Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zabezpieczenie antykradzieżowe - jaki to typ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zabezpieczenie antykradzieżowe - jaki to typ?

    Witajcie,

    Ostatnio spawałem tłumnik, uprzednio odłączając akumulator. Po ponownym podłączeniu zaczęły migać mi swiatłą mijania z przodu, rozlegał się dzwięk tak jak w typowym alarmie samochodowym, podświetlenie zegarów i tablica rozdzielcza zaczęłą migac w rytmie tego dźwięku i zacząła migać niebieska dioda umiejscowiona przy włączniku świateł przeciwmgłowych tylnych. Po przekęceniu kluczyka i zniknięciu migającej kontrolki immobilaisera samochód nie chciał zapalic. Zlokalizowałem pod kierownicą czerwony guzik po którego naciśnięciu dopiero cały ten system został wyłączony i mogłem normalnie odpalić auto.

    CIVIC VI 5D

    Jaki jest to typ zabezpieczenia?
    EX Civic FN1
    EX Civic ED7
    EX Civic EP2
    EX Civic FD7 FL
    EX Civic FN2
    EX Civic FG1
    EX Civic FD7
    EX Civic EM2
    EX Accord CL3
    EX Accord CG8
    EX Civic MB6
    EX Civic MB4
    EX Civic MB2

  • #2
    Alarm, może to być nawet samoróbka
    Pozdrawiam wszystkich cieplutko!
    Jakby jakiś link przeze mnie zamieszczony nie działał (z moich wstawek) proszę o prywatną wiadomość. Wrzucę ponownie.

    Comment


    • #3
      Widocznie masz jakiś dokładany auto-alarm, niestety nie wiemy jakiego producenta, co i tak by nic nam nie dało, kwestia jego podłączenia przez instalatora.
      Włączyłeś "czerwony przycisk" i nastąpiło wyłączenie całego sytemu zabezpieczeń i dlatego mogłeś odpalić.
      W takim trybie nie działa autoalarm.
      Należy szukać powodu indukowania przez system alarmu nieprawidłowości tj: czujnikach niedomkniętych drzwi czy maski, przepalonego bezpiecznika zasilania systemu alarmu, usterki pilota, itd.
      Na pewno alarm jest wpięty w przewody stacyjki i On blokuje zapłon o czym świadczy brak możliwości uruchomienia silnika kiedy jest w trybie "aktywny", aktualnie pozbawiłeś go aktywności "czerwonym przyciskiem" i wtedy daje sie uruchomić.

      Metodycznie leć po kablach alarmu sprawdź co sie da może coś jest wypięte, ktoś to kiedyś zamontował więc da się to sprawdzić.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Sprawa nr 1 to syrenka. Jak masz syrenkę z własnym zasilaniem to przed odpięciem akumulatora powinieneś wyłączyć kluczykiem syrenę.
        Sprawa nr 2 to specjalny magiczny pstryczek. Tez mam taki u siebie. U mnie po włączeniu zapłonu za każdym razem trzeba wcisnąć ten pstryczek w przeciwnym wypadku po chwili jest sygnał ostrzegawczy a po kolejnej chwili mrugają kierunki i syrenka wyje raz. Po kolejnej chwili auto gaśnie.

        ten guzik o którym mówisz to jest zapewne podobne zabezpieczenie.Tylko czy musisz go wciskać przy każdym odpaleniu? Ten system to najpewniej jedna z funkcji alarmu. Moim zdaniem nie jest to jakiś odrębnie zamontowany czujnik tylko właśnie funkcja alarmu która po załączeniu się syreny nie pozwala na uruchomienie auta do momentu wciśnięcia tego magicznego pstryczka.
        The 1st. - EJ9
        The 2nd. - ES7
        The 3rd. - FD7
        The 4th. - CU2
        ------------------------------------------------------------------

        ------------------------------------------------------------------

        Comment


        • #5
          Cześć.
          Ten czerwony guzik to nie jest raczej "magiczny pstryczek" tylko wyłącznik serwisowy alarmu. Taki, który pozwoli laikowi odpalić samochód w którym doszło do wzbudzenia alarmu i odcięcia zapłonu. Tak jak pisze Rambo7, indukowany jest sygnał naruszenia którejś ze stref chronionych. W alarmach o ciut lepszej niż podstawowa konfiguracji, wyłączenie silnika powinno spowodować ponowną aktywację ochrony i tak po każdym zgaszeniu silnika, aż do wykasowania z pamięci informacji o naruszeniu.. Trudno o dobrą radę, bo montujący dany alarm powinien postąpić według zasady "przeczytaj i spal". Przekazuje informację klientowi i nikomu wiecej. W dokumentacji alarmu powinny być zapisane informacje jak skasować z pamięci fakt naruszenia, ale jak rozumiem tu nie ma tej dokumentacji. Więc tylko krok po kroku albo kumaty elektryk znający dany alarm od podszewki, wraz z procedurą kasowania pamięci.
          Pzdr.

