Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Mało wydajny nadmuch ciepła

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Mało wydajny nadmuch ciepła

    Jakiś czas temu zaobserwowałem, że nawet przy temperaturze nawiemu ustawionej na maksa i maksymalnej sile nadmuchu po jakimś czasie owszem - robi się cieplej w samochodzie i po przyłożeniu dłoni do nawiewów czu podmuch ciepłego powietrza, ale żeby to było bardzo gorące powietrze to nie powiem...
    Wydaje mi się, że przy maksymalnych ustawieniach powietrze nadmuchiwane z nagrzewnicy powinno byc jednak nieco cieplejsze. Przy dłuższej jeździe mimo, że pod ręką czuc nadmuch ciepłego powietrza z nawiewów to mimo wszystko w aucie nie jest może mroźno, ale jest chłodno...
    Drugim dziwnym objawem jest to, że gdy działa dmuchawa i po zgaszeniu silnika (po np podjechaniu do sklepu) gdy zaraz znów go uruchamiam to dmuchawa nie działa - na żadnym biegu. Po jakims czasie (paru minutach) znowu sie załacza i juz wszystko jest ok.
    Nie wiem czy jest to powiązane z trzecim z dziwnych objawów - przy naprawdę dłuższej jeździe (powyżej pół godziny) powoli rośnie temperatura na wskaźniku. Z normalnej 1/3 podziałki do ok. 3/4. Nie wchodzi na czerwone pole i po jakims czasie opada spowrotem do 1/3. Potem znow rosnie i znow opada. Wzrost jest raczej łagodny, nie nagły skok.
    Mam swoje teorie, ale chetnie wyslucham waszych.
    LIVE WELL • LOVE MUCH • LAUGH OFTEN
    sigpic

    Moja była Hanula... niestety ;(

  • #2
    Jak wskazówka temp. wchodzi przy mrozach na zewnątrz na 3/4 skali i opada (nie zatrzymuje się w jednym położeniu po nagrzaniu silnika) to na początek zainteresuj się termostatem.
    Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

    Comment


    • #3
      Witam, mam taki sam problem jesli chodzi o ogrzewanie. Zaczal sie rok temu podczas tych mocnych mrozow. W srodku co prawda robi sie cieplo, ale nie tak bardzo jak przedtem... nie robilem tego,bo az tak mi to nie przeszkadza, a temperatura silnika jest w porzadku, nic mi nie faluje,wskazowka podchodzi na swoje miejsce i tam grzecznie siedzi

      Comment


      • #4
        Pomiędzy chłodnicę a silnik wepchnijcie karton. Z pewnością zrobi wam się cieplej.
        Tylko nie zasłaniajcie chłodnicy! Tam ma być zapas zimnej cieczy.

        Po prostu jest tak zimno, że duży obieg nie chodzi "na full" czego skutkiem jest nie do końca gorąca nagrzewnica. Spróbujcie sobie przejechać jakiś kawałek tak z 5 tys. obrotów. Zaraz zrobi się w samochodzie gorąc. Wtedy będzie już działał duży obieg w pełni.
        Pozdrawiam wszystkich cieplutko!
        Jakby jakiś link przeze mnie zamieszczony nie działał (z moich wstawek) proszę o prywatną wiadomość. Wrzucę ponownie.

        Comment


        • #5
          no masz racje, jak pokrece troche wyzej to odrazu czuje naplyw goraca

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Domanoid Zobacz posta
            Pomiędzy chłodnicę a silnik wepchnijcie karton. Z pewnością zrobi wam się cieplej.
            Tylko nie zasłaniajcie chłodnicy! Tam ma być zapas zimnej cieczy.

            Po prostu jest tak zimno, że duży obieg nie chodzi "na full" czego skutkiem jest nie do końca gorąca nagrzewnica. Spróbujcie sobie przejechać jakiś kawałek tak z 5 tys. obrotów. Zaraz zrobi się w samochodzie gorąc. Wtedy będzie już działał duży obieg w pełni.
            Duży obieg (chłodnica) nie ma wpływu na temperaturę cieczy w nagrzewnicy, nagrzewnica jest wpięta i pracuje w małym obiegu, niezależnie czy duży jest otwarty czy nie. Jak piłujesz auto to naturalne że w całym układzie temperatura wzrasta.
            Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

            http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Tomo1 Zobacz posta
              Jak wskazówka temp. wchodzi przy mrozach na zewnątrz na 3/4 skali i opada (nie zatrzymuje się w jednym położeniu po nagrzaniu silnika) to na początek zainteresuj się termostatem.
              No termostat to też mój pierwszy strzał.
              Ale o co kaman z regulacją nawiewu??? Brak kontaktu?
              LIVE WELL • LOVE MUCH • LAUGH OFTEN
              sigpic

