Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wiatrak chłodnicy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wiatrak chłodnicy

    Witam.
    Otóż wczoraj nabyłem honde civic 1.4i odblokowana na 90KM jakieś 4 lata temu. Honda jest z 96r. Gdy przyjechałem do siebie (45km) spojrzałem że wskazówka od temperatury jest w połowie czyli norma ale za chwilę załączył się wiatrak i pochodził z 15 sek... Nie wiem czy to dobrze, bo wcześniej w yarisie załączył mi się wiatrak jak ciągnąłem przyczepkę na której było 500kg xD a tutaj trochę mnie to dziwi bo nie piłowałem go ani nic, jechałem 70-90 km/h i temperatura była okej, zastanawia mnie czy silnik nie jest już czasami przyrżnięty ? Niby ciągnie ładnie, nie kopci, olej niby trzeba sprawdzać bo przy wysokich obrotach lubi podobno trochę zassać.. :P Honda ma 180 tys km przebiegu. Prosiłbym o pomoc w tym temacie :P

  • #2
    Możesz mieć kopnięty czujnik temperatury. A jak się wiatrak załączył to gdzie była wskazówka? Inna sprawa, że w Civicu chłodnica jest g...nej wielkości, możesz mieć syf w układzie lub brak płynu chłodniczego. Ja ostatnio czyściłem układ i już się tak nie grzeje.
    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20434 <----- Moja była srebrna strzała

    Comment


    • #3
      Jak najbardziej mógł się załączyć przy tych temperaturach powietrza jakie jeszcze mamy.
      Last edited by Tomo1; 01-09-2012, 00:35.
      Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

      Comment


      • #4
        wskazówka była tak po środku, czyli dobrze. Dziś jak byłem w stacji kontroli pojazdów u znajomego mechanika, powiedział że wszystko jest w porządku, sprawdził też jakość płynu i było na max, mówił że jest dobrze ale dziś temperatura nie była aż taka duża a na szarpakach wiatrak załączył się dwa razy tak na 15 sek. Mógłby ktoś przybliżyć jak ten układ wyczyścić ? :P Co do chłodnicy zgadzam się, w yarisie 1.0 jest takiej samej wielkości...

        Comment


        • #5
          Za kwotę do 20 zl kupisz środek, który wlewa się do zbiorniczka wyrównawczego i w zależności od ilości syfu zostawiasz samochód włączonym z dużym obiegiem na ok godzinę i potem wylewasz cały syf i przepłukujesz czystą wodą chłodnicę i wlewasz świeżego płynu. Inna metoda to zalanie układu wodą demineralizowaną i jedzenie tak przez ok tydzień i wtedy płukanie i wlanie nowego płynu.
          http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20434 <----- Moja była srebrna strzała

          Comment


          • #6
            a no spoko, dzięki za radę skorzystam z tego

            Comment


            • #7
              przeciez to normalne, ze przy obecnych temperaturach wiatrak moze sie wlaczyc gdy po jezdzie staniemy w miejscu, bardzo czesto wracajac w dzien z jakiejs dluzszej trasy slysze u siebie wentylator gdy wyciagam rzeczy z bagaznika.

              Nic nie kombinuj, na 99% jest wszystko OK. Szczegolnie, ze tak jak piszesz, pochodzil tylko kilkanascie sekund. Podczas jazdy auto jest chlodzone struga powietrza wlatujaco z przodu, na postoju juz nie, ot diametralna roznica.

              Comment


              • #8
                Ale kolega pierdzieli farmazony - przeczyszczenie nie zaszkodzi, a może pomóc. To prawda, że benzyniaki się grzeją ale z czasem wydajność chłodzenia spada i warto co jakiś czas zabrać się za układ chłodzenia żeby auta nie przegrzać.
                http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20434 <----- Moja była srebrna strzała

                Comment


                • #9
                  Ale tu nie ma w czym pomagac, panie od farmazonow. Skoro uklad wlacza wentylator na POSTOJU, na 15 sekund - dla mnie to jest oznaka poprawnego dzialania.
                  Szczegolnie, ze temperatura oscylujaca w polowie zakresu pojawia sie rowniez u mnie (no tak minimalnie ponizej polowy).

                  Po co naciagac kogos na zbedne koszty (moze i male ale jednak) skoro uklad funkcjonuje prawidlowo?

                  Comment


                  • #10
                    Jednak moim zdaniem po zakupie auta jest parę rzeczy, które warto zrobić dla świętego spokoju bo kto wie jak wcześniej ktoś dbał o auto. (tak na marginesie mam też Citroena zx 1.9D i jego chłodnica jest 2x większa niż ta w Hondzie i nie ma szans na przegrzanie się - szkoda że u nas poskąpili chłodnicy).
                    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20434 <----- Moja była srebrna strzała

                    Comment


                    • #11
                      W każdym aucie jest szansa na przegrzanie , wystarczy awaria termostatu lub silnika wiatraka , w Hondach chłodnica ma małą pojemność ale układ jest bardzo wydajny a jeśli wiatrak na chwilę się załącza to bardzo dobrze, po to jest , ma wspomagać, źle by było wtedy gdyby pracował długo (2-3 min.) a wysoka temperatura by się utrzymywała, to ewidentnie wskazywałoby na uszkodzenie któregoś z elementów układu chłodzenia lub jego niedrożności (zamulenia, zanieczyszczenia).
                      Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

                      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

                      Comment


                      • #12
                        w zx nie masz pewnie klimy.

                        swoja droga ojciec mial zx 92r 1.4 75km i zapamietal go jako najcieplejsze auto zima (wiec chlodnica chyba byla srednio efektywna).

                        Comment


                        • #13
                          Akurat o dobrym ogrzewaniu w zimie decyduje wielkość nagrzewnicy a nie chłodnicy, ta nie ma w tym przypadku znaczenia bo i tak jak trzeba jest odcinana przez termostat
                          Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

                          http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

                          Comment


                          • #14
                            po nagrzaniu sie samochodu termostat sie otwiera i ciecz krazy po "duzym" ukladzie, wiec w tym momencie efektywnosc chlodnicy ma znaczenie.

                            Jedna schlodzi mocniej, druga slabiej a zamkniecie termostatu nie nastapi.

                            Jezeli sie myle, wyprowadz mnie z bledu.

                            Comment


                            • #15
                              Sprawny termostat tak reguluje (zamyka/otwiera) duży obieg że temperatura cieczy chłodzącej (po pełnym nagrzaniu do temp. pracy) w małym obiegu jest stała , ewentualnie są niewielkie wahnięcia których nie odczuwa się w ogrzewaniu.
                              Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

                              http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

                              Comment

                              Working...
                              X