Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Poprawienie zasięgu pilota oryginalnego centralnego zamka?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Poprawienie zasięgu pilota oryginalnego centralnego zamka?

    Cześć,

    posiadam chyba oryginalny centralny zamek na pilota w swojej VI GEN i chciałbym zapytać, czy jest jakiś prosty sposób na polepszenie zasięgu działania pilota poprzez wymianę nadajnika, odbiornika lub tego i tego, najlepiej plug and play lub z drobną rzeźbą w oryginalnej instalacji elektrycznej

    Oto moja instalacja:



    Boczek po regeneracji mechanizmów zamka i umieszczenie centralki. Czy jest przykręcona tak jak ma być fabrycznie, czy powinna być odwrotnie? Wydaje mi się, że była odwrotnie jak ściągałem, ale ewidentnie ktoś tutaj wcześniej już grzebał... W ten sposób wydaje mi się, że jest lepiej chroniona przed wilgocią i działa dobrze, ale chyba teraz lepiej od strony pasażera łapie sygnał.

    Centralka z bliska i przewody:



    Pilot ledwo żywy:



    Warto coś grzebać, czy póki działa to zostawić w spokoju?

  • #2
    OK, już doczytałem, że nie da się nic poprawić i trzeba się cieszyć, że w ogóle jeszcze działa Temat do zamknięcia.

    Comment


    • #3
      Można wymienić bez problemu.Jeśli nie zależy Ci na kierunkowskazach to jest jeszcze prościej bo ograniczasz się z robotą jedynie do podmiany centralki i masz zasięg na 50-70 metrów.Masz już siłownik w drzwiach kierowcy,więc roboty na kilka minut dosłownie.Kupujesz na all. Noxona t5 za kilkadziesiat zł. robisz sobie wiązkę tak jak na rys. i idziesz z tym do auta.
      Odpinasz fabryczna centralę (koniecznie) ,potem bez obcinanie wtyczki strugasz zaznaczone kolory i lutujesz.Wtyczka którą zostawisz pozwoli na powrót do oryginału w 10 minut w razie gdyby się nie spodobało.
      ZAMKI PODMIANA CENTRALI.jpg

      Comment


      • #4
        Super! Czyli odpada największa zabawa z montażem siłownika uniwersalnego, wierceniem, kombinacją z cięgnami itp.

        W oryginalnej centralce jest 8 przewodów, a nie 4?



        Ze schematu wynika, że w wiązce Noxona robię 2 lutowania przewodów ze sobą, a przy instalacji samochodu wlutowuję się w 4 przewody przed wtyczką i to wszystko? Kierunki to już pewnie trzeba ciągnąć kable gdzieś pod kierownice i jest trochę rzeźby?

        Zamawiam!

        Które piloty polecasz? Najchętniej wziąłbym taki ze scyzorykiem i chyba bez problemu u klucznika dorobię go pod oryginał? Tylko co wtedy z immobilaizerem?

        Comment


        • #5
          Scyzoryki to sobie odpuść,bo to badziewie dla szpanu.Weź prostokątne metalowe,ew,trójkątne które maja dodatkowe uszczelnienia przeciwpylowe z fajnej gumki.

          Zamieszczone przez CzarnyElo Zobacz posta
          Ze schematu wynika, że w wiązce Noxona robię 2 lutowania przewodów ze sobą, a przy instalacji samochodu wlutowuję się w 4 przewody przed wtyczką i to wszystko?
          To nie żaden schemat,tylko łopatologiczny rysunek przedstawiajacy konkretnie jak obciąć i łączyć przewody.Czyli ciać przy samej dupie (ok. 10cm) i litować jeszcze w domu.
          Wystarcza tylko 4,bo ta reszta to czujki w drzwiach i sygnaly z centrali co nie jest absolutnie potrzebne do pełni szczęścia.
          Co do kierunkow to możesz je podpiąć montując centrale wewnątrz a nie wdrzwiach,bez ciągnięcia dodatkowych przewodow przez zawias.
          Wszystkie przewody znajdziesz na słupku obok nogi kierowcy,oczywiście z kierunkami również.Jedyne co się zmieni to masa,ktora przykręcasz do budy i zasilanie które w tym przypadku będzie wymagalo dodatkowego bezpiecznika przelotowego i nie bedzie już zabezpieczane oryginalnym tylko tum dokladanym.

