Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Brak ciepłego ogrzewania.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Brak ciepłego ogrzewania.

    Witam.
    Mam taki problem otóż nie działa mi ogrzewanie. Gdy jadę autem (która 5km trasa czy dłuższa nawet 500 km) to ogrzewanie praktycznie nie działa. Niezależnie od nastawienia poziomu ciepła (niebiesko-czerwone pokrętło i nastawione na max. na kolor czerwony) i wybór poziomu ogrzewania też jak dam na max. to wciąż leci zimne powietrze. Czy auto ma złapaną temperaturę czy też nie również leci zimne powietrze z nawiewów. Jedynie zaczyna być kapkę ciepło wiać gdy ustawię poziom nawiewu na poziom maksymalny (4) oraz na kolor max. czerwony i wcisnę przycisk na obieg zamknięty to wtedy zaczyna lecieć troszkę ciepłe powietrze ale to wciąż jednak chłodne i nie da się zagrzać auta tak aby było w nim ciepło.
    Co może być przyczyną? Jak naprawić ten problem aby normalnie działało ogrzewanie?

    P.S
    moje auto to:
    Honda civic VI gen. 1996 rok prod, 1.4 benzyna 5D.

    Bardzo proszę o pomoc, bo w zimne dni nie da się autem prawie jeździć z powodu chłodu w nim.

  • #2
    Za ciepłe powietrze w aucie odpowiedzialna jest nagrzewnica, wiec mam pytanko układ chłodzenia dobrze się sprawuje?nie ma żadnych wycieków?jakie są węże idące do nagrzewnicy?ciepłe zimne?

    Comment


    • #3
      Auto łapię temperaturę po ok. 5km.
      Żadnych wycieków nie zauważyłem, żadnych plam nie zauważyłem gdy auto stoi na parkingu, żadnych wycieków w komorze silnika i na plastikach pod silnikiem przy zderzaku też nie zauważyłem. Auto po jeździe też nie wypluwa z siebie żadnego płynu. A węże po jeździe jakie są tego nie wiem, nie sprawdzałem nigdy, ale jutro rano napiszę jakie są bo wieczorem do pracy zanim dojadę to sprawdzę jakie są po odcinku 7 km.

      A czy może być taka sprawa że po wymianie płynu chłodniczego mogło coś się zapowietrzyć i mimo że wszystko jest ok na pierwszy rzut oka to to zapowietrzenie spowodowało brak ciepłego ogrzewania?

      Comment


      • #4
        mogło tak być w innych postach jest opisane jak dobrze odpowietrzyc układ chłodzenia poczytaj sobie

        Comment


        • #5
          A powiedzcie mi jeszcze po ilu km. Wasze hondy civic 5d 1,4 si (90km) łapią temperaturę? I po jakim czasie już odczuwacie ciepłe powietrze na poziomie 2 lub 3 ?

          Comment


          • #6
            Sprawdź ile masz płynu w chłodnicy, bo jak masz za mało, to może się w ten sposób objawiać.
            Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem...

            Comment


            • #7
              Płynu w chłodnicy jest pod dostatkiem. Nie jest go za mało.

              Comment


              • #8
                kolego pod maską na jednym z czarnych przewodów grubości ok 20mm idącym od silnika ( od termostatu ) w stronę kabiny ( do nagrzewnicy ) znajduje się taki czarny zaworek wielkości paczki zapałek i do niego idzie linka od sterowania ciepłe -zimne ....masz problem właśnie z tym zaworkiem lub sama linka, która spadła lub się zerwała dlatego nie ma regulacji ciepłe zimne. jeśli linka spadła lub sie zerwała będziesz musiał rozebrać konsole środkową żeby dostać się do pokręteł.
                Last edited by Avenger85; 09-01-2012, 16:45.
                Civic VTi B18C4 182 HP

                Comment


                • #9
                  Niestety to nie to. Linkę sprawdzałem, działa. Wszystko z nią jest ok.
                  Last edited by durro; 09-01-2012, 17:11.

