Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Problem z zamkiem i sterownikiem centralki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem z zamkiem i sterownikiem centralki

    Witam wszystkich.
    Od paru miesięcy borykam się z problemem z centralnym zamkiem w swojej Hondzie.
    • Centralny jest na kluczyk, a co za tym idzie wkładka zamka zaczyna sprawiać problemy przy przekręcaniu..

    Dodam, że od strony pasażera przekręcenie kluczykiem nie sprawia żadnego problemu.
    Co radzicie ? Jakiś spray typu wd-40 pomoże?
    • Druga sprawa jest poważniejsza, bo dotyczy samego sterownika.

    O ile przekręcenie kluczyka w celu zamknięcia powodu zablokowanie drzwi także od strony pasażera, o tyle zamek nie reaguje na otwieranie..
    Wyjąłem sterownik, rozebrałem go i moim oczom ukazała się rdza na dwóch tranzystorach. Po jej usunięciu zamek działał poprawnie przez ok pół dnia, a później znowu nie otwierał drzwi pasażera.
    Dlatego ponownie rozłożyłem sterownik, popsikałem go sprayem usuwającym rdzę (Penetrator) i efekt znowu był tymczasowy..

    Czy to już koniec żywota centralki, czy po prostu powtarzać zabiegi z odrdzewianiem? Boje się, że spray może rozpuścić styki..
    Jestem otwarty na każdą sugestię.

    Pozdrawiam
    sigpic
    FK2 http://www.civicforum.pl/showthread....FK2-by-maniaco
    FK3 http://www.civicforum.pl/showthread....al-Black-Pearl
    FK9 http://www.civicforum.pl/showthread....ec-AT-Prestige

  • #2
    trudno jednoznacznie powiedzieć co tu zrobić? prześledź te Posty i watki i może coś rozstrzygniesz co począć: https://www.civicforum.pl/showthread...erany-z-pilota
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Zacznijmy od tego że psikanie WD-40 w zamek bardziej zaszkodzi niż pomoże. WD-40 to swego rodzaju penetrator z domieszką smaru i świetnie sprawdza się odblokowywaniu zapieczonych śrub ale jako środek smarujący do zamka - szczerze odradzam. Jeśli chcesz już czymś smarować zamek (zasadniczo nie powinno się go smarować), to najlepszy będzie gęsty smar do łożysk (biały w konsystencji), bo dobrze penetruje i nie spłynie Ci od razu z zamka.

      Centralka... Hmm tutaj te tranzystory mnie martwią. Penetrator wg mnie jest zbyt silny do takich delikatnych elementów, lepiej kupić i użyć specjalny płyn (też w postaci sprayu) do czyszczenia styków - nie jest tak żrący. Wydaje mi się, że skoro centralka zaczęła działać a potem zastrajkowała to mogą być te tranzystory. Można poszukać na sieci, kupić i je przelutować. Nie powinno być z tym większych problemów. Przyczyną też działania "w kratkę" może być wilgoć czego efektem była rdza. Radziłbym wyciągnąć centralkę, rozkręcić i zostawić na noc w ciepłym mieszkaniu ewentualnie posłużyć się suszarką (z dużej odległości żeby nie ugotować elektroniki) w celu pozbycia się całej wilgoci. Następnie całą płytkę za pomocą pacynek do uszy czyścisz w/w płynem do czyszczenia styków i znowu suszysz. Zakładasz do auta i powinno być ok. Możesz też się zastanowić (wysoce rekomendowane) nad zmianą uszczelki w centralce. Będziesz musiał chyba coś dosztukować lub użyć silikonu sanitarnego, bo wilgoć jakoś musiała się tam dostać i nawet jak postawisz centralkę na nogi to wilgoć znowu dostanie się do środka i problem wróci.


      Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

      Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
      http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

      Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

      Tęsknota za Hanką jest ciągła.

      Comment


      • #4
        Lord_Nikkon

        Zastanawiałem się nad wymianą tranzystorów, tylko nie wiem, czego szukać. Jest na nich cała masa różnych informacji od 33mikroF po 16v..
        Gdzie mogę szukać tranzystorów? Szukam na allegro, ale obawiam się, że nie znajdę..

        Penetrator niestety trochę rozpuśił lutowanie stopek i musiałem je przylutować ponownie (tymczasowo). Mam nadzieję, że znajdę albo same tranzystory albo samą centralkę na jakiś szrocie/aukcji..
        Co do uszczelki centralki, to żadnej uszczelki nie ma i nie było. Sterownik był schowany, bo folią ochronną jeszcze z fabryki i na tym kończy się sprawa "uszczelniania". Pomyślę nad silikonem, gdy będzie już jaśniejsza sprawa z tranzystorami.
        Próbowałem suszenia w domu zostawiając sterownik koło kaloryfera i rzeczywiście pomaga, ale tylko chwilowo, gdyż po ponownym założeniu działa 2-3h i znowu działa tylko zamykanie..
        Póki co z racji częstego wyjmowania sterownik wraz z kablami przeniosłem pod panel sterowania el. szyb.
        sigpic
        FK2 http://www.civicforum.pl/showthread....FK2-by-maniaco
        FK3 http://www.civicforum.pl/showthread....al-Black-Pearl
        FK9 http://www.civicforum.pl/showthread....ec-AT-Prestige

        Comment


        • #5
          Niestety nigdy nie musiałem rozbierać centralki więc nie wiem jak dokładnie to wygląda w środku.

