Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Sterownik zamka centralnego - podłączenie Civic 4D.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Tomek jak widzisz mam dużo cierpliwości, ale proszę stosuj się do zasad panujących na forum, stosuj edycję gdy piszesz po sobie.


    Zamieszczone przez MrTomek971 Zobacz posta
    kazało się, że poprzedni właściciel zamontował już siłownik, który był potrzebny do alarmu założonego w aucie
    zatem łatwiej dojść do tego gdzie znajdują się potrzebne przyłącza jak: stałe +12, masa, kierunki, itd. Jeśli prułeś instalację alarmu warto zaznaczyć miejsca gdzie się podpinał poprzednik - mniej szukania odpowiednich przyłączy.
    Jeśli na kablu nr 2 nie ma 12V to wymień bezpiecznik odpowiadający za C-Z (zwarcia przy instalacji zdarzają się najlepszym ).

    Zamieszczone przez MrTomek971 Zobacz posta
    dlaczego po podłączeniu kierunkowskazów przy włączeniu lewego lub prawego kierunku świecą mi się oba... i nie wiem co z tym fantem zrobić...
    zmostykowałeś widocznie kable instalacji samochodowej ! tak nie może być ! to jedyne kabelki z Nowej centralki które nie mogą być zmostkowane!
    Wróć po raz kolejny do mojego Manuala - tam pokazane jest orientacyjne w której kostce są gniazda odpowiedzialne za kierunek L i kierunek P.
    Z nowej centralki te 2 kabelki (do kierunkowskazów) muszą być podłączone każdy osobno do konkretnego kabelka w kostce jak pokazałem! (tu polaryzacja nie ma znaczenia który do którego pinu byle nie mostkowane !!!) Przypatrz się fotkom - widać w miarę które to piny od kierunków.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #17
      Witam,
      w końcu znalazłem temat który mnie bardzo interesuje,
      przejdę do rzeczy,
      pacjent civic ek3 sedan z oem centralnym zamkiem z pilotem na podczerwień, pilot odmówił posłuszeństwa więc postanowiłem wymienić centralkę na sterowanie radiowe, zakupiłem nowy sterownik i niebawem zabieram się za montaż, zanim jednak to uczynię poczytam to i owo jednak im więcej czytam tym mniej wydaje mi się to takie niby proste :/
      Ile tematów tyle wersji o sterowaniu centralnym, jedni twierdzą ze plusem inni ze masą, teraz wiem że plusem (po przeczytaniu tego wątku).
      Zanim zacznę montaż nowej centralki mam kilka pytań:
      czy schemat ze zdjęcia jest poprawny i po dołożeniu nowej centralki będę miał możliwość otwierania/zamykania kluczykiem i pilotem?
      rozumiem że przewody biały i biało-czarny nowej centralki wpinam do przewodów biało-czerwony i żółto-czerwony które idą do ori sterownika?

      Tak to wygląda:





      Last edited by siwkins; 05-11-2015, 18:04.

      Comment


      • #18
        nie powinieneś w każdym wątku rozpoczynać "Witam" ... to miłe , ale świadczy o tym że pominąłeś całkowicie Regulamin. Warto się raz przywitać w 2 zdaniach o sobie i tyle. Wróć do Regulaminu i czytaj Regulaminy chociaż do pkt 2 . Warto nadrobić zaległość .


        Zamieszczone przez siwkins Zobacz posta
        civic ek3 sedan z oem centralnym zamkiem z pilotem na podczerwień,
        skąd w tym bolidzie OEM pilot? możesz pokazać? nie potrafię skojarzyć że tam był fabryczny Pilot? C-Z owszem ale sterowanie z kluczyka, skąd zatem pilot?
        Przypuszczam że masz tam zamontowany juz jakiś alarm i sterowanie zamkami.
        Zamieszczone przez siwkins Zobacz posta
        pilot odmówił posłuszeństwa więc postanowiłem wymienić centralkę na sterowanie radiowe
        nie precyzyjny zapis, oczywiście nie wymieniasz Centralki? bo skoro tak - no to nie możliwe będzie podpięcie do kabelków: biało-czerwony i żółto-czerwony które idą do ori sterownika? zgadza się?
        No chyba że o czymś nie wiemy? albo coś inaczej nazywamy? bo zdanie niżej jest zapis:

