Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

akumulator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • akumulator

    mam padnięty akumulator (nawet nie przyjmuje już prądu z prostownika) i właśnie byłem pytać o cenę nowego i mi szczęka opadła jak dowiedziałem się że muszę dać 300 zł za centrę czy boscha bo to japoniec akumulator nietypowy rozmiar i mniejsze klemy. patrzyłem pod maskę i nie przychodzi mi do głowy gdzie można by upchnąć inny bardziej typowy i o pół tańszy akumulator. macie może jakieś pomysły albo też myśleliście nad czymś takim?
    Hanka 5 gen heczbek (czy jak tam się to pisze )

  • #2
    Kolego ja tez musialem niedawno dac nawet wiecej niz 300 zeta za aukulator specjalnie dedykowany dla Civica firmy Banner. Jak narazie auto i aku sprawuje sie bezzarzutu.

    Zamieszczone przez stasior
    nie przychodzi mi do głowy gdzie można by upchnąć inny bardziej typowy i o pół tańszy akumulator.
    Kolego obawiam sie ze nie bedzie takiej mozliwosci poniewaz kazdy akumulator jest dostosowany parametrami do danego auta, rozrusznika, alternatora :roll: Poza tym tak jak napisales wczesniej... Moze nie zmiescic sie w oryginalne miejsce akumulatora. A przerabianie moze stworzyc troche problemów... Czasami bywają momenty ze warto wydac taką sume i miec spokuj na kilka lat... Moj oryginalny akumulator wytrzymał 10 latek od nowosci auta, potym okresie kupiłem dopiero nowy, w tym roku, Bannera, specjalny do Civiców z oryginalnymi parametrami ;-) Polecam ;-) Ale decyzja nalezy do Ciebie Kolego

    Pozdrawiam Serdecznie ;-)

    Comment


    • #3
      problem w tym że potrzebuje akumulatora na gwałt a nie mam kasy więc starym polskim zwyczajem zacząłem kombinować

      Comment


      • #4
        Jeżeli chcesz pokombinować to sprobuj popukac w niego delikatnie lub upuscic go. Czasem bywa tak ze podczas dużego zasiarczenia bateri dochodzi do wewnętrznego spięcia płytek czyli ich połączenia i aku nie przyjmuje prądu podczas ładowania.

        Comment


        • #5
          Lepiej go nie upuszaczać itp, bo może pęknąć obudowa i wyleje sie elektrolit i bedzie po akumulatorze. Takie pukanie nic nie da. Jeżeli aku jest zasiarczony to można go próbowac odsiarczać, czyli ładować bardzo małym prądem około 5% pojemności aku (czyli jesli aku ma 50Ah to ladujemy pradem 2,5A) i rozladowujemy. Taki cykl powtarzamy kilkakrotnie. Czasem to troche pomaga, ale ogólnie jeśli płyty w aku już sa mocno zniszczone (skrzywione, zasiarczone) to efekty prawie nie zauważalne i nie ma się co bawić w odsiarczanie.
          Lepiej zakup dobry aku. Polecam firmę Topla. Do Civica około 45-50Ah

          Comment


          • #6
            odkąd pamiętam jeżdżę zawsze na BOSCHu i nigdy nie zawiódł więc pewnie i tym razem w takowego zainwestuję. dzięki ogromne za poradę
            pozdrawiam

            Comment


            • #7
              ja prawie rok temu wymieniałem ako. za 45 zapłaciłem 170 zł firmy LOXA wszystko pięknie smiga

              Comment


              • #8
                Wylej elektrolit (pamiętaj o ekologii),zalej wodą destylowaną i ładuj małym prądem.Czynność powtórz ze dwa razy.Po takim płukaniu zalej ponownie elektrolitem i naładuj.Czasem to pomaga,ale nie gwarantuję w Twoim przypadku.Koszt ok.15-20 zł.
                ビートル ジョン

                Comment


                • #9
                  BJ, ale jak jest aku bezobsługowy, to chyba nic z tego?

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez TamporaryLoginThirten Zobacz posta
                    BJ, ale jak jest aku bezobsługowy, to chyba nic z tego?
                    W sumie racja..........Ale bierzmy pod uwagę,ze jednak ma korki lub zaślepki otworów wlewowych.

                    Bezobsługowy..........Każdy sugeruje sie tym pojęciem i nic nie robi.Chodzi o to,ze akumulator jest bezobsługowy wg normy bodajże DIN-jest zalany elektrolitem,naładowany i gotowy do uzytku.I tak trzeba sprawdzać poziom kwasu i uzupełniać braki,ewentualnie dolewać.

                    Nie sugerujcie sie zwrotem "bezobsługowy"-każdy akumulator nawet ten bez korków wymaga konserwacji i doładowywania.
                    ビートル ジョン

                    Comment


                    • #11
                      ja za CENTRE dałem 210zł w hurtowni w krakowie na Radzikowskiego
                      tylko że w tamtym roczku
                      D14A4, SOHC, 16V, 1396 cm ,90 KM

                      Comment


                      • #12
                        Ostatnio kupiłam akumulator od kolegi z CKPL. Dałam za niego 50 zł i samochód dostał "kopa".

                        Comment


                        • #13
                          +10 km ta?; D

                          Comment


                          • #14
                            Rozumiem, że ten aku był/jest używany, według mnie kupno używanego to półśrodek, bo nie wiadomo ile razy był rozładowany, ponadto nie znasz gęstości elektrolitu ani jego poziomu (czy zakrywa płyty). Dokładając 150zł miałabyś całkiem nowy

                            Mimo wszystko życzę, aby służył długo i bezawaryjnie
                            Last edited by analyzer64; 22-10-2009, 16:39.

                            Comment


                            • #15
                              Ja mam aku CENTRA jeszcze po niemcu i jestem w szoku ile ta bateryjka trzyma, zeszlej zimy temp nawet do -25 i odpala za kazdym razem, teraz ciagnie wziacniacz 800W po 2 h głośnego grania z płyty na zgaszonym silniku odpala jakby nigdy nic..rewelka dbam o nią jedynie w ten sposob ze dolewam wody destylowanej, aku ma conajmniej 6 lat........... (no to sie pochwalilem :P ) pozdro

                              Comment

                              Working...
                              X