          Comment


          • #6
            Widzisz zapomniałem o wyłączniku serwisowym...

            Moja wina
            The 1st. - EJ9
            The 2nd. - ES7
            The 3rd. - FD7
            The 4th. - CU2
            ------------------------------------------------------------------

            ------------------------------------------------------------------

            Comment


            • #7
              Trudno mówić o jakiejkolwiek winie. Montowanie go pod kierownicą to jak ogłoszenie: bierz mnie, ja tylko wyglądam na trudną do zdobycia
              Nie wiem (podobnie jak nikt z nas ) czy to serwisówka, ale jeśli jest tak jak myślę, to montujący alarm nie miał albo polotu albo ochoty do pracy.

              Comment


              • #8
                Dziękuje za tak szczegółowe zainteresowanie tematem. Pytanie trochę z innej beczki.. Jaki centralny zamek z alarmem polecacie? U mnie co prawda jest cz ale brak pilota (poprzedni właściciel zniszczył oba), Chciałbym calą instalacje cz wymienic na nową. Sugestie? Podajcie markę najlepiej i cenę ew jakies linki..

                pozdrawiam
                EX Civic FN1
                EX Civic ED7
                EX Civic EP2
                EX Civic FD7 FL
                EX Civic FN2
                EX Civic FG1
                EX Civic FD7
                EX Civic EM2
                EX Accord CL3
                EX Accord CG8
                EX Civic MB6
                EX Civic MB4
                EX Civic MB2

                Comment


                • #9
                  jeśli posiadasz instalację tzn. że są zamontowane siłowniki i okablowanie to masz o 80% roboty zrobione. Potrzebujesz jedynie Sterownika. Czyli Sterownika na pilota Centralnego Zamka.
                  Sprawa jest banalna w tym przypadku bo wystarczy podpiąć Plus, masę, i połączyć wyjścia najczęściej 2 kabelki z nowego Sterownika do sterowania które masz w tejc chwili - czyli do starej centralki lub do siłownika Master który jest w drzwiach kierowcy - i wszystko hula jak fabryka zrobiła.
                  Kwestia co konkretnie kupić?
                  Jeśli myślisz o alarmu to będziesz miał dodatkowo sporo roboty z podłączeniem (wpierw odszukaniem) odpowiednich sygnałów z kabli: kierunkowskazów, podłączenie syreny, jakiejś diody mrugającej odcięcia zapłonu itd itd. więc robota sie nie kończy.

                  Jeśłi auto masz na tyle nie chodliwe to taki C-Z zupełnie wystarczy, ja ostatnio dokładnie tak zrobiłem w Yarisie, był tam alarm ale piloty były do wymiany, więc wyprułem wszytko a wstawiłem tylko kabelki niezbędne do sterowania C-Zamkiem.
                  To jest godzina roboty.
                  Na allegro sterownik (do którego podepniesz - wykorzystasz siłowniki które masz) to np:
                  prosty

                  nieco rozbudowany:

                  lub:

                  ja założyłem dokładnie to: https://moto.allegro.pl/solidny-ster...928496092.html
                  i działa ok.

                  wszystko to będzie pracować jak fabryka zrobiła .
                  Last edited by rambo7; 07-01-2013, 13:02.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Rambo7 Dzięki za szczegółowy opis Zrobię tak jak mówisz, jak skończę dam znać.
                    EX Civic FN1
                    EX Civic ED7
                    EX Civic EP2
                    EX Civic FD7 FL
                    EX Civic FN2
                    EX Civic FG1
                    EX Civic FD7
                    EX Civic EM2
                    EX Accord CL3
                    EX Accord CG8
                    EX Civic MB6
                    EX Civic MB4
                    EX Civic MB2

                    Comment


                    • #11
                      Czy jest możliwość podłączenia w taki sposob zeby w civicu otwierała sie tylna klapa z pilota?
                      EX Civic FN1
                      EX Civic ED7
                      EX Civic EP2
                      EX Civic FD7 FL
                      EX Civic FN2
                      EX Civic FG1
                      EX Civic FD7
                      EX Civic EM2
                      EX Accord CL3
                      EX Accord CG8
                      EX Civic MB6
                      EX Civic MB4
                      EX Civic MB2

                      Comment


                      • #12
                        sam o to ostatnio pytałem więc prześledź ten wątek, tu masz odpowiedź: https://www.civicforum.pl/showthread...o-wyja%C5%9Bni
                        doczytaj do końca i wszystko będzie jasne .
                        Last edited by rambo7; 09-01-2013, 12:56.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment

                        Working...
                        X