                  Comment


                  • #10
                    to spróbuj odpowietrzyc ukłąd i wtedy zobacz a węże co idą do kabiny 2 obok siebie masz ciepłe jak dasz na grzanie oczywiście po paru minutach jak auto sie angrzeje i termostat puści na duży obieg

                    Comment


                    • #11
                      żeby ta rozmowa miała dalej sens, to musisz zrobić to co napisał tu kolega już w poście #2:

                      Zamieszczone przez jump23 Zobacz posta
                      ...(...) jakie są węże idące do nagrzewnicy?ciepłe zimne?
                      to jest kluczowa sprawa!

                      kilka wskazówek:
                      przy normalnie pracującym układzie chłodzenia w silnki 1,4 D14A4 90KM.
                      w obecnej zimie (+3stC ~ +6stC), ciepło leci juz po przejechaniu 1-2km po 5 km powinien wiać gorąc, po 7km powinien być ukrop.
                      Wskazówka drga od zera (normalnie) już po 2 km po 5km prawie w 90% osiąga pozycję tam gdzie zawsze, po 7 km ma niecałą połowe i tak zostaje.

                      Po 7-10km wysiądż z auta i pomacaj węże od nagrzewnicy - obydwa muszą być gorące, tak że prawie parzy ale idzie utrzymać w dłoni pare sekund.

                      dopiero po tej informacji można gadać co dalej.
                      powodzenia.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Ok. Też tak zrobię. Jutro napiszę co i jak.

                        Edit:
                        Tak zgadza się - rury są ciepłe tak jak piszesz.
                        Zauważyłem dzisiaj że na środkowej konsoli gdzie sa u góry dwa nawiewy to jeden po lewej stronie (bliżej kierownicy) grzeje o wiele bardziej ciepłe powietrze niż nawiew po prawej stronie. (chodzi mi o te dwa nawiewy obok siebie co są na środku deski rozdzielczej, na środku auta co jest ręczny, biegi, pokrętełka, radio, i nawiewy)
                        A o co chodzi z tym przełącznikiem w tym miejscu jeden ma niebieski kolor a drugi biały kolor strzałki? Do czego to jest?
                        Załączone pliki
                        Last edited by rambo7; 12-01-2012, 13:35. Powód: edit załączyłem FOTO

                        Comment


                        • #13
                          zamieściłem 2 wersje (Twoja to ta 2ga? ang.) domaluj coś albo napisz dokładniej bo nie wiem o co chodzi .? - suwak miedzy tymi nawiewami zmienia wydmuch powietrza na 2 kratki albo na dużą kratkę na desce.... o to chodzi? (regulacja skąd ma wiać ).

                          Piszesz że 2 gumowe węże są ciepłe, ale czy raczej gorące czy raczej letnie/ciepłe?
                          Nierówno wieje w 2-óch kratek, a np filtr klimy wymieniałeś? sprawdziłeś stan filtra przewodów dolotowych nawiewu na kratki? - nie wiem może tam jakiś mechanizm jest uszkodzony ? - trzeba to rozebrać innego sposobu nie ma.

                          Pisałeś ze linka jest sprawna (czyli nie zerwana) a sprawdziłeś jak i czy w ogóle porusza się zawór (otwieranie/zamykanie) w komorze silnika ??
                          do tego potrzebujesz 2 osoby jedna kręci druga odląda jak pracuje ten zawór, a nawet warto go pomacać - czy faktycznie sie obraca i wpuszcza płyn?
                          noże jakiś element w środku w nim sie zepsuł?
                          Istotna sprawa czy jest wyraźna różnica (wyczuwalna) przed zaworem ... i za zaworem ?? jak jest wyraźna różnica tzn że sie nie otworzył.
                          Jak wsio jest gorące to jednakowo to musi grzać w środku - nie ma siły!
                          Natomiast jeśli to jest ciepłe/ letnie ...tzn może być zapowietrzone (musi być gorące tak że góra 10 sek utrzymasz) oczywiście jeśli silnik dobrze zagrzałeś np 15 min jazdy. jak jesteś w stanie to utrzymać w ręce to ponaciskaj staraj sie wyczuć czy się łatwo ugina - jak tak to jest powietrze.
                          Węże do nagrzewnicy po 15 min jazdy (około 10km - 15km max) muszą być gorące jak szlag!

                          Piszesz że jak dasz nawiew wew. to zaczyna trochę lecieć ciepłe ....ale to nie wynika z grzania bo tu nic sie nie zmieniło za pewne ! to jest temp. wnętrza twojego wydychanego z Ciebie i z obiegu ciepła kabiny, sądzę że grzanie jak nie zmieniło się (czyli przestawiło0 tak jest nadal b.z.
                          Last edited by rambo7; 12-01-2012, 13:38.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Trochę lipnie mi wyszło to zaznaczanie ale proszę o wybaczenie jak powiększycie zdjęcie to nawet tam coś widać.


