Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Sterownik zamka centralnego - podłączenie Civic 4D.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Sterownik zamka centralnego - podłączenie Civic 4D.

    Witam.
    Czy posiada ktoś schemat do oryginalnego sterownika centralnego w D14A4 ? Chodzi o stałe +12 / kable otwierania / zamykania... Może ktoś już montował coś takiego i wie jakie jest podłączenie kabli.
    Zamówiłem już sterownik z pilotami na alledrogo...
    Dla informacji dodam, że posiadam siłownik w drzwiach kierowcy.
    Załączam zdjęcia mojej centralki:
    IMG_20150825_114035.jpgIMG_20150825_114119.jpg
    Last edited by MrTomek971; 25-08-2015, 14:58.

  • #2
    fajne precyzyjne zdjęcia.... i to się przyda.
    Jednak ciągną się a Tobą zaległości zasad poruszania się po forum. Pkt 2 zrealizowałem za Ciebie Pkt 3 musisz stosować sam.

    Jest kilka Manuali w dziale "Zrób to sam"- możesz z nich skorzystać i ewentualnie do nich nawiązać, niż pisać nowy Wątek, Tam opisane są kable, sterowanie, zasilanie po stacyjce, podłączenie kierunkowskazów itd. itp.
    Z powyższego rozumiem że
    Zamieszczone przez MrTomek971 Zobacz posta
    Zamówiłem już sterownik z pilotami na alledrogo...
    Dla informacji dodam, że posiadam siłownik w drzwiach kierowcy.
    będziesz montował sterownik dodatkowy - by otwierać i zamykać drzwi z pilota.
    Dodatkowo czeka cię przeciąganie kabla zasilającego siłownik, który dodatkowo musisz zamontować w drzwiach kierowcy.

    Jest możliwość zamontowania dodatkowo otwierania drzwi bagażnika pod warunkiem że posiadasz odpowiedni sterownik - też jest Manual na ten temat.

    Centralka jest bardzo prosta i nie powinna nastręczać problemów jeśli potrafisz posługiwać się lutownicą i masz podstawowe pojęcie o prądzie .
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      Dodatkowo czeka cię przeciąganie kabla zasilającego siłownik, który dodatkowo musisz zamontować w drzwiach kierowcy.
      Czyli, że ten ,,siłownik", który posiadam w drzwiach kierowcy jest zły i muszę go jeszcze dokupić... Tak ?
      Przepraszam, ale nie przyszło mi do głowy, by przeglądnąć dział DIY. Patrzyłem na Twoją fotorelację rambo7 i wiem ogólnie jak zamontować ten sterownik. Jedyne co mnie zastanawia to ten siłownik...

      Prawdopodobnie jutro przyjdzie mi ten sterownik i będę go rozkminiać. Będę jeszcze się z Tobą kontaktować rambo7
      Last edited by rambo7; 26-08-2015, 11:33. Powód: po sobie edit.

      Comment


      • #4
        wróć na spokojnie do opisów z Manuali, jeśli zrozumiesz co tam pisze - to będziesz wiedział co trzeba zrobić inaczej będziemy się powtarzać.

        Po pierwsze nie wiem w jakim samochodzie będziesz to zakładał?
        Ja po fotkach centralki widzę że w 3D ? a jeśli w 3D to z opisu zorientujesz się o tym:
        Zamieszczone przez MrTomek971 Zobacz posta
        ten ,,siłownik", który posiadam w drzwiach kierowcy jest zły
        nie, nie, w drzwiach kierowcy nie ma w ogóle żadnego siłownika, fabryka nie wsadziła tam żadnego siłownika.
        Zasada działania opiera się na wywołaniu impulsu (zamknij/otworz) kluczykiem i siłownik jest w takim ukłądzie niepotrzebny - fabryka go nie zamontowała.
        Ty chcesz mieć pilota? ...więc "ktoś" te drzwi musi ryglować? (nie krasnoludki ).
        Siłownik - jego rodzaj i sposób montażu jest pokazany w kilku Manualach w "Zrób to sam" poczytaj pooglądaj fotki również z montowania siłowników w Manualach VII generacji - co do zasady montowania - są identyczne.
        Wracając do VI gen - czytając krok po kroku co należy posiadać przed montażem i co należy zrobić - zorientujesz się co jest potrzebne.
        Trudno prowadzić za rączkę, najpierw to, potem tamto potem sramto ... przygotuj się do całej operacji tak by rozmawiać tylko o szczegółach przy montowaniu a nie o omawianiu tego ...co dalej.

