Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kąt wyprzedenia zapłonu D16Y7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kąt wyprzedenia zapłonu D16Y7

    Witam.
    Poczytałem trochę tematów o ustawieniu zapłonu ale nie moge znaleźć ile stopni jest do silnika D16Y7 seryjnie. I też chciałbym odrazu przyspieszyć zapłon do maksymalnej bezpiecznej wartości. Dodam że mam LPG w autku a LPG ma 105-110oktanów wiec przyśpieszenie zapłonu moze być większe niż na benzynie. Więc na ile byście polecali ustawić zapłon dla najlepszych efektów?
    Z góry dzieki za odpowiedź

  • #2
    Strona 45 manuala, kąt 12 stopni plus/minus 2.
    Kąt ten możesz potem sobie regulować aparatem zapłonowym, który jest mocowany na 3 śruby i ma spory zakres regulacji choć nie wiem dokładnie jaki.
    Aparat zapłonowy max do siebie oznacza wyraźne opóźnienie zapłonu i inną prace silnika. Pracuje cichutko i jest zmulony konkretnie.
    Jeśli przyspieszasz zapłon nasłuchuj silnik po solidnym rozgrzaniu, zacznie cykać znaczy jest niedobrze. Nie jest wcale takie oczywiste że przyspieszysz i będzie miał większą moc, równie dobrze można troche opóźnić i będzie lepiej, trzeba to sprawdzić na drodze.

    Comment


    • #3
      Kąt musi być według manuala, bo komp będzie korygował inny przydział. No chyba, że wejdziesz poza widełki, ale to wiąże się ze spalaniem stukowym.

      Comment


      • #4
        Okey dzieki wielki gdzieś w tygodniu będę ustawiał zaplon to potestuje i zobacze gdzie najlepiej bedzie chodzil i jechał

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez MisterDju Zobacz posta
          Okey dzieki wielki gdzieś w tygodniu będę ustawiał zaplon to potestuje i zobacze gdzie najlepiej bedzie chodzil i jechał
          Ustaw jak fabryka przykazała i nic nie kombinuj tym bardziej w LPG. w innym przypadku szybciutko możesz się pożegnać z zaworami, bądź gniazdami zaworów. Takie kombinacje z zapłonem można robić w motosporcie, gdzie komuś zależy na większej mocy przy wyższych obrotach. A Ty nie masz zielonego pojęcia o tym co w takim silniku się dzieje i jakie ma korzyści jak i skutki dla silnika. Ale co mnie to Twój silnik twoja sprawa.

          Comment


          • #6
            Przyspieszony zapłon - muli dół, mocna góra.
            Opóźniony zapłon - dół lepszy, góra słabsza.
            Ustawienia fabryczne - jest równowaga

            Comment

            Working...
            X