Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Bład 41 sonda lambda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Bład 41 sonda lambda

    Witam wiem że nie civic ale może ktoś pomoże bo nikt nie wie o co chodzi. A więc tak pacjent to honda Accord V 1.8 z 1998r. Problem z błędem 41 obwód zasilania grzałki czy coś takiego wiec nie wiele myśląc wymieniłem sondę i niestety dalej jest błąd mimo iż komp był resetowany.Gdzieś wyczytałem że na kablach z wiązki silnika od sondy czarno żółtym i czarno białym powinna zaświecić żarówka czy to prawda ? u mnie świeci owszem ale jak podepnę żarówkę pod czarno żółty i zielony. Proszę o pomoc bo już porozpierdzielałem całą wiązkę od ecu pod sondę i nie widzę żadnego uszkodzenia.

  • #2
    Zamieszczone przez Arsonnn Zobacz posta
    wymieniłem sondę i niestety dalej jest błąd mimo iż komp był resetowany.
    ale rozumiesz co zrobiłeś? reset kompa nie likwiduje usterki. Jak usuniesz usterkę to nie musisz resetować kompa on sam wygasi kod nie musisz mu pomagać. Usuń przyczynę a kod sam zniknie, Honda "nie jest głupia".
    ten temat czytałeś?: http://www.accordklubpolska.pl/index...czyta%C5%82em/
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Wyczytałem gdzieś że po wyjęciu bezpiecznika back up komp sie resetuje i po usterce kasuje błąd. Nie ważne mniejsza o większe :P Ten accord ma jedną sonde w kolektorze.Znalazłem jeszcze schemat gdzie jest wyraźnie pokazane że czarne kable to grzałka zielony masa a biały sygnał. I po podpięciu żarówki pod czarny i zielony ona sie zapala to jak jest z tą teorią ? Czy może kolejna sonda uwalona bo to używka ? Dodam jeszcze że sonda na grzałce pokazuje 17 om a na kablach z wiązki auta po odpaleni i podłączeniu miernika do zielonego i białego kabla pokazuje 14v a na grzałce 0,5V czy to dobre wartości ?

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Arsonnn Zobacz posta
        Wyczytałem gdzieś że po wyjęciu bezpiecznika back up komp sie resetuje i po usterce kasuje błąd.
        to bzdury, jak jest coś popsute, lub coś co generuje nieprawidłowy sygnał to znaczy że jest usterka. Resetowanie pamięci nie naprawia usterki, to chyba jasne .
        Przykładowo, kable sondy mają przebicie generowany jest kod np 41, kasowanie pamięci Eprom nie naprawia usterki, co do tego nie ma wątpliwości. Naprawisz przebicie, system diagnostyki pokładowej od razu to zauważy i sam zgasi Check Engine. Tak jest w każdej Hondzie.
        Zamieszczone przez Arsonnn Zobacz posta
        Znalazłem jeszcze schemat gdzie jest wyraźnie pokazane że czarne kable to grzałka zielony masa a biały sygnał. I po podpięciu żarówki pod czarny i zielony ona sie zapala to jak jest z tą teorią ?
        tego nie wiem, nie mam z tym doświadczenia.
        Zamieszczone przez Arsonnn Zobacz posta
        Czy może kolejna sonda uwalona bo to używka ?
        nie można tego wykluczyć. Ja nigdy nie kupowałem używek a jeśli już to tylko do samochodów które mają do 8 lat. powyżej 8 lat to co kupisz ? na 90% badziew, po dużym przebiegu, a już taki Accord co ma 20 lat to już w ogóle używki nie wchodzą w grę. Nie wchodzą w grę też zamienniki bo z Hondami to loteria, większość nie działa. W zasadzie kupno używki i zamiennika to 90% wtopienie kasy.
        Z pomiarami nie podpowiem bo nie chcę wprowadzić w błąd.
        Na początek to ustaliłbym czy sonda to jest sonda fabryczna?
        Jak fabryczna to spisałbym numer tej sondy, to jest kluczowa sprawa. Jeśli sonda nie będzie miała numerów fabrycznych to w 90% co byś nie podłączył nie będzie działać.
        W zasadzie zostaje kupno oryginału, lub jeśli ktoś da Ci zapewnienie że jak używka (numer musi być zgodny z fabrycznym) nie będzie działać to odda Ci kase.
        Dopiero później zabawa z kablami, bo nawet jak podłączysz kable dobrze a sonda będzie komunikować sygnał Check Engine ...to nadal nie będziesz wiedział czy to kable... czy sonda?
        Masz 2 niewiadome 1-sonda, 2-kable. jedną niewiadomą musisz wykluczyć i niestety wykluczenie (zapewnienie że kable dobrze połączysz) nie daje pewności że CE zniknie.
        Najpierw musi być 100% pewna sonda, potem zabawa z kablami i jak trafisz z ich połączeniem to CE sam zniknie.

        Przeczytaj dokładnie co napisali w temacie forum accorda, w zasadzie to samo co ja tutaj.
        Last edited by rambo7; 06-05-2019, 10:15.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          To zamówię sondę tylko problem jest taki, że gość z forum Accorda mi wysłał jaką mam mieć a okazuje się że w tej co on wysłał są wystające piny a u mnie wystające piny są w kostce od auta a sonda ma żeńskie.

          Pytanie jaką mam kupić tą sondę dokładnie? Accord V 98r f18a3 SHHCE7540WU032014
          Stara sonda
          57972808_438174070061045_7914643335090798592_n.jpg

          Comment


          • #6
            dobór sondy może okazać się trudny, sugeruję nie kupuj pochopnie. Ustal dokładnie co być powinno, pinami się nie przejmuj można przelutować piny, ważne by to zrobić solidnie i dobrze zaizolować.
            Kluczowe jest dobranie Numeru sondy, na 99% będzie to NGK i musi być na niej numer. Jeśli nie nie ma tam numeru, to jedź do ASO a najlepiej do 2 niezależnych ASO i poproś o nr Sondy, jeśli Nr będzie się zgadzał jedni i drudzy podadzą ten sam, to takiego Nr szukaj. Nie kupuj niczego na czuja.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              To nie sonda niestety Sprawdzona sonda cała wiązka wtryski, regulator ciśnienia, cewka, świece, kable, egr, przepustnica, tps ,map sensor wymieniony filtr paliwa i powietrza a cały czas leje za dużo paliwa dlatego zamula Jakieś pomysły co może być jeszcze ?

              Comment


              • #8
                nie ma nic jeszcze... Nie ma ani jednego ... napisze drukowanymi ANI JEDNEGO, przypadku aby system diagnostyki się pomylił.
                masz: DTC: 41 = Usterka obwodu grzałki pierwszego HO2S (Czujnik 1).
                Nie ma takiej opcji że "coś innego".
                Źle sprawdzałeś. System diagnostyki twierdzi: DTC: 41 = Usterka obwodu grzałki pierwszego HO2S (Czujnik 1) a Ty twierdzisz... że sprawna?No nie ma siły, jeden z dwóch mówi nieprawdę. Nie ma cienia wątpliwości w tej sprawie.

                Jak zniknie kod DTC:41 to możesz grzebać gdzie chcesz, ale już nie będzie potrzeby. Dopóki jest to co jest, to nie ma absolutnie żadnych wątpliwości w jakim obszarze jest problem.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment

                Working...
                X