Panowie doradźcie,
Silnik D14A8.
Czy ktoś zauważył jak długo załącza się wam wentylator chłodnicy gdy auto stoi?
Auto stoi na biegu jałowym (załóżmy w korku) osiąga te teoretyczne 95 st.C i załącza się went. chłodnicy. U mnie w takich warunkach pracy załączał się na jakieś 10 s przerwa 30-40 s i znowu 10 s chodzi wentylator i tak już cyklicznie. Przestraszyłem się myślę sobie za krótko działa ten went. żeby schłodzić do tych ok 90 st. C, kupiłem nowy termowyłacznik (akurat był JPN), założyłem a tu lipa; went. załącza się teraz na 5s przerwa 30 s i znowu 5s. Czyżby 5 s wystarczyło żeby pod czujnik podpłynął płyn o 5 st. chłodniejszy? To jak ta cyrkulacja płynu musi zasuwać?
Zostawić ten czujnik, czy założyć lepiej stary?
Sorry za zbyt długi post
pozdr.
darek wałbrzych
Trudno nikt nie odpowiedział. Może temat banalny, ale bardzo ważny uważam-nikt nie chce przegrzać silnika. Zapytam chłopaków z ASO...
pozdrawiam
darko
Silnik D14A8.
Czy ktoś zauważył jak długo załącza się wam wentylator chłodnicy gdy auto stoi?
Auto stoi na biegu jałowym (załóżmy w korku) osiąga te teoretyczne 95 st.C i załącza się went. chłodnicy. U mnie w takich warunkach pracy załączał się na jakieś 10 s przerwa 30-40 s i znowu 10 s chodzi wentylator i tak już cyklicznie. Przestraszyłem się myślę sobie za krótko działa ten went. żeby schłodzić do tych ok 90 st. C, kupiłem nowy termowyłacznik (akurat był JPN), założyłem a tu lipa; went. załącza się teraz na 5s przerwa 30 s i znowu 5s. Czyżby 5 s wystarczyło żeby pod czujnik podpłynął płyn o 5 st. chłodniejszy? To jak ta cyrkulacja płynu musi zasuwać?
Zostawić ten czujnik, czy założyć lepiej stary?
Sorry za zbyt długi post
pozdr.
darek wałbrzych
Trudno nikt nie odpowiedział. Może temat banalny, ale bardzo ważny uważam-nikt nie chce przegrzać silnika. Zapytam chłopaków z ASO...
pozdrawiam
darko
Comment