        Zamieszczone przez siwkins Zobacz posta
        czy schemat ze zdjęcia jest poprawny i po dołożeniu nowej centralki będę miał możliwość otwierania/zamykania kluczykiem i pilotem?
        czyli dołożeniu? czy wymiany? kwestie elektryczne muszą być precyzyjnie napisane - bo inni czytają i się galimatias robi i potem:
        Zamieszczone przez siwkins Zobacz posta
        im więcej czytam tym mniej wydaje mi się to takie niby proste
        no więc właśnie, pisanie to musi być przemyślane.
        Zamieszczone przez siwkins Zobacz posta
        czy schemat ze zdjęcia jest poprawny i po dołożeniu nowej centralki będę miał możliwość otwierania/zamykania kluczykiem i pilotem?
        tak, jest poprawny.
        Zamieszczone przez siwkins Zobacz posta
        przewody biały i biało-czarny nowej centralki wpinam do przewodów biało-czerwony i żółto-czerwony które idą do ori sterownika?
        tak jest.

        Dodatkowo widać że w sedanie są 2 kable więcej - to sterowanie drzwiami pasażera - (są 4 niebieskie kabelki ) Precyzyjniej mówiąc drzwi pasażera mają również siłownik Master.
        Last edited by rambo7; 05-11-2015, 18:47.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #19
          Faktycznie, troszkę namieszałem, oczywiście oem centralka zostaje bo jest sprawna i chcę mieć możliwość otwierania i zamykania drzwi kluczykiem a nowa będzie dołożona w celu otwierania/zamykania pilotem sterowanym radiowo.
          Fabrycznie odbiornik podczerwieni znajduje się przy lusterku wstecznym a pilot wygląda tak:


          Niestety nie mam już tego pilota ale z tyłu miał tylko zaślepkę na baterie 3.3V, był jeden przycisk którym się otwierało i zamykało samochód.
          Po przeanalizowaniu całego wątku mam jeszcze pytanie: czym się rożni sterowanie bezpośrednie siłownikiem od sterowania plusem?
          Bo zgodnie z tym:
          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          Przewody: żółty i żółto-czarny (można i należy) zmostkować i podpiąć do miejsca stałego +12V.
          Przewody: pomarańczowy i pomarańczowo-czarny (można i należy) zmostkować i podpiąć do masy - np. karoserii (do jakiejś gołej, niemalowanej śrubki).
          jest to sterowanie bezpośrednie, więc którego podłączenia użyć? bezpośrednie czy plusem?
          Last edited by siwkins; 05-11-2015, 19:27.

          Comment


          • #20
            a po drugiej stronie? jak wygląda - wklej foto w trybie Edycji do posta #19. Przyznam się że pierwsze widzę takie cudo . Z montażem nie powinno być zatem problemów. Warto przed montażem rozrysować sobie wszystkie połączenia na kartce (kredki sie przydadzą). Sprawdzić po zmontowaniu i dopiero wtedy składać tapicerkę.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #21
              Przygotowania do montażu mają się ku końcowi, podłączenie w moim przypadku będzie wyglądać tak:
              1 stały plus
              2 masa
              5 i 8 do plusa
              3 i 6 do masy
              4 impuls zamknij do biało czerwonego prowadzącego do ori centralki
              7 impuls otwórz do żółto czerwonego prowadzącego do ori centralki





              Teraz moje pytanie:
              czy zasilanie mogę pociągnąć z ori centralki, czyli bez konieczności przeprowadzania przewodów kabina->drzwi?
              jeżeli podpięcie się pod ori centralkę jest niemożliwe to czy w celu przeprowadzenia przewodów muszę demontować drzwi?
              Nowy sterownik chciał bym umieścić w miejscu zaznaczonym na zdjęciu.

