Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Centralny zamek. Brak napięcia zasilającego.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Centralny zamek. Brak napięcia zasilającego.

    No i przygód z elektryką ciąg dalszy.

    Tym razem na tapetę wchodzi centralny zamek, który obsługiwany jest układem S04-89000
    lock1.jpg

    Problem polega na tym, że pomimo sprawnego bezpiecznika i sprawnych połączeń w drzwiach kierowcy, do układu nie dochodzi żadne napięcie (na bezpieczniku odpowiedzialnym za inter lock unit przy wyłączonym zapłonie jest napięcie). Czy powinno? Czy powinno dopiero w momencie przekręcania kluczyka?
    Ale coś mi w tym nie pasuje, ponieważ do tego układu są dostępne piloty, więc na chłopski rozum zasilanie powinno być

    Ma ktoś może schemat wejść do tego układu? Albo wskazówki jak się za to zabrać

    Poniżej jeszcze widok na przewody we wtyczce na wejściu do przekaźnika.

    lock2.jpg

    Silniczki zamykania w drzwiach podłączone klasycznie na krótko do innego akumulatora pracują bezproblemowo.

  • #2
    Zamieszczone przez footoo Zobacz posta
    No i przygód z elektryką ciąg dalszy.

    Tym razem na tapetę wchodzi centralny zamek, który obsługiwany jest układem S04-89000
    [ATTACH=CONFIG]36013[/ATTACH]

    Problem polega na tym, że pomimo sprawnego bezpiecznika i sprawnych połączeń w drzwiach kierowcy, do układu nie dochodzi żadne napięcie (na bezpieczniku odpowiedzialnym za inter lock unit przy wyłączonym zapłonie jest napięcie). Czy powinno? Czy powinno dopiero w momencie przekręcania kluczyka?
    Ale coś mi w tym nie pasuje, ponieważ do tego układu są dostępne piloty, więc na chłopski rozum zasilanie powinno być

    Ma ktoś może schemat wejść do tego układu? Albo wskazówki jak się za to zabrać

    Poniżej jeszcze widok na przewody we wtyczce na wejściu do przekaźnika.

    [ATTACH=CONFIG]36014[/ATTACH]

    Silniczki zamykania w drzwiach podłączone klasycznie na krótko do innego akumulatora pracują bezproblemowo.
    Wstaw zwykłą uniwersalną centralkę z pilotem daj osobne zasilanie bezpośrednio z aku bądź z puszki bezpiecznikowej zabezpiecz ten obwód bezpiecznikiem i po kłopocie.Ja u siebie przerabiałem ten temat co prawda w Fastbacku i do dziś działa bezproblemowo jeżeli u Ciebie otwieraniem i zamykaniem sterują 2 przewody od wszystkich siłowników to godzinka roboty i po kłopocie

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez footoo Zobacz posta
      Ale coś mi w tym nie pasuje, ponieważ do tego układu są dostępne piloty, więc na chłopski rozum zasilanie powinno być
      Jakieś głupoty znowu ktos naopowiadał.To jest centrala sterowania siłownikami,a nie odbiornik.
      czarny -masa
      biało/zielony- plus stały
      niebiesko/czerwony,niebiesko/biały- sygnał sterowania z mikrostyków na zamknij otwórz (masowy)
      biało/czerwony,żółto/czerwony-wyjście prądowe na siłowniki
      zielono/czerwony- sygnał z centrali zdalnej
      Wystarczy sprawdzić czego brakuje w centralce i będzie działać.
      Na początek trzeba wsadzić probówkę między czarny a biało-zielony (absolutnie nie miernik)
      Jeżeli się nie zaświeci to dalej szukaj w zawiasie.
      Pozwolę sobie przytoczyć fakt z innego Twojego tematu,który Rambo bardzo pośpisznie zamknął
      ( https://www.civicforum.pl/showthread...427#post348427 )
      No i faktycznie. Nie woda tutaj była problemem, a same przewody. Około 10 z 22 było naderwanych.
      attachment.php.jpg
      To jest wina wody,ta zielenina to jej dzialanie,wlewa się przez piny do wnetrza przewodu i robi tam spustoszenie.Wlana w peszel zamarza w zimie i powoduje że wszystkie zlepione lodem przewody ruszają sie razem jak kij a nie linka.
      Założę się że piny są zielone.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
        fakt z innego Twojego tematu,który Rambo bardzo pośpisznie zamknął
        ( https://www.civicforum.pl/showthread....427#post348427 )
        jeśli potrzeba, to otworzę, uznałem że temat wyczerpany - usterka znaleziona, ale wiem że m26 to fachowiec i ambitny mechanik (następnym razem poczekam, zostawię otwarty wątek dla kropki nad "i". .
        Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
        wlewa się przez piny do wnetrza przewodu i robi tam spustoszenie.
        pod warunkiem wjechania do wody "po pachy". Mnie się tam nigdy w życiu woda nie nalała, ale ok.
        Moim zdaniem tam ktoś grzebał. Woda nie rozpuszcza izolacji, a widać że izolacja w 3 kablach jest pęknięta jeszcze się trzymają.