          Jeśli trafisz na allegro centralkę to pamiętaj, że nie zaskoczy z pilotami z starej (o ile takie masz) jeśli jednak chcesz centralki tylko do sterowania centralnym zamkiem to powinna się nadać jak nic.

          Penetrator. Właśnie tego się obawiałem. Penetrator rozpuszcza bardziej miękkie metale jak cyna. Ogólnie opis uszkodzenia może wskazywać na dwa elementy które się kończą. Pierwsze to te tranzystory a drugie to kondensatory, które w chłodzie zaczynają tracić pojemność. Jedno i drugie powinno łatwo się zastąpić. Porób zdjęcia środka centralki i owych elementów i spróbujemy coś powalczyć.


          Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
          http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

          Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
          http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

          Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

          Tęsknota za Hanką jest ciągła.

          Comment


          • #6
            Lord_Nikkon
            Porobiłem fotki centralki (mam wersję EJ9, jeżeli to ma jakieś znaczenie)

            Na jednej z fotek oznaczyłem, które tranzystory miał rdzę na stopkach






            Na razie centralka jest podłączona i jak wychodziłem z samochodu o 17. to działała poprawnie. A czy będzie działać rano, to czas pokaże
            sigpic
            FK2 http://www.civicforum.pl/showthread....FK2-by-maniaco
            FK3 http://www.civicforum.pl/showthread....al-Black-Pearl
            FK9 http://www.civicforum.pl/showthread....ec-AT-Prestige

            Comment


            • #7
              Hehehe.

              Te elementy które zakreśliłeś to nie tranzystory ale kondensatory (16V 33 mikrofarady). Nie widać żeby "spuchły" (górna pokrywka nie jest wybrzuszona). kiedy bawiłem się elektroniką w płytach głównych to one dawały często popalić. W sumie najlepiej by było je wymienić (właściwie wszystkie) tak na wszelki wypadek. Martwią mnie jednak dwie rzeczy. Pierwsza to stan tranzystorów oznaczonych na płytce jako T1 i T5. Góra tych tranzystorów jest jakaś dziwna, jakby się stopiły. Może to one dają popalić, choć bez testowania wiele Ci nie powiem. Druga sprawa która mnie zastanawia to element diodowy mający oznaczenie D10. Na zdjęciach widać że ścieżka od jednej z nóżek się odkleiła i zniknęła. To też może być przyczyna. Jeśli nie będzie połączenia będziesz musiał to dosztukować cienkim przewodem o nóżki diody bezpośrednio do elementu do którego idzie ścieżka. Jeśli masz miernik cyfrowy to warto by było przelecić większość owych elementów i sprawdzić czy trzymają wartości nominalne.

              W sieci znajdziesz wiele informacji jak to się robi

              A tutaj masz kondensator o którym mówiłem, Nowszy typ 16V 33uF:

              https://pl.farnell.com/sanyo/16sh33m...16v/dp/9189327

              Co do tranzystorów to nie mogę się dopatrzeć oznaczeń (są na płaskiej powierzchni nadrukowane na biało), ale domyślam się że też nie będzie problemów z ich dostaniem.


              Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
              http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

              Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
              http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

              Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

              Tęsknota za Hanką jest ciągła.

              Comment


              • #8
                Lord_Nikkon

                Cieszę się, że w przeciwieństwie do mnie ogarniasz nazewnictwo w elektronice .
                Dzięki Twoim uwagom mogę zacząć poszukiwania tranzystorów i kondensatorów, które mam nadzieję uda mi się z powodzeniem wymienić, chociaż T1 i T5 w rzeczywistości wyglądają normalnie. Aparat w telefonie musiał źle złapać ostrość i dlatego wyglądają tak dziwnie..
                Na wszelki wypadek kupię tranzystory i kondensatory, żeby później znowu nie tracić czasu, bo finansowo, to raczej małe koszty (najwięcej chyba przesyłka).

                Dzięki za uwagi; odezwę się za jakiś czas .
                sigpic
                FK2 http://www.civicforum.pl/showthread....FK2-by-maniaco
                FK3 http://www.civicforum.pl/showthread....al-Black-Pearl
                FK9 http://www.civicforum.pl/showthread....ec-AT-Prestige

                Comment


                • #9
                  Tak jak obiecałem, odświeżam temat po wykonanych działaniach.

                  Sugerując się poradami, które dostałem od Lord_Nikkon (chyle czoła, wielkie dzięki!) postanowiłem wymienić wszystkie kondesatory, jakie są w sterowniku w celu jego reanimacji.