              Comment


              • #22
                Czyli 1 - 5 - 8 mostkujesz razem. (12v)
                Mostkujesz również 2 - 3 - 6 . (masa)
                Zamieszczone przez siwkins Zobacz posta
                czy zasilanie mogę pociągnąć z ori centralki, czyli bez konieczności przeprowadzania przewodów kabina->drzwi?
                tak, 12v (biało-zielony oyg.) do niego możesz podpiąć zmostkowane 1-5-8. Jest jednak ryzyko i zdarzyło mi się że system nie pracuje stabilnie. Nie wiem czemu nie doszedłem do tego. tzn. czasem zamek działał czasem siłowniki szarpią a czasem nie. Wyglądało to jakby za dużo "pętli" było na jednym obwodzie oryginalnym. Możę u ciebie to sięsprawdzi - możesz spróbować, rozważ zwiększenie bezpiecznika C-Z z 10A na 15A ale nie więcej !
                Zamieszczone przez siwkins Zobacz posta
                jeżeli podpięcie się pod ori centralkę jest niemożliwe
                jest możliwe ale z możliwymi skutkami j.w.
                Zamieszczone przez siwkins Zobacz posta
                Nowy sterownik chciał bym umieścić w miejscu zaznaczonym na zdjęciu.
                można - sugerowałbym centralkę (nowy sterownik) otulić w niegrubą elastyczną piankę jak (przy monitorach czasem jest w pudełkach) by centralka nie grzała się w lato od blachy i nie chłodziła w zime od blachy, jednocześnie nie owijaj jest na szczelnie! gdyby się dostała woda a to miejsce co wskazujesz przy deszczu czy przy myjce czasem troche wody wleci - musi być łatwo usuwalna.
                Nie pakuj zatem szczelnie by woda w niej nie stała gdy się dostanie. Wyłącznie tyle by się bezpośrednio nie chłodziła / grzała od blachy elektronika nie lubi skrajnych temperatur.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #23
                  Próba podłączenia zakończyła się fiaskiem :/
                  Straciłem 12V na biało-zielonym przewodzie prowadzącym do ori sterownika, dziwna sprawa bo bezpieczniki są dobre, nie zacząłem nawet przecinać przewodów, odpiąłem tylko sterownik, sprawdzam probówką a tu brak stałego 12V.
                  Jakieś pomysły co z tym zrobić?

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez siwkins Zobacz posta
                    Straciłem 12V na biało-zielonym przewodzie prowadzącym do ori sterownika
                    Podłączenie jest prawidłowe - tzn zgodne ze sztuką. Na schemacie się nie pali nic, tylko w rzeczywistości a ta mówi że za duże obciążenie na jednej lini.
                    no to bezpiecznik od C-Zamka - spalony. Jak mówiłem za duże obciążenie na tym jednym przewodzie. Obwód zamykają 3 linie 6 kabli.
                    Dlatego zazwyczaj kończyłem na tym że Centralkę montowałem w kabinie i kable ciągnąłem zdejmując drzwi. Zasilanie Org centralki musi zostać solo. Czerwony przewód nowego sterownika musisz podłączyć osobno w jakieś osobne miejsce.
                    Jak mówiłem podpięcie w org biało zielony jest możliwe ale zazwyczaj sa problemy z komunikacją , tu nawet od razu za dużo na jeden kabel.

                    Weź probówkę (bo tego tu nie pisałeś) sprawdź zanim podłączysz czy:
                    Oryg centralka: rusz kluczykiem w drzwiach - czy probówka zaświeci się dotykając przewodów otwórz/zamknij org centralki?
                    Naciśnij pilotem zamknij / otwórz czy na białym w Nowej zaświeci siepróbówka.
                    Widze że masz tam zworkę chyba od ustwiania polaryzacji masa / 12v. Nie wiem jak jest ustawiona w stos do tego co wskazuje probówka przyłożona do przewodów oryg centralki.
                    Last edited by rambo7; 07-11-2015, 14:31.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #25
                      Problem w tym że bezpieczniki są dobre, w/g manuala jest to bezpiecznik nr 14 lub 19, oba są całe, nawet po wymianie na nowy nic się nie dzieje, no chyba że jest jakiś inny bezpiecznik który odpowiada za cent zamek?

