Witam wiem że nie civic ale może ktoś pomoże bo nikt nie wie o co chodzi. A więc tak pacjent to honda Accord V 1.8 z 1998r. Problem z błędem 41 obwód zasilania grzałki czy coś takiego wiec nie wiele myśląc wymieniłem sondę i niestety dalej jest błąd mimo iż komp był resetowany.Gdzieś wyczytałem że na kablach z wiązki silnika od sondy czarno żółtym i czarno białym powinna zaświecić żarówka czy to prawda ? u mnie świeci owszem ale jak podepnę żarówkę pod czarno żółty i zielony. Proszę o pomoc bo już porozpierdzielałem całą wiązkę od ecu pod sondę i nie widzę żadnego uszkodzenia.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Bład 41 sonda lambda
Collapse
X
-
Zamieszczone przez Arsonnn Zobacz postawymieniłem sondę i niestety dalej jest błąd mimo iż komp był resetowany.
ten temat czytałeś?: http://www.accordklubpolska.pl/index...czyta%C5%82em/Kierownik Działu Diesla
-
Wyczytałem gdzieś że po wyjęciu bezpiecznika back up komp sie resetuje i po usterce kasuje błąd. Nie ważne mniejsza o większe :P Ten accord ma jedną sonde w kolektorze.Znalazłem jeszcze schemat gdzie jest wyraźnie pokazane że czarne kable to grzałka zielony masa a biały sygnał. I po podpięciu żarówki pod czarny i zielony ona sie zapala to jak jest z tą teorią ? Czy może kolejna sonda uwalona bo to używka ? Dodam jeszcze że sonda na grzałce pokazuje 17 om a na kablach z wiązki auta po odpaleni i podłączeniu miernika do zielonego i białego kabla pokazuje 14v a na grzałce 0,5V czy to dobre wartości ?
Comment
-
Zamieszczone przez Arsonnn Zobacz postaWyczytałem gdzieś że po wyjęciu bezpiecznika back up komp sie resetuje i po usterce kasuje błąd..
Przykładowo, kable sondy mają przebicie generowany jest kod np 41, kasowanie pamięci Eprom nie naprawia usterki, co do tego nie ma wątpliwości. Naprawisz przebicie, system diagnostyki pokładowej od razu to zauważy i sam zgasi Check Engine. Tak jest w każdej Hondzie.
Zamieszczone przez Arsonnn Zobacz postaZnalazłem jeszcze schemat gdzie jest wyraźnie pokazane że czarne kable to grzałka zielony masa a biały sygnał. I po podpięciu żarówki pod czarny i zielony ona sie zapala to jak jest z tą teorią ?
Zamieszczone przez Arsonnn Zobacz postaCzy może kolejna sonda uwalona bo to używka ?
Z pomiarami nie podpowiem bo nie chcę wprowadzić w błąd.
Na początek to ustaliłbym czy sonda to jest sonda fabryczna?
Jak fabryczna to spisałbym numer tej sondy, to jest kluczowa sprawa. Jeśli sonda nie będzie miała numerów fabrycznych to w 90% co byś nie podłączył nie będzie działać.
W zasadzie zostaje kupno oryginału, lub jeśli ktoś da Ci zapewnienie że jak używka (numer musi być zgodny z fabrycznym) nie będzie działać to odda Ci kase.
Dopiero później zabawa z kablami, bo nawet jak podłączysz kable dobrze a sonda będzie komunikować sygnał Check Engine ...to nadal nie będziesz wiedział czy to kable... czy sonda?
Masz 2 niewiadome 1-sonda, 2-kable. jedną niewiadomą musisz wykluczyć i niestety wykluczenie (zapewnienie że kable dobrze połączysz) nie daje pewności że CE zniknie.
Najpierw musi być 100% pewna sonda, potem zabawa z kablami i jak trafisz z ich połączeniem to CE sam zniknie.
Przeczytaj dokładnie co napisali w temacie forum accorda, w zasadzie to samo co ja tutaj.Last edited by rambo7; 06-05-2019, 10:15.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
To zamówię sondę tylko problem jest taki, że gość z forum Accorda mi wysłał jaką mam mieć a okazuje się że w tej co on wysłał są wystające piny a u mnie wystające piny są w kostce od auta a sonda ma żeńskie.
Pytanie jaką mam kupić tą sondę dokładnie? Accord V 98r f18a3 SHHCE7540WU032014
Stara sonda
57972808_438174070061045_7914643335090798592_n.jpg
Comment
-
dobór sondy może okazać się trudny, sugeruję nie kupuj pochopnie. Ustal dokładnie co być powinno, pinami się nie przejmuj można przelutować piny, ważne by to zrobić solidnie i dobrze zaizolować.
Kluczowe jest dobranie Numeru sondy, na 99% będzie to NGK i musi być na niej numer. Jeśli nie nie ma tam numeru, to jedź do ASO a najlepiej do 2 niezależnych ASO i poproś o nr Sondy, jeśli Nr będzie się zgadzał jedni i drudzy podadzą ten sam, to takiego Nr szukaj. Nie kupuj niczego na czuja.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
To nie sonda niestetySprawdzona sonda cała wiązka wtryski, regulator ciśnienia, cewka, świece, kable, egr, przepustnica, tps ,map sensor wymieniony filtr paliwa i powietrza a cały czas leje za dużo paliwa dlatego zamula
Jakieś pomysły co może być jeszcze ?
Comment
-
nie ma nic jeszcze... Nie ma ani jednego ... napisze drukowanymi ANI JEDNEGO, przypadku aby system diagnostyki się pomylił.
masz: DTC: 41 = Usterka obwodu grzałki pierwszego HO2S (Czujnik 1).
Nie ma takiej opcji że "coś innego".
Źle sprawdzałeś. System diagnostyki twierdzi: DTC: 41 = Usterka obwodu grzałki pierwszego HO2S (Czujnik 1) a Ty twierdzisz... że sprawna?No nie ma siły, jeden z dwóch mówi nieprawdę. Nie ma cienia wątpliwości w tej sprawie.
Jak zniknie kod DTC:41 to możesz grzebać gdzie chcesz, ale już nie będzie potrzeby. Dopóki jest to co jest, to nie ma absolutnie żadnych wątpliwości w jakim obszarze jest problem.Kierownik Działu Diesla
Comment
Comment