                  Nowe kondesatory posiadają identyczne parametry jak oryginalne (za wyjątkiem C1; poprzedni kondensator był 33uF/36V, a nowy to 33uF/40V).
                  Po przylutowaniu popsikałem całość silikonem w sprayu, w celu zabezpieczenia przed wilgocią.

                  Stan na 48h po zabiegu jest taki, że centralka działa poprawnie (otwiera i zamyka). Mam nadzieję, że to już koniec problemów z otwieraniem i zamykaniem.
                  Koszt naprawy był niewielki, gdyż kondesatory to 4 zl (2x 33uF/16V; 2x 33uF/35V, 1x 100uF/10V - wartość jednego zestawu) + 9 zł za przesyłkę.

                  Mam jeszcze zestaw pod teoretycznie dwie kolejne wymiany, bo kupiłem wszystkiego po 6szt, z którym nie wiem, co zrobię .

                  Poprawiłem też połączenie diody d10, gdyz nie potrafiłem dobrać zamienników..tak samo jak trazystorów, które jak dobrze liczyłem działają.

                  Efekt mojej pracy zamieszczam poniżej:




                  Mam nadzieję, że mój przypadek pomoże innym mającym w przyszłości podobne problemy
                  Last edited by maniaco; 14-03-2013, 11:32.
                  sigpic
                  FK2 http://www.civicforum.pl/showthread....FK2-by-maniaco
                  FK3 http://www.civicforum.pl/showthread....al-Black-Pearl
                  FK9 http://www.civicforum.pl/showthread....ec-AT-Prestige

                  Comment


                  • #10
                    Tak coś czułem, że to właśnie kondensatory, w komputerach są podobne objawy kończących się kondensatorów. Co do lutowania to nieźle ci wyszło choć w mojej opinii zostawiłeś trochę za długie nóżki (kondensatory raczej tego nie lubią), ale pewnie dlatego że masz duża lutownicę i ciężko by Ci było operować. Ważne że działa. Koniecznie też zabezpiecz centralkę za pomocą jakiegoś silikonu albo uszczelki a do środka włóż woreczek w celu zebrania wilgoci (czasami producenci dają go do różnych elektronicznych urządzeń). Taki woreczek najlepiej przykleić zwykłą przeźroczystą taśmą klejącą to wieczka centralki, świetnie zbierze całą wilgoć środka i ją zatrzyma z dala od elektroniki.

                    Cieszę się że mogłem pomóc.


                    Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                    Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                    http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                    Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                    Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                    Comment


                    • #11
                      Hejka
                      Odświeżam temat pytaniem. Ten zamek kompletnie nie działał, czy za słabo żeby otworzyć?
                      Mój centralny daje sygnał, ale od strony pasażera tylko drgnie i nie ma siły na otwarcie/zamknięcie. Nie wiem czy to kwestia sterownika, czy mam wyjmować silnik, do którego dostęp nie jest za dobry.

                      Comment


                      • #12
                        Standardowy siłownik (nie wiem ile kilo ale są dwa i myślę o tym mniejszym) bez problemu daje sobie rade z otwarciem drzwi. Poza tym pytanie jak to podłączyłeś. Najlepiej poziomo (żeby nie było martwego ciągu) do linki/drutu. Możliwe że źle podłączyłeś. Odłącz siłownik i w przewody zasilający w/w wepnij miernik cyfrowy i otwórz-zamknij parę razy drzwi i zobacz czy wyświetla się 12V i -12V. Jeśli tak to znaczy że masz albo źle siłownik ułożony i zamiast przesuwać cięgno - dociska je, albo masz strzelony siłownik.


                        Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                        http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                        Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                        http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                        Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                        Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                        Comment


                        • #13
                          Ja nic nie podłączałem, tak po prostu mizernie hula. Mogę spróbować z tym miernikiem. silnik niby chodzi, ale cantral nie zamyka sie zawsze. otwieranie dziala czesciej.

                          Comment


                          • #14
                            aaaaaaa.

                            A ja myślałem że masz zamek na pilota 2-firmy. Ok moja omyłka. Ogólnie tak samo należy sprawdzać i sprawdzić również czy nie doszło do zatarcia się na którymś z łączeń cięgien. Możliwe że po prostu siłownik padł.


                            Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                            http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                            Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                            http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                            Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                            Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                            Comment


                            • #15
                              [QUOTE=maniaco;186610]Lord_Nikkon

                              Zastanawiałem się nad wymianą tranzystorów, tylko nie wiem, czego szukać. Jest na nich cała masa różnych informacji od 33mikroF po 16v..
                              Gdzie mogę szukać tranzystorów? Szukam na allegro, ale obawiam się, że nie znajdę.. [QUOTE]
                              Witam. Z tego co piszesz to nie są tranzystory, tylko kondensatory. Wylał się elektrolit z nich- stad rdza. Generalnie do wymiany na takie same, lub przekaż do elektronika. Pozdrawiam

                              Comment

                              Working...
                              X