              Moja była Hanula... niestety ;(

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Tomo1 Zobacz posta
                Duży obieg (chłodnica) nie ma wpływu na temperaturę cieczy w nagrzewnicy, nagrzewnica jest wpięta i pracuje w małym obiegu, niezależnie czy duży jest otwarty czy nie. Jak piłujesz auto to naturalne że w całym układzie temperatura wzrasta.
                W takim razie mi coś świtało ;P Jednak jeśli gazując robi się ciepło, to oznacza że mimo wszystko silnik jest za bardzo chłodzony. Polecam kawałek kartonu w ciągu dalszym

                Majkel - masz termostat raczej do wymiany, ale to raczej. A czemu ci nie zawsze dmuchawa działa - to jest dopiero ciekawe pytanie.
                Pozdrawiam wszystkich cieplutko!
                Jakby jakiś link przeze mnie zamieszczony nie działał (z moich wstawek) proszę o prywatną wiadomość. Wrzucę ponownie.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez majkel79 Zobacz posta
                  Jakiś czas temu zaobserwowałem, że nawet przy temperaturze nawiemu ustawionej na maksa i maksymalnej sile nadmuchu po jakimś czasie owszem - robi się cieplej w samochodzie i po przyłożeniu dłoni do nawiewów czu podmuch ciepłego powietrza, ale żeby to było bardzo gorące powietrze to nie powiem...
                  Tak z ciekawości miałeś tak zawsze czy teraz tak się zrobiło? Jak robiłem panel nagrzewnicy to źle ustawiłem "wyjściową temperaturę" i pomimo tego iż suwak był na max czerwonym to leciało chłodne powietrze ale to tylko jeśli miałeś tak cały czas.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez xpiecia Zobacz posta
                    Tak z ciekawości miałeś tak zawsze czy teraz tak się zrobiło? Jak robiłem panel nagrzewnicy to źle ustawiłem "wyjściową temperaturę" i pomimo tego iż suwak był na max czerwonym to leciało chłodne powietrze ale to tylko jeśli miałeś tak cały czas.
                    Nie, dopiero jakis czas temu zaczelo sie tak dziac.
                    LIVE WELL • LOVE MUCH • LAUGH OFTEN
                    sigpic

                    Moja była Hanula... niestety ;(

                    Comment


                    • #12
                      kolego masz to co ja!!
                      a dokladnie to po pierwsze wymien termostat bo jest zablokowany w pozycji otwartej i silnik jest caly czas chlodzony duzym obiegiem!
                      co do cielpego powietrza to poprostu sprawdz linke sterujaca temperatura
                      powodzenia

                      Comment


                      • #13
                        Witam, od pewnego czas dzieje mi się to samo - wnętrze jest niedogrzane. Ja mam Civa VI '97 hatchback 5 drzwiowy z klimą. Kolega ma Civa VI coupe i jemu ogrzewanie pracuje normalnie. Też ma klimę. Oto co stwierdziłem:
                        - dży obieg pracuje bez większego problemu. Wskazówka temperatry dochodzi do połowy i nie zmienia swojego położenia.
                        - wentylator na chłodnicy włącza się w odpowiednim momencie.
                        - filtr pyłkowy jest czysty, tyle że jak auto kupiłem to był bez niego.
                        - wentylator wentylacji pracuje normalnie.
                        Oto co podejrzewam:

                        - cięgna z kierownic ciepłego powietrza
                        - cięgno zaworu przed nagrzewnicą
                        - zapowietrzenie układu chłodniczego.

                        Dodam tylko że wspomniany wyżej kolega miał wcześniej taki model Civika jak ja, też mu się pojawił podobny problem, jednak nie potrafił go do końca rozwiązać.

                        Comment


                        • #14
                          Witam znów, po całodziennej walce
                          Już wiem, co się stało w civie że nie chciał grzać. Okazało się że zawór puszczający ciecz chłodzącą do nagrzewnicy był nie do końca otwierany przez system linek. Udało mi się podciągnąć nieco wyżej pancerz linki pokrętło - dźwignia nagrzewnicy - właśnie przy tej dźwigni.
                          Jest też druga linka: dźwignia nagrzewnicy - zawór cieczy - wydaje mi się nadal zbyt długa - problem udało się rozwiązać poprzez podgięcie do góry blachy, do której zamocowany jest zawór (w komorze silnika tuż przy ściance grodziowej)

                          Comment


                          • #15
                            Przerwa w pracy nawiewu podejrzewam, że na bank jest spowodowana u mnie brakiem kontaktu. Gdzieś jest jakieś przebicie elektryczne. Jak sie z tym uporam to wtedy zobaczymy czy nawiew będzie grzał normalnie.
                            LIVE WELL • LOVE MUCH • LAUGH OFTEN
                            sigpic

                            Moja była Hanula... niestety ;(

                            Comment

                            Working...
                            X