Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Sterownik zamka centralnego - podłączenie Civic 4D.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    ok, zerknij na Wpis #7 takie same zastosuj na przewodach z Nowej Centralki - tak jak sugeruję wyżej we wpisie #29. Oczywiście wrzuć je w koszulki termokurczliwe by jakiegoś zwarcia nie zrobić.
    Prąd czyli [A] z Oryg może być ciut większy dlatego "cofa się" do Nowej Centralki, podnosi potencjał napięcia na przewodach i to leci na ścieżki - one tego nie wytrzymują. Diody powinny zabezpieczyć to w taki sposób że z Nowej prąd wyjdzie o określonym napięciu ale ten z Org nie powinien szkodzić nowej centralce.
    Last edited by rambo7; 08-11-2015, 20:40.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #32
      Kolejna próba i kolejna porażka,
      diody spełniły swoje zadanie, prąd nie cofał się do nowej centralki ale tak się grzały że nie mogłem ich dotknąć.
      Ręce opadają, na chwilę obecną kończę z montażem, dziękuję za wszystkie rady i cierpliwość .

      Comment


      • #33
        jak dojdziesz co z czym to daj znać. Nie poddawaj się . To jest do zrobienia, w takim razie jakiś szczegół jest ważny który jest pominięty. na razie nie wiemy co to takiego ale z pewnością dojdziesz bo jesteś dobry analityk.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #34
          Założyłem jakiś czas temu bliźniaczy temat na ckpl i dzisiaj otrzymałem ciekawą odpowiedź w moim temacie, forumowicz który montował taki sterownik w ek3 twierdzi że sterowanie jest masą a nie plusem, jest pewny na 99%.
          Z drugiej strony jednak mam wątpliwości ponieważ przy zamykaniu i otwieraniu w moim przypadku pojawia się impuls +12V.

          Comment


          • #35
            Zamieszczone przez siwkins Zobacz posta
            twierdzi że sterowanie jest masą a nie plusem, jest pewny na 99%.
            Ja jestem pewien na 100%.
            Poniżej schemat połączenia alarmu dokładanego do hondy.
            Cent.Pilot.bmp

            Comment


            • #36
              Znalazłem rozwiązanie:
              Sterowanie masą podawaną na centralkę z siłownika kierowcy naprzemian przewodami Niebiesko/Czerwonym (otwarcie) i Niebiesko/Białym (zamkniecie).
              Na dniach sprawdzę i dam znać.

              Comment


              • #37
                Zamieszczone przez siwkins Zobacz posta
                forumowicz który montował taki sterownik w ek3 twierdzi że sterowanie jest masą a nie plusem, jest pewny na 99%.
                Z drugiej strony jednak mam wątpliwości ponieważ przy zamykaniu i otwieraniu w moim przypadku pojawia się impuls +12V.
                Musimy uzgodnić jedną rzecz, a mianowicie co autor miał na myśli?

                Wróćmy do Twoich foto we wpisie #21.
                Foto nr 2 - z opisem Oryg. Sterownika.
                - te 4 kabelki niebieskie i cieńsze po prawej stronie białego i żółtego - to sterowanie masą - te 4 kabelki lecą do drzwi lewych kierowcy i prawych pasażera. Jest to sterowanie masą! Jeśli przekręcisz kluczykiem w drzwiach to na kablach biały i żółty w Org. Centralce (w zależności czy zamknij czy otwórz) pojawi się 12V.
                Pytanie zasadnicze i kluczowe ile kabli wychodzi z drzwi Lewych i prawych (z siłownika????) 2 ??? czy 4 ??? Dlaczego? wyjaśnię niżej.

                Więc? sterowanie jest Plusem czy masą?

