Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Falowanie obrotów, skoki napięcia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Falowanie obrotów, skoki napięcia

    Witam na samym początku chciał bym napisać że jestem od 3 dni posiadaczem Hondy Civic Hb 1.4 1998r 75km .
    Mam z nią taki problemik że na rozgrzanym silniku przy wyłączonych światłach falują obroty i miga lampka oświetlenia i kontrolki na desce rozdzielczej w rytm pracy silnika gdy obroty spadają oświetlenie i kontrolki przygasają gdy wzrasta żarzą się mocniej.
    Gdy włączę światła silnik pracuję równo i problem znika.
    Mierzyłem dziś multimetrem napięcie na akumulatorze i wyszło coś takiego.

    Napięcie:

    Zimny przed uruchomieniem auta - 12,60V
    Zimny po uruchomieniu (silnik pracował na ssaniu światła wyłączone) 12,20V
    Zimny po uruchomieniu (silnik pracował na ssaniu światła włączone) 14.40V
    Zimny po wyłączeniu 13.70V
    Wyłączony po godzinie postoju 12,70V

    Ciepły wyłączone światła skacze od 13.60V do 14.00V (gdy napięcie skacze obroty falują)
    Ciepły włączone światła 14.20V

    Prosił bym o podpowiedz gdzie zacząć szukać rozwiązania problemu :-)

  • #2
    Akumulator na zimnym masz ok. 12.60V to ideał.

    Comment


    • #3
      Czyli to alternator?

      Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez zonk84 Zobacz posta
        gdy napięcie skacze obroty falują
        Nie ,gdy obroty falują to skacze napięcie.

        Comment


        • #5
          Idąc tropem odpowiedzi m26 domyślam się że mam szukać przyczyny falowania obrotów więc popatrzyłem podotykałem i jak mnie pierdykneło na przewodach WN to aż skurczu w palcach dostałem Wymieniłem przewody lecz nie wiele to dało.
          Aktualizując mój problem powiem tak 2 razy w ciągu tygodnia spaliło mi bezpiecznik nr 15 7,5A alternator czujnik Vss , moduł ELD (kg,ke,kb,kh,ku) moduł imobilizera , lampka ładowania, moduł TCM

          Po odpaleniu auta wszystko jest ok lecz po wciśnieciu i puszczeniu gazu zaczyna falować i oświetlenie wewnątrz szaleje pulsacyjnie pulowanie jest takie samo przy obrotach silnika 2000 czy np 5000 problem znika po włączeniu świateł .

          Comment


          • #6
            No to przystaw miernik między masę aku a masę zarówek sprawdź jakie jest wskazanie na wyłączonych swiatłach.
            Potem włącz światła i sprawdź między plusam aku a polusem zarówek.
            Sprawdź też czy altrernator to MITSUBISHI,taki jak ten na rys.
            7ce5d6652c0b66359adc48c5fa621a29-1025x527.jpg
            Uzupełnij dane w profilu,bo niktomu nie chce się bez przerwy wracać do pierwszego posta żeby zobaczyć czy jest tam info o aucie.
            Bez tego nie wiadomo co masz za osprzęt i jak jest podłączony a są 4 rodzaje.

            Comment


            • #7
              Dzięki bardzo za pomoc ze względu na ciągłą pracę muszę przełożyć naprawę na jutro.
              Przy okazji mam jeszcze pytanko bo szukałem złącza do samodiagnostyki i zauważyłem przecięty przewód od immobilisera (ewidentnie jest przecięty nie urwany) mam pytanie do czego mógł by go ktoś przeciąć ? Ps czy mogę go złączyć (oczywiśćie na wyłączonym akumulatorze) immo.jpg

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                Uzupełnij dane w profilu,bo niktomu nie chce się bez przerwy wracać do pierwszego posta żeby zobaczyć czy jest tam info o aucie.
                Zrób to.
                Jesteś pewien ze to od immo?
                Bo mnie się nie wydaje
                Czy aby nie wchodzi to na pin 19 w kości "A" ECU ?
                rozpiska.P3Y.jpg

                Comment


                • #9
                  [QUOTE=m26;419168]Zrób to.

                  Sorki nie mam pojęcia o co chodzi z tym profilem wydaje mi się że wszystkie dane mam wpisane co mam gdzie wpisać?

                  Comment


                  • #10
                    Hehe sorry faktycznie jest to ecu :-) CHECK ENGINE dzięki .
                    Last edited by zonk84; 01-03-2019, 09:01.

                    Comment


                    • #11

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez zonk84 Zobacz posta
                        Sorki nie mam pojęcia o co chodzi z tym profilem
                        Teraz masz aż za dużo Jak pisałem to nie było.
                        Nie ma sie co nerwić ,ja duzo tu czytam i często muszę potem szukać,dlatego ludzi o to nagabuję.
                        Tutaj trochę szerzej opisałem dlaczego tak

                        Comment


                        • #13
                          Ok rozumiem profil został poprawiony Dzięki za wyrozumiałość.
                          Wracając do tematu auta problemem okazały się luźne klemy nie dość że były luźno wsadzone to całe zaśniedziałe.
                          Wymieniłem klemy przy okazji jak miałem odłączony akumulator wyjąłem i przeczyściłem przepustnice i krokowego i połączyłem przewód od check engine.
                          Po podłączeniu wszystkiego odpalam i zaświeciły się kontrolki check engine abs i srs .
                          Abs i Srs skasowałem ale check engine nadal swieci lecz gdy wsadzę zworkę do samodiagnostyki i przekręcam kluczyk check mignie tylko raz i gaśnie.
                          Dodatkowo teraz po przekręceniu kluczyka świecą się światła postojowe mimo że mam pokrętło od świateł na off.
                          Ps przesyłam link do filmów
                          Pierwszy ze wsadzoną zworką do samogiagnostyki - https://youtu.be/9GbPlIG2qLk
                          Drugi bez zworki - https://www.youtube.com/watch?v=RCzN7t5gUO0
                          Ps co mogło mu odwalić ?

                          Comment


                          • #14
                            Ok poczytałem troszkę i wyszło że kontrolka cały czas świeci bo najprawdopodobniej odcięty jest immobilizer . Dziś po przejażdżce wyłączam zapłon a auto chodzi wyciągam kluczyk i nadal działa wyłączam światła i gaśnie a ja ze śmiechu nie mogę :-) Poszedłem do domu po drugi kluczyk oby 2 widać że zużyte czerwonego nie mam także nie dorobię mam pytanie czytałem że jak wymienię całą stacyjkę to będę musiał szukać kogoś żeby zakodował nowy klucz .
                            Pytanie brzmi czy da radę wymienić samą wkładkę stacyjki ?

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez zonk84 Zobacz posta
                              jak wymienię całą stacyjkę to będę musiał szukać kogoś żeby zakodował nowy klucz .
                              A po co,pętlę odkręć i wpuść głębiej pod konsolę,a do niej włóż na stałe staryt kluczyk i przypnij opaską.Tych aut juz nikt nie kradnie.
                              Zamieszczone przez zonk84 Zobacz posta
                              Pytanie brzmi czy da radę wymienić samą wkładkę stacyjki ?
                              A co to ma niby dać?

                              Comment

                              Working...
                              X