ale układ nie pracuje zgodnie z zasadami pracy układu chłodzenia, tylko to jest prowizorka ratująca sytuację. Bez termostatu jeździć można silnika nie dogrzejesz, będziesz jeździł tak jak na lekkim ssaniu. Oczywiście ciecz przy wyjmowaniu część płynu wyleci i trzeba go uzupełnić!
                Wiesz co, dla Twojego przekonania, masz kogoś w rodzinie/znajomego z nowym lub nie starszym niż 3 lata autem by Ci udostępnił możliwość pomacania chłodnicy wokoło? Zobaczysz jak pracuje Nowa chłodnica .
                To Ci pozwoli utwierdzić się w przekonaniu że twoja chłodnica - to problem. Ona nie działa. Ona nie spełnia funkcji radiatora, to w tej chwili "urządzenie przepływowe".
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #23
                  Ja bym celowal jednak na poczatek w termostat... Termostat jest zamkniety i nie puszcza na duzy obieg -dlatego dol chlodnicy oraz waz powrotny od dolu chlodnicy jest chlodny.

                  Jak wyjmiesz termostat to masz duzy obieg caly czas i bedzie tak jak pisze rambo. Wtedy jak chlodnica nadal po rozgrzaniu auta bedzie czesciowo zimna a czesciowo goraca to masz wtedy potwierdzenie ze winna jest ona - natomiast jak bedzie sie rownomiernie rozchodzic to wtedy masz winny termostat.

                  Mozesz rowniez wyjac termostat i wrzucic go do wrzatku i zobaczysz czy sie otwiera.

                  Moge Ci tez podeslac moj termostat ktory jest na 100% sprawny. Ja wymienilem ale okazalo sie ze stary byl dobry. Nie chcialo mi sie rozbierac drugi raz i zostawilem nowy a stary sprawny z nowa uszczelka (w zestawie byly chyba 3 albo 2) lezy gdzies w szafie.
                  The 1st. - EJ9
                  The 2nd. - ES7
                  The 3rd. - FD7
                  The 4th. - CU2
                  ------------------------------------------------------------------

                  ------------------------------------------------------------------

                  Comment


                  • #24
                    Termostat już zamówiłem już jest, 27zł więc nie jakaś potężna kwota..więc wymiana termostatu i czujnika najpierw..zobaczę co się będzie działo z chłodnicą po wymianie, jak będzie znów chłodna w dolnych partiach to zamówię sobie jakąś oryginalną używkę, i wtedy obadamy sytuację, wielkie dzięki koledzy drodzy!! trochę mnie uspokoiliście, bo każdy jak słyszy o tych objawach to krzyczy UPG a ja w to nie wierzę, ten samochód nigdy nie miał poważnej usterki w stylu uszczelki pod głowicą..zawsze okazywało się że winne były drobiazgi jak właśnie termostat, także zaczynam od niego chłopaki i dam znać, mam nadzieję że się poprawi
                    Mój szarak

                    Comment


                    • #25
                      Czasem jednak jest to UPG...

                      Prosty i tani sposob zeby to potwierdzic/wykluczyc to domowy tester na obecnosc CO2 w ukladzie chlodzenia - ~20PLN z przesylka z Allegro.

                      U Ciebie ewidentnie jest problem z termostatem/chlodnica - raczej Ci nie grozi UPG
                      The 1st. - EJ9
                      The 2nd. - ES7
                      The 3rd. - FD7
                      The 4th. - CU2
                      ------------------------------------------------------------------

                      ------------------------------------------------------------------

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez Barti82 Zobacz posta
                        .więc wymiana termostatu i czujnika najpierw
                        nie!
                        najpierw to wyjmij termostat i nie wkładaj innego - pojeździj bez. Potraktuj to jako forma testu ! tak jak Cris mówi, najpierw dowiedz się sam dla siebie, czy chłodnica po całości będzie miała taką samą temperaturę??
                        Tobie powinno zależeć po pierwsze primo czy to termostat? i dalej .... przy okazji braku termostatu czy temp. po chłodnicy rozchodzi się jednakowo ?
                        Przy jednej robocie masz odpowiedzi na 2 ważne pytania!
                        Jak wsadzisz termostat nowy i będzie się dziać to samo a zakładam że będzie to samo w 100% to co się dowiesz? gówno za przeproszeniem .
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #27
                          czyli jeśli termostat byłby sprawny to chłodnica byłaby cała gorąca? chociaż jeśli chłodnica byłaby już do wymiany to i tak nawet jak termostat będzie dobry to ona będzie chłodna, dobrze rozumiem? czyli dla podsumowania, jak wyjmę termostat to te przewody które do niego idą b=mogą sobie tam luzem wisieć nic się nie stanie podczas jazdy, nie wywali mi całego płynu??
                          Mój szarak

                          Comment


                          • #28
                            Nie nie nie... Musisz tylko wyjac termostat i skrecic wszystko do kupy. Nie wiem jak dokladnie jest u Ciebie ale termostat jest w obudowie. Rozkrecasz obudowe wyjmujesz termostat i skrecasz obudowe.
                            The 1st. - EJ9
                            The 2nd. - ES7
                            The 3rd. - FD7
                            The 4th. - CU2
                            ------------------------------------------------------------------

                            ------------------------------------------------------------------

                            Comment


                            • #29
                              aaa no tak, kurcze zaćmienie, przecież tam jest obudowa a nie to co widać to całość termostat heh, dawno po prostu nic nie dotykałem się, wszystko ok to jeżdzę, nie mam czasu grzebać bawić się czyścić itp dzięki wielkie, tak zrobię wyjmę termostat i zobaczę czy chłodnica będzie cała ciepła. Jak nie to jej wina jak będzie cała ciepła to wina termostatu : dzięki!!
                              Mój szarak

                              Comment


                              • #30
                                Dzialaj i daj znac jak rozwiazesz problem.
                                The 1st. - EJ9
                                The 2nd. - ES7
                                The 3rd. - FD7
                                The 4th. - CU2
                                ------------------------------------------------------------------

                                ------------------------------------------------------------------

                                Comment

                                Working...
                                X