Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Załączanie świateł tzw. dziennych powoduje przepalenie bezpiecznika radia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Załączanie świateł tzw. dziennych powoduje przepalenie bezpiecznika radia

    Witam forumowicze. Od niedawna jestem posiadaczem Hondy Civic VI Fastback, ale do sprawy. Podłączam sobie radio pod kostki ISO które zakupiłem w SKLEPIE, podłączam radio, przekręcam stacyjkę, wszystko fajnie gra do momentu włączenia świateł do jazdy DZIENNEJ wtedy wywala mi bezpiecznik odpowiadający za światła do jazdy DZIENNEJ tylne, oświetlenie deski rozdzielczej. Dodam że sprawdziłem multimetrem napięcie na poszczególnych kablach i wszystko jest ok. Ktoś ma jakieś pomysły ?
    Last edited by majkel25; 23-02-2017, 14:33. Powód: Regulamin pkt 2. Regulamin pkt 5.

  • #2
    przeczytaj co napisałeś, ja kompletnie nic nie rozumiem. To nie forum jasnowidzów, na spokojnie, napisz w trybie edycji "edytuj post" jeszcze raz co, z czym, o co chodzi? czytam 4 ty raz ale nie wiem o co idzie?
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Może być ? Teraz chyba nawet dziecko z podstawówki zrozumie mój problem.

      Comment


      • #4
        Ja dalej nie Światła dziene tylne-WTF?

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez majkel25 Zobacz posta
          Dodam że sprawdziłem multimetrem napięcie na poszczególnych kablach i wszystko jest ok. Ktoś ma jakieś pomysły ?
          Jak by było wszystko OK to by bezpiecznika nie paliło , odepnij złącze od radia i przewód który poddłączyłeś jako masę(-12V) (bo na 99% to nie jest masa) a dokładnie chodzi mi o to ,że po włączeniu świateł pojawia się tam +12V i dlatego robi zwarcie. Kiedyś miałem parę takich przypadków- przyjeżdża koleś i nie ma świateł pozycyjnych ( z lewej lub prawej strony,w ogóle,itd.- zależy od instalacji auta) po montażu radia . Winą zawsze był nieodpowiedni przewód wzięty jako masa .

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez piter77 Zobacz posta
            Jak by było wszystko OK to by bezpiecznika nie paliło
            noo, jest zwarcie to oczywiste.
            Zamieszczone przez majkel25 Zobacz posta
            wszystko fajnie gra do momentu włączenia świateł do jazdy DZIENNEJ wtedy wywala mi bezpiecznik odpowiadający za światła do jazdy DZIENNEJ
            Czyli ten co montował światła do jazdy dziennej dał ciała, podpiął się nie tam gdzie powinien!
            Zrób tak. Odepnij wszystkie kable świateł dziennych od (masy i zasilania).
            Uruchom stacyjkę i sprawdź te przewody instalacji samochodu do których podpięto światła dzienne.
            Przekonasz się wtedy że jest 1 kabel który (po przekręceniu stacyjki ma 12v a gdy wyjmiesz kluczyk tam 12V nie ma.
            Masz zwarcie!
            Ktoś nie przewidział tzw 12v po stacyjne, podpiął się nie tam gdzie powinien.

            Instalacja Civica ma tzw. sterowanie plusem instalcję oświetleniową i zmyla to często instalatorów amatorów żę gdy kluczyk wyjęty biorą przewody prądowe za przwody masowe i podpinają (mimo miernika) nie tam gdzie trzeba!
            Odepnij te światła dzienne.
            Uruchom silnik załącz światła mijana uruchom radio.
            ...i to jest moment na badanie miernikiem... i na 100% jak zaraz się przekonasz na kablu gdzie przedtem było 0 teraz masz 12v. no i tyle.

            W civicu nie podpinamy się z kablami obcej instalacji na wyłączonych światłach tylko na załączonych światłach mijania - wtedy wiesz gdzie tak naprawdę jest 12v a gdzie masa.
            Wpiąłeś się ze światłami dodatkowymi Dziennymi do niewłaściwego obwodu i masz zwarcie, pali bezpiecznik, po przekręceniu manetki.

