Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Sonda lambda do D14z4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Sonda lambda do D14z4

    Witam serdecznie

    Wiem, że podobnych tematów jest wiele, lecz mam kilka
    pytań i wątpliwości. Posiada civica vi z 2000 roku wersja
    fastback 5d (angielska). Dwa lata temu podczas wymiany
    Wydechu uszkodziłem sondę diagnostyczną (przy kat.)
    Czasami wywala check engine lecz auto śmiga bez problemu. Problem mój polega, że ową usterkę muszę szybko naprawić, żeby przejść niemiecki TÜV. Za originał trzeba zapłacić koło 900 zł lecz nie zamierzam wywalić tyle kasy tylko po to, żeby dostać pieczątkę. Na forach znalazłem opcję alternatywną, tzn używka "aledrogo" lecz nie znalazłem konkretnie do mojego silnika. Opcja druga, sonda uniwersalna... Denso ponoć prawie nikt nie poleca, więc zostaje ngk lecz znalazłem tylko wersję regulacyjną i już mam mętlik w głowie co zamówić.


    Proszę o pomoc w temacie

  • #2
    Używana, sprawna w dobrym stanie cię na moment uratuje, więc warto popytać na forum lub dzwonić po złomowiskach. Generalnie uważam że jak coś jest uniwersalne to jest do niczego, bo nie można być w wszystkim dobry a nowa to faktycznie koszt taki że szkoda gadać. Jak na długo auto ma zostać u ciebie to jednak warto poświęcić trochę kasy i mieć spokój na kolejne lata, a może z czasem przy złomowaniu jeszcze odsprzedasz ją komuś. Jest jeszcze opcja emulatora ale u germanów to chyba nie przejdzie. Na czym polega uszkodzenie twojej sondy tak z ciekawości zapytam?

    Comment


    • #3
      Czy ta używana sonda musi być konkretnie do mojego silnika? Uszkodzenie wynikło przez własną głupotę i spawarkę. Także nie polecam spawać wydechu z wkreconą sondą.

      Comment


      • #4
        Ja mam NGK uniwersalną i jakoś wszystko działa. Przed sondą i teraz ta uniwersalna, działa tak samo. Spalanie takie same i nic nie szarpie. A ja wymieniałem sondę, bo poprzednia była pęknięta.

        Comment


        • #5
          Możesz mi podać jaki model kupiłeś? To jest sonda diagnostyczna? Czy ngk ma tylko jeden rodzaj?

          Comment


          • #6
            Ja kupiłem chyba Sonda lambda NGK 91157 za ok 80zł. Pasuje też do twojego auta. Liczy się ile ma kabli. A to jest jednożyłowa.

            Comment


            • #7
              Diagnostyczna to jest ta druga,regulacyjna to ta z przodu,pracuja w różnych warunkach i nie są zamienne.
              Podaj kod błędu,bo niekoniecznie trzeba ją będzie wymieniać.
              Zamieszczone przez 88dawid1988 Zobacz posta
              Czasami wywala check engine lecz auto śmiga bez problemu.
              Bo ta sonda nie ma wpływu na działanie silnika-żadnego.

              Zamieszczone przez 88dawid1988 Zobacz posta
              Uszkodzenie wynikło przez własną głupotę i spawarkę.
              Spawacz dupa,bo masę przypina sie do spawanego elementu ,zawsze i tylko.Mozna sobie spawać do woli,nie odpinac zadnych elementow ani akumulatora.

              Comment


              • #8
                Jak będę miał chwilę to sprawdzę co to za błąd. Jak jest z tymi sondami z innych silników? Znalazłem do D14a4 i D14z5 będzie pasować? Szukałem w katalogu denso lecz po wpisaniu mojego modelu i roku, pokazuje sondę do całkiemiem innego silnika (D14A4) mojego w katalogu denso w ogóle nie ma. Jak wygląda sonda ngk diagnostyczna?

                Comment


                • #9
                  Pierwsza rzecz to silnik w profilu-nie ma takiego czegoś jak silnik is,popraw to bo za kazdym razem trzeba cofac sie do poczatku zeby zobaczyć czym jeździsz..

                  Zamieszczone przez 88dawid1988 Zobacz posta
                  Jak jest z tymi sondami z innych silników?
                  Większość jest zamienna.
                  36532-P1J-E01 to jest nr OEM Twojej sondy,wklej to w wyszukiwarke a otrzymasz pierdylion wyników.
                  Zamieszczone przez 88dawid1988 Zobacz posta
                  Jak wygląda sonda ngk diagnostyczna?
                  Tak samo jak reszta,nie jest też powiedziane że nie zastosowali dokładnie tej samej sondy z przodu i z tylu ale z innym przyłączem.Nigdy nie zamieniałem w Hondzie,ale w innych są one różne od siebie,tutaj mam y do czynienia z prymitywnym katalizatorem wiec może i wymagania co do rodzaju sondy tez nie sa jakieś specjalne.

                  Comment


                  • #10
                    Dzisiaj na kompie wykryto dwa błędy :
                    P0138 Lambdasonde sensor 2
                    P0420 katalizator bank 1


                    Sonde już zamówiłem, ale nic nie wiedziałem o katalizatorze... Czy on jest też do wymiany?

                    Comment


                    • #11
                      Te błędy są ściśle powiązane,bo niewydolny kat nie dopala spalin,więc nie zużywa też tlenu który jest w nich zawarty.
                      Sonda to czujnik tlenu ,więc robi to co do niej należy-pokazuje jego nadmiar.

                      Zamieszczone przez 88dawid1988 Zobacz posta
                      Sonde już zamówiłem, ale nic nie wiedziałem o katalizatorze...
                      Więc możliwe że kupiłeś sobie niepotrzebnie.
                      P 0138 nic nie mówi że sonda jest niesprawna,mało tego to gdzie jest napisane że to wogóle jest błąd sondy?
                      Trzeba zrobić pomiar wskazań obu sond i porównać je,a dopiero potem wydać werdykt.
                      Inne są typowe objawy uszkodzenia kata a inne przebicia z obwodu grzania.

                      Comment


                      • #12
                        Po wymianie sondy... Wszystko ok

                        Comment


                        • #13
                          No to masz fart

                          Comment

                          Working...
                          X