Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

spalanie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • spalanie

    Witam. Jestem posiadaczem Hondy Civic 1.4 90 ps 1996 rok. Zastanawia mnie spalanie w tym samochodzie tankuje pod korek i po przejechaniu 100 km tankuje wchodzi 8.6 litra, hmm przejechalem tym razem 130 km tankuje pod korek wchodzi rowno 12 litrow, opony ziomwe 205 no i zima oczywiscie, zastanawia mnie czy wasze hondy podobnie pala?? Dodam ze bieg zmienia przy ok 3.5 tys obrotow.

  • #2
    8,6 litra/100km to wychodzi 0,86 litra/10km to na 130 km przypada 11,18 litra więc??? zima i dość szerokie opony robią swoje mam taki sam model i pali mi ok. 7 l/100km

    Comment


    • #3
      Tobie 7 mi 8.6 wiec w czym lezy to ze mi pali ponad 1.5 litra wiecej? Opony 205 to porazka...moze przez to lyka o tyle wiecej , na lato mam juz 185 nowki sztuki ;D

      Comment


      • #4
        no ja jeżdżę na 175/65 R14, nie napisałem że pali mi 7, tylko ok. 7 w zależności gdzie jeżdżę jeśli dużo na transie to powiedzmy 6,5-7 a jak więcej w mieście to 7-8, więc twoje spalanie jest raczej w normie

        Comment


        • #5
          Dyskusje na temat zużycia paliwa są z reguły jałowe ze względu na milion czynników mających na to wpływ, m.in. warunki jazdy, styl jazdy, szczegóły techniczne jak np. wspomniane opony, bagażniki dachowe, obciążenie auta, itp... To wszystko nawet w połączeniu z równie dobrym stanem technicznym samochodu zwykle daje różne wyniki dla dwóch takich samych modeli.

          Nie napisałeś gdzie i jak przejechałeś te 100 czy 130km, więc tym bardziej trudno miarodajnie ocenić czy takie spalanie jest OK. Dla większej dokładności polecam przejechać dłuższy dystans, min. 300km i wtedy dolać do pełna i policzyć.

          Comment


          • #6
            Załóż normalbe opony a nie 205... do silnika 1.4 to za dużo. To tak jabys miał noge 43 a założyli Ci buciki 48, zapewne lżej by Ci się nie chodziło
            Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem...

            Comment


            • #7
              Ja juz kupilem honde z takimi ziomowkami , mnie tez nie podoba sie ze sa az tak serokie bo strasznie je slychac...ale plusem tylko tych opon jest taki ze sa to opony nowe...

              Comment


              • #8
                7-7,5l w cyklu mieszanym na 98' natomiast na 95' paliła około 1-1,5l więcej.

                Honda Civic 1997 1.4

                Comment


                • #9
                  Mi "żre" 9-10l. Honda Civic VI - hatchback 2000r. - 1.4l (silnik D14Z2). 175/65 R14. Jeżdżę codziennie jakieś 40-50km. Około 20km z tego po autostradzie - 140-160 km/h.

                  Comment


                  • #10
                    No panowie robiłem w zeszłym tyg. pomiary swojego spalania uwzględniając zalecenia eco drivingu, 50% miasto i 50% trasa wyszło mi 5.5 L/100km

                    Comment


                    • #11
                      ja musze sie przyznac ze na miescie moj d13b4 z 95kucykami to moze sobie lyknac nawet 8,5 do 9l/100km ale po pierwsze swiatla u mnie w miescie sa zupelnie nie zsynchronizowane a wiadomo ze podczas ruszania idzie najwiecej paliwa. Po prasie 300km w gorskim terenie (podjazdy po 10% i wyjazdy na ok800mnpm z 0mnpm) i szok 5,5-6 l/100km dwie osoby na pokadzie 15" felgi z kapciami 195 (swoja droga wersja ekologicznych dunlopow).

                      Ogolnie nei ma reguly w miescie auto zawsze wezmie znacznie wiecej i do poki nie przekroczy jakis groteskowych wartosci to nie ma co sie dziwic.
                      Sam zmienilem opony na ekologiczne (mniejsze opory toczenia itd) swiece na irydowe, lepsze filtry, super oleje do silnika i skrzyni, wywalilem owiewki z okien itd i jaka wyszla roznica? ok 0,5 litra i to nie zawsze. Fakt auto troche lepiej sie zbiera ale najwiecej zalezy od tego jak dodajesz gazu i jak zmieniasz biegi.


                      Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                      Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                      http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                      Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                      Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                      Comment


                      • #12
                        Dokładnie tak, kluczową role tu odgrywa jakże trudna technika operowanie gazem, wazne jest by przyspieszać "powoli" płynnie, wyprzedzać fakty, czyt. gdy widzisz z daleka czerwone światło nie rozpędzaj auta, hamuj biegami. Także zeby taka technika weszła w krew trzeba duzo cierpliwości i samozaparcia.

                        Comment


                        • #13
                          A mój lekko dłubnięty D15Z6 w automacie pali teraz 7.5l/100 km, w zimę było 8-8.5l/100 km . To w mieście, a trasie 6 do 7l/100 km

                          Comment


                          • #14
                            BasterZgadzam sie z toba choc ja musze sie przyznac ze hamowania biegami nauczlem sie z innego powodu. Mieszkam w gorskim terenie i jakbym zaczol na zjazdach z gor hamowac noga to hamulce raz dwa bym starl i w najgorszym wypadku poszedlby mi z nich dym (kilka razy juz to widzialem), a to ze oszczedza sie na tym paliwo (hamowanie biegami) to mily dodatek. Inna sprawa to taka ze jakos nie moge wyczuc hanki na jakich obrotach dobrze zmienic bieg. 2000 to troche za malo a 3000 to mi lubi szarpnac. W porownaniu z europejskimi autami trzeba miec hirurgiczna precyzje.


                            Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                            http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                            Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                            http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                            Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                            Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                            Comment


                            • #15
                              Jest też technika, aby przyspieszyć energicznie, tak 3/4 gazu wciśnięte, zmienić bieg na jak najwyższy i utrzymać zadaną prędkość jak długo się da, ale to jest bardziej na trasę, gdzie dłużej można utrzymać stałą prędkość. A co do szarpnięcia to moja też lubi szarpnąć, szczególnie z 1 na 2. :P
                              http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20434 <----- Moja była srebrna strzała

                              Comment

                              Working...
                              X