Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Źle działający prędkościomierz i kontrolka SRS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Źle działający prędkościomierz i kontrolka SRS

    Witam, przeszukałem kilka tematów, mniej więcej chyba wiedziałbym co mam do zrobienia, ale jednak wolę się upewnić i poznać opinię innych osób. Kupiłem auto już z tymi wadami, poprzedni właściciel powiedział wprost, że prędkościomierz nie działa i jest do wymiany impulsator. Czy jeżeli impulsator jest popsuty to wtedy w ogóle nie działają żadne z zegarów? Ogólnie jest u mnie tak, że obroty silnika pokazuje normalnie, przebieg normalnie rośnie i zegar od prędkości działa, ale nie tak jak powinien. Od 0-60km/h wskazówka siedzi na pozycji 0, lub czasem jadąc 60km/h (2 tys. obrotów na 4 biegu, po tym poznaję) jakoś tak wskakuje na 20, może 30. Dopiero powyżej tych prędkości typu 60km/h zaczyna w miarę dobrze pokazywać, ale tylko w miarę, bo jadąc 100 pokazuje 120. Cały czas również mam zapaloną kontrolkę SRS. Czasem również, w zależności od warunków pogodowych i temperatury zdarza mi się przekręcić licznik w taki sposób, że wskazówka blokuje się na resecie przebiegu tymczasowego, ale dzieje się tak gdy zgaszę silnik i akurat wskazówka dostanie taki prąd, że przeleci, ale też sam się przekręca gdy auto stoi bez włączonego silnika. Wieczorem wskazówka normalna a później rano licznik zamknięty widzę.

    Honda Civic VI fastback '97 D15Z8

    Nie mogę nigdzie znaleźć pasującego do mojego auta impulsatora, już jeden kupiłem, ale nie pasował... Gdzie mam szukać problemu? Jeżeli to coś w samych zegarach, to będę mógł się tym zająć jak będę oklejał drewienko, bo i tak będę musiał deskę rozdzielczą wymontować sobie do tego. Jeżeli impulsator sam w sobie jest wadliwy, to wymiana go też powinna pomóc, ale dopiero jak znajdę jakiś pasujący, o co będzie ciężko. Nic innego mi nie przychodzi do głowy. Kasowanie błędu SRS raczej nie pomoże mi we wskazaniach prędkości, ale przynajmniej ABS będzie działał, tak? Nie dopatrzyłem się działania ABSu w aucie od kiedy go mam przez błąd z SRS.

  • #2
    o diagnostyce ABS trochę tutaj o zasadach 3D: https://www.civicforum.pl/showthread...ivic-3D-VI-gen
    o ABS 5D tutaj: https://pl.scribd.com/doc/33697786/Civic-5d-Abs
    W temacie SRS tutaj: Ciągle świecąca się kontrolka SRS.
    można pociągnąć któryś temat.
    Zamieszczone przez eljot Zobacz posta
    Czy jeżeli impulsator jest popsuty to wtedy(...) obroty silnika pokazuje normalnie,
    Impulsator jest do wymiany, na pewno. Trzeba poszukać nie tylko po częściach, ale po silnikach D15Z8 lub po skrzyniach, i zapytać sprzedawcę czy sprzeda.
    a to nie będzie to: https://allegro.pl/pradniczka-impuls...624378923.html
    lub to https://allegro.pl/05-16-civic-vi-1-...963140267.html
    Last edited by rambo7; 14-12-2016, 07:19.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Impulsator pasuje z każdej skrzyni do każdej,ale w skrzyniach s20 jest dzielony a w s40 jest w jednym kawałku.
      Trzeba demontować i przekładać całość,wtedy pasuje nawet z hrv,crv,akordeonów i innyych pralek.





      Ktoś sprzedał Ci zapewne tylko górną część.
      Nie jestem przekonany na 100% co do winy impulsatora,ale bardzo możliwe.
      Skoro jednak masz już drugi,to podłącz go elektrycznie i napędź wkrętarką,to się dowiesz wszystkiego.
      Last edited by m26; 14-12-2016, 10:52.

      Comment


      • #4
        Impulsator miałem kupiony cały, możliwe, że po prostu mocowanie nie pasuje (inna wersja), ale sam w sobie jest sprawny. Jak go znajdę to zrobię zdjęcie. Czy możliwa będzie wymiana tylko tej części co się obraca i przykręcenie jej do górnej części z gniazdem na wtyk?

