Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Siłowniki zamka centralnego

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Siłowniki zamka centralnego

    Siema,problem z silownikami zauwazyłem jakies 2-3 tygodnie temu,wyglada to tak ze przy otwieraniu zamka kluczykiem (nie posiadam pilota) nie zawsze otworzą się drzwi po prawej stronie (pasazer i za pasazerem) czasami ''cypelki'' nie wyskoczą lub podniesie się tylko jeden z nich (nie ma reguły raz ten ,raz ten),natomiast te z lewej strony (kierowca i za kierowcą) równiutko i bez problemu,choć przy kilku próbach ciągłego otwierania i zamykania na przemian, nawet siłownik za kierowcą czasami nie daje rady,można zauważyc ze silowniki jakby traciły siłę zeby się podnieść ,gdzie szukać problemu?centralka zamka?moze temperatura na zewnatrz ogranicza pracę siłowników ,bo wczesniej nic takiego sie nie działo (mówię o poprzedniej zimie),pewnego dnia rozebralem boczki przesamrowałem siłoweniki,ale problem nie znika (moje auto Honda Civic 6 EJ9 Sedan D14A4 / 1,4 si 1997r),zgóry dzięki za odpowiedz,pozdrawiam.

  • #2
    Zanim kupisz graty,to może to sprawdź. Centralę masz w drzwiach kierowcy,więc jesli jest jakakolwiej ograniczona przewodność wiązki pomiędzy tymi drzwiami a autem,to reszta siłowników po prostu będzie osłabiona.
    Proponuję wypiąć centralę żeby nie zrobić zwarcia i zweryfikować niesprawność siłowników poprzez bezpośrednie zasilenie ich niezależnym napięciem.
    Nsajwiększy odsetek usterek centralnego zamka,to właśnie przewody nadłamane na zawiasie.
    Na progu ,pod plastikową nakładką,masz przewody biało-czerwony i żółto-/czerwony ,to przewody wspólne dla wszystkich siłowników w aucie.po wypięciu centrali (trzreba to zrobić bezwzględnie) możesz na te przewody podać zasilanie z aku. jeśli wtedy zamki normalnie zareagują,to daj im spokuj,bo są sprawne.

    Comment


    • #3
      ok,bardzo dziekuję w weekend zabiore sie za to,dam znac jak poszło.

      Comment


      • #4
        m26 skompensował wpis do poziomu "pastylki" w zasadzie to wszystko napisał . Dodam tylko po co ten test:
        Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
        zweryfikować niesprawność siłowników poprzez bezpośrednie zasilenie ich niezależnym napięciem
        czyli bezpośrednio pod aku 12v. możesz nie wypinać centralki a rozłączyć sam zamek odpinając wtyczkę każdego z kolejnych które będziesz sprawdzał. Częste zał- wył, powoduje grzanie się siłownika i wtedy tracą na sprawności. Latka robią swoje. Nadłamanie kabli w peszelach tam gdzie są załamywane bywało, zmęczenie samych siłowników bywało, ciężka praca na mrozie i ciężka po rozgrzaniu.
        Jeśli jedna strona działa a druga słabo, słabawo , no to bardziej wina siłowników niż samej centralki. Gdyby wszystkie reagowały w sposób usterkowy - to obstawiałbym centralkę, tu jednak bardziej skłaniam sie ku siłownikom lub ich okablowaniu.
        Szkoda że nie mozna np tych tylnych zamienić stronami L na P to od razu by wyszło czy kable czy zamek.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          w cieple miesiace nic takiego sie nie działo,jak temperatury sie zmniejszyły to zaczął sie cały ''cyrk'' ,chyba ze to tylko zbieg okolicznosci.Jak siedze w aucie i nacisne na silownik (wiadomo od strony kierowcy) wszystkie bez problemu opadaja ,natomiast jak podniose wszystkie ida w góre (niezaleznie od temperatury itp),objawy tylko podczas otwierania/zamykania kluczykiem,czy wkładka zamka moze miec cos wspolnego z tym?(robilem próby drugim kluczykiem,ciagle to samo)

          Comment


          • #6
            Sygnał z wkładki powoduje krótki impuls ,a przy starych kondensatorach w centrali,moze stać się zbyt krótki żeby zamknąć wszystkie zamki.
            Wywal centralę i załóż w to miejsce jakieś sterowanko z pilota.
            Kilka dni temu zakładałem centralę do auta z podobnym problemem.