          Comment


          • #6
            OK, kierunki odpuszczam, nie są mi potrzebne do szczęścia, kluczyk scyzoryk też odpuszczam, biorę ten trójkątny, bo jest zgrabniejszy.
            Ale o przygotowanie w domu wiązki Noxona oryginalnej wtyczki od centralki Noxona nie ruszam, nie ucinam, tylko za nią na przewodach łączę 2 przewody z czarnym, 2 przewody z czerwonym i później już wlutowuję się w podane przewody w instalacji przed wtyczką od oryginalnej centralki? A powiedz mi czy otwieranie drzwi z kluczyka będzie działać normalnie? Przy otwieraniu drzwi kierowcy z kluczyka będzie mi otwierać drzwi pasażera i na odwrót? Czy przy zastosowaniu Noxona tracę tą funkcjonalność?

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez CzarnyElo Zobacz posta
              czy otwieranie drzwi z kluczyka będzie działać normalnie?
              Nie będzie,i to jest najlepsze rozwiazanie jak masz piloty.W nowych autach nie ma już klucza z prawej strony bo to bez sera jest,a otwieranie z klucza kierowcy dziala bo ludzie sa leniwi,a dla auta to wcale zdrowe nie jest.
              To auto ma tylko dwoje drzwi,więc nawet jak kiedyś klucza uzyjesz awaryjnie,to i tak masz druga furtkę na wyciagniecie ręki.
              Te czujniki to newralgiczne miejsce ,więc eliminowanie potencjalnie wadliwych obwodów jest dobre i ludzie wybierają to rozwiązanie.
              Jeśli będziesz chciał to jest opcja rozbudowania takiego podlączenia centrali przez zastosowanie dodatkowego przekaźnika.Masz wtedy możliwość wstawienia diód od dołu lusterka i sterowania nimi trzecim kanalem pilota.Uzyskujesz fajne podświetlenie czasowe za cenę paru minut roboty.

              Comment


              • #8
                Jednak rezygnuję jeżeli nie działa z kluczyka. Sytuacja z wczoraj... 2 dni temu czyściłem przepustnice, krokowy i EGR, niestety zostawiłem włączoną lampkę w kabinie... :/ Wczoraj wieczorem poszedłem do garażu, żeby wziąć się w końcu za tą wymianę łożyska rolki sprężarki klimatyzacji. Otwieram drzwi pilotem i tylko słychać cyknięcie, rygle stoją w miejscu... Otworzyłem kluczykiem i rozrusznik nawet nie zakręcił... Podłączyłęm akumulator do ładowania i ok. Ale co miałbym zrobić, gdybym miał Noxona i działanie tylko z pilota? Nawet nie mógłbym otworzyć maski, żeby wyjąć akumulator do ładowania, czy np. na trasie podłączyć kable od kogoś?

                Zostaję jednak przy fabryce, powiem szczerze, że po odwróceniu centralki w boczku pilot działa nawet z 3 metrów :P Wiem, że w nowych autach nie korzysta się z kluczyka, groty często są schowane w pilotach, nawet nie ma scyzoryków, sam tak mam, ale w sytuacjach awaryjnych może to uratować dupę, tak jak powyżej
                Last edited by CzarnyElo; 08-02-2019, 20:02.

                Comment


                • #9
                  Nie zrozumiałeś.Kluczem otwierasz i zamykasz jak chcesz,jedynie co ulega zmianie to brak reakcji centralnego zamka na otwieranie kluczem.
                  Reasumując otwierasz kluczykiem tylko te drzwi w ktorych zostanie on przekręcony ,a nie dwoje od razu.
                  Nie upośledzasz zadnych funkcji mechanicznych zamków,zmieniasz tylko sposób sterowania siłownikami -rezygnujesz z czujnikow pozycji klucza na rzecz sterowania tylko kodem z pilota.

                  Comment

                  Working...
                  X