Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Montaż klimatyzacji - Civic VI 5D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Zamieszczone przez illitum Zobacz posta
    do układu klimy w hondzie dodaje się 10ml oleju z tego bodajże trafia do układu około 480g czynnika
    Z całym szacunkiem, ale kolega w błąd wprowadza, świadomie lub nie świadomie.
    Na ilość czynnika i oleju w konkretnym układzie mają wpływ: model samochodu, rok produkcji i typ silnika. I dlatego stwierdzenie "do układu klimy w hondzie" jest tak samo precyzyjne jak:
    - Kupiłem nowy samochód.
    - Jaki?
    - Czerwony.

    Zamieszczone przez illitum Zobacz posta
    przed uruchomieniem klimy zalecane sprawdzenie azotem układu w celu znalezienia nieszczelności
    Do badania szczelności układów klimatyzacji służy kontrast dodawany do oleju, a azotem to sobie można opony pompować, a nie klimatyzację.

    Comment


    • #32
      Zamieszczone przez login Zobacz posta
      Do badania szczelności układów klimatyzacji służy kontrast dodawany do oleju, a azotem to sobie można opony pompować, a nie klimatyzację.
      Noo tutaj sie nie zgodze bo jeśli układ jest nieszczelny to właśnie wydałeś 100 zł na marne bo cały gaz piiiiiuuuuu Dlatego do takiego przypadku jak był mój lub przypadku gdzie klimatyzacja chodziła x lat temu stosuje sie najpierw sprawdzenie azotem szczelności ażeby wykryć czy układ jest szczelny , oczywiście gdy mówimy tutaj o samochodzie który jeździ z klimą sprawną to sprawdzenie szczelności odbywa sie właśnie z pomocą barwnika uv


      Co do zestawu z 5D do EJ to jestem raczej sceptycznie nastawiony , może coś pasuje , "może " . Także szukaj zestawu EJ zresztą one są tańsze od 5D choć sam nie wiem czemu
      Last edited by daxio14; 12-07-2014, 10:17.

      Comment


      • #33
        Zamieszczone przez daxio14 Zobacz posta
        Noo tutaj sie nie zgodze bo jeśli układ jest nieszczelny to właśnie wydałeś 100 zł na marne bo cały gaz piiiiiuuuuu Dlatego do takiego przypadku jak był mój lub przypadku gdzie klimatyzacja chodziła x lat temu stosuje sie najpierw sprawdzenie azotem szczelności ażeby wykryć czy układ jest szczelny , oczywiście gdy mówimy tutaj o samochodzie który jeździ z klimą sprawną to sprawdzenie szczelności odbywa sie właśnie z pomocą barwnika uv
        A lokalizacja ewentualnej nieszczelności następuje poprzez przyłożenie ucha i nadsłuchiwanie syku, czy poprzez ślinienie wszystkich połączeń i obserwację powstających bąbli?

        A o urządzeniu do serwisowania klimatyzacji samochodowych, które automatycznie sprawdza szczelność instalacji wytwarzając próżnię przed "dowaleniem" całkowitej ilości czynnika chłodzącego to kolega słyszał?

        Zamieszczone przez daxio14 Zobacz posta
        Co do zestawu z 5D do EJ to jestem raczej sceptycznie nastawiony , może coś pasuje , "może " . Także szukaj zestawu EJ zresztą one są tańsze od 5D choć sam nie wiem czemu
        Jeśli w obu wspomnianych rodzajach nadwozia jest "ten sam" silnik, na przykład obojętnie jaka D-seria, to prawdopodobnie jedyną częścią, która będzie wymiennie pasowała będzie sprężarka.
        To znaczy sprężarka pasuje wymiennie na 100%, a co do reszty części raczej nie.
        Jest duże prawdopodobieństwo, że do VI HB będzie zdecydowanie bardziej pasowała instalacja z VI coupe lub VI sedan, ale tylko przy zgodności serii silnika.

        Comment


        • #34
          Zamieszczone przez login Zobacz posta
          A lokalizacja ewentualnej nieszczelności następuje poprzez przyłożenie ucha i nadsłuchiwanie syku, czy poprzez ślinienie wszystkich połączeń i obserwację powstających bąbli?

          A o urządzeniu do serwisowania klimatyzacji samochodowych, które automatycznie sprawdza szczelność instalacji wytwarzając próżnię przed "dowaleniem" całkowitej ilości czynnika chłodzącego to kolega słyszał?

          No słuchaj jeśli jest tak jak mówie że instalacja jest nie używana od dłuższego czasu to najpierw sprawdza sie azotem czy bedzie trzymać ciśnienie , a czy urządzenie pokaże ci gdzie masz nie szczelność, bez barwnika ?No nie, tak to wygląda możemy sie kłócić ale sensu to nie ma ja miałem sprawdzane azotem i miałem nieszczelny przewód po wymianie było okej i sprawdzono już później normalną metodą .

          Comment


          • #35
            Zamieszczone przez daxio14 Zobacz posta
            No słuchaj jeśli jest tak jak mówie że instalacja jest nie używana od dłuższego czasu to najpierw sprawdza sie azotem czy bedzie trzymać ciśnienie , a czy urządzenie pokaże ci gdzie masz nie szczelność, bez barwnika ?No nie, tak to wygląda możemy sie kłócić ale sensu to nie ma ja miałem sprawdzane azotem i miałem nieszczelny przewód po wymianie było okej i sprawdzono już później normalną metodą .
            No widzisz i doszliśmy do sedna sprawy, a mianowicie do różnicy pomiędzy "ja miałem", a "się sprawdza".
            Bo to że Ty tak miałeś robione, to wcale nie jest równoznaczne z tym, że tak się powinno robić i że Ci którzy tak nie sprawdzają robią źle.
            A wynika to zapewne z zaawansowania urządzenia do serwisowania instalacji, bo są takie którymi można by sprawdzić szczelność przed napełnieniem i takie, którymi nie da się tego zrobić, tylko trzeba "prykać" azotem.
            I to chyba będzie wszystko w temacie zbieżności azotu i klimatyzacji samochodowych.

            Comment


            • #36
              Podbijam temat! Posiadam Honde Civic 1996r coupe 1.6 KAT EJ6 i ogolnie rzecz biorac jestem w niej zakochany (mimo iz motoryzacja nie jest lekko mowiac moja mocna strona). Jezdze Nia juz 2 lata i mysle intensywnie o zmianie auta glownie z tego powodu ze nie ma klimy moj Civic. I tak sobie pomyslalem ze gdyby dalo sie zamontowac w Niej klimatyzacje w miare rozsadnych kosztach to zostal bym z Nia na kolejne pare lat...czy ktos z Was ma lub mial stycznosc z tematem? Jestem z Wroclawia i chetnie udal bym sie do kogos ogarnietego co by mi moja hanie schlodzil troche

              Comment

              Working...
              X