                łatwo sprawdzić czy sterowanie jest Plusem czy Masą:
                Zamknij się w aucie (wszystkie drzwi zamknięte) weź probówkę 12V krokodylek zaczep do karoserii auta do jakiejś gołej wystającej śrubki a grotem probówki dotknij do gniazda Oryg. Sterownika do żółtego kabla i do Białego - jeśli probówka się zaświeci i zamki będą szarpać to jest sterowanie masą, jeśli nic się nie będzie działo tzn że jest sterowanie Plusem.
                Możesz tak sprawdzić po kolei inne kabelki, np te 4 niebieskie.


                Jeszcze taka sprawa, Nowa Centralka w tej chwili jest ustawiona na sterowanie Plusem dlatego na wyjściu kabli: biały i biało-czarny masz +12v.

                Sterowanie fabrycznie z pilota jest Plusem a tak jest u Ciebie, sterowanie masą jest wtedy gdy fabrycznie nie było Pilota!
                Dlatego ludzie twierdzą że sterowanie jest masą dlatego sam byłem zdziwiony ze masz fabrycznego hondowskiego Pilota .

                Schemat we wpisie #35 chyba niczego nie wyjaśnia? nie ma w nim rozpisanych połączeń siłowników a o tym mówimy.

                Zerknij jeszcze na wpis #9 tutaj: https://www.civicforum.pl/showthread...-podłączenie
                problem polega na tym że w swoim aucie masz wyprowadzone sterowanie (masą) z zamków w drzwiach ! ale ręczne! po przekręceniu kluczyka idzie impuls do Oryg Centralki.
                Pytanie następujące ile jest kabli wychodzących z siłowników z drzwi u Ciebie (swikins) ? rozumiem że 4?
                Więc jeśli 4 kable to na tych pozostałych 2 jest sterowanie Plusem! one zasilają pracę siłownika tam pojawi się 12V i do jednego z tych kabli zasilania podpinasz 1 biały (lub biao czarny) z Nowej centralki - to jest oczywiste .

                Więc... ile kabli wychodzi z drzwi L i P ? czy więcej niż po 2 ???
                Jak 4 to zerknij jeszcze raz na foto #9 widzisz że do sterowania masą idą sobie 2 kabelki i one są nieruszone! a do siłownika (którego nie było w 3D) pociągnięto 2 kabelki a 1 z nich podpięto do białego - podającego +12v.

                Jeśli u Ciebie w drzwiach są siłowniki i są po 4 kable to wystarczy że z Oryginalnej Centralki biały kabel podepniesz do kabla zasilania (nie sterowania!) tzn. jednego z 4 kabli wychodzących z siłownika.
                Jak mówię jeśli z siłownika wychodzą 4 kable ?? (sprawdź)
                To 2 odpowiadają za sterowanie masą - to gdy ręcznie wsadzasz kluczyk i kręcisz!
                A 2 odpowiadają za prace siłownika - jego ruch i do tego podepniesz biały lub biało-czarny z Nowej Centralki - wszystko będzie grać.

                Skoro u innych to chodzi ...to nie ma siły by u Ciebie nie chodziło.
                Last edited by rambo7; 13-11-2015, 20:30.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #38
                  Dla potomnych,
                  Zamieszczam sposób podłączenia sterownika z pilotami radiowymi pod oem instalację centralnego zamka w sedanie ek3, w moim przypadku wszystkie drzwi miały siłownik a oryginalny pilot działał na podczerwień.

                  Na początek, oem sterownik zamontowany jest w drzwiach kierowcy
                  widać go na zdjęciu w prawym górnym rogu drzwi, na czerwono zaznaczyłem miejsce zamontowania nowego sterownika



                  oem sterownik z bliska:



                  Schemat podłączenia nowego sterownika (sterowanie jest masą, nie plusem)



                  Zasilanie nowej centralki podpiąłem do przewodu biało-zielonego.



                  Przewody z nowej centralki: 1 do stałego plusa, 2,5,8 łączymy razem i pod masę, 3 i 6 nie podłączone, 4 impuls zamknij, 7 impuls otwórz



                  Wszystko chyba jasne, jak by co to pytać
                  Last edited by siwkins; 16-11-2015, 13:15.

