Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

instalacja car-audio i problem z bezpiecznikami.. POMOCY!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • instalacja car-audio i problem z bezpiecznikami.. POMOCY!!

    Wczoraj podłączyłem w swojej Hani głośniki - zestaw 2 x tweeter i midbas Helixa z przodu + 2 x 3-drożne pioneer z tyłu + skrzynia basowa aktywna pod siedzeniem.... Wszystko fajnie pięknie tyle tylko, że po jakimś czasie spalił mi się bezpiecznik od radia pod maską..... Instalacja jest podłaćzona pod instalację zasilania pod radiem w wiązce - nie bezpośrednio pod akumulator. Nie wiem czy tak może to zostać czy musze podpiąć się bezpośrednio pod akumulator... W poprzednim samochodzie mialem 4 głośniki pod radiem bez wzmacniacza i nie miałem takich historii...
    Podsumowując:
    1. czy bez wznacniacza bedzie sie tak działo że bezpiecznik będzie mi się palił? Nadmieniam ze skrzynia ma swoj wzmacniacz więc wydawało mi się że pozostałe głośniki nie powinny obciążać instalacji bez wzmacniacza
    2. zamiast bezpiecznika 7,5A włożyłem teraz 10-tke... zeby znowu coś się tam nie spaliło.... czy tak może zostać, czy powinienem jednak włożyć 7,5

    Z GÓRY DZIĘKI ZA RADY!!!!

  • #2
    ziom-a jaka moc tego zestawu?bo bez wzmaka się chyba nie obejdzie-za duży pobór prądu i pyka z przegrzania.Masz przecież 4 głośniki plus tuba a to trochę mocy jest.Zmień bezpiecznik na taki jaki był czyli 7.5

    Comment


    • #3
      razem z niskotonowym to wychodzi mi na jakieś 240W RMS.... NO właśnie tego się obawiam..... :/ Że będę musiał zamontować wzmacniacz.... ehhhh..... Wywaliłem prawie 1700 pln na audio a teraz jeszcze koszt wzmacniacza :/:/ To mówisz look że ten 10-tka bezpiecznik nie może być??
      Last edited by Gość; 10-01-2010, 13:11.

      Comment


      • #4
        mialem cos podobnego tzn mialem radio pioneera i bylo malina.. zakupilem nowe radio Sony i tez mi co chwila bezpiecznik siadal.. puscilem zasilanie radia bezposrednio z aku i mam swiety spokoj

        Comment


        • #5
          W sumie podłączenie bezpośrednio do aku to dobre i stabilne zasilanie ale trzeba mieć sprawny alternator i zero słuchania muzy na postoju bez odpalonego silnika.

          Bezpiecznik zmień bo pójdzie większy prąd i spali graja-dodatkowo tam jest chyba zabezpieczony obwód zagarka (nie pamietam dokładnie....)

          Comment


          • #6
            czy ja wiem czy zero sluchania muzy na postoju... kiedys zostawilem wlaczone radio na 7 godz, a auto odpalilo bez problemu. a na sprzecie grajacym puszczonym na maksa moze grac nawet 1,5 godziny i tez odpali bez problemu

            Comment


            • #7
              Ale powiem Wam co zauważyłem... Bezpiecznik pali się tylko jak radio przekroczy przez dłuższą chwilę skalę pona 15.... (zakres mam do 55)... Jak się słucha tak do 8 - 10 (co i tak nie jest realne bo napier**** strasznie) to jest wszystko ok także do wiosny jakoś się przemęczę a na wiosnę podłącze pod akumulator.... Dzięki za pomoc!! POZDRAWIAM!!


              najważniejsze ze jest zapas mocy i czystość brzmienia - bo o to chodzilo mi najbardziej


              przypominam że jest funkca Edit nie piszemy post po poście
              Last edited by vandarko; 10-01-2010, 21:06. Powód: przypomienie

              Comment


              • #8
                Koledzy dobrze mówią , lepiej sobie podepnij pod akumulatorek i załóż jakiś bezpiecznik , tylko grubsze przewody kuo, podejrzewam że w radiu z tyłu też masz bezpiecznik więc weź na przewodach załóż taki sam jak masz w radiu albo troszkę mniejszy, bo inaczej nie ma sensu bo zawsze pójdzie ten słabszy , nie zakładaj czasem większego bezpiecznika w oryginalną instalację bo mogą Ci przewody nie wytrzymać, nie przypadkiem konstruktorzy założyli taką wartość bezpiecznika
                Profesjonalna wymiana podświetlenia zegarów EJ9 na diodowe SMD idealnie równomierne światło na każdej cyfrze - dział sprzedam zapraszam

                Comment

                Working...
                X