witam,
Wszytsko zaczęło się jakieś 4 miesiące temu kiedy zauważyłem że podczas wolnych obrotów świeciła (a raczej jażyła) się kontrolka akumulatora po dodaniu gazu kontrolka gasła.
Jako że miałem ostatnio trochę czasu stwierdziłem że zmianie regulator, alternator zdemontowalem po czym zawiozłem do elektoromechanika. Mechanik stwierdził że coś jest nie tak i raczej na pewno to będzie regulator po czym został on wymieniony na nowy (65zl). No i teraz zaczęły się problemy najpierw trasa 100 km do domu podczas jazdy zauważyłem jakby szarpanie na jeździe bez gazu oraz wyłączanie się radia. Ciekawe jest to że kiedy elektryka auta była mocno obciążona (klimatyzacja, ogrzewanie tylnej szyby) auto działało normalnie.
Na ten moment auto po odpaleniu ma nierówne obroty na zimnym silniku 1,5-2,5 obr/min. Widać że światła działają mocniej i słabiej.
Wczorajsze pomiary multimetrem wskazały skoki napięcia na poziomie 10-18 v na wolnych obrotach i 14-18v na około 3.5 obr/min.
Niewiem co teraz zrobić ponieważ potrzebuje auta na codzien. Czy kupić na własną rękę alternator i poprosić o wymianę w zakładzie machanicznym czy oddać im po prostu auto. Honda Civic VI 1.6 silnik d16y7
Wszytsko zaczęło się jakieś 4 miesiące temu kiedy zauważyłem że podczas wolnych obrotów świeciła (a raczej jażyła) się kontrolka akumulatora po dodaniu gazu kontrolka gasła.
Jako że miałem ostatnio trochę czasu stwierdziłem że zmianie regulator, alternator zdemontowalem po czym zawiozłem do elektoromechanika. Mechanik stwierdził że coś jest nie tak i raczej na pewno to będzie regulator po czym został on wymieniony na nowy (65zl). No i teraz zaczęły się problemy najpierw trasa 100 km do domu podczas jazdy zauważyłem jakby szarpanie na jeździe bez gazu oraz wyłączanie się radia. Ciekawe jest to że kiedy elektryka auta była mocno obciążona (klimatyzacja, ogrzewanie tylnej szyby) auto działało normalnie.
Na ten moment auto po odpaleniu ma nierówne obroty na zimnym silniku 1,5-2,5 obr/min. Widać że światła działają mocniej i słabiej.
Wczorajsze pomiary multimetrem wskazały skoki napięcia na poziomie 10-18 v na wolnych obrotach i 14-18v na około 3.5 obr/min.
Niewiem co teraz zrobić ponieważ potrzebuje auta na codzien. Czy kupić na własną rękę alternator i poprosić o wymianę w zakładzie machanicznym czy oddać im po prostu auto. Honda Civic VI 1.6 silnik d16y7
Comment