Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Szyba kierowcy działa, pozostałe niedziałają.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Szyba kierowcy działa, pozostałe niedziałają.

    Witam serdecznie.

    Mam ostatnio problem z elektrycznym sterowaniem szyb w mojej Hondzie. EK3 4D 1.5 V-TEC r.95.

    Problem polega na tym że działa mi tylko szyba od kierowcy, a pozostałe nie. Problem zaczynał się od awarii jednej szyby, później drugiej i trzeciej.
    Myślałem że sprawa dotyczy panelu sterowania szybami w drzwiach kierowcy, więc wymieniłem go, ale nic.
    Nie działa ani otwieranie z tego panelu, ani za pomocą przycisków w pozostałych drzwiach.
    Silniki szyb podpięte na krótko do innego akumulatora pracują bez zastrzeżeń.

    Nie potrafię nigdzie znaleźć informacji czy jest jakaś jednostka sterująca szybami (wg danych które znalazłem jest wbudowana w panel w drzwiach kierowcy). Jeżeli istnieje, to gdzie jej szukać? Lub czy wykonać jakieś inne kroki?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    W tematach Wątków jest kategoryczny zakaz pisania słów "pomocy" i "problem" Regulamin pkt 5. sabotujesz w ten sposób wyszukiwarkę tematów, 99% Wątków zawiera problemy. Temat zmieniam.
    Last edited by rambo7; 12-06-2017, 09:10. Powód: Regulamin.

  • #2
    Najprawdopodobniej woda dostała się do wtyki na zawiasie drzwi kierowcy.
    Wyciągnij panel ,odepnij kostkę i przedzwoń przewody obierając jako koniec odcinka pomiarowego wiązkę wychodzącą ze słupka we wnętrzu auta.

    Comment


    • #3
      styki - piny są dość mocno wysmarowane smarem antykorozyjnym, do tego jest gumowy peszel, trudno by tam nagle jedno po drugim padały połączenia z powodu wody. Moim zdaniem prędzej nadłamane są kable. To auto ma przecież 22 lata.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        trudno by tam nagle jedno po drugim padały połączenia z powodu wody
        Honda ma przewody cienkie ale dore,nie są oczywiście niezniszczalne ,jednak w 6g problem stanowi przeważnie wspomniane gniazdo a nie one,osobiście trafiałem jedynie na zgnite piny.
        W moim aucie , też był kłopot z samym gniazdem.
        Last edited by m26; 12-06-2017, 11:37.

        Comment


        • #5
          o tej okolicy mówimy? Kostka do drzwi civic vi coupe ej8
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Może dorzucę słówko jak w przypadku braku możliwości zakopu to naprawić.
            Wyjmuje się zgnite piny w obu kościach,wciąga się przewody jeden do furtki a drugi do auta,strzyże się ile trzeba,
            potem zdrowy nowy przewód trzeba przepuścić przez kość bez pinów.
            Kostkę trzeba przewiercić żeby przewlec przewód.
            Przewody i tak są do pocięcia,bo nigdy nie sztukuje się przy samej kości,ale wewnątrz auta albo drzwi ,więc żadna strata .
            Minus tego taki że przy demontażu drzwi przewód trzeba odciąć i wywlec,ale przecież nie robi się tego codziennie.
            Plus to trwałe połączenie na 20 lat i zawsze to lepsze niżłatanie szmat.
            Ten zgnity pin w drugim i ostatnim segnencie to bym od razu wysłał w kosmos.

            Comment


            • #7
              No i faktycznie. Nie woda tutaj była problemem, a same przewody. Około 10 z 22 było naderwanych.

              kos1.jpg

              Wszystko na chwilę obecną dobrze połączone. Większość funkcji przywrócona. Jedynie problem mam z centralnym zamkiem, ale o tym w nowym wątku.

              Comment


              • #8
                ... zapiszę się do klubu jasnowidzów skoro mi tak dobrze idzie .
                Dzięki za odpowiedź ! Temat zamykam.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment

                Working...
                X