        Jeśli omawiamy 3D to drzwi kierowcy muszą być zdjęte w celu przeciągnięcia kabla przez przelotkę kablową - tak jak opisałem, do tej operacji przyda się ktoś do pomocy bo drzwi są cholernie ciężkie, dobrze mieć jakiś klocek (pieniek) by je podeprzeć później przy zakładaniu.
        Nie startuj do montowania bez przygotowania - w głowie musisz mieć całą operację.
        Last edited by rambo7; 26-08-2015, 11:45.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Tak, D14A4 to wersja 3D. Okey. Jutro się za to zabieram. Jak coś będę informował co i jak. Udało mi się kupić siłownik w sklepie z elektryką.

          Comment


          • #6
            opiszę jeszcze raz wtyczkę z fabrycznego Centralnego Zamka wg twojego foto:

            Przed podłączaniem czegokolwiek ustaw zworkę w Nowym Sterowniku - Centralki na sterowanie Plusem!!! (twoja Nowa centralka - ma taką funkcję!).
            Nową centralkę trzeba ustawić na Sterownie Plusem - musi być ustawiona tak jak fabryczna która jest sterowana plusem - tu musi być zgodność.
            (dlatego od sprzedawcy dostałeś 3 schematy. Honda VI-gen ma sterowanie plusem i tak musi być ustawiona ).

            1. przewód +12v do jednego z przewodów Siłownika Slave (przewód niebieski siłownika).
            2. stałe +12V.
            3. masa - (karoseria).
            4. przewód +12v do drugiego z przewodów siłownika Slave (przewód zielony siłownika).
            5. sterowanie kluczykiem - drzwi kierowcy - tego nie ruszamy.
            6. sterowanie kluczykiem - drzwi kierowcy - tego nie ruszamy.


            Teraz otwórz mój Manual i popatrz w jaki sposób podpiąć 2 przewody sterowania plusem (+12v) do Nowego Sterownika.
            Jak widać oba siłowniki są zmostkowane i połączone ze sobą tj, niebieski - niebieski / zielony - zielony.
            Teraz wystarczy:
            Schemat: https://zapodaj.net/54c8e0210e616.jpg.html
            - przewód niebieski - podłączyć do Nowego sterownika - u Ciebie biały.
            - przewód zielony - podłączyć do Nowego sterownika - u Ciebie biało-czarny.
            Warto zastosować diody prostownicze 10A (jak na schemacie) by zapobiec ewentualnym zwarciom.

            Przewody: żółty i żółto-czarny (można i należy) zmostkować i podpiąć do miejsca stałego +12V.
            Przewody: pomarańczowy i pomarańczowo-czarny (można i należy) zmostkować i podpiąć do masy - np. karoserii (do jakiejś gołej, niemalowanej śrubki).


            Tak należy podłączyć "na sucho" - bez lutowania.
            Jeśli Nowy sterownik na pilota - (Centralka Zamka) reaguje zgodnie z ikonkami przycisków tzn. przycisk Zamknij - zamyka / otwórz - otwiera - to możemy lutować i izolować wszystkie połączenia.
            Jeśli Pilot reaguje na odwrót - zamieniamy kable (biały / biało-czarny) miejscami - sprawdzamy czy działa poprawnie.

            Od tej chwili twoja Nowa Centrlaka sterowana z pilota współpracuje z fabryczną i wszystko działać powinno i z pilota i z kluczyka.

