Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wskaźnik temperatury - usterka termostatu

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wskaźnik temperatury - usterka termostatu

    Witam,

    Nie zauważyłem podobnego tematu, albo słabo szukałem, ale o co chodzi,

    Mam wrażenie że wskaźnik temperatury silnika dziwnie mi działa, teraz w zimę dopiero po jakiejś godzinie jazdy zaczyna wskazywać normalnie temperaturę, normalnie cały czas na dnie wisi strzałka przed upływem tego czasu ( w sezonie letnim też zauważyłem, że długo się czeka aby zaczął wskazywać temp.). Po upływie tej przysłowiowej godzinki, obroty jałowe spadają mi do ok 800, a wcześniej temp. poniżej 1/4 skali i obroty jałowe 1000-1100. Dodam też, że od jakiegoś czasu staram się walczyć u siebie z wysokim spalaniem paliwka ( ok 10l/100km miasto i to w lato) metodą samodiagnostyki (filtry, świece, kable itd), a w teorii nie wiem jeszcze czy to termostat, ale jeśli tak to pewno też wpływa na większe spalanie. Moje pytanko, czy ktoś wcześniej borykał się z podobnym problemem wkaźnika temp? Jak zrobić samodiagnostykę czy to termostat? czy może jakiś czujnik mógł mi pójść?

    Moja hania EJ9, D14A4

    EDIT:

    Może inaczej, wskaźnik wskaźnikiem, może i działa dobrze, to wygląda tak jakby od momentu odpalenia silnika do tej przysłowiowej "godzinki", silnik cały czas pracował na ssaniu a przez co kotłuje mi ogromne ilości paliwa (patrząc na te obroty no i ogólne zużycie benzyny), any ideas od czego zacząć ? A jeśli to może być termostat to od razu pytanie czy samemu można się za to zabrać i czy takie cudo pasuje ? https://www.iparts.pl/czesc/termosta...th626778j.html
    Last edited by Sierzpa; 20-01-2014, 18:36.

  • #2
    termostat mozna samemu wymienic to nie jest az takie trudne w manualu jest to opisane

    Comment


    • #3
      jeśli ktoś to ma podobne problemy jak Sierzpa to można z całą pewnością powiedzieć ze to termostat winny. Jest w trybie otwarty dlatego tak długo to trwa - nie trzyma płynu w małym obiegu i nie pracuje prawidłowo za dużo popuszcza na zimnym płynu w duży obieg.

      Cała relacja łącznie z Edit jest idealnie pięknie napisanym postem z gatunku usterki termostatu - klasyczna sytuacja.

      W wielu przypadkach opisywanych jest inaczej czyli wywalanie płynu zbiorniczkiem wyrównawczym lub przegrzewanie silnika to zupełnie inne sprawy, tu przedstawiona jest bardzo dobrze akcja z uszkodzonym termostatem.

      Wymiana załatwi sprawę w 100%.
      Sierzpa nie dodał tylko kwestii ogrzewania, tylko tej kwestii ogrzewania brakuje, w takim przypadku jak to opisał ciepełko z nawiewów zawsze poleci letnie ledwo ciepłe, nawet po 30 km jazdy a powinno po około 5km latem a 10 km zima lecieć (przy max ogrzewaniu) ukrop!

      Zamieszczone przez Sierzpa Zobacz posta
      pytanie czy samemu można się za to zabrać i czy takie cudo pasuje ?
      - oczywiście ze można - to jest banalne dostęp do termostatu masz łatwy - koniecznie używaj kluczy oczkowych lub nasadowych!
      - jaki termostat - dobierze Ci każdy sklep z częściami - wystarczy model i rocznik.
      - sprawdź jaki msz płyn chłodniczy i nie zapomnij dolać jeśli trochę ucieknie!
      - nie zapomnij odpowietrzyć układu.
      Last edited by rambo7; 21-01-2014, 11:26.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Hoh,

        oczywiście spróbuje samemu go wymienić, i faktycznie tak jak rambo7 napisał, zapomniałem dodać że ogrzewanie działa gorzej niż powinno ( długo się nagrzewa). Jeszcze tylko pytanko, zdaje się że od razu powinno się wymienić jakąś uszczelkę od termostatu, rozumiem że o to pytać oddzielnie ? Skoro firma nie robi różnicy byleby do modelu pasowało no to lecę zaraz do sklepu, po naprawie zdam relację.

        EDIT:

        Dla tych którzy będą chcieli zdiagnozować ten sam problem co ja mam u siebie w zimę, najłatwiej jest zakryć pod maską wlot do wentylatora chłodnicy czymś w moim przypadku była to taka mata na na szybę i sprawdzić wtedy czy się szybciej nagrzeje i wskazówka poszybuje do połowy w normalnym tempie, ja tak zrobiłem i mamy odp - 100% walnięty termostat
        Last edited by Sierzpa; 21-01-2014, 15:15.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Sierzpa Zobacz posta
          Jeszcze tylko pytanko, zdaje się że od razu powinno się wymienić jakąś uszczelkę od termostatu, rozumiem że o to pytać oddzielnie ?
          Ty już pognałeś do sklepu więc pewnie wiesz, ale dla potomnych czytających ten wątek: większość termostatów sprzedawana jest w komplecie z uszczelką, czasami nawet kilkoma.

          Comment


          • #6
            Tak w rzeczy samej, uszczelka jest w zestawie, polecam zakup droższego termostatu japońskiej produkcji, a jeszcze mam pytanko, jakie powinny być normalne obroty na jałowym w moim modelu? Coś nie mogę znaleźć tej informacji. Dodam jeszcze, że prawdopodobnie spalanie mi znacznie spadło, więc podwójny sukces (jeszcze raz muszę sprawdzić na 100km, ale póki co 1 test z ok 10l spadek na ok 7,6l /100km miasto i zima)

            Nic tylko się cieszyć. Co do wolnych obrotów poszukaj jeszcze trochę? Im więcej poszperasz po Forum tym lepiej dla Ciebie i Hanki.
            Last edited by syriuszteam; 22-01-2014, 19:53.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Sierzpa Zobacz posta
              z ok 10l spadek na ok 7,6l /100km miasto i zima
              bdb wynik.
              Latem powinieneś oscylować w granicach 6,7L/100km.
              Obroty na biegu jałowym po rozgrzaniu silnika około 850-900.

              Przez jakiś czas jeździj z non stop otwartym ogrzewaniem na MAx by odpowietrzył się dokładnie układ. Co jakiś czas sprawdź na zimnym i na gorącym jaki jest poziom w Zb. wyrównawczym.
              Gdy rozgrzany - poziom = kreski MAx.
              gdy zimny - poziom = ~2/3.
              Last edited by rambo7; 23-01-2014, 08:15.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Obroty na biegu jałowym na rozgrzanym silniku powinny oscylować na poziomie 750rpm, +/- 50 tak podaje serwisówka i tak jest u mnie

                Comment

                Working...
                X