Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zepsuty alternator czy regularor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zepsuty alternator czy regularor

    witam,
    Wszytsko zaczęło się jakieś 4 miesiące temu kiedy zauważyłem że podczas wolnych obrotów świeciła (a raczej jażyła) się kontrolka akumulatora po dodaniu gazu kontrolka gasła.
    Jako że miałem ostatnio trochę czasu stwierdziłem że zmianie regulator, alternator zdemontowalem po czym zawiozłem do elektoromechanika. Mechanik stwierdził że coś jest nie tak i raczej na pewno to będzie regulator po czym został on wymieniony na nowy (65zl). No i teraz zaczęły się problemy najpierw trasa 100 km do domu podczas jazdy zauważyłem jakby szarpanie na jeździe bez gazu oraz wyłączanie się radia. Ciekawe jest to że kiedy elektryka auta była mocno obciążona (klimatyzacja, ogrzewanie tylnej szyby) auto działało normalnie.
    Na ten moment auto po odpaleniu ma nierówne obroty na zimnym silniku 1,5-2,5 obr/min. Widać że światła działają mocniej i słabiej.
    Wczorajsze pomiary multimetrem wskazały skoki napięcia na poziomie 10-18 v na wolnych obrotach i 14-18v na około 3.5 obr/min.
    Niewiem co teraz zrobić ponieważ potrzebuje auta na codzien. Czy kupić na własną rękę alternator i poprosić o wymianę w zakładzie machanicznym czy oddać im po prostu auto. Honda Civic VI 1.6 silnik d16y7

  • #2
    W którym miejscu wykonałeś pomiar?

    Comment


    • #3
      Czy możliwe żeby nowy regulator był uszkodzony? Pomiaru dokonałem na akumulatorze.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez sylwek94 Zobacz posta
        Czy możliwe żeby nowy regulator był uszkodzony?
        Oczywiście.
        Przyłóż miernik między obudowę alternatora a minus aku,a potem zacisk dodatni na altku i plus na aku.
        Nie rób pomiaru na klemie tylko na samym słupku.

        Comment


        • #5
          Jescze jedno pytanie czy każda z takimi objawami jest niebezpieczna? Czy istnieje ryzyko że auto mi się rozkraczy na drodze?

          Comment


          • #6
            I następny problem ze mam jakąś nietypowa wtyczkę w alternatorze i nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedniego zamiennika. Czy jest możliwy zmiana kostki na "standardowa" i ile coś takiego wgl może kosztować. Pomijając koszt alternatora ~100 zl

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez sylwek94 Zobacz posta
              Czy istnieje ryzyko że auto mi się rozkraczy na drodze?
              Tak,standardowe instalacje są liczone do max 16v.

              Zamieszczone przez sylwek94 Zobacz posta
              Czy jest możliwy zmiana kostki na "standardowa"
              Kup alternator z odciętym kawałkiem wiązki i tyle.

              Zamieszczone przez sylwek94 Zobacz posta
              ile coś takiego wgl może kosztować.
              Daj ogłoszenie po forach i wyrwiesz za 5 dych.

              Comment


              • #8
                A jak mogę sprawdzić czy dany alternator na pewno będzie pasować do auta? Chodzi mi o mocowania.

                Comment


                • #9
                  Tu


                  możesz sobie znaleźć wszystkie mocowania jakie tylko są,ale przy odrobinie chęci wsadzisz każdy z 5,6 gen.

                  Comment

                  Working...
                  X