        Comment


        • #5
          Jedno do drugiego nie pasuje,tylko całość.
          Zamieszczone przez eljot Zobacz posta
          możliwe, że po prostu mocowanie nie pasuje (inna wersja)
          Są trzy wersje i każda pasuje,przymierz jeszcze raz,bo może gdzieś się pogubiłeś.

          Comment


          • #6
            Dałem zakupiony impulsator mechanikowi, który się zajmuje moim autem i stwierdził, że nie pasuje.

            A tak prezentuje się mój "niepasujący" czujnik:
            IMAG0111.jpg
            IMAG0112.jpg
            Last edited by eljot; 14-12-2016, 22:40.

            Comment


            • #7
              A tak wygląda ten co masz
              impulsator-czujnik-predkosci-honda-civic-vi-14-rok-produkcji-1997-radlow-283976172.jpg

              Comment


              • #8
                Przez kilka dni trochę próbowałem ogarniać temat, zlokalizowałem pod maską impulsator, ale już wiem, dlaczego mechanik mi powiedział, że ten co mam nie pasuje. Ten co jest w aucie różni się bardzo od tego na Twoim zdjęciu. Z wyglądu bliżej mu do tego co kupiłem ale jest problem z gniazdem, bo to właśnie wtyk/gniazdo nie pasuje. Kabel z wtykiem jest jakby mniejszy i nie chce wejść do zamiennego czujnika, również zauważyłem brak tych plastikowych przegród między stykami. Jest jakaś forma przejściówki z tego małego na duży, czy raczej muszę poradzić sobie inaczej?
                wreph313303atp_is.jpg

                Comment


                • #9
                  Aż niemożliwe Jedynie kupić kawałek wiązki z wtyczką,albo wypiąć piny z kostki i poprzekładać do nowej.Proponuję jednak podłączyć najpierw na próbę przewody wypięte z kości i sprawdzić czy działa jak trzeba.
                  Na pewno mowa jest o czujniku z 6g?

                  Comment


                  • #10
                    Po odpięciu wtyczki od starego "impulsatora" jadąc autem wskazówka od zegara z prędkości nawet nie drgnęła i również nie był naliczany przebieg w ogóle. Sądzę, że ta część stara działa mimo wszystko jakoś, tylko czemu mam taką różnicę i nie mogę sobie jej wymienić? Nowy czujnik jest z co prawda z 5 generacji, nie z 6, ale jak sprawdzałem je po zdjęciach to się nie różnią za bardzo jakoś a na wszystkich widzę duży wtyk i duże gniazdo w porównaniu do tego co mam w aucie do teraz.

                    Comment


                    • #11
                      a jest możliwe / możesz zweryfikować czy ktoś modził i zmienił skrzynie ?
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Ogólnie to powiem co się podziało przez ten czas. Wymieniłem sobie sam ten impulsator, do skrzyni wszedł bez problemu. Wtyczkę znalazłem na szrocie, musiałem kable połączyć ze starymi. Była różnica w kolorze ale tylko jednego kabelka (pomarańczowy/niebieski). I niestety lipa, nawet po wymianie impulsatora na inny dzieje się to samo. Czyli stoi w miejscu, albo przy 90/h pokazuje 140 na blacie. To musi być coś bardziej z samym zegarem związane, ale dobrać się do niego dobiorę dopiero jak będę rozbierał deskę rozdzielczą i oklejał ją. Teraz trochę za zimno na takie zabawy jeszcze jest, chyba, że jak się cieplejszy dzień trafi to jakoś to ogarnę, ale tak jak mówię stawiam teraz na problem z samymi zegarami, jakiś luz czy coś. Ktoś może doradzić co tam mogło się zrąbać?

                        EDIT: skrzynia nie była w żaden sposób modyfikowana, kupiłem te auto bo gościu mi o nim powiedział wszystko co wiedział i nie wspomniał o tym nic. w sensie mówił, że impulsator do wymiany, kupiłem ją mimo to, ale jak widać problem jest inny

                        Comment


                        • #13
                          Można wymienić sam prędkościomierz, kupując to w częściach na CKPL-u.Sprawdził bym jednak czy na samym prędkościomierzu jest to co trzeba,czyli masa,zasilanie i nigdzie nie poprzecierany przewód od impulsatora.
                          Wspomniane połączenia potrafią zanikać bezposrednio na nakrętkqach od tyłu zegarów.W razie problemu z namierzeniem usterki w wiązce,można to odciąć i połączyć nowym przewodem ECU i czujnik z zegarami,takie rozwiązanie dopuszcza się żeby ratować resztę wiązki.
                          Bez tytułu.jpg
                          Last edited by m26; 22-01-2017, 20:59.

                          Comment

                          Working...
                          X