                            Więc tak co do opisu zdjęcia już tłumaczę.
                            Kolor czarny - z tego nawiewu leci o wiele cieplejsze powietrze niż z nawiewu obok zaznaczonego kolorem niebieskim. (więc dla jasności kolor niebieski wypuszcza o wiele chłodniejsze powietrze niż z nawiew zaznaczony kolorem czarnym)

                            Kolorem czerwonym zaznaczyłem bliżej nie zidentyfikowany przełącznik w mojej Hani którego zastosowania nie znam.

                            Kolor zielony - jak włączę przycisk zaznaczony na zdjęciu kolorem zielonym to powietrze w samochodzie robi się jak by cieplejsze. Momentalnie na rozgrzanym aucie po włączeniu odczuwalne jest ciepło a po wyłączeniu po chwili robi sie tak jakby chłodniej i gdy znów włączę ten przycisk to robi się od razu cieplej.

                            Piszesz że 2 gumowe węże są ciepłe, ale czy raczej gorące czy raczej letnie/ciepłe?
                            Auto rozgrzane na parkingu bez jeżdżenia ale ze złapaną temperaturą - węże ciepłe nawet bardzo, można je trzymać w ręce. Nie są wrzące, albo tak ciepłe jak przy wlewie oleju te miejsca są o wiele cieplejsze od tych węży.

                            Nierówno wieje w 2-óch kratek, a np filtr klimy wymieniałeś? sprawdziłeś stan filtra przewodów dolotowych nawiewu na kratki? - nie wiem może tam jakiś mechanizm jest uszkodzony ?
                            Filtr od klimy nie wymieniany bo nie mam klimatyzacji. Filtr kabinowy nie wymieniany bo raczej takiego też nie posiadam. Ogólnie powietrze wylatuje z nawiewów wszystkich równomiernie na każdym poziomie - znaczy się że nie odczuwam jakiegoś takiego jakby zapchanego nawiewu aby jeden słabiej dmuchał każdy tak samo wypuszcza z siebie powietrze ale o różnej temperaturze (to co pisałem wyżej i na rysunku zaznaczałem ale tak to każdy dmucha żadne nie jest zatkany albo przytkany)

                            Pisałeś ze linka jest sprawna (czyli nie zerwana) a sprawdziłeś jak i czy w ogóle porusza się zawór (otwieranie/zamykanie) w komorze silnika ??
                            Tak sprawdzałem. Linka normalnie działa, wszystko jest ok. Ogólnie wszystko tam działa na bank tak jak powinno.

                            Natomiast jeśli to jest ciepłe/ letnie ...tzn może być zapowietrzone (musi być gorące tak że góra 10 sek utrzymasz) oczywiście jeśli silnik dobrze zagrzałeś np 15 min jazdy. jak jesteś w stanie to utrzymać w ręce to ponaciskaj staraj sie wyczuć czy się łatwo ugina - jak tak to jest powietrze.
                            Węże do nagrzewnicy po 15 min jazdy (około 10km - 15km max) muszą być gorące jak szlag!
                            Są ciepłe jak kaloryfer nastawiony na full, niby ciepłe gorące ale spokojnie minutkę w łapie otrzymasz. Nie są tak gorące aby się poparzyć albo miec odruch odrzucenia ze względu na wysoką temperaturę.

                            A nie sprawdzałem czy się ugina rurka czy nie, jutro sprawdzę i dam znać.

                            A jak dobrze odpowietrzyć? Może spróbuję odpowietrzyć będzie szybciej i będziemy mieli jasność czy to było zapowietrzenie czy też coś innego trzeba szukać. Jakieś sprawdzone metody jak dobrze skutecznie odpowietrzyć?

                            Dane Hani:
                            D14A2, 1,4 iS, 90 km benzyna, 1996 rok, VI gen. 5D, brak klimy. I to chyba tyle z najistotniejszych danych by było.
                            Last edited by durro; 13-01-2012, 00:10.

                            Comment


                            • #15
                              Sprawdż linkę od pokrętła zimno-ciepło.Bardzo lubi się klinować w pancerzu.
                              ビートル ジョン

                              Comment

                              Working...
                              X