            NIe wiemy co to jest za patent z dziennymi, ale normalnie działające Dzienne po uruchomieniu powinny gasnąć i przełączyć się na mijania - i nic nie ma prawa się palić żaden bezpiecznik, ani ledwo żarzyć żadna kontrolka na blacie zegarów.
            Jeśli masz dzienne nie powiązane - działające w zgodzie (wspólne zarządzanie) z fabryczną instalacją to to jest prowizorka i kłopoty.
            Last edited by rambo7; 24-02-2017, 13:00.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Przepraszam wszystkich za wprowadzenie w błąd. Nie posiadam świateł dziennych tylko chodziło mi o światła mijania :P (Tak wiem jestem głąbem i przepraszam za wszelkie niedogodności). Tak więc zaczynając od początku. Podpinam się pod kostkę ISO (zasilającą), przekręcam stacyjkę radio ładnie się włącza do momentu włączenia świateł mijania, wtedy wywala mi bezpiecznik od świateł mijania tylnych, podświetlenia deski rozdzielczej. Jeszcze raz przepraszam.

              Comment


              • #8
                Z tyłu są śriatła pozycyjne i podświetlenie tablicy,światła mijania są z przodu.
                Zrób fotę tych połączeń,tak się najszybciej dowiemy co jest nie tak.
                Ewentualnie zweryfikuj sam co do czgo masz wpięte.
                Proponuję pozostawienie w tej kości tylko czerwony,żółty i czarny-reszty nie podłączać,to wystarczy do normalnego działania.
                Jeśli nie jesteś pewien masy (czarny) to wyprowadź ją przykręcając przewód solidnie ,bezpośredniodo budy.
                Pozostałe to plus stały i plus po przekręceniu klucza -sprawdź organoleptycznie zanim wepniesz.
                109.jpg
                Cerwony z żółtym może być zamieniony,więc odwrócisz gdyby radio traciły pamięć po wyłączeniu stacyjki.
                Jak będzie palić dalej ,to spróbuj z wypiętą samą kością głośnikową.B.o może do niej jest coś podłączone.

                Absolutnie zostaw w spokoju przewód na którym pojawia się napięcie po włączeniu świateł!!!
                Odetnij,zaizoluj ,zapomnij.
                Last edited by m26; 25-02-2017, 08:22.

                Comment


                • #9
                  Kable hmm.. Opiszę co i jak z nimi

                  Czarno czerwony - masa
                  Żółto zielony - Stałe 12V bezpośrednio od akumulatora
                  Czarno biały - 12V pojawia się po przekreceniu stacyjki
                  Czarny który nie jest masa i nie wiem od czegokolwiek jest choć na logikę powinien być masą.

                  Comment


                  • #10
                    Przyjacielu zrób fote tej wiązki co idzie do radia.(Kostka plus wiązka na ile wyciągniesz z dziury na radio)

                    Comment


                    • #11
                      radio.jpg
                      Czarno czerwony to nie masa.Odepnij to i zrób masę z budy.To co masz podpięte bezposrednio z aku,jeżeli jest niezabezpieczone,to od razu zamów sobie straż pożarną (niechy będą w pogotowiu ).
                      Last edited by m26; 25-02-2017, 20:41.

                      Comment


                      • #12
                        To czemu cholerstwo pokazuje mi na multimetrze jako masę?

                        Comment


                        • #13
                          Nie pokazuje masy,tylko obwód niezasilony,zamknięty odbiornikami do masy.
                          Nie używaj miernika,używaj tego
                          probnik-napiecia-w-samochodzie-6-24v-probowka-tester.jpg
                          Najlepiej konkretnie tej,jest praktyczna i jest na all. za grosze.
                          Gdybyś użył probówki,to zauważył byś że nie świecipełną jasnością.

                          Comment


                          • #14
                            Sprawa zakończona. Kabel który rzekomo był uziemieniem (Czarno-czerwony) po włączeniu świateł pokazywał 12V. Puściłem masę oddzielnie i wszystko gra jak ta lala tylko muszę jeszcze dojść od czego ten kabelek jest. Dziękuje wszystkim za pomoc.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez majkel25 Zobacz posta
                              Kabel który rzekomo był uziemieniem (Czarno-czerwony) po włączeniu świateł pokazywał 12V.
                              kable czerwone, w odcieniach czerwonych i cokolwiek czerwony z innym kolorem nigdy nie są uziemieniem, to w ciemno zapamiętaj. Na przyszłość pamiętaj by problem opisywać precyzyjnie i stosować właściwe nazewnictwo tak jak byś miał matce wytłumaczyć i musi ona to zrozumieć, , bo potem to nie jest łatwe podpowiadać na odległość w sprawach elektrycznych.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X