Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Temperatura

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Temperatura

    mam taki problem, podczas postoju temperatura na wskaźniku dochodzi do połowy i wtedy włącza się wentylator, natomiast w czasie jazdy wskazówka od temperatury ledwo co podnosi się do poziomu zera ale z nawiewu leci letnie powietrze, moje pytanie brzmi czy to termostat czy czujnika temperatury

  • #2
    wygląda na to że masz cały czas otwarty duży obieg chłodzenia, winę za to ponosi termostat
    Civic VTi B18C4 182 HP

    Comment


    • #3
      Najpeniej to wina termostatu
      Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem...

      Comment


      • #4
        ok, powiedzmy że to termostat ale dlaczego wskazówka temperatury dochodzi tylko do połowy i dlaczego włącza się wentylator przy takim wskazaniu, czy możliwe jest żeby wartość była zaniżana na wskaźniku

        Comment


        • #5
          Masz termostat do wymiany, przyciął się, wskazówka na połowie skali być powinna (temperatura +/- 90st.C), wentylator się włącza żeby schłodzić ciecz chłodzącą (gdy stoisz w miejscu tylko wentylator może schłodzić ciecz), gdyby się nie włączył temperatura by się zwiększyła i wskazówka poszłaby wyżej ale to grozi przegrzaniem silnika. W czasie jazdy wskazówka ledwo się podnosi bo jest przepływ powietrza przez chłodnicę (pęd powietrza) a termostat nie przymyka dużego obiegu.

          Wymień termostat!
          Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

          http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

          Comment


          • #6
            wszystko już gra pomogła wymiana termostatu, wielkie dzięki za pomoc )))

            Comment


            • #7
              a ile zapłaciłeś za wymianę termostatu?

              Comment


              • #8
                wymiana termostatu to dosyć prosta sprawa samemu można sobie poradzić najlepiej spuścić tylko płyn z chłodnicy żeby nie wylał sie podczas odkrecania termostatu a sam koszt czesci to ok 40-50zł a w manualu jest wszystko opisane co i jak robic

                Comment


                • #9
                  Ja w sumie mam podobny problem. W sumie myślałem, że to wina wyciętego airboxa taką operacje dokonał poprzedni właściciel. Teraz zimą wskazówka temp ledwo unosi się nad 0 może dojdzie do 1/4 jak postoję w lekkim korku. Z nawiewu też mimo np długiej trasy jakieś 160km nie leci gorące powietrze co najwyżej ciepłe ale szału nie ma. Mam sekwencje i ona nie ma problemu z włączeniem się po osiągnięciu odpowiedniej temp silnika. Ale wolał bym mieć cieplutko w aucie zimą. Czy u mnie też może być termostat walnięty ?

                  Comment


                  • #10
                    arrek, ja na Twoim miejscu wymieniłbym termostat bo wszystko wskazuje na jego uszkodzenie, koszt niewielki. Nic w tym dziwnego że sekwencja się załącza bo do jej załączenia nie jest konieczna temperatura 90-95st.C., wystarczy 30-40st.C. i pewnie taką temperaturę silnik osiąga, wystarcza to dla LPG ale do ogrzania wnętrza już nie.
                    Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

                    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

                    Comment


                    • #11
                      nie chcę otwierać nowego wątku więc się podepnę z moim problemem.
                      Wymieniłem czujnik/włącznik wentylatora. Przy poprzednim kiedy jeszcze działał wskazówka temperatury oscylowała w okolicach połowy skali. Po wymianie na nowy wskazówka staje prawie dęba (nie wchdzi na czerwone pole ale zatrzymuje się w jego pobliżu). Zastanawiam się czy to problem z powodowany nowym czujnikiem/włącznikiem czy może czujnik temperatury się rozkalibrował (o ile to możliwe).

                      Comment


                      • #12
                        Mało prawdopodobne. Chodzi Ci zapewne o rozkalibrowanie nie czujnika a wskaźnika temperatury?
                        Albo kupiłeś nieodpowiedni czujnik ( nie do swojego silnika ) albo odpowiedn,i ale to on jest źle skalibrowany i załącza wentylator przy wyższej temperaturze. Przy upałach może to powodować okresowe przegrzewanie silnika. Wentylator zacznie pracę przy wartości temperatury bliskiej krytycznej i zanim zrobi swoje temperatura może przekraczać dopuszczalną. Jeśli masz możliwość to podmień na próbę albo poszukaj używanego.
                        Nie można też absolutnie wykluczyć sytuacji uszkodzenia czujnika temperatury płynu ale to byłby zbyt duży zbieg okolicznośći.
                        Pzdr.

                        Comment


                        • #13
                          Przepraszam, moja pomyłka. Chodziło mi o wskaźnik temperatury.
                          Czujnik kupiony do silnika 1.6 możliwe, że były by takie hocki-klocki gdyby to był czujnik do mniejszego silnika?
                          Trudno powiedzieć czy to uszkodzenie czujnika, bo wentylator włącza tylko właśnie obawiam się żeby nie przegrzewało silnika bo robi się co raz cieplej

                          Comment


                          • #14
                            Czujnik posiada pewną charakterystyczną dle niego bezwładność w działaniu. Czas jaki potrzebny jest do włączenia-wyłączenia. Przykładowo dwa czujniki załączają wentylator przy identycznej temperaturze 90 st.C. Ale jeden zrobi to po 5 sek a drugi po 15 sek od osiągnięcia tej temperatury przez ciecz chłodzącą w miejscu pomiaru. Tu na chłodnicy.. Jeden wyłączy po 10 sek od spadku temperatury, drugi po 20 sek. Charakterystyki są różne a w tym czasie wskazania jakie widzisz pochodzą z innego, niezależnego czujnika temperatury cieczy chłodzącej w samym bloku silnika. Tak więc czujnik z jednego modelu może ale nie musi pasować do innego.
                            Pzdr.

                            Comment


                            • #15
                              no to zrobiła się teraz zagwozdka. Kupic nowy i liczyc na lepszą charakterystykę, szukać uzywany z tego samego powodu? Jakoś nie chcę doprowadzac do przegżewania silnika z wiadomych powodów
                              Włącznik kupiłem w euro car parts, nie raz robiłem tam zakupy i problemów nie miałem

                              Comment

                              Working...
                              X