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez siwkins Zobacz posta
                        nie zacząłem nawet przecinać przewodów, odpiąłem tylko sterownik, sprawdzam probówką a tu brak stałego 12V
                        może za szybko czytam...
                        1. nie przecinaj przewodów! - musisz tylko nożykiem odsłonić kawałek izolacji w pewniej odległości od wtyczki - tak by wlutować w to miejsce inne kabelki.
                        2. w takim razie wszystko jest sprawne! jeśli rozepniesz wtyczkę z org centralki 12v nie będzie - nie ma prawa - rozpiąłeś układ. Zapnij z powrotem i sprawdź czy jest 12v.
                        3. Zalecam odpiąć kleme Plus z akumulatora przed robotą.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #27
                          Sytuacja wygląda następująco:
                          -brak stałego 12V na biało-zielonym przewodzie bez względu na to czy oem sterownik jest podpięty pod wtyczkę czy nie,
                          -po podłączeniu oem sterownika i zamykaniu/otwieraniu drzwi kierowcy ryglem na przewodach biało-czerwonym oraz żółto-czerwonym nie pojawia się napięcie,
                          -bezpieczniki nr 14 i 19 są dobre (wstawiłem nowe dla świętego spokoju),
                          -w tej chwili nie działa oem sterownik, każde drzwi trzeba otwierać/zamykać osobno ryglem,
                          -w sterowniku nie ma zworki to co widać na zdjęciu to wyjście na domykanie szyb.

                          -Problem rozwiązany, przepalony był bezpiecznik nr 51 20A znajdujący się pod maską przy aku-
                          Last edited by siwkins; 07-11-2015, 18:31.

                          Comment


                          • #28
                            Dzisiaj podłączyłem wszystko zgodnie ze schematem, zasilanie nowej centralki pociągnąłem osobnymi przewodami, nie podpinałem się pod oem sterownik. Przy wciskaniu na pilocie zamknij lub otwórz centralka "cyka" czyli działa ale nic poza tym, nie zamyka ani nie otwiera drzwi.
                            Na białym i biało-czarnym pojawia się impuls +12V tak samo jak na przewodach brązowych (kierunkowskazy).

                            Znalazłem przyczynę: przepalone ścieżki na płytce od impulsów otwórz/zamknij (przewody biały i biało-czarny), polutowałem jak trzeba i przy kolejnej próbie podłączenia to samo, przepalone ścieżki.
                            Coś tu się ewidentnie gryzie, wydaje mi się że to przez podwójny impuls otwórz/zamknij podawany przez oba sterowniki. Jak to rozwiązać?
                            Last edited by siwkins; 08-11-2015, 15:28.

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez siwkins Zobacz posta
                              Znalazłem przyczynę: przepalone ścieżki na płytce od impulsów otwórz/zamknij (przewody biały i biało-czarny)
                              ok, czy układ który kupiłeś (Sterownik - nowa centralka) miała na przewodach biały i biało-czarny zamontowane diody prostownicze?
                              Dioda prostownicza powinna zabezpieczać w taki sposób by prąd "nie cofał się" do Nowego sterowniak - powinien tylko z niego wychodzić.
                              Prawdopodobnie zbyt duża różnica w Amperach jest w momencie nałożenia się sygnałów - czyli biały i biało-czarny z żółtym i białym w Oryg Centralce.
                              Dioda w jedną stronę prąd puszcza ale w druga nie - ustaw je tak by prąd wychodził z nowej centralki - ale do nie j nie wracał.

                              Czy przewody 2-3-6 są podpięte do karoserii? do masy np. do jakiejś gołej śrubki przy karoserii? - jeśli nie - to tak zrób.
                              Last edited by rambo7; 08-11-2015, 20:36.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • #30
                                Nie, na przewodach biały i biało-czarny nie było diod prostowniczych są tylko na przewodach brązowych które podpina się pod kierunki. Przewody 2,3,6 mam podpięte do karoserii przez "oczko".
                                Last edited by siwkins; 08-11-2015, 20:49.

                                Comment

                                Working...
                                X