        Zamieszczone przez footoo Zobacz posta
        Tym razem na tapetę wchodzi centralny zamek,
        co do C-Z, to
        Zamieszczone przez footoo Zobacz posta
        pomimo sprawnego bezpiecznika i sprawnych połączeń w drzwiach kierowcy, do układu nie dochodzi żadne napięcie
        moim zdaniem (ktoś tam również grzebał) i świadomie pominął / odciął / pozbawił / tę Centralkę napięcia montując osobny Sterownik na pilota.
        ponieważ mówisz o Pilocie?
        no a w tej Centralce co na Foto nigdy pilotów nie było.
        Więc jak są no to zarządzanie jest z innej Centralki odnajdź ją.

        Chyba że,
        możliwe że zasilanie się pojawi gdy zapniesz tę wtyczkę do Tej Centralki. Możę być tak że napięcia sięnie pojawiają (tak jak by nie dochodziło 12v) gdy wtyczkę odepniesz od Centralki (czyli pasuje to do twojego opisu). Dokonuj pomiarów za pomocą próbówki (jak radzi m26, nie miernika) na podpiętej Centralce do Wtyczki.

        Zatem aby pociągnąć temat a nie pisać 3 stron w temacie, najpierw ustalmy to co w tym momencie determinuje kolejne podpowiedzi.
        Jest pilot? ile ich jest ... zrób foto tego pilota! (bo on (one) na pewno nie sterują Centralką z foto 1, a jeśli nie sterują centralką z Foto 1 to masz drugą Centralkę którą sterują piloty a ta pierwsza z foto 1 jest nieaktywna).
        Last edited by rambo7; 16-06-2017, 09:43.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          pod warunkiem wjechania do wody "po pachy". Mnie się tam nigdy w życiu woda nie nalała,
          Wystarczy drobna nieszczelność a deszcz przy dużych prędkościach zrobi swoje.
          Mnie się nie nalała,ale za to poprzedniemu właścicielowi i takie auto kupiłem.Wody w momencie rozbiórki nie było bo lato i upały,ale zielenina na miedzi to jest dowód niepodważalny.

          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          Woda nie rozpuszcza izolacji
          Oczywiście,ale robi dokładnie to samo co na zawiasie tylnej klapy: usztywnia całą wiązkę przez co przewody wyłamują się przy wtyczce,nadłamana izolacja nawet jeśli ma jeszcze ciągłość, będzie się poddawać już zawsze w tym miejscu jako najmniej sztywna,aż pęknie.
          Zeby uniknąć rozbierania tego niepotrzebnie ,proponuję czynności jak poprzednio,czyli zbadanie przewodu przez pomiar od modułu,po miejsce na odcinku wewnętrznej wiązki.

          Comment


          • #6
            Problem rozwiązany. Wszystko sprawne po dobrym podpięciu przewodu zasilającego w rozdzielni bezpiecznikowej. Okazało się że poprzedni właściciel, lub któryś z nich po drodze, podłączył zasilanie do złej kostki wchodzącej za skrzynką bezpiecznikową pod deską rozdzielczą, co spowodowało wysyłanie zasilania na zły pin. Teraz wszystko działa jak należy. (połączenia w drzwiach działają bez zarzutu, jak już robić to porządnie )

            Serdecznie dzięki za pomoc

            Comment

            Working...
            X