                  Comment


                  • #39
                    Super że się udało! To jest pierwszy taki wątek na CF forum jeśli chodzi o podłączanie Nowej Centralki - Sterownika do samochodu 4drzwi wyposażonego w fabryczny C-Zamek z Pilotem!

                    Zasadnicza różnica między popularnym 3D polega na tym że w 3D nie występuje siłownik w drzwiach kierowcy a występuje w drzwiach pasażera.
                    W drzwiach kierowcy 3D jest wyłącznie zamek który podaje impuls masy a Oryg. centralka rygluje tylko 1 zamek pasażera (tylko 1 siłownik Slawe na 2 kabelki).
                    w 3D nie ma tych 2 (zewnętrznych) niebieskich kabli foto 4 do których podpięto sterowanie masą. Podpięcie natomiast masy do kolejnych 2 kabli jedynie rygluje 1 zamek.
                    Jedyna opcja to korzystanie ze sterowania Plusem.
                    Dlatego zależy co robimy jakie mamy możliwości to takie wybieramy sterowanie. W 4 D jak widać jest banalnie łatwo .

                    Sprawdziłeś to??
                    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    Więc? sterowanie jest Plusem czy masą?

                    łatwo sprawdzić czy sterowanie jest Plusem czy Masą:
                    Zamknij się w aucie (wszystkie drzwi zamknięte) weź probówkę 12V krokodylek zaczep do karoserii auta do jakiejś gołej wystającej śrubki a grotem probówki dotknij do gniazda Oryg. Sterownika do żółtego kabla i do Białego - jeśli probówka się zaświeci i zamki będą szarpać to jest sterowanie masą, jeśli nic się nie będzie działo tzn że jest sterowanie Plusem.
                    Możesz tak sprawdzić po kolei inne kabelki, np te 4 niebieskie.
                    bo mnie interesuje czy było tak jak napisałem/.?

                    Natomiast w 4D no to mamy wypas...!
                    mamy 4 siłowniki z czego w drzwiach pasażera i kierowcy tzw Master.

                    Mam pytanie, zadam jeszcze raz ,
                    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    Pytanie zasadnicze i kluczowe ile kabli wychodzi z drzwi Lewych i prawych (z siłownika????) 2 ??? czy 4 ???
                    (W opisie #37 napisałem to co Ty tutaj już zrobiłeś . Niestety jak się nie ma przed oczami tego co chciało by się widzieć to nie zawsze jak pokazał wątek nie da się za rączkę wszystkiego zrobić.)
                    Last edited by rambo7; 16-11-2015, 13:46.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #40
                      Zapomniałem dodać istotne informacje,
                      Do siłownika w drzwiach kierowcy idą 4 przewody, niebiesko biały, niebiesko czerwony, biało czerwony i żółto czerwony.
                      W momencie zamykania i otwierania drzwi od środka ryglem na przewodach biało czerwony i żółto czerwony pojawia się napięcie 12V.
                      Kiedy podłączyłem probówkę do masy i dotykałem do przewodów niebiesko białego i niebiesko czerwonego siłowniki otwierają i zamykają drzwi.

                      Comment


                      • #41
                        bardzo ładnie , czyli w 4 zdaniach opisałeś dokładnie to co przewidywałem we wpisie #37, nie, nie jestem prorok , po prostu inaczej być nie może.
                        Tyle że Ty nabrałeś wątpliwości, co zrozumiałe .
                        Gdybym montował tą instalację to pierwsze co patrzę to ile kabli wychodzi z siłownika i czy w ogóle jest siłownik . Zbyt mało się domagałem tej informacji na samym początku roboty.
                        Dlatego zaskoczony byłem że ktoś ma pilota i 4 siłowniki z których w 2 master wychodzą 4 żyły....no to ewenement .

                        Super że się udało bo to sporo wiedzy tutaj zostawiłeś .
                        bezawaryjnego użytkowania .
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment

                        Working...
                        X