            Posiłkuj się Manualem: https://www.civicforum.pl/showthread...w-Civic-3D-Ej9
            popatrz na mój schemat namalowany odręcznie - tam jest rozrysowane co z czym połączyć - posiłkując się opisem kolorków które podałem w tym wpisie - wszystko będzie jasne.

            Robisz ładne zdjęcia, więc jak sobie poradzisz z podłączeniem - to proszę o foto jak sobie poradziłeś.

            ____________________


            Akurat nowicjusz zapodał to o czym pisałem a tu mamy fotorelację https://www.civicforum.pl/showthread...c-vi-coupe-ej8

            Tak nie należy podłączać kabli do Centralnego zamka!!
            Widać uszkodzone kable, oraz zdjętą izolację, oraz lutowanie prowizoryczne - ktoś zrobił niezły bajzel.

            aby wykorzystać tę wtyczkę - Uwaga ona składa się z 2 części:
            - część męska - piny w części karoserii,
            - część żeńska - gniazda w części drzwi,

            Po odkręceniu śrub zawiasów drzwi należy podwiesić na pieńku.
            Wtedy można rozpiąć wtyczkę.
            Widać będzie dokładnie gdzie siedzą piny i gniazda.
            Wybrać należy najdogodniejsze miejsce i tam wiercić wiertło 6-ka. Wiercimy jedną połówkę - robimy dziurę. Przykładamy drugą połówkę by się nie pomylić i wiercimy drugą połówkę tak by po złożeniu dziura była na wylot!

            Przeciągamy kabel 2 żyłowy dla siłownika w drzwiach kierowcy i składamy wtyczkę i przykręcamy zawiasy drzwi.
            Zaznaczyłem kółkiem gdzie bym wiercił - tj dokładnie pomiędzy wolnymi pinami tak by nie uszkodzić komórek innych pinów - bo wtedy kłopoty !!! jak u kolegi
            Wtyczka po przewierceniu - zrobieniu miejsca na kabel - musi się wtykać bez najmniejszego problemu !!!
            Załączone pliki
            Last edited by rambo7; 26-08-2015, 23:15.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Co do diody prostowniczej miałem dołączone w zestawie. W jakim kierunku mam je połączyć ? Tak, by prąd płyną (do) centralnego zamka czy (z) centralnego zamka ?
              To jest zdjęcie mojego sterownika od środka.
              IMG_20150826_231616.jpgIMG_20150826_230658.jpg
              Last edited by MrTomek971; 26-08-2015, 23:23.

              Comment


              • #8
                trzabędzie Cię wychłostać ! nie czytasz i nie oglądasz tego co w moim Manualu a tam i pisze i pokazane.
                zaznaczyłem co i jak w sprawie diod.

                ja jasnowidz nie jestem, nie znam wszystkich sterowników jakie są na rynku tylko jakieś 1500 się orientuję ale nie wszystkie !
                Na schemacie który podałeś nie widzę w jakim ustawieniu zworka jest na "sterowaniu Plusem" - Ty to widzisz !
                zerknij na schemat ten na papierze który dostałeś - tam jest namalowane.
                Ja zaznaczyłem kółkiem na czerwono na twoim foto - o które zworki chodzi:
                są 2 zworki:
                jedna od sterowania czasem otwierania przy zamkach pneumatycznych - to chyba widzę JP1 - tego nie ruszaj,
                druga zwora JP3 jest od sterowania Plusem lub minusem - Ty musisz popatrzeć które miejsce zworki jest dla Plusa i tak ustaw zworkę - bo ja tego nie widzę ani nie wiem co mówi ten schemat papierowy co masz przed sobą.

                Masz widzę też funkcję niezależnego otwierania bagażnika - udostępniasz teściowej tylko bagażnik więc do środka nie wejdzie.
                Jak zamontować siłownik z bagażniku pokazane też jest w dziale "Zrób to sam" - wygodna opcja tylko trudniejsza do realizacji bo siłownik musisz kupić specjalny tzw slim, bardziej smukły (cienki).
                Załączone pliki
                Last edited by rambo7; 26-08-2015, 23:49.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Póki co tak to sobie rozpisałem... Tylko tam jest błąd ... pomarańczowe do masy idą...
                  centralny zamek.jpg

                  Poprawione !

                  centralny zamek.jpg
                  Last edited by MrTomek971; 27-08-2015, 00:17.