            Comment


            • #7
              może być tak jak mówi m26
              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
              przy starych kondensatorach w centrali,moze stać się zbyt krótki
              te kondensatory znajdują się w puszcze Sterownika - są 4. Zatem, jeśli masz Centralkę dokładaną z pilotami marki x, odnajdź ją i rozbierz, możesz wymienić same kondensatory 2 szt. odpowiedzialne za daną stronę, są do kupienia w sklepie typu multielektronik i sobie je przylutujesz, a jak nie masz sprzętu, to każdy elektronik to zrobi. - i po sprawie.
              Drugie rozwiązanie:
              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
              Wywal centralę i załóż w to miejsce jakieś sterowanko z pilota
              popieram, (np na wiosnę bo warunki lepsze). Jeśli Centralka ma około 10 lat i jest nieoryginalna - to tyle wytrzymuje taki sprzęt. Wiec już masz pierwsze objawy jakości tego dodatkowego sprzętu. Objawia się to właśnie tym że siada elektronika w skrajnych temperaturach, np. czasem w mrozy nie chcą działać zamki a w upalne lato skraca się znacznie zasięg pilotów.
              Dlatego podsumowując to co wiemy i Twój opis że gdy normalna temp jest ok, to jest ok, to jednak winna jest Centralka, a jeśli jest nieoryginalna to prawie jest pewne że ona.
              Zamieszczone przez 19HANYS87 Zobacz posta
              przy otwieraniu zamka kluczykiem (nie posiadam pilota)
              to trzeba to zmienić, nie ma się co męczyć.
              ale,

              Zamieszczone przez 19HANYS87 Zobacz posta
              Jak siedze w aucie i nacisne na silownik (wiadomo od strony kierowcy) wszystkie bez problemu opadaja ,natomiast jak podniose wszystkie ida w góre (niezaleznie od temperatury itp)
              no to ten wpis skolei mówi że nie Centralka, a coś w impulsach z wkładki, z impulsem na zamknij / otwórz.
              Zamieszczone przez 19HANYS87 Zobacz posta
              czy wkładka zamka moze miec cos wspolnego z tym?
              wkładka nie, a raczej siłownik. Siłownik (jeśli w ogóle jest w drzwiach??) podaje impuls na otwórz / zamknij. Jeśli cięgna są niewyregulowane to czasem też tak może być żę nie działa.
              Auto masz leciwe "stare ale jare!" i 1000000 otwarć/ zamknięć wyciera klucz wkładkę i cały ten system siada z wypracowania.
              Nowy sterownik z pilotami (bez alarmu! sam Sterownik C-Z ze sterowaniem z pilotów) jest najlepszym rozwiązaniem. Skutecznym, tanim, trwałym.
              Last edited by rambo7; 30-11-2016, 10:26.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                Nowy sterownik z pilotami (bez alarmu! sam Sterownik C-Z ze sterowaniem z pilotów) jest najlepszym rozwiązaniem. Skutecznym, tanim, trwałym
                ENTER.



                Bardzo dobry i trwały,zmienny kod,duży zasięg,niezniszczalne piloty w kilku opcjach (trójkątny jest wodoodporny),możliwość bezpośredniego sterowania siłownikami,nie wymaga podłączania jakichkolwiek czujników,elktronika ograniczona jedynie do obsługi zamków,żadnych dodatkowych pierdół,które się pierdniczą co chwilę.
                Instrukcja łopatologiczna,cena śmieszna.

                Comment


                • #9
                  Super Panowie ,dziękuję za owocne odpowiedzi,czyli wystarczy ze wymienie sama centralke bez silownikow tak?

                  Comment


                  • #10
                    O ile siłownik jest w drzwiach kierowcy,ale powinien tam jak najbardziej być,skoro auto było na pilota.
                    Postaram się któregoś dnia zrobić jakiś opis pod ten konkretny sterownik i 6g,tak żeby każdy sobie dał radę nie znając się na prądzie.
                    To jest tak prosty montaż,że aż śmieszny,ale pomimo tego wielu się go boi jak ognia.

