Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Brak ciepłego ogrzewania.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    ok więc o kratkach,
    wiatr z kratek leci równomiernie ale z prawej (niebieskie kółko) kratki nad zegarkiem leci wyraźnie zimniejsze niż w pozostałych - no, ... to zagadka?
    niezidentyfikowany - (czerwone kółko) jak pisałem to przełącznik kierunku nawiewu między Kratkami środkowymi (czarne/niebieskie) a dużą kratką na desce rodzielczej. (Pytanie: czy jak przełączasz tym przełącznikiem (góra/dół) to leci wiatr z 2-óch kratek centralnych lub dużej kratki na desce?, jak do tej pory sie nie zorientowałeś to zakąłdam żę ta duża krata nawiewu na desce nie działa ...?)
    Zielonym - zaznaczyłeś tzw. nawiew wewętrzny działa to tak że:
    - kiedy wyłączony to wciągane jest powietrze z zewnątrz pojazdu (dlatego czujesz zimniejsze)
    - kiedy załączony to wciąga powietrze z kabiny - które cyrkuluje (i czujesz że nieco cieplejsze, poza tym to jest wygodne kiedy ktoś przed tobą w korku niemiłosiernie kopci i śmierdzi - nie muszisz tego wdychać, ale po dłuższej chwili mogą parować szyby to główny cel tego przycisku.

    Co do węży obiegu chłodzenia, węże obiegu nagrzewnicy nie powinny wiele odbiegać od węża wychodzącego z silnika (lub termostatu) ciepłotą powinny być zbliżone, jeśli jest wyraźna różnica tzn. że nie ma obiegu płyn nie krąży, jest prawdopodobieństwo zapowietrzenia po stronie nagrzewnicy, to jest najczęstrzy przypadek.

    Czy za zaworem ogrzewania wąż (wejścia do nagrzewnicy w komorze silnika) jest tak samo ciepły wąż zaraz za tym zaworem ? jeśli są jednolicie ciepłe to ok to dobrze ale to nie warunek wystarczający - te 2 kawałki węża + powrót powinny mieć bardzo zbliżoną temp do tego węża od silnika, powiedzmy że na czucie ręką identycznie ciepłe, lub naprawdę minimalnie chłodniejsze, no i nie mogą być miękkie, choć to jest trudne do wyczucia bo węże są zbrojone i dla niewprawnego "badacza" może nie być wyczuwalna różnica między ugięciem kiedy pusty lub pełny, kolejną rzeczą może być zdjęcie opaski zaciskowej i (zsunięcie wężą z króćca) sprawdzenie czy fizycznie coś poleci, jak leci jak "z nosa" tzn jest pusto, jak leci jak z grubej 18mm rury po całym przekroju tzn pełny i tak jest prawidłowo!

    Chodnica pełna ok, a co w zbiorniczku?

    no i pytanie o te nawiewy ??
    z obu środkowych musi lecieć/wiać, równo razem i jednakowo temperaturowo,
    po przełączeniu (czerwonym ) do góry powinno wiać z górnej dużej kratki jeśli coś nie leci/wieje jak powinno to trzeba sie przyjżeć drożności lub mechanice działnia.
    Filtr klimy sprawdź to bo są układy gdzie nie ma klimy a filtr (kabinowy czy klimy) to to samo - jest.
    a co odnośnie filtru.

    Nie jestem jasnowidzem ale stawiałbym na zapowietrzenie nagrzewnicy (widzę że to jakaś przypadłość i "standard") żadne tam termostaty.
    Temu problemowi się przyjżyj szczególnie.
    Siedząc w środku podgazuj obrotami i nasłuchuj czy nie "chlupie" coś w desce rozdzielczej?
    Rozbierz trochę schowek tak byś widział układ nawiewów - bdzie widać komore mieszania powietrza i nagrzewnice - wsadźtam rękę i sprawdź namacalnie czy lamelki nagrzewnicy jej obudowa i rurki (jak sięgniesz) są gorące, gazuj sinikiem i nasłuchuj czy coś nie "chlipie".
    Musisz pokombinować , co możesz zbadaj namacalnie, tu filozofii nie ma wszystkie elementy grzewcze (układu chłodzenia) po otwarciu ogrzewania na max muszą mieć bardzo zbliżone temperatury do siebie, inaczej ciepełka nie będzie.

    Szef podpowaida i ja sie już powtarzać nie bede linka - pancerz - zawór sie otwiera - to jest pewne 100% więc, ok.
    Last edited by rambo7; 13-01-2012, 13:18.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment

    Working...
    X