                  Comment


                  • #10
                    O to chodzi, że powinny być dwie zworki... Do ustawienia czasu i do ustawienia sterowania... A ja mam tylko jedną zworkę, która jest teraz ustawiona na czas 0,5s czyli tak jak powinno być.

                    Comment


                    • #11
                      Po pierwsze primo: nie da się tego tak podłączyć jak namalowałeś ponieważ:
                      a) nie przepchasz tyle kabli przez przelotkę w drzwiach,
                      b) Nową centralkę musisz zamontować w miejscu jak pokazałem w Manualu czyli gdzieś pod kierownicą ale w kabinie!!! dlatego o takim połączeniu nie ma mowy.

                      Kolejna sprawa, nie należy nie jest zbyt dobrze podpinać wszystko pod Oryginalną Centralkę - by jej nie obciążać - dlatego stałe +12v oraz wyjścia na kierunkowskazy pokazałem na fotach w manualu.

                      Poza tym widzę że namalowałeś że pomarańczowy i pomarańczowo-czarny namalowałeś do stałego +12v - to źle !!!! to ma być do
                      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      Przewody: pomarańczowy i pomarańczowo-czarny (można i należy) zmostkować i podpiąć do masy - np. karoserii (do jakiejś gołej, niemalowanej śrubki).
                      do masy !!!

                      za dużo się robi treści i można się pogubić.
                      Proponuje spokojnie wszystko sobie rozrysuj na kartce papieru kredkami - dokładnie - kredkami - to pomaga przy montażu.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez MrTomek971 Zobacz posta
                        A ja mam tylko jedną zworkę
                        ok w takim razie nic nie ruszaj.

                        Co do opisu #9 wg foto:
                        dobrze jest tylko: niebieski zielony, czarny i czerwony, pozostałe źle.

                        Mówiąc krótko patrze na twój schemat papierowy:
                        przewód żółty i żółtoczarny - mostkujesz i podłączasz do stałego +12v.
                        przewód biały do nr 4
                        przewód biało-czarny do nr 1.

                        jeśli pilot będzie reagował odwrotnie, zamień miejscami 1 z 4.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Nie wiem dlaczego straciłem na biało zielonym przewodzie, które idzie od c/z zasilanie... +12

                          Comment


                          • #14
                            we wpisie #6 kabel biało-zielony oznaczony nr 2 to zasilanie Centralki - spaliłeś bezpiecznik.

                            Poprawkę we wpisie #9 widziałem - teraz jest ok.
                            Pozostało tylko podpiąć biały i biało-czarny z wtyczki Nowej centralki do kabla nr 1 i 4 starej centralki. (ewentualnie zamienić miejscami w przypadku niewłaściwej polaryzacji).
                            Last edited by rambo7; 27-08-2015, 21:35.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              Zrobiłem już wszystko. Okazało się, że poprzedni właściciel zamontował już siłownik, który był potrzebny do alarmu założonego w aucie. Zamontowałem nowo kupiony siłownik... wolałem mieć pewność, że będzie chodził dłużej i pewniej. Podłączyłem wszystko tak jak było w schemacie narysowanym w manualu z Twojego tematu na tej kartce. Mi pozostaje jedynie wymienić ten spalony bezpiecznik. Planuje dokupić jeszcze moduł domykania szyb. Masz jakieś rady względem tego modułu ?

                              Tak dla informacji widziałem by nie robić tego sterownika w drzwiach... Chciałem po prostu prowizorycznie rozrysować sobie połączenia kabli

                              Nie wiem tylko dlaczego po podłączeniu kierunkowskazów przy włączeniu lewego lub prawego kierunku świecą mi się oba... i nie wiem co z tym fantem zrobić...
                              Last edited by rambo7; 28-08-2015, 16:34. Powód: Korzystaj z panelu edycji .

                              Comment

                              Working...
                              X