                    Comment


                    • #11
                      Siłowniki są we wszystkich 4 drzwiach na 100% ;-) ,wczesniej je smarowalem wiec są hehe ,myslalem ze pomoze ,ale wyszlo ze nic z tego.Nie pisalem ze auto bylo na pilot,tylko ze nie mam (nigdy nie było) pilota.Mam nadzieje ze bedzie proste podlaczenie,bo nie za bardzo sie znam na tym.

                      Comment


                      • #12
                        Bardzo proste

                        Comment


                        • #13
                          to znowu ja.....,czytam rozne podobne przypadki do mojego i w niektorych sytuacjach okazuje sie ze tzreba dokupic silownik MASTER do mojej Hondy,bo nie ma go tam fabrycznie?jak jest?czy ja opuszczam i podnosze ''cypelek'' kluczykiem?a silownika nie ma w drzwiach?czy w moim przypadku musze kupic ten silownik czy tylko sterownik?

                          Comment


                          • #14
                            Jeśli był kiedyś pilot,to jest i siłownik.
                            W przypadku montażu takiego sterownika ,nie ma potrzeby podłączania jakichkolwiek czujników,a master= siłownik z czujnikami.
                            Jeśli będzie potrzebny,to najzwyklejszy pierwszy lepszy wystarczy.Tam podejdzie wszystko.

                            Last edited by m26; 30-11-2016, 20:10.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez 19HANYS87
                              witam,czytam rozne podobne przypadki,pisza ze trzeba kupic silownik master/slave jak jest?
                              jest to tak,:
                              nie wiem co masz założone w sensie fabryczny / czy dokładany C-Z? (ten dokładany pokazał m26 w linku).
                              zakładam że dokładany.
                              Zamieszczone przez 19HANYS87 Zobacz posta
                              wczesniej je smarowalem wiec są
                              potrzebna jest informacja - jak on wygląda???
                              kwestia czy montażysta założył we wszystkich 4 drzwiach wcześniej siłowniki suwakowe - jak pokazał m26? - te nie wymagają żadnej obsługi żadnego smarowania przez 30 lat, (co smarowałeś? - tu nie wiemy? czy to oznacza że tam są fabryczne siłowniki zintegrowane z zamkiem?? ) sprawdzisz to:
                              - rozbierając tapicerkę
                              - lub kluczykiem próbujesz zasterować otwieraniem wszystkich drzwi ale od strony zamka pasażera? - jeśłi się zamką wszystkie 4drzwi to są siłowniki. Jeśli nic sie nie zamknie to możliwe że taki jest rodzaj Centralki lub w drzwiach pasażera jest Slave. a tylko Master może dyrygować pozostałymi zamkami.

                              Aby pomóc zdalnie musimy wiedzieć (ty też) trzeba wiedzieć:
                              - czy w drzwiach kierowcy jest siłownik? i jakiego rodzaju? Master (5 kabli) czy Slave (2 kable) ? i fizycznie jak wygląda???
                              - gdzie jest Centralka i czy Oryg czy dokładana? i rozpiska kabli lub foto dokłądnie tak by było widać każdy kabel osobno.
                              zanim kupisz lub zdecydujesz się na zakupy - zapytaj co kupić lub poczytaj co kupili inni by kupić dobre i stabilne urządzonko.

                              Inaczej,
                              najłatwiej podpowiadać, jeśli podpowiadający widzą dokładnie z czym mają do czynienia. Nie jesteś biegły (ale będziesz) tylko że musimy mówić precyzyjnie i wszyscy dokładnie o tym samym. Zeby nie było pisania 15 stron o dochodzeniu jakiego rodzaju masz siłowniki. Potem leci dłuuuuuuuuuuuuuga mielonka bo podpowiedzi sięznie pokrywają z tym co mówił pytający .
                              Zatem,
                              - foto siłownika z drzwi kierowcy (z okablowaniem) - oraz informacja czy pozostałe są takie same?
                              - foto Centralki która pracuje obecnie z wyraźnym widokiem okablowania na wystające kolorowe kable z wtyczki.
                              wtedy mamy 50% roboty zrobione.
                              Last edited by rambo7; 01-12-2016, 08:10.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X